OK-REQ
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: OK-REQ
HonzaLB píše:podle jakého klíče se vybírají značky pro nová letadla ČSA? REQ pochopitelně nabízí myšlenku o requiem:)))
Minuly rok PET (PES uz byl obsazeny), rok pred tim pred tim OER, rok pred nim NEP a NEO ...
Re: OK-REQ
První písmeno je rok výroby, druhé typ, třetí pořadí v typu (zde S přeskočeno).
Re: OK-REQ
díky za vysvětlení, to dává logiku. A od kdy tento systém jede? Nějak mi do toho pak nezapadají podle let třeba registrace boeingů. A proč bylo vynecháno Q jako počáteční písmeno?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: OK-REQ
Q je vynecháno systémově - Q nemá žádné letadlo v našem leteckém rejstříku (a možná ani v jiných). Důovd neznám, ale první, který mě napadá , jest ten, aby při radiokorespondenci nedošlo k záměně s Q-kódy.
A k systému registrací - Boeingy, včetně těch nejstarších, odpovídají zcela přesně už zmíněnému systému rok výroby - typ - pořadí.
A k systému registrací - Boeingy, včetně těch nejstarších, odpovídají zcela přesně už zmíněnému systému rok výroby - typ - pořadí.
Re: OK-REQ
tento system, kdy prvni pismeno byl rok vyroby, druhe kategorie letadla (dost casto se podle kombinace prvniho a druheho dal urcit primo typ) a treti poradi v danem roce byl v minulosti v predpise, od 90. let uz to neni povinne, ale nekdo to dal dodrzuje.
Re: OK-REQ
Třetí písmeno vždy přesně odpovídalo pořadí daného typu u ČSA, jen REQ poprvé a jediný ne.
GEA, GEB, CEC, CED, LEE, LEF, LEG, MEH, MEI, MEJ, MEK, MEL, NEM, NEO, NEP, OER, PET a REQ.....
Podle mě mělo následovat REU. Jen jestli to REQ není nějaké znamení....
GEA, GEB, CEC, CED, LEE, LEF, LEG, MEH, MEI, MEJ, MEK, MEL, NEM, NEO, NEP, OER, PET a REQ.....
Podle mě mělo následovat REU. Jen jestli to REQ není nějaké znamení....
Re: OK-REQ
Mojmír píše: Jen jestli to REQ není nějaké znamení....
Nomen omen pro letadlo, nebo ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: OK-REQ
Karel_x píše:Mojmír píše: Jen jestli to REQ není nějaké znamení....
Nomen omen pro letadlo, nebo ČSA?
Co se omen nomen tyce, jednomu se umyslne vyhybaji Madari: vyradili z rejstriku HA-LOT, pritom HA-LOS i HA-LOU jsou pridelene (737 NG MA). V madarstine totiz "halott" znamena mrtvy.
Re: OK-REQ
není REU zas obsazeno ?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 502
- Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: OK-REQ
vidite to pesimisticky.. co namisto requiem kdyz to vyslovite jako rek z krizovek pokud se nemylim hrdina;)
Re: OK-REQ
Honza LB:
Boeingy ČSA do toho systému zapadaly úplně v pohodě. Jde o to, že první písmeno je rok výroby, nikoliv rok zařazení do flotily ČSA.
Takže např. OK-XGA, XGB, XGC, XGD, XGE = rok výroby 1992
Od r. 1995 se jede abeceda znova tzn 1995 = A
Namátkou B737-400 OK-YGU, který byl dodaný až po OK-CGT, byl vyroben v r. 1993, zatímco to CGT v r. 1997
Boeingy ČSA do toho systému zapadaly úplně v pohodě. Jde o to, že první písmeno je rok výroby, nikoliv rok zařazení do flotily ČSA.
Takže např. OK-XGA, XGB, XGC, XGD, XGE = rok výroby 1992
Od r. 1995 se jede abeceda znova tzn 1995 = A
Namátkou B737-400 OK-YGU, který byl dodaný až po OK-CGT, byl vyroben v r. 1993, zatímco to CGT v r. 1997
Re: OK-REQ
Vie niekto kedy bol prvý komerčný let ? Ja som letel 7/Jun ráno LKPR-LHBP a lietadlo vyzeralo celkom "zachovalo"
Re: OK-REQ
tmzlm píše:Vie niekto kedy bol prvý komerčný let ? Ja som letel 7/Jun ráno LKPR-LHBP a lietadlo vyzeralo celkom "zachovalo"
http://www.planes.cz/cs/mov-PRG/?mov_date=2011-05-01 - 27.05. ?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 246
- Registrován: 21. 01. 2009, 20:45
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LCA, LCY
- Stav: Offline
Re: OK-REQ
Přesně tak - byl to HAM.
Já jsem s OK-REQ letěl až 31.5. do LCA, to už bylo celkem staré letadlo - 5. den v provozu
BTW: při čtení těch úvah o registracích mě tak napadla další, také ne špatná v řadě pro 319: OK-SER
Já jsem s OK-REQ letěl až 31.5. do LCA, to už bylo celkem staré letadlo - 5. den v provozu
BTW: při čtení těch úvah o registracích mě tak napadla další, také ne špatná v řadě pro 319: OK-SER