Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Kam si myslíte, že by měli ČSA otevírat linky? Nebo si spíše myslíte, že linky se budou zavírat?
Můj typ na další long-haul spojení: Tokio-Narita
Můj typ na další long-haul spojení: Tokio-Narita
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 224
- Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
- Oblíbené typy letadel: B787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Určitě směr Asie( Tokio, Hanoj, Peking). Uvidíme, co bude na jaře
P.S. Zajímavý článek, jak vzrostl počet tranzitních pasažéru na Ruzyni díky nové lince do Soulu. http://centreforaviation.com/analysis/k ... hip-138069
P.S. Zajímavý článek, jak vzrostl počet tranzitních pasažéru na Ruzyni díky nové lince do Soulu. http://centreforaviation.com/analysis/k ... hip-138069
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Na vychod to ma smysl, do USA uz se nema cenu vracet...
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Jinak čsa by žádné linky otevírat neměly, nejlepší pro českého daňového poplatníka by bylo, kdyby ukončily svůj ztrátový provoz, v současné době přežívají jen díky triku na daňového poplatníka s Aeroholdingem, přes který se celá ta ztráta čsa bude platit.
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
pumuklgr píše:Jinak čsa by žádné linky otevírat neměly, nejlepší pro českého daňového poplatníka by bylo, kdyby ukončily svůj ztrátový provoz, v současné době přežívají jen díky triku na daňového poplatníka s Aeroholdingem, přes který se celá ta ztráta čsa bude platit.
Jasně no.
A ty si jako myslíš že se ti nějak výrazně, nebo třeba snad i nevýrazně sníží daně, když ČSA padnou?
Tohle je tak chorej názor, s prominutim ...
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Otázka by spíš měla znít, zda potřebujeme bezvýznamného národního dopravce regionálního charakteru s cca 26 letadly, u něhož stát vlastní přes přes 50%, jež nemá žádný majetek, protože již vše prodal a skoro 3 miliardy, co tam nasypal kalousek přes Osinek už taky prožral (možná vlastní čsa tak pár propisek a papír do tiskárny) a každý rok prodělává a již ani za poslední rok nezveřejnil účetní závěrku, což mu ukládá zákon.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
gaba02 píše:http://centreforaviation.com/analysis/korean-air-sees-success-from-csa-czech-airlines-acquisition-while-growing-its-etihad-partnership-138069
Opravdu zajimavy clanek a opravdu klade ty spravne dotazy:
- Pokud Korean ziskal tranzity v Praze (2000 mesicne z puvodnich 600), o kolik jich zase prisel ve Frankfurtu?
- Proc bylo nutne utratit EUR 2.64M za podil v CSA, kdyz tato spoluprace byla mozna i bez kupovani minoritniho podilu?
- Existuji jakekoli jine synergie mezi temito dopravci?
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Chybí linky CSA do Anglie ,momentálně nikdo nenabízí přímé lety do BHX.
Už se tady jednou vedla diskuse na téma jestli je pro CSA možné létat na LCY.
Tyto dvě přímé linky z PRG mi chybí.
Už se tady jednou vedla diskuse na téma jestli je pro CSA možné létat na LCY.
Tyto dvě přímé linky z PRG mi chybí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
velpa.66 píše:Tyto dvě přímé linky z PRG mi chybí.
Mně zase chybí linky do BZO a ZAD A pokud možno z BRQ
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Asi už není potřeba dál řešit, kolik nás již CSA stály na daních. Je to utracené a nikdo z nás to už nezmění. Momentálně jsou součásti holdingu, který je jako celek v plusu a jestli byl cíl je udržet nad vodou, tak se to podařilo. Navíc myslím, že napříč celým politickým spektrem jsou CSA považovány za strategický podnik a snaha je udržet nějak při životě tady byla a ještě asi bude.
Otázkou je spíš, jestli je vůbec někdy možné CSA dostat do černých čísel. Evropský trh je přesycena a proti CSA stojí pěkná řada mnohem větších a i ziskových společností. Je škoda, že nejsou k dispozici data za 2012, že by bylo možné se podívat na aktuální nákladové a výnosové ukazatele.
Osobně to nevidím nijak růžově a bojím se, že CSA je pravděpodobně nemožné dostat do zisku a to z důvodů všeobecně známých. Malý a relativně low-yield trh, velká a silná konkurence "za rohem" a chybějící zásadní konkurenční výhoda. Plus k tomu prakticky neexistující obchodní politika - usuzuji tak z neschopnosti najít dlouhodobou obchodní strategii.
Takže jestli vůbec, tak v první řadě tvrdě zapracovat na yieldu, dostat firmu do černých a pak se rozhodovat jak vůbec dál.
Otázkou je spíš, jestli je vůbec někdy možné CSA dostat do černých čísel. Evropský trh je přesycena a proti CSA stojí pěkná řada mnohem větších a i ziskových společností. Je škoda, že nejsou k dispozici data za 2012, že by bylo možné se podívat na aktuální nákladové a výnosové ukazatele.
Osobně to nevidím nijak růžově a bojím se, že CSA je pravděpodobně nemožné dostat do zisku a to z důvodů všeobecně známých. Malý a relativně low-yield trh, velká a silná konkurence "za rohem" a chybějící zásadní konkurenční výhoda. Plus k tomu prakticky neexistující obchodní politika - usuzuji tak z neschopnosti najít dlouhodobou obchodní strategii.
Takže jestli vůbec, tak v první řadě tvrdě zapracovat na yieldu, dostat firmu do černých a pak se rozhodovat jak vůbec dál.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
dider píše:Asi už není potřeba dál řešit, kolik nás již CSA stály na daních. Je to utracené a nikdo z nás to už nezmění. Momentálně jsou součásti holdingu, který je jako celek v plusu a jestli byl cíl je udržet nad vodou, tak se to podařilo.
Dovolim si do toho pridat hledisko kratko-, stredne- a dlouhodobe. Jako celek je to v plusu (udajne) ted momentalne. Kdybych si mel vsadit na to, ze to bude v plusu i za 5 let, tak si nevsadim ani korunu.
Navíc myslím, že napříč celým politickým spektrem jsou CSA považovány za strategický podnik a snaha je udržet nějak při životě tady byla a ještě asi bude.
Prosim o definici terminu "strategicky podnik". A proc by obskurni aerolinky, ktere ani neletaji do Londyna nebo New Yorku, mely byt povazovany za strategictejsi, nez ČSAD Strakonice?
Otázkou je spíš, jestli je vůbec někdy možné CSA dostat do černých čísel.
Neni.
Je škoda, že nejsou k dispozici data za 2012, že by bylo možné se podívat na aktuální nákladové a výnosové ukazatele.
Hadej proc?
Osobně to nevidím nijak růžově a bojím se, že CSA je pravděpodobně nemožné dostat do zisku a to z důvodů všeobecně známých.
Vidis to spravne.
Malý a relativně low-yield trh, velká a silná konkurence "za rohem" a chybějící zásadní konkurenční výhoda. Plus k tomu prakticky neexistující obchodní politika - usuzuji tak z neschopnosti najít dlouhodobou obchodní strategii.
Vidis to cim dal spravneji.
Takže jestli vůbec, tak v první řadě tvrdě zapracovat na yieldu, dostat firmu do černých a pak se rozhodovat jak vůbec dál.
Ale jak mohou CSA "zapracovat na yieldu" v prostredi tvrde konkurence, o ktere sam pises? Naopak, tlak na yield a jeho dalsi pokles bude pokracovat. Za 2-3 roky padne monopol na linky do Ruska a to uz snad bude finalni hrebik do rakve tohoto podniku, udrzovaneho na kapackach.
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Definici ti ja nereknu, protoze ji nevim. Vychazim jen a pouze ze subjektivniho pocitu vnimani CSA v politickem prostredi.
Nevidim dovnitr a tudiz si netroufam ani odhadnout, jak velka je mezera mezi vynosem a naklaďem. Urcite existuje moznost vynosy navysit a take by mela existovat moznost dal snizovat naklad na sedacku. Ale je velice tezke nad tim laborovat bez znalosti cisel.
Moje predikce, ze to evidim "ruzove", vychazi primarne z toho, ze mi chybi nejakey rozumny nastin obchodni strategie - a popravde nevim, jestli vubec lze nejakou smysluplnou v podminkach, ktere popisuji v predchozim prispevku, vymyslet. Dalkovky jsou pro CZ trh proste pase, protoze chybi point-to-point poptavka po prednich sedadlech a Rusko, jak pises, dlouho nevydrzi. Vychazi mi z toho jen "teoreticky" proveditelny model - v ramci Evropy vysoce konkurencni naklad na sedacku. To "konkurencni" lze i definovat, ale chtelo by to vic cisel. Nekde mezi 70-90€ na let??? Ale to je nicim nepodlozeny nastrel.
Nevidim dovnitr a tudiz si netroufam ani odhadnout, jak velka je mezera mezi vynosem a naklaďem. Urcite existuje moznost vynosy navysit a take by mela existovat moznost dal snizovat naklad na sedacku. Ale je velice tezke nad tim laborovat bez znalosti cisel.
Moje predikce, ze to evidim "ruzove", vychazi primarne z toho, ze mi chybi nejakey rozumny nastin obchodni strategie - a popravde nevim, jestli vubec lze nejakou smysluplnou v podminkach, ktere popisuji v predchozim prispevku, vymyslet. Dalkovky jsou pro CZ trh proste pase, protoze chybi point-to-point poptavka po prednich sedadlech a Rusko, jak pises, dlouho nevydrzi. Vychazi mi z toho jen "teoreticky" proveditelny model - v ramci Evropy vysoce konkurencni naklad na sedacku. To "konkurencni" lze i definovat, ale chtelo by to vic cisel. Nekde mezi 70-90€ na let??? Ale to je nicim nepodlozeny nastrel.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
dider píše:Definici ti ja nereknu, protoze ji nevim. Vychazim jen a pouze ze subjektivniho pocitu vnimani CSA v politickem prostredi.
Nevidim dovnitr a tudiz si netroufam ani odhadnout, jak velka je mezera mezi vynosem a naklaďem. Urcite existuje moznost vynosy navysit a take by mela existovat moznost dal snizovat naklad na sedacku. Ale je velice tezke nad tim laborovat bez znalosti cisel.
Moje predikce, ze to evidim "ruzove", vychazi primarne z toho, ze mi chybi nejakey rozumny nastin obchodni strategie - a popravde nevim, jestli vubec lze nejakou smysluplnou v podminkach, ktere popisuji v predchozim prispevku, vymyslet. Dalkovky jsou pro CZ trh proste pase, protoze chybi point-to-point poptavka po prednich sedadlech a Rusko, jak pises, dlouho nevydrzi. Vychazi mi z toho jen "teoreticky" proveditelny model - v ramci Evropy vysoce konkurencni naklad na sedacku. To "konkurencni" lze i definovat, ale chtelo by to vic cisel. Nekde mezi 70-90€ na let??? Ale to je nicim nepodlozeny nastrel.
Snad najdou nejaky tym lidi, ktery bude schopnejsi nejakou niku najit. Prvni krok - zbaveni se slabych clanku ve vedeni tymu, jiz provedly.
Treba muzou delat delat feedera nejake velke ajrolince, ze?
A dale - ma smysl to resit v nejakem kontextu. Pokud v Evrope probehne konsolidace ala USA (tj. tri nebo ctyri velke ajrolinky), tak to pochopitelne CSA nepreziji (pokud by to prezily, tak ve forme podobne Republic Airlines nebo Skywest). Pokud ale Evropa pujde cestou vytvareni nadnarodnich holdingu (ala AF-KL(+AZ) nebo IAG), pak mam za to, ze si klidne muzou svoji znacku i pravni subjektivitu ponechat.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
dider píše: Navíc myslím, že napříč celým politickým spektrem jsou CSA považovány za strategický podnik a snaha je udržet nějak při životě tady byla a ještě asi bude.
V tomhle bodu bych si až tak jistý nebyl. Pokud na MF nastoupí (přímo či nepřímo) nevyzpytatelný Babiš tak se ještě budeme všichni divit co předvede, a nejen s ČSA...
Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?
Řešení je prodat i zbývající podíl, třeba i korejcum a pak ať se s tím děje co chce, litovat krachu čsa není třeba.