Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

b3t0n
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29. 04. 2015, 10:22
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od b3t0n »

Orus-x píše:
Alca píše:
Filisipi píše:


VCE má ještě jednu maličkost: EasyJet. Veronu bych viděl skoro jako "potenciální" náhradu. Ten Aarhus je mi větší záhadou. Proč nevyberou raději Aalborg? Asi skutečně ty dotace...

Protože Aarhus je větší město než Aalborg? Lety do Skandinávie jsou podle mě jednoznačně míněny jako point-to-point doprava pro incomming turistiku do Prahy, Seveřani to tu mají rádi. Viz ta na první pohled nesmyslná trojúhelníková linky PRG-Vaxjö - Linköping-PRG, která už bude lítat třetí prázdniny za sebou :-)


Nejsem sice letecký expert, ale v Dánsku téměř 4 měsíce žiju a na letiště v Aarhusu jsem moc dobrých věcí neslyšel. Je to asi 60 km daleko od města, pokud člověk nemá auto, tak tam jezdí jediný autobus, na který i Dánové nadávají, jako bonus tam týdenní parkování stojí téměř 2500 Kč, což ani Dánové nechápou. Oproti tomu letiště v Aalborgu je hned za městem, do 15 minut z centra, parkování zdarma. Pokud ale srovnáme Aalborg a Aarhus, je jasné, že větší počet turistů/podnikatelů bude právě v Aarhusu.


Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Filisipi »

Alca píše:.... Ten Aarhus je mi větší záhadou. Proč nevyberou raději Aalborg? Asi skutečně ty dotace...


Aarhus má docela velkej potenciál pro Čechy a Slovákočechy co studujou v Dánsku - a rozhodně jich není málo. Neříkám, že tu linku spasí, ale určitý okruh lidí se najde.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

b3t0n píše:
Orus-x píše:
Alca píše:
VCE má ještě jednu maličkost: EasyJet. Veronu bych viděl skoro jako "potenciální" náhradu. Ten Aarhus je mi větší záhadou. Proč nevyberou raději Aalborg? Asi skutečně ty dotace...

Protože Aarhus je větší město než Aalborg? Lety do Skandinávie jsou podle mě jednoznačně míněny jako point-to-point doprava pro incomming turistiku do Prahy, Seveřani to tu mají rádi. Viz ta na první pohled nesmyslná trojúhelníková linky PRG-Vaxjö - Linköping-PRG, která už bude lítat třetí prázdniny za sebou :-)


Nejsem sice letecký expert, ale v Dánsku téměř 4 měsíce žiju a na letiště v Aarhusu jsem moc dobrých věcí neslyšel. Je to asi 60 km daleko od města, pokud člověk nemá auto, tak tam jezdí jediný autobus, na který i Dánové nadávají, jako bonus tam týdenní parkování stojí téměř 2500 Kč, což ani Dánové nechápou. Oproti tomu letiště v Aalborgu je hned za městem, do 15 minut z centra, parkování zdarma. Pokud ale srovnáme Aalborg a Aarhus, je jasné, že větší počet turistů/podnikatelů bude právě v Aarhusu.



AAR se deli o letiste s armadou. Takze je proto asi dal od centra, aby lidem nad hlavami ve meste neletali stihacky. Maji vojenske a verejne letiste dohromady, urcite lepsi, nez mit 2 zvlast letiste. Jinak AAR mas 320k obyvatel, daleko vic nez AAL.

Beafiter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 14. 01. 2015, 20:32
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Beafiter »

Jen taková opožděná "aktualita". Vím, že už to tu bylo probíráno, ale myslím, že není na škodu si přečíst, co píše veřejně dostupné periodikum :wink:
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-aerolin ... oprava_rts

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

Beafiter píše:Jen taková opožděná "aktualita". Vím, že už to tu bylo probíráno, ale myslím, že není na škodu si přečíst, co píše veřejně dostupné periodikum :wink:
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-aerolin ... oprava_rts


To všechno je hrozně hezké, ale prodej pár letenek za pár stokorun (po odečtení tax) podle mého názoru nic neřeší. To je jen sto padesátá pátá změna byznys modelu. Myslím, že o prosperitě letecké společnosti stále ještě rozhoduje hlavně to, kolik cestujících si koupí dražší letenky, nikoliv ty nejlevnější. Je třeba otázka, zda ten nejlevnější tarif nakonec nekoupí ten, který by byl ochoten letět za více peněz. Každopádně ale v mém okolí v byznysu narůstá velmi rychle počet těch, kteří se ČSA z naprosto konkrétních důvodů programově vyhýbají. A pro tyto lidi byla obvykle cena až jedno z posledních kritérií. A vůbec to není o tom, jestli je či za letu není občerstvení zdarma. Podle mého názoru management ČSA už dávno naprosto rezignoval na jakoukoliv koncepci a plácá se od zdi ke zdi. A když postupně ztrácí ty lépe platící cestující, zoufale se snaží je nahradit těmi, kteří letí za pár šestáků. Nějak mně to začíná připomínat poslední rok či dva Sky Europe. Je sice pravda, že ČSA nyní tvoří jakýsi symbolický zisk, ovšem nyní je podle mého názoru v dopravním letectví konjunktura a ta se může kdykoliv změnit.


CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

ivy píše:
Beafiter píše:Jen taková opožděná "aktualita". Vím, že už to tu bylo probíráno, ale myslím, že není na škodu si přečíst, co píše veřejně dostupné periodikum :wink:
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-aerolin ... oprava_rts


To všechno je hrozně hezké, ale prodej pár letenek za pár stokorun (po odečtení tax) podle mého názoru nic neřeší. To je jen sto padesátá pátá změna byznys modelu. Myslím, že o prosperitě letecké společnosti stále ještě rozhoduje hlavně to, kolik cestujících si koupí dražší letenky, nikoliv ty nejlevnější. Je třeba otázka, zda ten nejlevnější tarif nakonec nekoupí ten, který by byl ochoten letět za více peněz. Každopádně ale v mém okolí v byznysu narůstá velmi rychle počet těch, kteří se ČSA z naprosto konkrétních důvodů programově vyhýbají. A pro tyto lidi byla obvykle cena až jedno z posledních kritérií. A vůbec to není o tom, jestli je či za letu není občerstvení zdarma. Podle mého názoru management ČSA už dávno naprosto rezignoval na jakoukoliv koncepci a plácá se od zdi ke zdi. A když postupně ztrácí ty lépe platící cestující, zoufale se snaží je nahradit těmi, kteří letí za pár šestáků. Nějak mně to začíná připomínat poslední rok či dva Sky Europe. Je sice pravda, že ČSA nyní tvoří jakýsi symbolický zisk, ovšem nyní je podle mého názoru v dopravním letectví konjunktura a ta se může kdykoliv změnit.


Je mi hrozně z toho co píšete... Ale pak si říkám, vždyť vlastně má pravdu. #:-s
Já nechci, aby jsme měli v Česku jedinou leteckou společnost, aby Česko ovládl TVS.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

Kam asi to ČSA spěje...
Teď se dívám jentak na flightradar a našel jsem ATR 72 ČSA, který letí až linku z Prahy do Kyjeva, je fakt normální na noční 3h let nasadit turbovrtulové letadlo? OK2918... Já nevím, asi nemají zrovna Airbus? Divný.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rpet »

CheckFlyer píše:Kam asi to ČSA spěje...
... je fakt normální na noční 3h let nasadit turbovrtulové letadlo?...


no nevím, ale B737 to lítá běžně za 1h55m, takže ATR tam bude za kolik? 2h15m? 2h20m? To není nic, co by se nedalo přežít.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

rpet píše:
CheckFlyer píše:Kam asi to ČSA spěje...
... je fakt normální na noční 3h let nasadit turbovrtulové letadlo?...


no nevím, ale B737 to lítá běžně za 1h55m, takže ATR tam bude za kolik? 2h15m? 2h20m? To není nic, co by se nedalo přežít.


Přidej hodinu a je to akorát. ATRka lítají PRG-KBP za 3h10min... A asi opravdu kvůli nedostatku Airbusů, koukám, že letí dvě ATR za sebou... :crazy:

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

rpet píše:
CheckFlyer píše:Kam asi to ČSA spěje...
... je fakt normální na noční 3h let nasadit turbovrtulové letadlo?...


no nevím, ale B737 to lítá běžně za 1h55m, takže ATR tam bude za kolik? 2h15m? 2h20m? To není nic, co by se nedalo přežít.


Podle Flightradar24 bude let trvat 2h37m

Kousek před OK2918 letí OK1916 taky ATR 72 do Kyjeva a z Košic letí další ATR, takže v tuhle chvíli 3x ATR 72 ČSA do Kyjeva.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Airbus380 píše:Přidej hodinu a je to akorát. ATRka lítají PRG-KBP za 3h10min... A asi opravdu kvůli nedostatku Airbusů, koukám, že letí dvě ATR za sebou... :crazy:


3:10 v ATR? S tím bych je na letišti poslal k šípku.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

micaello píše:
Airbus380 píše:Přidej hodinu a je to akorát. ATRka lítají PRG-KBP za 3h10min... A asi opravdu kvůli nedostatku Airbusů, koukám, že letí dvě ATR za sebou... :crazy:


3:10 v ATR? S tím bych je na letišti poslal k šípku.


Přesně, mě to přijde teda dost absurdní. To na tom byly ČSA možná líp před 50 lety kdy s malýma proudovýma Tu-134 lítali od Budapeště i Bratislavy... Je prostě vidět že ČSA kategorie malých proudových letadel na menší méně vytíženější tratě v současnosti u ČSA chybí – Embraer E-Jety, Bombardiery CRJ nebo třeba Suchoje by mohli koupit a inspirovat se LOTem, KLM, nebo třeba BA a dalšíma...

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

CheckFlyer píše:Přesně, mě to přijde teda dost absurdní. To na tom byly ČSA možná líp před 50 lety kdy s malýma proudovýma Tu-134 lítali od Budapeště i Bratislavy... Je prostě vidět že ČSA kategorie malých proudových letadel na menší méně vytíženější tratě v současnosti u ČSA chybí – Embraer E-Jety, Bombardiery CRJ nebo třeba Suchoje by mohli koupit a inspirovat se LOTem, KLM, nebo třeba BA a dalšíma...


ČSA aktuálně není v pozici, kdy by si mohlo dovolit výrazně vyšší náklad na sedačku, který jety ve srovnání s turbopropama mají. Pořád je nutné brát v potaz, že hlavní linky pro jejich ATR mají v průměru délku letu okolo 80 minut (plus mínus 30) a tam jim v nákladech jety konkurovat jednoduše nemohou, kor v případech, kdy je LF pod 70%.
Že komfort pro cestující je u jetu jinde, to už je, bohužel, jiná kapitola..

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

micaello píše:
CheckFlyer píše:Přesně, mě to přijde teda dost absurdní. To na tom byly ČSA možná líp před 50 lety kdy s malýma proudovýma Tu-134 lítali od Budapeště i Bratislavy... Je prostě vidět že ČSA kategorie malých proudových letadel na menší méně vytíženější tratě v současnosti u ČSA chybí – Embraer E-Jety, Bombardiery CRJ nebo třeba Suchoje by mohli koupit a inspirovat se LOTem, KLM, nebo třeba BA a dalšíma...


ČSA aktuálně není v pozici, kdy by si mohlo dovolit výrazně vyšší náklad na sedačku, který jety ve srovnání s turbopropama mají. Pořád je nutné brát v potaz, že hlavní linky pro jejich ATR mají v průměru délku letu okolo 80 minut (plus mínus 30) a tam jim v nákladech jety konkurovat jednoduše nemohou, kor v případech, kdy je LF pod 70%.
Že komfort pro cestující je u jetu jinde, to už je, bohužel, jiná kapitola..


..trochu se budu hadat...takova DHC 8-400 na kratsich linkach rychlosti smele konkuruje malym jetum, komfortem je predci a naklady posila k sipku :lol:

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Turboprop predci komfortem jet? :mrgreen:

A v ostatnim souhlasis s tim, co jsem napsal.. :D


Odpovědět