ČSA a TVS Codeshare

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:...všude tam, kde se na codesharu dohodnou dvě aerolinky, které nemají společného vlastníka...

Ale tyto dve maji.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
prodejce píše:...všude tam, kde se na codesharu dohodnou dvě aerolinky, které nemají společného vlastníka...

Ale tyto dve maji.


AFAIK nemaji.

Nebo mas informace o tom, ze UOHS povolil nakup akcii?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:Ale tyto dve maji.

Taky bych řekl, že Vik se Šimáněm mají pořád svojí soukromou hromádku peněz. A až se jednou ta hromádka peněz co má ČAH stane Vikovou a Šimáněho soukromou hromádkou :D tak žádný codeshare TVS/ČSA už nebude.

Picasso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 06. 12. 2008, 18:19
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Picasso »

Petr31 píše:
flyingblue píše:
Chovo píše:Nová spolupráce ČSA a TVS se neomezuje jen na codeshare a dlouhodobý pronájem OK-HCA a HCB. Velmi často létají pro TVS i další A320 z flotily ČSA, například včera a dnes to jsou OK-MEI, MEJ, MEH, LEG.


Pokud si panove prestali pomerovat pindiky a zacali efektivne spolupracovat, bude to jen ku prospechu (i nas, cestaku)


Skromně bych připomenul,(těm co zapomněli), že pindíky ukazovali hlavně hoši ze státního molochu (nikoliv Šimáně) a neměli na to....snad si nejen já vzpomněl, jak vedení ČSA zadalo kamarádům do "výroby" strategický plán jak převzít TVS, aniž by na to měli peníze. Z představy, že by v roce 2009 převzal krachující ČSA Šimáně měli politici osypky a špatné sny. No a při nedávné nabídce na odkup menšinového podílu vedení Ajrotunelu pro jistotu TVS vůbec neoslovilo.Takže bych řekl, že ČSA může být rádo, že jim TVS (kterému dlouhá léta nemohli přijít na jméno), dává při známé neschopnosti obchodního oddělení ČSA aspoň nějakou práci....jo, časy se změnily,kdo by to kdy byl řekl!


Dobrý den,
doufám, že jste si před napsáním tohoto příspěvku zkontroloval velikost vlastního pindíka. Bohužel, problém Vašeho příspěvku je ten, že ani zdaleka nedisponujete informacemi, a to zcela zásadního charakteru, které by Vám dávaly oprávnění k takovému znění příspěvku. Nedokážu vůbec pochopit, jak můžete srovnávat nesrovnatelné. Tyto dvě společnosti působí v zcela zásadně odlišném segmentu leteckého bussiness, když opomenu lowcost divizi TVS Smartwings.

TVS – charterová doprava a max. mimo sezónu pronájem letadel, de facto leasingová společnost letadel a personálu, a to připomínám, že dochází k pronájmu majetku, který není majetkem TVS (letadla na finanční leasing).

Smartwings – lowcost, zcela pro TVS prodělečná divize. Existence této části podniku a jejího business je dotována výdělky TVS z charterového business a pronájmů.

ČSA – bohužel pravděpodobně skomírající pravidelný přepravce, který historicky nevyužil svojí šanci si najít místo na leteckém nebi.

Bohužel anebo bohu dík, v jednom s Vámi absolutně souhlasím, a to je skutečnost, že časy se změnili. Doufám, že TVS a její lowcost divize se začne starat o své klienty tak, jak by se správná letecká společnost o klienty měla starat. Bude dodržovat všechny pravidla a zákony, normy, nařízení EU vztahující se k podnikání v letecké dopravě. Já jako cestující si budu přát, aby si pan Šimáně a pan Vik konečně uvědomili, že na prvním místě, a to ve všech typech business je spokojený zákazník, a že já jako klient nebudu a nechci být jejích toaletním papírem. Přeji si, aby jejich společnost létala bezpečněji (hlavně přistání dělá TVS problém) a načas (tolik zpoždění nemá snad nikdo).
Na závěr, pokud jednoho dne ČSA jako takové zanikne a nadále bude fungovat mezi Korean Air a TVS čilí obchodní vztah, tak doufám, že pan Šimáně a pan Vik půjdou a vytáhnou své pindíky před vlastníky Korean Air s požadavkem, aby Korean Air odlétalo nějaké ty lety někde v Africe nebo Asii. Pak uvěřím, že pindíky mají, a to aspoň velikosti průměrného asijského pindíka.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Zdenek »

Picasso píše:Já jako cestující si budu přát, aby si pan Šimáně a pan Vik konečně uvědomili, že na prvním místě, a to ve všech typech business je spokojený zákazník, a že já jako klient nebudu a nechci být jejích toaletním papírem. Přeji si, aby jejich společnost létala bezpečněji (hlavně přistání dělá TVS problém) a načas (tolik zpoždění nemá snad nikdo).

Začátek Tvého příspěvku sliboval dobré čtení a naději že o tom víš něco víc než Petr31, ale tahle pasáž to dokonale pohřbila.


lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od lukaskr »

Celý ten příspěvek je pohled člověka, který nevidí ani přes plot...

Picasso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 06. 12. 2008, 18:19
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Picasso »

Zdenek píše:
Picasso píše:Já jako cestující si budu přát, aby si pan Šimáně a pan Vik konečně uvědomili, že na prvním místě, a to ve všech typech business je spokojený zákazník, a že já jako klient nebudu a nechci být jejích toaletním papírem. Přeji si, aby jejich společnost létala bezpečněji (hlavně přistání dělá TVS problém) a načas (tolik zpoždění nemá snad nikdo).

Začátek Tvého příspěvku sliboval dobré čtení a naději že o tom víš něco víc než Petr31, ale tahle pasáž to dokonale pohřbila.


Dobrý večer Zdeňku, dobrý večer Lukáši,

Tímto bych Vám obou chtěl poděkovat za vaše reakce na můj příspěvek. Názorová pluralita je v našem státě, který v této oblasti pokulhává, žádaná.
Níže se pokusím reagovat na vaše příspěvky.

Zdeňku, co vidíte špatného na zveřejňování názoru, který vychází z odborných kruhů (Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN)) a týká se bezpečnosti provozu TVS. Tento úřad vyšetřováním události v Pardubicích dokázal, že došlo k pochybení ze strany kapitána a druhého pilota při přistání. Nebudu tady dále rozepisovat podobné události TVS v Krakově a Bratislavě.
Co se týče zpoždění na odletu nebo příletu, a to hlavně v nočních hodinách, tak důkazem jsou stížnosti obyvatel městských části Praha a Středočeského Kraje, které leží v ose vedlejší nebo hlavní přistávací dráhy letiště Praha. Jak je možné, že TVS zcela pravidelně při rekonstrukci hlavní/vedlejší dráhy letiště Praha ignorovalo/ignoruje noční uzávěru letiště. Kdyby toto TVS udělal v Německu nebo v jiném „normálním státě“, tak jenom jednou a naposled a s mastnou pokutou pohybující se v desetitisících EUR/USD. Napodruhé by místní autority k tomu určené začaly konat s cílem zákazu lítání TVS na letiště, kde k těmto přestupkům došlo.
„Toaletní papír“. Co se Vám nezdá, že jako klient požaduje zcela standardní postup chování, který uplatňují vůči svým klientům všichni ostatní „normální“ dopravci při zrušení nebo zpoždění letu. Proč bych neměl uplatňovat své nároky v duchu nařízení, zákonů, pravidel EU. Cožpak jsme vážně občané druhořadé EU.

Lukáši, protože vy jste ani neuvedl, co tím plotem bylo myšleno, tak já si myslím, že za tím plotem stojíte vy. Ještě Vás chci upozornit, že přes některý plot se dá koukat a je viděno.
Myslím si, že můj původní příspěvek se odklonil od tématu. Více byl zaměřen na pindíky pana Šimáněho a pana Vika. Níže se tedy pokusím napsat svůj názor na spolupráci TVS/Smartwings a ČSA.

Výhody spolupráce:
1. Jedinou výhodou spolupráce je rozšíření portfolia destinací na obou stranách. Pokud můžeme říci, že ČSA ještě vůbec nějaké portfolio destinací má. Rušení destinace následuje rušení další destinace. Myslím, že od začátku roku jich bylo zrušeno již 5.

Nevýhody spolupráce:
1. Osobně si myslím, že ČSA bude nadále uzavírat destinace, které v současnosti operuje. Není novinkou, a mluví se o tom rovněž u nás v našich finančních kruzích, že pan Vik nemá zájem na tom, aby ČSA operoval některé stávající destinace. Předpokládám, že se to nebude týkat Ruska, ale kdo ví. Možná za stávající geopolitické situace se to toho Ruska bude týkat rovněž. Upozorňuji, že TVS bude minoritním akcionářem ČSA!
2. Další absolutní nevýhodou této spolupráce je fakt, že TVS/Smartwings je ultra nákladově orientovaná společnost. Co to znamená, nedivil bych se, že za krátký čas dojde k snížení úrovně již tak mizivého servisu ČSA (včetně všech oblastí: odbavení, kontaktní centrum, kufry, jídlo, atd.).
3. Protože TVS je „dovolenková“ společnost a Smartwings je ultralowcost, tak se domnívám, že nemají podepsané žádné dohody s klasickými leteckými dopravci o řešení situací při zpoždění letů, nebo zrušení letů. Takže pokud si koupíte letenku ČSA na let operovaný TVS/Smartvings a něco se stane, tak máte smůlu. Nedomnívám se, že by TVS/Smartwings poslalo další letadlo do například Tenerife. Poletíte, ale až za den (pokud lítají denně) a je velkou otázkou, jestli se TVS/Smartwings o Vás postará (jídlo, ubytování v hotelu, doprava do/z hotelu) tak, jak jim to nařizují normy EU.
4. TVS/Smartwings v mnoha případech nelítá na primární terminál, nebo na jiný terminál než ČSA (Barcelona, Paříž, atd.). To je důsledek té ultralowcost politiky.
5. Spolupráce TVS/Smartwings jako operujícího dopravce a možná spolupráce primárně s KLM, Air France nebo Aeroflotem nebo ostatními členy aliance SKYTEAM, tak tohle je pro mě pořád hodně pořádná scifi. Rovněž si myslím, že to ani s KoreanAir nebude tak „horké“. Jenom připomínám, že v jednom rozhovoru pan Šimáně reagoval na otázku začlenění TVS/Smartwings do některé z leteckých aliancí slovy, že není prostor pro rozšiřování leteckých aliancí, což jednoznačně není pravda. Pan Šimaně lže. Je to jenom o tom, že by TVS/Smartwings musel při začleňování splnit určité podmínky, které splnit nechce! Dokonce by se musel v některých záležitostech podrobit rozhodnutím lídru těchto aliancí.
6. Výhody stálých zákazníků. Mám zlatou kartu OK plus. K čemu mi je tato karta, kdybych letěl na již zmíněné Tenerife. Vážení k ničemu, k ničemu, velká NULA (upgrade, salónek, atd.).

A toho proti zákazníkům je daleko více.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Zdenek »

Picasso píše:Co se týče zpoždění na odletu nebo příletu, a to hlavně v nočních hodinách, tak důkazem jsou stížnosti obyvatel městských části Praha a Středočeského Kraje, které leží v ose vedlejší nebo hlavní přistávací dráhy letiště Praha. Jak je možné, že TVS zcela pravidelně při rekonstrukci hlavní/vedlejší dráhy letiště Praha ignorovalo/ignoruje noční uzávěru letiště. Kdyby toto TVS udělal v Německu nebo v jiném „normálním státě“, tak jenom jednou a naposled a s mastnou pokutou pohybující se v desetitisících EUR/USD. Napodruhé by místní autority k tomu určené začaly konat s cílem zákazu lítání TVS na letiště, kde k těmto přestupkům došlo.

Pokud si někdo podá letový plán a tento mu je schválen, tak nějak nechápu proč za noční přistání obviňujete dopravce.
PS: děkuji za info že byla vydána závěrečná zpráva

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od 737 »

Hlavní výhody spolupráce ČSA a TVS jsou především v efektivnějším využití stávající letadlové kapacity. V případě nižší poptávky po letecké dopravě, mohou ČSA propůjčit svá letadla TVS, případně je mohou poskytnout jiným dopravcům na ACMI pronájem, a to díky historicky navázaným kontaktům, které TVS má. To je podle mě hlavní výhoda, nikoliv vzájemný c/s, ten dle mého názoru hraje sekundární úlohu.

Co se týče rušení linek a zeštíhlování ČSA, to probíhá už docela dlouho. Těžko říct, zda na to má, resp. měl, vliv TVS.

Jinak SW podle mě není ultra low cost. Řekl bych, že naopak. Narozdíl od jiných nízkonákladovek je v základní ceně letenky zahrnuto odbavené i příruční zavazadlo, odbavení na letišti atd. Těžko říct, zda je SW ještě low cost...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od JackBrno »

Pan picasso má evidentně nějaký osobní problém s Vikem a Šimáněm :-) Nikdo si asi TVS nebude idealizovat, nicméně picasso hodně přehání. To že je mu zlatá karta při letu na c/s letu ČSA operovaném TVS k ničemu, to přece není vina TVS, ale toho, kdo mu kartu vydal :-) Ohledně bezpečnosti, u TVS mají piloti stejné kvalifikace, jako jinde, TVS si nevybírá horší piloty. Měli pár incidentů, ale vzhledem k provedeným počtům letů nemají ty incidenty žádnou statistickou hodnotu, která by vypovídala o horší bezpečnosti. K tomu ultra low costu se dá říct asi jen to, že picasso zřejmě nikdy jiným lowcostem neletěl :-) Nicméně bych TVS vytknul, že se pokoušejí fungovat jak pravidelka. Je fajn, že se dají přes Smartwings nakupovat volná místa na jejich charterech, ale už není korektní, že se Smartwings snaží prezentovat jako pravidelný dopravce. Vzhledem k tomu, že na ty pravidelky nemají pevně vyčleněnou část flotily, ale lepí to jak to vyjde z charterů, takže vzniká hodně nepravidelností, které u linkového dopravce nikdo nečeká. U charterů to nevadí, tam si to řeší cestovka a cesťák nemá koupenou letenku na konkrétní čas. Jinak ano, TVS tlačí náklady hodně dolů, ale to je snad dobře, ne? Jen díky tomu jako jedna z mála společností rostou. A kupodivu si ani cestovky nestěžují, že by TVS po převzetí prakticky celého charterového trhu zneužil faktického monopolu v ČR a tlačil cenu nahoru. Na konec si neodpustím poznámku, že nikdo nikoho nenutí s TVS létat :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Petr31 »

Picasso píše:[quote="Petr31]

Skromně bych připomenul,(těm co zapomněli), že pindíky ukazovali hlavně hoši ze státního molochu (nikoliv Šimáně) a neměli na to....snad si nejen já vzpomněl, jak vedení ČSA zadalo kamarádům do "výroby" strategický plán jak převzít TVS, aniž by na to měli peníze. Z představy, že by v roce 2009 převzal krachující ČSA Šimáně měli politici osypky a špatné sny. No a při nedávné nabídce na odkup menšinového podílu vedení Ajrotunelu pro jistotu TVS vůbec neoslovilo.Takže bych řekl, že ČSA může být rádo, že jim TVS (kterému dlouhá léta nemohli přijít na jméno), dává při známé neschopnosti obchodního oddělení ČSA aspoň nějakou práci....jo, časy se změnily,kdo by to kdy byl řekl![/quote]

Dobrý den,
doufám, že jste si před napsáním tohoto příspěvku zkontroloval velikost vlastního pindíka. Bohužel, problém Vašeho příspěvku je ten, že ani zdaleka nedisponujete informacemi, a to zcela zásadního charakteru, které by Vám dávaly oprávnění k takovému znění příspěvku. Nedokážu vůbec pochopit, jak můžete srovnávat nesrovnatelné. Tyto dvě společnosti působí v zcela zásadně odlišném segmentu leteckého bussiness, když opomenu lowcost divizi TVS Smartwings.

TVS – charterová doprava a max. mimo sezónu pronájem letadel, de facto leasingová společnost letadel a personálu, a to připomínám, že dochází k pronájmu majetku, který není majetkem TVS (letadla na finanční leasing).

Smartwings – lowcost, zcela pro TVS prodělečná divize. Existence této části podniku a jejího business je dotována výdělky TVS z charterového business a pronájmů.

ČSA – bohužel pravděpodobně skomírající pravidelný přepravce, který historicky nevyužil svojí šanci si najít místo na leteckém nebi.

Bohužel anebo bohu dík, v jednom s Vámi absolutně souhlasím, a to je skutečnost, že časy se změnili. Doufám, že TVS a její lowcost divize se začne starat o své klienty tak, jak by se správná letecká společnost o klienty měla starat. Bude dodržovat všechny pravidla a zákony, normy, nařízení EU vztahující se k podnikání v letecké dopravě. Já jako cestující si budu přát, aby si pan Šimáně a pan Vik konečně uvědomili, že na prvním místě, a to ve všech typech business je spokojený zákazník, a že já jako klient nebudu a nechci být jejích toaletním papírem. Přeji si, aby jejich společnost létala bezpečněji (hlavně přistání dělá TVS problém) a načas (tolik zpoždění nemá snad nikdo).
Na závěr, pokud jednoho dne ČSA jako takové zanikne a nadále bude fungovat mezi Korean Air a TVS čilí obchodní vztah, tak doufám, že pan Šimáně a pan Vik půjdou a vytáhnou své pindíky před vlastníky Korean Air s požadavkem, aby Korean Air odlétalo nějaké ty lety někde v Africe nebo Asii. Pak uvěřím, že pindíky mají, a to aspoň velikosti průměrného asijského pindíka.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]


...už babička říkala, že s hladovým se nenajíš a s duševně slabším nedohodneš. Těžko ale akceptovat, proč člověk, kterého jsem nikdy neviděl se mě snaží urazit, reaguje jako hysterka a vkládá mi do úst něco, co jsem neřekl a pak se vše snaží zabalit do moderního newspeaku a předkládá nám rádoby analýzu, kde ovšem neřekne nic nového, aniž by vůbec pochopil, o čem jsem psal. Jedině že by patřil k těm, kteří tu nesmyslnou akvizici (ČSA převezme TVS:-)) připravoval a je stále frustrován z toho, že nevyšla.

Takže ještě jednou - ČSA připravovala akvizici TVS, aniž by na ni měla peníze a tušení, co by dělala kdyby se to nějakým omylem podařilo. Což pravidelně dokazovala svojí neschopností vlastní charterovou flotilu provozovat a rozvíjet. Smála se tomu tehdy nejen odborná veřejnost, ale kroutili nad tím hlavou i zaměstnanci ČSA. Připomíná mi to nápad primátora Béma blahé paměti, jak kamarádům přihrát 25mil Kč formou firmy "Praha olympijská", ačkoliv všichni věděli, že olympiáda v Praze je neskutečná pitomost...i když o to asi pravděpodobně šlo, vymyslet projekt, o němž vím, že nebude nikdy realizován, tudíž mě nikdo nikdy nebude volat k zodpovědnosti.

No a to prskání směrem k TVS.....neříkám, že jsou dokonalí a není co zlepšovat, nicméně výhodou demokracie je kromě diskuse a výměny názorů i možnost volby.Nikdo nikoho nenutí s TVS létat.Já jsem si třeba před lety po několika špatných zkušenostech vyhodnotil, že s ČSA již nikdy vice.Takže pokud mě s nimi nepošle někam zaměstnavatel (nemá k tomu důvod), já s nimi dobrovolně a za své nepoletím.

Ještě dodám, že jsem nikdy nebyl a nebudu pracovně ani jinak spojen ani s ČSA, ani s TVS včetně firem z jejich blízkosti.Nicméně na LKPR jsem v leteckém byznysu pracoval, když pominu celoživotní fandovství a zkušenost sportovního pilota. Proto se k tématu vyjadřuji a poučení ve smyslu odborné terminologie opravdu nepotřebuji.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HonzaLB »

JackBrno píše:Pan picasso má evidentně nějaký osobní problém s Vikem a Šimáněm :-) Nikdo si asi TVS nebude idealizovat, nicméně picasso hodně přehání. To že je mu zlatá karta při letu na c/s letu ČSA operovaném TVS k ničemu, to přece není vina TVS, ale toho, kdo mu kartu vydal :-) Ohledně bezpečnosti, u TVS mají piloti stejné kvalifikace, jako jinde, TVS si nevybírá horší piloty. Měli pár incidentů, ale vzhledem k provedeným počtům letů nemají ty incidenty žádnou statistickou hodnotu, která by vypovídala o horší bezpečnosti. K tomu ultra low costu se dá říct asi jen to, že picasso zřejmě nikdy jiným lowcostem neletěl :-) Nicméně bych TVS vytknul, že se pokoušejí fungovat jak pravidelka. Je fajn, že se dají přes Smartwings nakupovat volná místa na jejich charterech, ale už není korektní, že se Smartwings snaží prezentovat jako pravidelný dopravce. Vzhledem k tomu, že na ty pravidelky nemají pevně vyčleněnou část flotily, ale lepí to jak to vyjde z charterů, takže vzniká hodně nepravidelností, které u linkového dopravce nikdo nečeká. U charterů to nevadí, tam si to řeší cestovka a cesťák nemá koupenou letenku na konkrétní čas. Jinak ano, TVS tlačí náklady hodně dolů, ale to je snad dobře, ne? Jen díky tomu jako jedna z mála společností rostou. A kupodivu si ani cestovky nestěžují, že by TVS po převzetí prakticky celého charterového trhu zneužil faktického monopolu v ČR a tlačil cenu nahoru. Na konec si neodpustím poznámku, že nikdo nikoho nenutí s TVS létat :-)

monopol TVS v ČR je největší mýtus, co existuje: co brání jakékoliv podobné firmě z Evropy poslat do Prahy pár letadel a konkurovat? Mimochodem, z cestovek zaznívá na TVS v době monopolu v podstatě chvála, až se tomu samy cestovky diví.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:monopol TVS v ČR je největší mýtus, co existuje: co brání jakékoliv podobné firmě z Evropy poslat do Prahy pár letadel a konkurovat? Mimochodem, z cestovek zaznívá na TVS v době monopolu v podstatě chvála, až se tomu samy cestovky diví.


Mytu existuje mnohem vic, napriklad ten o "vime prvni".

De facto monopolni stav na ceskem trhu charterove letecke dobravy (do blizkeho zahranici) existuje. Staci se podivat na nabidku cestovnich kancelari.

Duvodu bude mnoho (vcetne obchodni sikovnosti TVS). Troufam si tvrdit, ze jeden z nich bude treba take jazykova (ne)vybavenost ceskych organizovanych turistu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od JackBrno »

HonzaLB:
Jaký mýtus? :-) Z pohledu cestovek tady prostě TVS monopol má, protože menší a střední cestovka nemá prakticky možnost jiné dopravy. Vtip je v tom, že jedna taková cestovka nezaplatí celé letadlo, aby si mohla dovolit objednat zahraničního dopravce a už vůbec ne, aby tady bázoval kvůli ní nějaké letadlo. Může si sice najmout třeba pro lety do Tunisu nějaké arabáče, pro lety do Řecka nějakou tamní společnost atd., ale to je pak hrozně komplikované a ve finále drahé, protože se musí koordinovat s několika dopravci. Tady mají jednu domácí společnost, která bázuje na třech hlavních domácích letištích a obslouží jim přitom všechny destinace a ještě si můžou koupit jen část kapacity letadla. Tomu nemůže žádný zahraniční dopravce konkurovat bez toho, aniž by se dohodlo alespoň několik větších cestovek na společném vytížení. Takže je to z praktického hlediska jasný monopol. Není ale způsoben nějakými administrativními omezeními jiných dopravců, ale je to spíš velikostí a domáckostí TVS, protože jejim možnostem na charterech z/do ČR v podstatě nelze konkurovat. To by mohla zkusit zase jen nějaká česká společnost s alespoň několika letadly.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 11. 05. 2014, 22:52, celkem upraveno 1 x.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HighFlyer »

HonzaLB píše:monopol TVS v ČR je největší mýtus, co existuje: co brání jakékoliv podobné firmě z Evropy poslat do Prahy pár letadel a konkurovat?

Brani predevsim obchodni prava na lety mimo EU. Jasne, muze sem prijit polsky/litevsky/nemecky charterovy dopravce, ale nedostane prava na lety do Turecka, Egypta a Tuniska. A tyto destinace delaji natolik podstatny objem koupaku, ze pro ceske cestovky je nezajimavy dopravce, ktery do techto destinaci letat nemuze. Mohl by letat treba Recko a Spanelsko, ale na destinace mimo EU by musela mit cestovka jineho dopravce a pokud by rozdrolila svoji nakupni silu mezi dva dodavatele, tak uz by se treba nedostala na tak dobre ceny.


Odpovědět