Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Jestli si chce CSA udrzet business trh, rozhodne ne. Bylo by prilis jednoduche prejit k AFKL nebo LH/OS a nechat se feedovat jima. Kartickari IMHO tvori nezanedbatelnou cast klientely OK, a karticka bez aliancnich vyhod je o hodne slabsi argument nez karticka s nima (at ST nebo SA)


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zlin142 »

Axe píše:Ad. 13) a 14): Uz jsem na to odpovidal


Kde?

Axe píše: ze prave tento trh a slovanskou povahu Cech(oslovak) dobre zna a pro StarAlianci by to byl prinos.


Prosím Tě rozšiř mi obzory a objasni mi co přesně je ta univerzální "slovanská povaha"??? :?

Axe píše: A prinos pro kolegu je dobrym zakladem pro prinos muj (Kennedy - myslim ze to byl on - rekl vsem znamou vetu a ja ji rad zopakuji a
Axe píše:parafrazuji: Neptejme se, co by StarAliance prinesla nam, ptejme se co bychom mohli prinest a udelat pro StarAlianci).


Kennedyho citace apelující na vlastenecký altruismus aplikovaná na byznys, kde jde o peníze až v první řadě a nějaké ohledy na "přínos ro kolegu" neexistují resp. jdou stranou v okamžiku kdy se to přestává vyplácet myslím dost pokulhává. Tudíž otázka skutečně stojí co by ČSA při dané konstelaci členů přestupem do Staru získaly navíc oproti stávající situaci. Protože pokud by to bylo jen o přínosu ČSA pro Star, tak takové členství nemá smysl a lepší je zůstat tam kde je nebo nebýt v alianci vůbec.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Dakota píše:Nedá mi to a opět se musím zastat odborářů. Všude jsou odboráři stavěni do role, kdy svou činností bojkotují přínosné kroky managementu. Jsem přesvědčena, že odboráři v ČSA jsou velmi často zapálení fandové letectví, zvláště pak ČSA. Nejsou to jen tupí mamonáři, kteří koukají jen na co nejvyšší platy. Je zajímavé, že ve chvíli, kdy funkci předsedy dozorčí rady vykonával ing. Ševčík, odboráři si s ním vzácně notovali. Bohužel byl velmi brzy odstraněn. Věřím tomu, že kdyby býval zůstal, byl by schopen se s odboráři domluvit a to nejen na nenavyšování platů v době, kdy na to firma neměla. Nakonec - to není příliš mediálně známé, ale ing. Ševčík byl odboráři vyzván ke kandidatuře na člena dozorčí rady "za zaměstnance" při volbách r. 2007. Bohužel tuto možnost odmítl.


Myslim, ze nikdo nezpochybnuje, ze nekteri odborari jsou fandove letectvi. Nicmene rizeni firmy nema co delat s fandovstvim. Stejne tak rizeni IT firmy nema co delat s programovanim nebo rizeni vyrobni firmy nema co delat se soustruhy.

Bohuzel stav je takovy, ze odbory jsou tu od toho, aby hajili zajmy vsech zamestnancu. Tudiz jsou a priori proti uspornym opatrenim, ktere maji za cil snizit naklady v polozce mzdy.

Predstava, ze by odbory nadsene souhlasily s tim, ze firma vyhazi 20% personalu, se mi zda ponekud usmevna a navic se obavam, ze CSA by bez problemu zvladly (a asi i potrebovaly) i vetsi snizeni. Mimochodem, casto jsou v prubehu restrukturalizace pouzity mimoradne vynosy z prodeje majetku na vyplaceni odstupneho.

Pokud by odbory s takovym snizenim nadsene souhlasily, pak patrne funguji podobne jako kdysi Jimmy Hoffa - http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Hoffa

Dakota píše:A co se týče posledního zmražení (následně snižování) platů - myslím, že požadavky odborářů byly více než adekvátní. Znát skutečnou ekonomickou situaci firmy, vědět, na co finanční prostředky budou použity a pokud management deklarovalo, že jde o dočasné snížení, tak vědět, kdy prostředky dostanou zaměstnanci zpět a za jakých podmínek, tak takové požadavky mi nepřijdou jako nepřiměřené. Odboráři např. navrhovali možnost odkupu části akcií zaměstnanci. Což vlastník v době probíhající privatizace razantně odmítl.


No ja si fakt nejsem jist, zda si skutecne uvedomujete, ze vase firma je totalne na hunte a nediskutujeme tady o nejakem "prechodnem snizeni", ale o "DRASTICKEM OMEZENI MZDOVYCH PROSTREDKU".

Neni zadne "ZPET". Je jenom "KDYZ BUDETE MAKAT 2x VIC, MOZNA SI VYDELATE TOLIK, CO JSTE MELI DOTED".

Odkup casti akcii zamestnanci vubec nic neresi a naopak vytvari tlak na snizeni prodejni ceny.

Dakota píše:Na jednání jedné OO s managementem byl vznesen dotaz, zda finanční prostředky získané snížením mezd náhodou nepůjdou na odměny managementu. Tento názor byl velmi striktně odmítnut. No a sešel se měsíc s měsícem a media nás informovala o tom, že systém odměn managementu byl přenastaven tak, aby i při vzniklé obrovské ztrátě odměny byly vyšší než vloni. Tak nevím. Mám pocit, že nechuť zaměstnanců je velmi oprávněná.


Pokud si samozrejme hrajete svoje tanecky s teamem pana Lasaka, tak se nestavte do role spasitelu firmy.

Ja chapu, ze to zni hrozne, lec pravda je hrozna. Na pravde nic nemeni (mozne) usili par desitek jedincu, kteri maji za to, ze je treba firme pomoci a (mozna) pro to neco delaji.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Docasne reseni? Kurzarbeit:
http://ekonomika.ihned.cz/?m=d&article[id]=38113200

... a litat jenom 4x tydne.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:Docasne reseni? Kurzarbeit:
http://ekonomika.ihned.cz/?m=d&article[id]=38113200

... a litat jenom 4x tydne.


Cituji: „Kurzarbeit nemá hrát roli poslední šance firem na přežití,"


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

@ flyingblue

Vsak taky pisu o "docasnem reseni" :)

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ondra.t »

re: Samozrejme, ze i zamestnanci svymi aktivitami aktualni stav zpusobili

NESMYSL ! to je blbost, piš o něčem o čem máš aspoň trochu "šajn" . Nebyl jsi u vyjednávání kolektivních smluv, ani u snižování platů, neprosto nemáš přadstavu co navrhovali (navrhují) mechanici,piloti. U vyjednávání nové kolekt. smlouvy před 1,5rokem se navrhovalo pronajímat mechaniky do Francie, jako to bylo dřív. na to bylo odpovězeno že to prý neni potřeba, tak ted ty lidi raději propustí. to je asi podle tebe a vedení- že si za to zaměstnanci můžou sami. a tohle byla situace před krizí. potom akce snižování platů, ten kdo si je snížil, stejně mu hrozí propouštění. Jak napsali piloti prodali 92% majetku, tim si zvýšily zisk a manažeři kteří si snížili platy si dali rázem prémie aby si to kompenzovali. tihle odejdou, přijdou další po nich a zase se bude dělat "tlustá čára" ? ta už tady byla několikrát. ale jestli nezvednou zadek ze židlí a nebudou něco doopravdy dělat, tak piloti můžou lítat 25hodin denně, mechanici lítat po ploše nebo v hangáru pro cizí společnosti jako motorový myši a stejně to bude na prd. Koho bude firma propouštět ? piloty, letušky, mechaniky ... proč ve firmě zustávaní místa (fabriky) o kterých nikdo neví stejně co tam kdo dělá ? to je věc vedení, ono jsou tady od toho aby tohle posoudili a tyhle důchodový fabriky zrušilo. ale stejně tak jako vždycky se udrží a půjdou lidi z provozu. ale samozřejmě o těhlech věcí víš jenom ty zvenku asi dva roky a tady zevnitř čsa se o tom neví vůbec nic. nikdo tady taky tomu vůbec nerozumí a neumí si udělat svuj názor.

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ondra.t »

ještě jsem zapomněl, že ne jen jeden pilot o kterém vím tak má vystudovánu VŠE , to nemá ani p.Lašák. ale samozřejmě tomu taky nerozumí, protože to je "jen" pilot a neni ve vedení čsa.
už tyhle věci nemůžu ani poslouchat, od lidí co si o sobě myslí že jsou experti v oblasti ekonomie ... kdyby si radši oblékli montérky, vzali vercajk a šli makat na letadlo a ukázali mi že to co dělám se dá zvládnout rychleji, nebo lépe. ale místo toho tady a v televizi budou raději kecat jak se daří špatně, a že je potřeba propouštět, protože jiné řešení neexistuje. :evil:

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Ondro, p. Lašák má VŠE. Absolventský ročník 1987. Teprve pak si udělal MBA - mladý, blbý, arogantní :D . Jinak souhlasím, že mezi piloty, ale i mezi ostatními zaměstnanci, je spousta těch, kteří jsou odborníky nejen praxí, ale i vzděláním.


Flyingblue:
Management skutečně přišel s dočasným snížením. Bylo to v prosinci 2008. Teprve v období březen-duben 2009 se z dočasného stalo trvalé.

Odboráři opravdu nebudou nadšeně souhlasit s propouštěním. Ale jsou to povětšině vzdělaní lidé a mají-li chránit zájmy zaměstnanců, tak jsou ochotni přistoupit ke snížení (zmrazení) mezd. Pokud to udrží pracovní místa a pokud toto snížení povede k tomu, že firma začně prosperovat. Jenže ve chvíli, kdy se o tom jednalo bylo nad slunce jasnější, že zaměstnanci dostanou méně a firma stejně půjde do kytek. Vedení si z uspořených mzdových prostředků vyplatí odměny. :D

martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od martineek »

Dakota píše:.... Teprve pak si udělal MBA


By mně zajímalo jaké má MBA, nechci nikoho bez důkazů obviňovat, ale v Bangkoku je ulice, kde uděláte MBA jakékoliv "značkové" university na světě a dostanete krásnej diplom s pečetí a pochybuju, že v Kocourkově jako je ČR by někdo zkoumal, zda-li je pravej ... kór, když člověk umí pár světových jazyků :-) Můj kolega Ameriko-Fin si ho tam udělal a dodnes je v práci za mastera (né, že by za to měl výhody, navíc nám to všem vykecal a bere to spíš ze srandy...) :-) Navíc jsem slyšel o pochybné dodělávání MBA našich politiků, nebo jejich "spřízněných" manažérů na pseudo universitách v ČR .... Pro mně osobně jsou činy, které jsou za člověkem vidět (rozumějte = praxe) to pravé a nezfalšované MBA !!!

Btw. Lašák a samozřejmě hlavně pan dnes již jen "volební" manažér Tvrdík by zasloužili diplom - "Jak dovést firmu na buben!" :-)

Ještě jsem chtěl taky přidat odkaz >>>

http://www.novinky.cz/ekonomika/176928- ... otilu.html
Naposledy upravil(a) martineek dne 21. 08. 2009, 09:26, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

ondra.t píše:re: Samozrejme, ze i zamestnanci svymi aktivitami aktualni stav zpusobili

NESMYSL ! to je blbost, piš o něčem o čem máš aspoň trochu "šajn" . Nebyl jsi u vyjednávání kolektivních smluv, ani u snižování platů, neprosto nemáš přadstavu co navrhovali (navrhují) mechanici,piloti. U vyjednávání nové kolekt. smlouvy před 1,5rokem se navrhovalo pronajímat mechaniky do Francie, jako to bylo dřív. na to bylo odpovězeno že to prý neni potřeba, tak ted ty lidi raději propustí. to je asi podle tebe a vedení- že si za to zaměstnanci můžou sami. a tohle byla situace před krizí. potom akce snižování platů, ten kdo si je snížil, stejně mu hrozí propouštění. Jak napsali piloti prodali 92% majetku, tim si zvýšily zisk a manažeři kteří si snížili platy si dali rázem prémie aby si to kompenzovali. tihle odejdou, přijdou další po nich a zase se bude dělat "tlustá čára" ? ta už tady byla několikrát. ale jestli nezvednou zadek ze židlí a nebudou něco doopravdy dělat, tak piloti můžou lítat 25hodin denně, mechanici lítat po ploše nebo v hangáru pro cizí společnosti jako motorový myši a stejně to bude na prd. Koho bude firma propouštět ? piloty, letušky, mechaniky ... proč ve firmě zustávaní místa (fabriky) o kterých nikdo neví stejně co tam kdo dělá ? to je věc vedení, ono jsou tady od toho aby tohle posoudili a tyhle důchodový fabriky zrušilo. ale stejně tak jako vždycky se udrží a půjdou lidi z provozu. ale samozřejmě o těhlech věcí víš jenom ty zvenku asi dva roky a tady zevnitř čsa se o tom neví vůbec nic. nikdo tady taky tomu vůbec nerozumí a neumí si udělat svuj názor.


Dovoluji si podotknout, ze priznani si problemu je skoro polovina cesty k jeho vyreseni. Ovsem dokud si ten problem zamestnanci nepriznaji, tak se nic nezmeni.

Obranny model: "My ne, to oni" patri k zakladnimu sortimentu kdekoliv.

Janur
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 15. 07. 2009, 13:45
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Janur »

Axe píše:
Zlin142 píše:
Axe píše:
To je jednoducha odpoved. Na zaklade praktickych zkusenosti za ta leta ve ST. AF tu byla v r. 1992 - negativni vysledek. Pak - kdoviproc - jsem se vrtli do ST (AF) - negaivni vysledek. Do tendru o CSA se prihlasila AF - negativni vysledek. Nikdy zadny vysledek a pokud, tak jen negativni.




Axe: Chapu prvni a treti negativni vysledek, ale proc je Sky Team branej taky jako negativni?

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

martineek: má MBA v Praze. Nějaká soukromá škola ho začala udělovat asi v r. 1991, tam odtud se zná s politiky. Mimochodem, taky jsem se tam chtěla přihlásit, ale nějak z toho sešlo. :D .
MBA totiž v mé rodině má strýc (vystudoval v LA), ale v Čechách málem neudělal vyučňák jako zedník. Tak si o tom titulu myslím svoje.

T603
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 126
Registrován: 26. 05. 2008, 15:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od T603 »

Dakota píše:Jsem přesvědčena, že odboráři v ČSA jsou velmi často zapálení fandové letectví, zvláště pak ČSA. Nejsou to jen tupí mamonáři, kteří koukají jen na co nejvyšší platy. Je zajímavé, že ve chvíli, kdy funkci předsedy dozorčí rady vykonával ing. Ševčík, odboráři si s ním vzácně notovali. Bohužel byl velmi brzy odstraněn. Věřím tomu, že kdyby býval zůstal, byl by schopen se s odboráři domluvit a to nejen na nenavyšování platů v době, kdy na to firma neměla. Nakonec - to není příliš mediálně známé, ale ing. Ševčík byl odboráři vyzván ke kandidatuře na člena dozorčí rady "za zaměstnance" při volbách r. 2007. Bohužel tuto možnost odmítl.


Šlo o boj Lašák nebo Ševčík. Pokud by zůstal Ševčík, tak by byl "odejít" Lašák a jeho parta a nedošlo by k prodejům majetku ČSA. Mimo jiné, protože Ševčíka nikdo "nepodržel", tak tento boj prohrál. Vzhledem k vazbám "Lašiho" na kmotra Mrázka a politické špičky ČSSD a ODS neměl Ševčík moc velkou šanci.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od OR »

Zkostnatelost mysleni ve stylu, "takhle to bylo vzdycky", "jinak to nejde" ci "delam to podle interniho predpisu takhle uz 25 let" je urcite problem CSA.
Ale obrovsky problem, mozna jeste vetsi vidim v tom, ze CSA neumi prodavat. A moc nevi na koho miri.


Odpovědět