JackBrno píše:HonzaLB:
Jaký mýtus? Z pohledu cestovek tady prostě TVS monopol má, protože menší a střední cestovka nemá prakticky možnost jiné dopravy. Vtip je v tom, že jedna taková cestovka nezaplatí celé letadlo, aby si mohla dovolit objednat zahraničního dopravce a už vůbec ne, aby tady bázoval kvůli ní nějaké letadlo. Může si sice najmout třeba pro lety do Tunisu nějaké arabáče, pro lety do Řecka nějakou tamní společnost atd., ale to je pak hrozně komplikované a ve finále drahé, protože se musí koordinovat s několika dopravci. Tady mají jednu domácí společnost, která bázuje na třech hlavních domácích letištích a obslouží jim přitom všechny destinace a ještě si můžou koupit jen část kapacity letadla. Tomu nemůže žádný zahraniční dopravce konkurovat bez toho, aniž by se dohodlo alespoň několik větších cestovek na společném vytížení. Takže je to z praktického hlediska jasný monopol. Není ale způsoben nějakými administrativními omezeními jiných dopravců, ale je to spíš velikostí a domáckostí TVS, protože jejim možnostem na charterech z/do ČR v podstatě nelze konkurovat. To by mohla zkusit zase jen nějaká česká společnost s alespoň několika letadly.
A co těm velkým cestovkám brání v tom si sem jiného hráče dotáhnout?