Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od velpa.66 »

Nemec píše:Úryvek z dešího rozhovoru se Šimáněm v HN.
Co můžeme letos čekat od vašich firem?
Pokud jde o ČSA − nastala věřím doba, kdy si všichni uvědomí, že je na našem trhu letecké přepravy místo jen pro jednu českou společnost. Jsme akcionáři v ČSA a myslíme si, že by bylo dobré mít v nich větší slovo, abychom v boji s tou nejtěžší konkurencí mohli byznysy ČSA a Travel Servicu spojit. Jinak kromě letecké přepravy asi v žádném odvětví, kterému se věnuji, nic dramatického neočekávám. Půjde o konstantní vývoj. Zisk celé skupiny by se měl pohybovat kolem miliardy korun.


Pokud by Travel Service převzal plně ČSA zachoval by značku ČSA a členství ve Sky Teamu?
Jakou má pro Travel Service hodnotu (výhodu) značka ČSA a členství ve Sky Teamu?


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

Spíš naopak, co by si pomohl zrušením značky ČSA? :)

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Skvělá otázka. Odpověď bude jiná z marketingového a strategického hlediska. Z pohledu marketingové brandu má smysl držet business značku a low cost značku (Iberia/Vueling, KLM-Air France /Transavia atp). I když produkt je dost podobný, klientela, destinace, frekvence letů je jinde. Budovat oba brandy, které jsou oba v šíleném stavu (Smartwings komunikačně a ČSA exekucí a pověstí) nemá ale ze strategického pohledu nákladově smysl. Možná snad kdyby obě firmy silně rostly.

Kdybych to řídil já (a to nikdy nevíš:)), volil bych koncept umbrealla brandu a sub brandu (např. Air Canada a Rouge).

Další je otázka konsolidace na CEE trhu - Ať už to veme Lufthansa nebo někdo jiný.

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Adam96 »

Nemec píše:Všechny až na AAR jsou plný, AAR záleží, jak-kdy, někdy 20 lidí někdy přes 50.


Ano, 9.6. PRG-AAR, letělo nás 10 pax, 11.6. AAR-PRG cca 40 pax, ovšem z PRG přiletělo přes 60 lidí. V Aarhusu je spousta českých a slovenských studentů, takže si myslím, že ta linka má celkem potenciál a to i kvůli studentům z jiných zemí, kteří využijí Prahu jako přestupní.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

clovicek píše:Kdybych to řídil já (a to nikdy nevíš:)), volil bych koncept umbrealla brandu a sub brandu (např. Air Canada a Rouge).


Takže sub brand by byl ČSA Czech Airlines Smart Wings?


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

Czech Travel Airline Service, ne?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

hafi píše:Czech Travel Airline Service, ne?


...moc dlouhý :D

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal4 »

Hlavně si myslím, že v ČSA jsou diletanti. Jak je jinak možné, že nedokáží využít obrovského marketingového potenciálu OK a check/Czech... To je dost smutné.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od velpa.66 »

A jaký má tedy význam a hodnotu členství ČSA(Travel service)ve Sky Teamu, kromě toho že já jako člen OK+ mám možnost sbírat míle u více aerolinek a pak "širší" výběr bonusových letenek?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

michal4 píše:Hlavně si myslím, že v ČSA jsou diletanti. Jak je jinak možné, že nedokáží využít obrovského marketingového potenciálu OK a check/Czech... To je dost smutné.

Tohle už se tu diskutovalo před lety s výsledkem, že "OK" není v anglickém jazyce nijak marketingově využitelné a check Czech je slovní hříčka, která zaujme na základní škole.

Jinak je zajímavé, že Šimáněho zájem o ČSA stoupá jako na potvoru zrovna v době, kdy ČSA jsou po letech poprvé v zisku... Ale kdo ví, třeba když byly ČSA ve ztrátě, tak tu bylo místo pro dva české dopravce a teď když jsou ČSA v zisku se prostor zničehonic smrsknul :D

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Tak pokud vím, KAL musí dle smlouvy držet akcie ČSA do roku 2018, čili můžeme očekávat, že v příštím roce je prodá TVS. Ten následně pravděpodobně koupí i 20% podíl státu, takže by získal cca 98 % akcií. Otázka co Česká pojišťovna, která vlastní cca 2 %... Neví někdo, jak k nim vůbec přišla? A proč se jich ještě nezbavila?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

737 píše:Tak pokud vím, KAL musí dle smlouvy držet akcie ČSA do roku 2018, čili můžeme očekávat, že v příštím roce je prodá TVS. Ten následně pravděpodobně koupí i 20% podíl státu, takže by získal cca 98 % akcií. Otázka co Česká pojišťovna, která vlastní cca 2 %... Neví někdo, jak k nim vůbec přišla? A proč se jich ještě nezbavila?


Otazka je, proc by mely KAL prodavat akcie CSA, kdyz je to "fakt levna" noha ve dverich na EU trh.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

flyingblue píše:
737 píše:Tak pokud vím, KAL musí dle smlouvy držet akcie ČSA do roku 2018, čili můžeme očekávat, že v příštím roce je prodá TVS. Ten následně pravděpodobně koupí i 20% podíl státu, takže by získal cca 98 % akcií. Otázka co Česká pojišťovna, která vlastní cca 2 %... Neví někdo, jak k nim vůbec přišla? A proč se jich ještě nezbavila?


Otazka je, proc by mely KAL prodavat akcie CSA, kdyz je to "fakt levna" noha ve dverich na EU trh.


Předpokládám, že se tak stane, protože doposavad jsem nezaznamenal, že by se Korean nějak aktivně podílel na rozvoji ČSA... Řekl bych, že TVS je v tomto mnohem aktivnější a ze spolupráce TVS a ČSA plynou větší synergie.

Když KAL vstupoval do ČSA, tak se říkalo, že tu vytvoří letecký hub, že přes Prahu budou jejich cestující přestupovat do dalších evropských destinací, ale uběhly 4 roky a zatím se nic podobného nekoná... Od "strategického partnera z Asie" bych čekal trochu víc než jen rozšíření code-sharů a pronájem lednoho letadla...

Nechci tu šířit nějaké konspirační teorie, ale kdo ví, proč KAL vlastně ty akcie kupoval, když se o to vůbec nezajímá... Rozhodně nepředpokládám, že by se teď z ničeho nic vzpamatoval a začal se o ČSA víc starat. Spíš naopak.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

737 píše:
flyingblue píše:
737 píše:Tak pokud vím, KAL musí dle smlouvy držet akcie ČSA do roku 2018, čili můžeme očekávat, že v příštím roce je prodá TVS. Ten následně pravděpodobně koupí i 20% podíl státu, takže by získal cca 98 % akcií. Otázka co Česká pojišťovna, která vlastní cca 2 %... Neví někdo, jak k nim vůbec přišla? A proč se jich ještě nezbavila?


Otazka je, proc by mely KAL prodavat akcie CSA, kdyz je to "fakt levna" noha ve dverich na EU trh.


Předpokládám, že se tak stane, protože doposavad jsem nezaznamenal, že by se Korean nějak aktivně podílel na rozvoji ČSA... Řekl bych, že TVS je v tomto mnohem aktivnější a ze spolupráce TVS a ČSA plynou větší synergie.

Když KAL vstupoval do ČSA, tak se říkalo, že tu vytvoří letecký hub, že přes Prahu budou jejich cestující přestupovat do dalších evropských destinací, ale uběhly 4 roky a zatím se nic podobného nekoná... Od "strategického partnera z Asie" bych čekal trochu víc než jen rozšíření code-sharů a pronájem lednoho letadla...

Nechci tu šířit nějaké konspirační teorie, ale kdo ví, proč KAL vlastně ty akcie kupoval, když se o to vůbec nezajímá... Rozhodně nepředpokládám, že by se teď z ničeho nic vzpamatoval a začal se o ČSA víc starat. Spíš naopak.


A vzhledem ktomu, že KAL má za minulé období ztrátu větší než Alitalia lze čekat, že pokud za prodej podílu dostane o "1$" více než za kolik to koupil s radostí to prodá - neřešili nic - to je holý fakt. Přijde mi, že jediné co řešili, bylo když dnes již "plečka" YBA šla do servisu nahradili to malým triplem.

A je vidět, že TS dění v ČSA již dnes řeší - jak to že do Madridu a Barcelony léta téměř výhradně TS....., TelAviv spolkl úplně, protože tam kde nestačí 739 je logicky nesmyl provozovat A319 ..... a najde se další. Věřil bych, že nové a zdá se, že úspěšné linky, budou také z dílny TS.... a znalí poměrů věřím by našli další.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

s543 píše:A je vidět, že TS dění v ČSA již dnes řeší - jak to že do Madridu a Barcelony léta téměř výhradně TS....., TelAviv spolkl úplně, protože tam kde nestačí 739 je logicky nesmyl provozovat A319 ..... a najde se další. Věřil bych, že nové a zdá se, že úspěšné linky, budou také z dílny TS.... a znalí poměrů věřím by našli další.


Mam za to, ze pokud jsou "uspesne nove linky z dilny TVS", tak se o ne intenzivne zajima urad na ochranu hospodarske souteze. Ostatne cokoliv, co by slo za ramec standardniho obchodniho vztahu (tj. je fajn, ze TVS dokaze pronajmout CSA letadla, ale ma to delat za standardnich komercnich podminek), by bylo myslim pro ten urad zajimave.


Odpovědět