Na křídlech airBalticu z TATer
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Na křídlech airBalticu z TATer
Chtel bych vsem poprat vsechno nejlepsi do noveho roku 2015.
S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku. Tento vylet jsem absolvoval jeste s jednim clenem tohoto fora “contextem”, ktery neprispiva tak casto, z duvodu zaneprazdenosti. Planovani zacalo nekdy minuly rok, jeste behem akce znameho prodejce airfasttickets. Podarilo se nam ulovit nekolik letenek na trasovani v tomto trip reportu za necelych 1900 korun ceskych. Jiz v tu dobu jsem vedel, ze BT zacne letat do Popradu s jednou rotaci tydne, vzdy v sobotu. S nadsenim jsme to koupili. “Context" jeste z Popradu neletel.
Ja jsem mel moznost navstivit toto letiste v cervenci 2010 na lince KSC-BTS s jiz neexistujici spolecnosti Danube wings, ktera mela mezipristani v Popradu. Ale behem mezi pristani, vsichni pax, co pokracovali do BTS zustali na palube, takze nebyla prilezitost vystoupit a prohlednout si terminal. Kdyz prisla sance letet z Popradu, tak jsme ji okamzite vyuzili a za zakoupili letenky na trasovani Poprad-Riga-Vilnius-Riga-Praha (ja) a Vlado to same, krom posledniho segmentu, mel Riga-Viden.
Na Slovensko jsem se vydal odpoledne s kratkou zastavkou v Olomouci. Po prenocovani u Vlada na chate, jsme jeli sobotnim rychlikem z Puchova do Popradu v 9:53 zasnezenou krajinou. Jelikoz bratia Slovaci maji zdarma vlaky pro duchodce a studenty, tak byl tento spoj hodne narvany a nedaly se najit 2 mista vedle sebe. Takze temer az do Kralovan jsme sedeli kazdy zvlast. Jeste, ze to byla 2 hod a neco cesta, nechtel bych v takto narvanem a pretopenem vlaku cestovat casto. Dalo se jet do Ziliny a tam prestoupit na Pendolino, ale zase musi clovek prestupovat a to nestoji za ty starosti. Cesta ubehla celkem rychle a neco po 12 hod na poledne jsme byli v Popradu. Vydali jsme se do mistni restaurace na obed a nejake to pivko, aby jsme meli dobry zaklad na cestu. Jelikoz Air Baltic je low cost a vsechno se na palube plati, tak rozhodne divocinovy gulas a Šariš Lavína byly lepsi reseni nez nejaky blafy na palube. Taxi na letiste jsme meli objednano na 13:50. Po vydatnem obede a dvou lavinach jsme se taxikem prepravili na Letisko Poprad-Tatry. Cena za taxi byla vice nez prijatelna (necelych 5 eur).
Novy terminal letiste na nas udelal dojem svou jednoduchosti, prakticnosti. Na to, jaky panuje v Poprade provoz, si myslim, ze terminal naprosto dostacuje. Pokud letiste planuje lety s leteckym spolecnostma, a rozlozi je do ruznych casu, tak se nemuze nikdo citit stisnene, ale nedokazu si prestavit, kdyby se tam odbavovali 2-3 lety najednou. Stary terminal letiste vypadal opustene a ani bych se nedivil, kdyby ho v budoucnosti cekala demolice. Ale urcite ma v sobe hodne vzpominek. Za security se nachazi maly bar a za pasovkou dokonce duty free obchudek. Na letisti panoval klid, na plose byly videt 2 odstavena soukroma letadla, jedno s ceskou registraci, jinak pohoda, klidek, tabacek, jak se zpiva v jedne ceske pisnicce.
Poprad (TAT) – Riga (RIX)
15:15 – 18:00
Air Baltic let BT486
Boeing 737-300 YL-BBR (stáří 16,1 let, predchozi provozovatele Deutsche BA, Flyglobespan)
20C
LF 48% (57pax)
Kvuli zdrzeni pri odmrazovani v TAT jsme pristali v RIX o neco pozdeji, proto cas na prestup se zkratil na cca 60 min, ale i tak to bylo vice nez dost.
Riga (RIX) – Vilnius (VNO)
19:35 – 20:25
Air Baltic let BT347
DHC4-800 YL-BAI (stáří 4,1 let)
09C
LF cca 70%
Po priletu do Vilniusu jsme chytli domluveny taxi a nechali se odvezt do hotelu v centru mesta a vyrazili na lov, protoze jsme meli hlad jako vlci.
Vytecne pripravene srnci maso
Po prohlidce Katedraly sv. Stanislava jsme se vydali na hrad nad mestem. Da se na nej vyjit pesky po ruznych cestickach, ale jelikoz huste snezilo a cesticky byly zasnezene a kluzke, proto jsme zvolili lanovku, ktera jezdi nahoru taky. Vchod k lanovce se nachazi z ulice Arsenalo gatve, vedle reky Neris.
Po prohlidce hradu (da se vystoupat az nahoru na vez za maly poplatek) jsme vyrazili zpet do mesta na kavicku/caj a nejaky dezert.
Na letiste jsme meli domluvene taxi, ktere prijelo nacas. Byl to brzky odjezd, nekdy ve 04:30 rano. Na letiste jsme dorazili neco malo po 3/4 na 5. Na letisti panoval znacny ruch a to same na security. 3 airbusy Wizzairu vygeneruji docela hodne pasazeru a na bezpecnostni kontrole byla asi tak 15 minutova fronta.
Vilnius (VNO) – Riga (RIX)
06:10 – 07:00
Air Baltic let BT350
DHC4-800 YL-BBU (stáří 1,7 roku)
12C
LF 90%
V Rize se nase cesty s Vladem rozdelily. Ja jsem pokracoval do PRG letem BT481 a Vlado do VIE na BT431. Boarding jsme meli ve stejnou dobu. Kdyz jsme taxovali na take off, tak Vladuv stroj byl hnedka za nama.
Riga (RIX) – Praha (PRG)
07:30 – 08:40
Air Baltic let BT481
DHC4-800 YL-BAF (stáří 4,5 let)
14B
LF 30% (23pax)
Let do PRG bych super, pristani od 25 min driv. Obsazenost byla naprosto miziva, nejakych 23 pax.
pokracovani nize...
S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku. Tento vylet jsem absolvoval jeste s jednim clenem tohoto fora “contextem”, ktery neprispiva tak casto, z duvodu zaneprazdenosti. Planovani zacalo nekdy minuly rok, jeste behem akce znameho prodejce airfasttickets. Podarilo se nam ulovit nekolik letenek na trasovani v tomto trip reportu za necelych 1900 korun ceskych. Jiz v tu dobu jsem vedel, ze BT zacne letat do Popradu s jednou rotaci tydne, vzdy v sobotu. S nadsenim jsme to koupili. “Context" jeste z Popradu neletel.
Ja jsem mel moznost navstivit toto letiste v cervenci 2010 na lince KSC-BTS s jiz neexistujici spolecnosti Danube wings, ktera mela mezipristani v Popradu. Ale behem mezi pristani, vsichni pax, co pokracovali do BTS zustali na palube, takze nebyla prilezitost vystoupit a prohlednout si terminal. Kdyz prisla sance letet z Popradu, tak jsme ji okamzite vyuzili a za zakoupili letenky na trasovani Poprad-Riga-Vilnius-Riga-Praha (ja) a Vlado to same, krom posledniho segmentu, mel Riga-Viden.
Na Slovensko jsem se vydal odpoledne s kratkou zastavkou v Olomouci. Po prenocovani u Vlada na chate, jsme jeli sobotnim rychlikem z Puchova do Popradu v 9:53 zasnezenou krajinou. Jelikoz bratia Slovaci maji zdarma vlaky pro duchodce a studenty, tak byl tento spoj hodne narvany a nedaly se najit 2 mista vedle sebe. Takze temer az do Kralovan jsme sedeli kazdy zvlast. Jeste, ze to byla 2 hod a neco cesta, nechtel bych v takto narvanem a pretopenem vlaku cestovat casto. Dalo se jet do Ziliny a tam prestoupit na Pendolino, ale zase musi clovek prestupovat a to nestoji za ty starosti. Cesta ubehla celkem rychle a neco po 12 hod na poledne jsme byli v Popradu. Vydali jsme se do mistni restaurace na obed a nejake to pivko, aby jsme meli dobry zaklad na cestu. Jelikoz Air Baltic je low cost a vsechno se na palube plati, tak rozhodne divocinovy gulas a Šariš Lavína byly lepsi reseni nez nejaky blafy na palube. Taxi na letiste jsme meli objednano na 13:50. Po vydatnem obede a dvou lavinach jsme se taxikem prepravili na Letisko Poprad-Tatry. Cena za taxi byla vice nez prijatelna (necelych 5 eur).
Novy terminal letiste na nas udelal dojem svou jednoduchosti, prakticnosti. Na to, jaky panuje v Poprade provoz, si myslim, ze terminal naprosto dostacuje. Pokud letiste planuje lety s leteckym spolecnostma, a rozlozi je do ruznych casu, tak se nemuze nikdo citit stisnene, ale nedokazu si prestavit, kdyby se tam odbavovali 2-3 lety najednou. Stary terminal letiste vypadal opustene a ani bych se nedivil, kdyby ho v budoucnosti cekala demolice. Ale urcite ma v sobe hodne vzpominek. Za security se nachazi maly bar a za pasovkou dokonce duty free obchudek. Na letisti panoval klid, na plose byly videt 2 odstavena soukroma letadla, jedno s ceskou registraci, jinak pohoda, klidek, tabacek, jak se zpiva v jedne ceske pisnicce.
Poprad (TAT) – Riga (RIX)
15:15 – 18:00
Air Baltic let BT486
Boeing 737-300 YL-BBR (stáří 16,1 let, predchozi provozovatele Deutsche BA, Flyglobespan)
20C
LF 48% (57pax)
Kvuli zdrzeni pri odmrazovani v TAT jsme pristali v RIX o neco pozdeji, proto cas na prestup se zkratil na cca 60 min, ale i tak to bylo vice nez dost.
Riga (RIX) – Vilnius (VNO)
19:35 – 20:25
Air Baltic let BT347
DHC4-800 YL-BAI (stáří 4,1 let)
09C
LF cca 70%
Po priletu do Vilniusu jsme chytli domluveny taxi a nechali se odvezt do hotelu v centru mesta a vyrazili na lov, protoze jsme meli hlad jako vlci.
Vytecne pripravene srnci maso
Po prohlidce Katedraly sv. Stanislava jsme se vydali na hrad nad mestem. Da se na nej vyjit pesky po ruznych cestickach, ale jelikoz huste snezilo a cesticky byly zasnezene a kluzke, proto jsme zvolili lanovku, ktera jezdi nahoru taky. Vchod k lanovce se nachazi z ulice Arsenalo gatve, vedle reky Neris.
Po prohlidce hradu (da se vystoupat az nahoru na vez za maly poplatek) jsme vyrazili zpet do mesta na kavicku/caj a nejaky dezert.
Na letiste jsme meli domluvene taxi, ktere prijelo nacas. Byl to brzky odjezd, nekdy ve 04:30 rano. Na letiste jsme dorazili neco malo po 3/4 na 5. Na letisti panoval znacny ruch a to same na security. 3 airbusy Wizzairu vygeneruji docela hodne pasazeru a na bezpecnostni kontrole byla asi tak 15 minutova fronta.
Vilnius (VNO) – Riga (RIX)
06:10 – 07:00
Air Baltic let BT350
DHC4-800 YL-BBU (stáří 1,7 roku)
12C
LF 90%
V Rize se nase cesty s Vladem rozdelily. Ja jsem pokracoval do PRG letem BT481 a Vlado do VIE na BT431. Boarding jsme meli ve stejnou dobu. Kdyz jsme taxovali na take off, tak Vladuv stroj byl hnedka za nama.
Riga (RIX) – Praha (PRG)
07:30 – 08:40
Air Baltic let BT481
DHC4-800 YL-BAF (stáří 4,5 let)
14B
LF 30% (23pax)
Let do PRG bych super, pristani od 25 min driv. Obsazenost byla naprosto miziva, nejakych 23 pax.
pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 04. 02. 2015, 21:24, celkem upraveno 3 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
To je vse z tohoto vyletu. Doufam, ze se Vam libil. Air Baltic je obycejny LC, kde se plati uplne za vsechno, ale pokud se clovek potrebuje dostat z mista A na misto B jen s prirucnim zavazadlem, tak je to naprosto dostacujici dopravce. Vilnius na nas udelal velky dojem a musim rict, ze bych rad Vilnius a okoli navstivil i behem leta kdy bude tepleji. Hezky den vsem preji.
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Máš to pěkný kamaráde. Sice jsem i tenhle výlet sledoval více méně v přímém přenosu, bylo fajn si přečíst ještě o něm trip report.
Jo a pod tohle
"S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku,"
se plně podepisuju.
Jo a pod tohle
"S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku,"
se plně podepisuju.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
maf píše:Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.
Linka nebude letat v lete, konci nekdy v breznu/dubnu 2015. Je to linka jen na zimni sezonu. Zacala letat 6.12.2014
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Moc pěkný report. A i já se podepisuji pod tuto větu: "S prichodem noveho roku, prichazeji nove cesty, zazitky, registrace, linky a navstivena letiste. Doufam, ze i tento rok se mi podari rozsirit sbirku letist o par dalsich kousku,"
však to je to, oč v životě leteckého nadšence jde
Těším se na společné výlety.
však to je to, oč v životě leteckého nadšence jde
Těším se na společné výlety.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
alesesl píše:maf píše:Vdaka za report.
Tie LF airBalticu teda nic moc, ale predsa je to slaby mesiac, snad sa im pocas letnej sezony dari viac.
Linka nebude letat v lete, konci nekdy v breznu/dubnu 2015. Je to linka jen na zimni sezonu. Zacala letat 6.12.2014
JJ, to viem, ze TAT je len v zime, ale myslel som aj PRG.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 158
- Registrován: 21. 04. 2008, 20:50
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Trip report pěkný...
Vlastně jsem se měl tuto cestu absolvovat také, společně s autorem TR a contextem, ale díky jejich neserióznosti k tomu nedošlo
Vlastně jsem se měl tuto cestu absolvovat také, společně s autorem TR a contextem, ale díky jejich neserióznosti k tomu nedošlo
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Moc pěkný TR a jako milovníka jídel a letadel v jedné osobě moc potěšily i fotky
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Zdravim vsetkych,
kedze som podobnu cestu (TAT-RIX, VNO-RIX-VIE) absolvoval 2 tyzdne po autorovi TR pridam aspon zopar fotiek a video zo vzletu za jasneho pocasie.
https://www.youtube.com/watch?v=iTqbUoMC3d8
kedze som podobnu cestu (TAT-RIX, VNO-RIX-VIE) absolvoval 2 tyzdne po autorovi TR pridam aspon zopar fotiek a video zo vzletu za jasneho pocasie.
https://www.youtube.com/watch?v=iTqbUoMC3d8
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
mivro píše:Zdravim vsetkych,
kedze som podobnu cestu (TAT-RIX, VNO-RIX-VIE) absolvoval 2 tyzdne po autorovi TR pridam aspon zopar fotiek a video zo vzletu za jasneho pocasie.
https://www.youtube.com/watch?v=iTqbUoMC3d8
Krasa, jaka byla obsazenost TAT-RIX?
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Na pasovke mi povedali, ze 90 pax, cize cca 63% LF.
Zvysne lety: VNO-RIX, odlet 15:15, 40 pax, 52%. RIX-VIE, odlet 16:50, LF cca 80%.
Zvysne lety: VNO-RIX, odlet 15:15, 40 pax, 52%. RIX-VIE, odlet 16:50, LF cca 80%.
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
Informačně pěkný TR, ale napsat delší text bez diakritiky je zvěrstvo.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Na křídlech airBalticu z TATer
vitezslav píše:Informačně pěkný TR, ale napsat delší text bez diakritiky je zvěrstvo.
Ako pre koho. Kedze bez diakritiky pisem takmer stale, tak som nemal problem ani s citanim.