Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od prodejce »

tak s těma cenama se to "neusadilo", lze tedy předpokládat, že model spolupráce je nyní JINÝ:

cena: 2986 CZK
OK4764 U 09NOV 3 PRGCDG 1005 1150
OK4767 U 12NOV 6 CDGPRG 1310 1445

cena: 24398 CZK
AF1383 A 09NOV 3 PRGCDG HK1 1005 1150
AF1982 A 12NOV 6 CDGPRG HK1 1310 1445


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

rXD píše:Predsa nie je myslitelne, aby pri NAJNIZSEJ cene 250EUR nevedeli vytvorit zisk.

No pokud by to byl primej let KSC-CDG, tak uz by to bylo opravdu na povazenou. Ale takto to jsou ctyri lety, tzn. od ceny €250 odecist ctvery taxy a pak jeste vydelit vynos z jednoho cestaka ctyrma. To uz toho fakt moc nezbyde...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od rXD »

HighFlyer píše:
rXD píše:Toto forum velmi nesledujem, a neviem ani presne ake su ceny v Europe. Ale v USA je standard sietovych aerolinii 0.15USD per Available Seat Mile (vid napr. tabulku 10 tu). KSC-PRG je 329 mil, tzn. naklady by boli 49USD=35EUR na pasaziera. Ak su taxy 37EUR, tak este stale by priemerna americka aerolinka vedela lietat PRG-KSC priemerne za 107EUR/RT bez straty!

Tech 15 centu je diky drtive prevaze proudove flotily s vetsi sedackovou kapacitou. PRG-KSC lita uz jenom ATR a to ma vyssi CASM (AT7 ne o moc, ale AT4 uz znatelne).

A navic v tom CASM neni zohlednena obsazenost (load factor). Tech $49 = €35 neni na pasazera, ale na sedacku. Takze pri obsazeni 65% (coz na tech Kosicich v prumeru je) uz by byly i americky aerolinky na $75 = €54 na pasazera.


Pokial viem, nemas pravdu. CASM odraza aj sedackovu kapacitu: je to celkovy naklad aeroliniek na jednu dopravovanu sedacku, a teda zahrna aj risk, ze aerolinie vypredaju lietadlo len na 20% (jednoducho, v realnom konkurencnom prostredi musi kazdy, kto vie naplnit lietadla len na 65%, okamzite skrachovat). No a Podla mna je prave chybou CSA, ze lietaju malymi lietadlami a extremne predrazene. Ak by lietali aj KSC-PRG Boeingom a za 120EUR/RT priemer, mohli by vypredat aj ovela vacsie lietadlo (Austrian pod tlakom Lufthansy najmensie lietadla predal, a s velkymi lietadlami na regionalne letiska znicil frekvencie, aby zvysil vynos. CSA predalo ATR7 a lieta len s ATR4 - aka je v tom logika???). Ale aj pri tych malych lietadlach, americke Regional arilines dosahuju 16centov/CASM (vid tabulku 9 a 12 tamtiez), a to prave aj na malych lietadlach (napr. Comair je regionalnym partnerom Delty, a lieta bezne aj 20-miestnymi lietadlami). Ak sa toto CSA nauci, moze byt regionalnym partnerom AF-KLM. Inak fakt neviem...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od Zdenek »

rXD píše:CSA predalo ATR7 a lieta len s ATR4 - aka je v tom logika???

Jednoduchá, věk letadel, skončil leasing a našel se kupec. (zaplácla se trochu díra po sekyře)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:tak s těma cenama se to "neusadilo", lze tedy předpokládat, že model spolupráce je nyní JINÝ:

cena: 2986 CZK
OK4764 U 09NOV 3 PRGCDG 1005 1150
OK4767 U 12NOV 6 CDGPRG 1310 1445

cena: 24398 CZK
AF1383 A 09NOV 3 PRGCDG HK1 1005 1150
AF1982 A 12NOV 6 CDGPRG HK1 1310 1445


Neni to zatim bordel v tarifech OK (=zpozdeni promitnuti zmen)?


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od prodejce »

v tarifech to není.. se mi pořád zdá, že byly natvrdo odejmuty sedačky z operované kapacity ve prospěch codesharu a to 4 business a 40 resp. 60 economy. Tím se nám změnila situace na operovaných letech ve smyslu prudkého nárůstu cen a naopak na codesharech je pusto, prázdno, jako by zrovna čerstvě bylo otevřené do prodeje šedesátimístné letadlo. Zní to sice šíleně, ale knihovací situace mluví jasně...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše: cena: 24398 CZK

Bonne chance avec ça...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

rXD píše:Pokial viem, nemas pravdu. CASM odraza aj sedackovu kapacitu: je to celkovy naklad aeroliniek na jednu dopravovanu sedacku, a teda zahrna aj risk, ze aerolinie vypredaju lietadlo len na 20%

Ja si za tim stojim. Je to cost per available seat mile, ne cost per taken seat mile ;-) Pak je dalsi ukazatel RASM (revenue per available seat mile) a ten uz zohlednuje prumerny vynos na jednu sedacku, do nehoz uz se pocita obsazenost a prumerna cena letenky. A v idealnim pripade ma byt RASM > CASM :) Celkem jednoduche vysvetleni najdes treba tady.

jednoducho, v realnom konkurencnom prostredi musi kazdy, kto vie naplnit lietadla len na 65%, okamzite skrachovat)

Neni tomu vzdy tak. Jsou aerolinky, resp. jednotlive trasy, na kterych se da vydelavat i pri obsazenosti treba 45%, pokud jsou ceny letenek hodne vysoke. Takovych linek je samozrejme min a min. Ale jsou.

(napr. Comair je regionalnym partnerom Delty, a lieta bezne aj 20-miestnymi lietadlami)

Comair ma nejmensi letadlo pro 50 pax (CRJ100/200). Mival jeste pro 30 pax (EM120), ale ty sly pryc uz pred nejakou dobou.

Otazka ale stoji skor tak, preco ti ceski danovi poplatnici su ochotni dotovat BTS/ILZ/TAT? Moj tip je, ze nedotuju ani to, a doplaca im to slovenska vlada (+v pripade ILZ este aj zilinsky samostatny kraj).

Tak ceskych danovych poplatniku se nikdo neptal, zda jsou ochotni :)) Ja bych treba nebyl, ale to je jina zalezitost... Jinak co se tyce ILZ, tak ta linka udajne jde docela dobre. TAT uz se nelita. A BTS je megapruser (coz bylo vsem jasny dopredu), takze v normalnim firemnim prostredi by reditel/prezident, ktery o expanzi do BTS rozhodl, byl vyhozen.

Toto forum velmi nesledujem...

A to je mozna skoda ;-) Tvoje prispevky vyvolavaji zajimavou debatu. Tak se zastav casteji.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od jane »

HighFlyer píše: TAT uz se nelita.


TAT se lita.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

jane píše:TAT se lita.

Mea culpa. Uz po tech osmi zrusenich a deviti znovuzavedenich teto destinace ztracim prehled.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od rXD »

HighFlyer, len strucne:

Re. CASM: OK. Uz som si to nastudoval. Cize zaujimave je porovnanie RASM.

Re: Comair - sedi vec. Dnes uz nie minimalne 20- ale minimalne 50-miestne. Divne je, ze CSA ide opacnym smerom.

Re ILZ: To drzal za Meciara/Fica Slota (to, ze to dotuje aj priamo Zilinsky samospravny kraj je v mediach zverejnena informacia). Ta "dobra" vytazenost bola bezne 25%. Vsak aj preto niekedy minuleho alebo tohoto roku znizili CSA frekvenciu zhruba na polovicu (5 letov/tyzden), a cast letov presunuli do TAT (3 tyzdenne). A uz z tychto poctov pohybov na tychto dvoch mega-slovenskych letiskach je uplne jasne, ze stratove musia byt aj tie lety CSA aj cela ich prevadzaka. A ja si myslim, ze to cele financuju slovenske dane, lebo ked uz dotujeme prazdne letisko, tak aspon sa tvarime, ze sa z neho lieta, tak zaplatime CSA aby sa tam 2-3x tyzdenne ukazali, a aby nikto nemohol povedat, ze sa tam VOBEC nelieta. Proste hroza...

Diskusia je fajn. Aj sa clovek nieco nauci. Tak mozno sa sem pozriem castejsie.
Naposledy upravil(a) rXD dne 05. 10. 2011, 12:37, celkem upraveno 1 x.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

rXD píše:Ty si pri tom napisal "A navic v tom CASM neni zohlednena obsazenost (load factor)."

A na tom taky trvam ;-)

CASM = Direct Operating Cost / Available Seat Mile
= $2,700 / (140 x 161 = 22,540)
Where 140 is the number of available seats and 161 is the distance in nautical miles.
= $2,700 / 22,540 = 0.1197 or 12 cents per nautical mile

Jak vidis, soucasti rovnice neni vytizenost (load factor) ani vynos (yield). CASM jsou proste celkove naklady vydelene (poctem sedacek * vzdalenost).

Ak je load factor nizky, tak je CASM vysoky,

To je prece nesmysl. Naklady na jednu sedacku (prepocitane na jednu uletenou mili) jsou takove, jake jsou, bez ohledu na to, jestli v ni nekdo sedi nebo ne. Nevim odkud pochazi tato tvoje rovnice:

pretoze CASM = cost_to_make_the_seats_&_miles_in_an_airplane_available / (number of passangers*price per passanger) (tj, v menovateli mas Load factor).

... ale vyjadruje pomer CASM / TL REV, ktery nevim, k cemu je dobry. Uzitecny by byl pomer RASM / CASM, ktery v idealnim pripade ma byt > 1.00.

Cize, CSA ma CASM vysoky, lebo ma nizky LF.

Ne. CSA ma CASM vysoky, protoze ma vysoke naklady. Nizky LF ma pak za nasledek nizky RASM. A zrejme pak RASM < CASM nebo-li RASM/CASM > 1.00.
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 05. 10. 2011, 18:35, celkem upraveno 1 x.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od rXD »

Moja chyba - uznavam. Povodne som si to zle precital. Medzi casom som to uz v mojom prispevku aj opravil. Ale vdaka za dokladne vysvetlenie. :-)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zrušení code-sharingu PRG-CDG-PRG

Příspěvek od HighFlyer »

rXD píše:Moja chyba - uznavam. Povodne som si to zle precital. Medzi casom som to uz v mojom prispevku aj opravil. Ale vdaka za dokladne vysvetlenie.

... a ja jsem zase ve svem prispevku napsal znaminka >< naopak. Uz jsem to taky opravil.


Odpovědět