Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

jfk píše:
22. 09. 2023, 05:55
HighFlyer píše:
19. 09. 2023, 22:17
lukaskr píše:
19. 09. 2023, 09:54
bude, jen trochu později, na webu je vidět od 4.12
Posun začátku možná jako reakce na současnou politickou a bezpečnostní situaci v Arménii?
Spíš ne, ta původní data zmizela ještě před.
Bude to klasicka zrada v podani OK/QS. Mam takove tuseni ze to odpiskaji. Mozna se dockame par letu behem vanoc a noveho roku a po novem roce to utnou.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

alesesl píše:
23. 09. 2023, 09:11
Bude to klasicka zrada v podani OK/QS. Mam takove tuseni ze to odpiskaji. Mozna se dockame par letu behem vanoc a noveho roku a po novem roce to utnou.
Aneb strategicky rozvoj pravidelnych linek, level Roman Vik.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

michal4 píše:
11. 09. 2023, 12:57
Připojím k tomuto tématu: Ví někde, co je OK100? Nezdá se, že by to byla úplně oficiální akce. Díky
https://ok100.cz/
Tak nakonec primarne knizka o historii uniforem CC s pridanou hodnotou osobnich pribehu CC z jednotlivych obdobi.

pak bude jeste delsi videodokument o historii CSA a rozhovory se zamestnanci napric historii. Jsem zvedav, zda se CSA samotne smohou alespon na tiskovou zpravu v patek.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Ex OK-JFK je použita jako ilustrační fotka v článku s travel hacks :D
https://www.msn.com/en-us/travel/tips/1 ... 7079&ei=22
https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-atr-625.htm

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Narazil jsem na spekulace, že od letošního podzimu má být z ČSA a TVS jedna firma. Myšleno tak, že aerolinka s licencí bude nadále TVS a z ČSA bude jenom značka. To zní logicky a ekonomicky racionálně, protože udržování druhé licence, aby pod ní létalo jen jedno vlastní letadlo, je drahý špás a taková společnost nebude nikdy významně zisková. Taková zvěst kolovala už někdy kolem roku 2017, když TVS odkoupil zbytkový podíl státu a získal v ČSA supermajoritu. Tehdy ovšem ČSA ještě byla životaschopná aerolinka s flotilou 12+ letadel a relativně ziskovou sítí destinací, takže od toho záměru upustili. Teď se to ale jeví jako reálný krok odůvodněný ekonomickou realitou provozovatele flotily s jedním érem.

Zaslechl někdo ze zde přítomných tuto (nebo podobnou) spekulaci?


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

No ja si myslim, ze kdyby to mel QS v planu, tak to udela uz davno, jedine ze by se neco zmenilo.

Na existenci OK jako samostatneho AOC musi byt navazano neco, co QS vydelava penize, at jsou to nejake sloty nebo emise nebo tak neco. Ve chvili kdyby to melo skoncit, tak uz ani nema smysl udrzovat znacku, a muze se firma CSA uzavrit kompletne vcetne nevyuzivane znacky.

Jedine co me napada je, ze snad pry maji CSA objednany jeste nejake ty A220, takze by mohli chtit nekomu prodat ty jakmile budou vyrobeny. Akorat, ze uz nejsou ani objednany naprimo (ta objednavka byla zrusena v restrukturalizaci) ale patri ALC, kteri je mohou strelit i bez soucinosti QS/OK.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
10. 04. 2024, 20:39
No ja si myslim, ze kdyby to mel QS v planu, tak to udela uz davno, jedine ze by se neco zmenilo.
On to QS taky už chtěl udělat dávno (někdy kolem 2017), ale ukázalo se to jako neprůchozí. U moci byl Bureš s přímou průhonickou linkou na největšího akcionáře QS. Burešovi se rozhodně do příběhu "Silné Česko" nehodil fakticý zánik národních aerolinek. Tím méně v období, kdy se ČSA vyhrabaly z více než desetiletí srαčeκ a začaly vytvářet zisk i s relativně malou flotilou (cca 15 kusů) a zaměstnávaly nemalé množství vysoce kvalifikovaného personálu.
Na existenci OK jako samostatneho AOC musi byt navazano neco, co QS vydelava penize, at jsou to nejake sloty nebo emise nebo tak neco.
Myslím, že tady se trefuješ do černého. A protože poslední sloty už jsou "jen" na CDG a AMS, tak ty končící emise možná budou mít zásadní roli.
Jedine co me napada je, ze snad pry maji CSA objednany jeste nejake ty A220, takze by mohli chtit nekomu prodat ty jakmile budou vyrobeny. Akorat, ze uz nejsou ani objednany naprimo (ta objednavka byla zrusena v restrukturalizaci) ale patri ALC, kteri je mohou strelit i bez soucinosti QS/OK.
No vida. A příběh začíná nabývat konkrétních obrysů.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

QS ani OK na AMS neletaji, ale popravde netusim jak to zrovna tady se sloty funguje. Ze by je treba prenajimali ja nevim LH group nebo SK a diky tomu se povazovali za vyuzite a nepropadly... ale proc by je pak AMS nedal primo SK/LHg... Absolutni spekulace je, ze OK sloty existuji ve vzdychoprazdnu zpusobenem omezenou kapacitou AMS, OK souhlasilo s tim, ze je nebude vyuzivat do doby nez se kapacita opet uvolni, a ted jak se kapacita AMS zas zvysuje a letiste chce presunout sloty z GA na pravidelnou dopravu, tak pocitaji, ze je budou umet zas prodat.

To spis bude neco na tech emisich. Ty ma jestli se nemylim OK pridelelny do r. 2025, jestli se pocita, ze alokaci na rok 2025 prodaji v roce 2024 a na 26-30 uz nedostanou, nevidim valny smysl udrzovat firmu delsi dobu nez se vsechno proda. Znacku pak mohou drzet i bez AOC a vseho toho kolem.

Kdyz se zamyslim vic nad temi A220, to mi dava smysl min a min. Jestli si je chce QS probrat pod sebe, tak bud mu to ALC dovoli, a pak nepotrebuji cekat az budou dodany, nebo jim to ALC nedovoli, bude vyzadovat aby je provozoval dle smlouvy OK, nebo odstoupi, a pak neni budou holt muset OK zachovat tak jak je. Ze by tam meli nejake klauzule typu ze OK muze leasing odstoupit okamzite po dodavce letadel ale ne pred ni, to pochybuju, nedava to smysl.
To cele za predpokladu, ze A220 pudou na ACMI. Tam se muze CSA znacka hodit, jak vidim na FT a kdesi cosi jak reaguji cestaci na wetleasey, nalepka "100 let tradice" muze byt male ale ne bezvyznamne plus pro ACMI klienty typu KL nebo LH/LX/OS.
Pokusit se roztocit neco vic nevidim bez vstupu velkeho investora typu IAG jako moznost. Mozna jedna z tech 220 muze tocit CDG a treba AMS v soucinosti s QS 737.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
14. 04. 2024, 22:45
QS ani OK na AMS neletaji
Mea culpa! Přiznám se, že už jsem přestal sledovat seznam destinací, do kterých OK přestali létat.
ale popravde netusim jak to zrovna tady se sloty funguje

Také neznám pravidla v AMS, ale letiště s omezenou kapacitou to většinou mají tak, že když aerolinka nevyužije X% přidělených slotů po určitou dobu, tak o ně přijde úplně (v covidu se samozřejmě dělaly výjimky). A v Amstru je dlouhá fronta čekatelů na sloty, takže předpokládám, že zrovna pro OK je nedržel.
To spis bude neco na tech emisich. Ty ma jestli se nemylim OK pridelelny do r. 2025, jestli se pocita, ze alokaci na rok 2025 prodaji v roce 2024 a na 26-30 uz nedostanou, nevidim valny smysl udrzovat firmu delsi dobu nez se vsechno proda. Znacku pak mohou drzet i bez AOC a vseho toho kolem.
To zní logicky a celkem pravdepodobne.
Kdyz se zamyslim vic nad temi A220, to mi dava smysl min a min...
Tve uvahy bych shrnul do spekulace, za QS zatim sami nevi, co s A220. Klasickou pravidelku litat neumi a ani nechtějí umět (je to rizikovější než chartery), a na chartery proč zařazovat do flotily další a úplně jiný typ letadla než 738 nebo max?

atr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 05. 09. 2004, 15:36
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od atr »

Nevím jak České CK, ale zahraniční se naučili využívat linky a tím se zbavit rizika neobsazených sedaček. Takže CK už je vlastně jen soft, který zkombinuje letenku s kufrem za velkoobchodní cenu, místního dopravce a hotel. To by mohl být do budoucna pro byznys Travelu problém.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

HighFlyer píše:
16. 04. 2024, 21:03
Fabo píše:
14. 04. 2024, 22:45
QS ani OK na AMS neletaji
Mea culpa! Přiznám se, že už jsem přestal sledovat seznam destinací, do kterých OK přestali létat.


Pripravili me tim o oblibenou kratochvili "stoji dneska u Bcka A319, nebo zase SWTcko a ma porad jeste ten modry kryt motoru co tam je snad od Malevu" :lol:
HighFlyer píše:
16. 04. 2024, 21:03
Také neznám pravidla v AMS, ale letiště s omezenou kapacitou to většinou mají tak, že když aerolinka nevyužije X% přidělených slotů po určitou dobu, tak o ně přijde úplně (v covidu se samozřejmě dělaly výjimky). A v Amstru je dlouhá fronta čekatelů na sloty, takže předpokládám, že zrovna pro OK je nedržel.
Normalne ano. Ale AMS nema omezenou kapacitu normalne. Hraji se tady momentalne politicke hry o jestli, kolik, jak, jaky provoz, co bude s Lelystadem (zacinam nabyvat nazoru, ze tam muze Aviodrome otevrit permanentni exhibici "male letiste pozdnich 10tych let", kdyby jim nekdo chtel venovat oletane NGcko a 320cu) a budou nejake ulevy kdyz se zavre na rekonstrukci EIN.

Takze si docela umim predstavit, ze se Schiphol domluvil s drziteli slotu, ze nadlimitni se zmrazi a hraje se jen o podlimitni.

A ze se o ne hraje... JetBlue pozadal US DOT o vykopnuti KLM z JFK jestli nedostanou sloty v AMS (dostali).

HighFlyer píše:
16. 04. 2024, 21:03
Kdyz se zamyslim vic nad temi A220, to mi dava smysl min a min...
Tve uvahy bych shrnul do spekulace, za QS zatim sami nevi, co s A220. Klasickou pravidelku litat neumi a ani nechtějí umět (je to rizikovější než chartery), a na chartery proč zařazovat do flotily další a úplně jiný typ letadla než 738 nebo max?
Ty me uvahy nejsou o tom co QS udela s A220, jestli je prebere (podle me je nabidne na ACMI) jen jestli tam je nejaky smluvni duvod ze by musely byt zarazeny pod AOC OK pri dodavce, co se mi nezda.
atr píše:
16. 04. 2024, 22:30
Nevím jak České CK, ale zahraniční se naučili využívat linky a tím se zbavit rizika neobsazených sedaček. Takže CK už je vlastně jen soft, který zkombinuje letenku s kufrem za velkoobchodní cenu, místního dopravce a hotel. To by mohl být do budoucna pro byznys Travelu problém.

No... ani ne. Jasne, na Sri Lanku me klidne poslou s Emirates, ale to umi i ceske CK (treba Fisher mi ted nabizi letet na Mauricius z PRG v kombinaci EK+MK na pravidelkach).
Ale chartery jsou tady porad a furt. Byt neni az tak bezny model "vykoupime cele letadlo, at uz sami nebo v kombinaci s jinou CK" nez "kupujeme kapacitu, co zbyde si dopravce proda", ale to umi Smarti stejne tak jak TUI nebo Condor. I kdyz uznavam ze pomer modelu 2 bude asi v CR mensi nez treba tady v NL.

Jinak ale je to tady skorem stejne. Dokonce umi i podobne prasarny s dalkovkama, kdyz jsem se pred par lety dival na ZNZ z AMS, tak to byl ten samy podraz s mezipristanim v Hurghade a osmikilem, jak nabizel QS z Prahy. A to byla prosim cestovka TUI, ktera ma vlastniho dopravce i s dalkovymi letadly.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »

Fabo píše:
17. 04. 2024, 01:11
No... ani ne. Jasne, na Sri Lanku me klidne poslou s Emirates, ale to umi i ceske CK (treba Fisher mi ted nabizi letet na Mauricius z PRG v kombinaci EK+MK na pravidelkach).
Ale chartery jsou tady porad a furt. Byt neni az tak bezny model "vykoupime cele letadlo, at uz sami nebo v kombinaci s jinou CK" nez "kupujeme kapacitu, co zbyde si dopravce proda", ale to umi Smarti stejne tak jak TUI nebo Condor. I kdyz uznavam ze pomer modelu 2 bude asi v CR mensi nez treba tady v NL.

Jinak ale je to tady skorem stejne. Dokonce umi i podobne prasarny s dalkovkama, kdyz jsem se pred par lety dival na ZNZ z AMS, tak to byl ten samy podraz s mezipristanim v Hurghade a osmikilem, jak nabizel QS z Prahy. A to byla prosim cestovka TUI, ktera ma vlastniho dopravce i s dalkovymi letadly.
pred dvoma rokmi ma TUI poslali z VIE do BOJ zazitkovym letom bulharskou charterovou MD-80 aj s nastupom cez chvost, a tento rok je to zase s TUI normalna linka OS VIE-VAR a poleti nejaky A32X. Z mojho pohladu jasny benefit (fast track, lounge atd. vo VIE).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Tu MD82 som chcel este raz stihnut, pred 3 rokmi akurat nevydalo a pred 2 rokmi uz od nas nelietala :(

vo VIE uz radsej chodim do Vienna Lounge. Kor este teraz po "rekonstrukcii"


Odpovědět