ČSA - kam dál

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

ČSA - kam dál

Příspěvek od clovicek »

Stažím se začít nové téma...

Situace v ČSA se začíná pomalu stabilizovat. Společnost se ale nikam nerozvíjí, produkty neinovují a nějak zamrzla a čekáme, zda se podaří být dlouhodobě v černých číslech. Chápu, že současná vlastnická struktura neumožnuje velké změny strategie nebo významné investice... ale kam, dle vašeho názoru, by se měla firma posunout v zimní sezoně a v roce 2017? Nějaké první, opatrné nebo dokonce odvážné kroky do budoucna?


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od pepa007 »

Stabilita, důvěryhodnost a sebevědomí chybí. Nejde otvírat linky do zapadákovů a po 3 měsících rušit, dětinská trsátková image taky škodí, hraní si na lowcost je cesta do pekel.

Nemusím být největší společnost světa, ale musím mít nějakou vizi a být v něčem nejlepší. Nebo aspoň dobrej. Nevelká, ale solidní síť velkých evropských měst, plus incomingovej potenciál Prahy jsou pořád solidní základy.

Z dlouhodobějších plánů bych přehodnotil členství ve Skyteamu = spolek kulhavých. U letovýho parku bych analyzoval Austrian way = sehnat levně starší F100 nebo B717, ceny ropy tomu nahrávají.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Fabo »

Austrian way?

Austrian se fokkru zbavuje... jsou to precijen konstrukcne docela stara letadla, vyrobne davno pod drnem...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od whiskey »

pepa007 píše:Z dlouhodobějších plánů bych přehodnotil členství ve Skyteamu = spolek kulhavých. U letovýho parku bych analyzoval Austrian way = sehnat levně starší F100 nebo B717, ceny ropy tomu nahrávají.

Austrian vsetky F70/100 predava a nasadzuje Embraery 190/195.

rtoldy
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 03. 05. 2014, 18:04
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od rtoldy »

Fabo píše:Austrian way?

Austrian se fokkru zbavuje... jsou to precijen konstrukcne docela stara letadla, vyrobne davno pod drnem...


Mieri tým na to, že aj oni boli pred pár rokmi v poriadnych sr*čkách, ale nakúpili staršie fokkery a postupne sa dostali z červených čísel do čiernych


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od cocik »

Starsich i mladsich Fokkeru bylo v poslednich letech v predstavenstvu i dozorci rade vic nez dost. A firme to spis ublizilo...

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Pan Am »

pepa007 píše:Stabilita, důvěryhodnost a sebevědomí chybí. Nejde otvírat linky do zapadákovů a po 3 měsících rušit, dětinská trsátková image taky škodí, hraní si na lowcost je cesta do pekel.

Nemusím být největší společnost světa, ale musím mít nějakou vizi a být v něčem nejlepší. Nebo aspoň dobrej. Nevelká, ale solidní síť velkých evropských měst, plus incomingovej potenciál Prahy jsou pořád solidní základy.

Z dlouhodobějších plánů bych přehodnotil členství ve Skyteamu = spolek kulhavých. U letovýho parku bych analyzoval Austrian way = sehnat levně starší F100 nebo B717, ceny ropy tomu nahrávají.


Low-cost aerolinie mají v Evropě stále větší podíl. Nyní stále častěji operují na linkách mezi velkými evropskými městy, což byla dříve doména klasických aerolinií. Zmíněný Austrian teď od zimního letového řádu po 60. letech ruší linku do Říma a nebude létat ani do Barcelony. Jinými slovy solidní síť evropských měst a incomingový potenciál pro dopravce typu ČSA nestačí a je potřeba se víc zaměřit na destinace, kam se low-cost snadno nemůže dostat, tedy mimo EU. Jinak je to jen souboj s low-costem, hraní si na něj a jak bylo zmíněno, to je cesta do pekel.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Online

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od beardie »

ani to uz nebude trvat dlho, Ryanair lieta do Izraela, Wizzair do Emiratov aj Gruzinska

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Pan Am »

beardie píše:ani to uz nebude trvat dlho, Ryanair lieta do Izraela, Wizzair do Emiratov aj Gruzinska


dodal bych tedy zaměřit se na destinace mimo EU a open-sky dohody.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od flyingblue »

rtoldy píše:
Fabo píše:Austrian way?

Austrian se fokkru zbavuje... jsou to precijen konstrukcne docela stara letadla, vyrobne davno pod drnem...


Mieri tým na to, že aj oni boli pred pár rokmi v poriadnych sr*čkách, ale nakúpili staršie fokkery a postupne sa dostali z červených čísel do čiernych


Myslis tim, ze je jejich matka Luftwaffe dostala aspon na nulu?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od prodejce »

Mě přijde, že alfa a omega všeho je splynutí ČSA s TVS... nevíte někdo, jak jsou s tím daleko?

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od 737 »

prodejce píše:Mě přijde, že alfa a omega všeho je splynutí ČSA s TVS... nevíte někdo, jak jsou s tím daleko?


Pokud je mi známo, tak ve smlouvě mezi českou stranou a KAL je uvedeno. že KAL mmusí držet podíl v ČSA minimálně 5 let od získání akcií. Takže pokud počítám dobře, splynutí ČSA a TVS nemůže nastat dříve než v roce 2018. Resp. KAL může prodat akcie i dříve, ale to jedině za podmínky hrubého porušení smlouvy z české strany...

Jinak, myslím si, že žádnou velkolepou expanzi určitě v dohledné době neuvidíme. Současné tempo růstu trhu toto ani neumožňuje. Navíc v konkurenci zmíněných LCC a velkých hráčů (typu LH, AF/KL, IAG) je velmi obtížné se prosadit. ČSA podle mě zůstanou P2P dopravcem se zaměřením na Evropu s několika málo linkami do zemí bývalého SSSR. Je samozřejmě otázkou, jak se ČSA podaří čelit konkurenci LCC, které se rovněž zaměřují na P2P linky do atraktivních destinací. Transformace na low-cost by byla nákladná, navíc, k tomu, aby se z ČSA stal low-cost, je zapotřebí, aby tomu odpovídaly ceny letenek... ČSA omezily palubní služby, ale ceny letenek na úroveň EZY, RYR ani WZZ zatím neklesly. Tzn. ještě více osekat náklady. Ale jak? ČSA podle mě nemá šanci se dostat na takovou úroveň jednotkových nákladů, jakou má RYR, už jen proto, že ČSA zdaleka nedosahuje takových úspor z rozsahu..

Co se týče složení flotily, ČSA by se hodil nějaký regionální jet, např. Embraer... Jenže je otázka, zda větší počet typů letadel (ATR, A319, A330 a Embraer) nezvýší náklady... ČSA by se měly snažit o co největší unifikaci letadlového parku a ne navyšovat počty typů letadel.
Naposledy upravil(a) 737 dne 27. 09. 2016, 14:47, celkem upraveno 1 x.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Robert »

clovicek píše:Situace v ČSA se začíná pomalu stabilizovat. Společnost se ale nikam nerozvíjí, produkty neinovují a nějak zamrzla a čekáme, zda se podaří být dlouhodobě v černých číslech. Chápu, že současná vlastnická struktura neumožnuje velké změny strategie nebo významné investice... ale kam, dle vašeho názoru, by se měla firma posunout v zimní sezoně a v roce 2017? Nějaké první, opatrné nebo dokonce odvážné kroky do budoucna?


Vnímám to podobně, situace se sice u ČSA asi stabilizovala, ale sama společnost se nikam moc neposouvá. Chybí vize dalšího vývoje na příští roky. Zatím to je tak, že ČSA s pompou oznámí 30 nových destinací, létat jich začne sotva polovinu a z toho polovinu ještě po měsíci zruší.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od pepa007 »

Ano. Ty Fokkery u Austrian byly cesta jak se vyhrabat z těch nejhorších s*ček. Embraery přicházejí až teď. Buďme realisti, lowcostům s flotilou 100-400 strojů se cenou konkurovat prostě nedá.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od s543 »

pepa007 píše:Ano. Ty Fokkery u Austrian byly cesta jak se vyhrabat z těch nejhorších s*ček. Embraery přicházejí až teď. Buďme realisti, lowcostům s flotilou 100-400 strojů se cenou konkurovat prostě nedá.


Navíc ten LCC nabízí stejné služby, nové letadlo - rozdíl je dnes odbavené zavazadlo, ale i to vyjde u toho LCC spolu s letenkou levněji - tedy jediné co zbývá je "síťová" letenka s navazujícím dalším letem. Protože jim aliance moc nefunguje tak to u ČSA nemá zásadní význam - co tedy zbývá ?


Odpovědět