Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
tomm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07. 09. 2016, 21:16
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tomm »

Co jsem jen tak jednoduše vydělil mzdový náklady počtem zaměstnanců, vyšlo to asi 137 tis. Kč. Je to průměr ze všech, takže řídící na tom budou po těch 5 letech tipuju ještě o něco líp.

Přemýšlím o téhle práci jako o jedné z možností (miluju prostředí letiště a letadel, nepochybuju o tom, že by mě to bavilo) a chci to srovnat s dalším, co se mi nabízí. Do toho plánu samozřejmě musí zapadnout bydlení, rodina,...takže ten plat ve výcviku je dost velkej risk, vzhledem k tomu, že mě můžou po 2 letech vyrazit a budu na začátku, i když jsem už mohl rozjíždět kariéru jinde...

Navíc, když už to člověk dělá a má den blbec, může taky skončit v base, že jo? :) No, čeká mě ještě zajímavý rozhodování, ale alespoň přihlásit se jsem odhodlanej, za zkoušku nedám nic...


easydrink
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 27. 04. 2014, 11:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od easydrink »

Jednou jsem četl někde žebříček, jak jsou placeni "státní" zaměstnance, a v řlp měli největší průměr, který byl přes 100 tis. takže to bude tak nějak sedět jak uvádíš. V každém případě být tebou bych ale nevsázel pouze na to, že tam budu dělat, protože šance na přijetí je dosti malá, stejně jako absolvování celého kurzu. Co je u těchto profesí docela velká nevýhoda je perfektní zdravotní stav. Měl jsem kamaráda, který studoval dopravního pilota na ČVUT a při jedné roční kontrole mu něco našli a kladný posudek mu nevydali, což mělo za následek konec studia (a ztrátu do toho již vložených peněz).
Před několika lety jsem se tam taky hlásil, dostal jsem se až k podnikovému psychologovi (pak už následovali jen nějaké pohovory), což jsem na jednu stranu bral jako úspěch, na druhou také jako zklamání z vyřazení.
Hodně zdaru.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Požadavky na zdravotní stav pilotů a řídících jsou značně odlišné a zdravotní prohlídka (nepočítám-li psychologa) je myslím překážkou pro minimum lidí (sám jsem tam měl problémy, takže do toho vidím trochu víc, a akorát se to o pár dní zdrželo, protože to museli schválit na ÚCL).

Ohledně platu - průměr je jedna věc, další věc je, že to je průměr od generálního ředitele po uklízečku (teda myslím, že v Jenči nejsou uklízečky outsourcovaný, na Letecký škole asi jsou), ale lze dohledat cca počty zaměstnanců v jednotlivých útvarů a tak odhadnout i přesnější čísla.

tomm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07. 09. 2016, 21:16
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tomm »

Easydrink, před psychologem jsi teda absolvoval normální pohovor, angličtinu a FEAST? Dokážeš ten FEAST nějak stručně popsat, abych aspoň věděl, co si mám představit? Momentálně si představuju něco v podobě hry, kde se musí co nejrychleji kliknout na utíkající myš apod. Jak jsi tam dopadl?

Zdravotní nároky budou na řlp asi hlavně co se týče očí, někde jsem četl, že pokud má řlp brýle, musí být extra schválené apod. Víte, jak je to s tou odpovědností? Bezpochyby jsou na všechno i automaty co hlídají vzdálenost letadel a začnou v krizi řvát, ale když se opravdu nějakej průser stane, může jít ten člověk sedět - to bude asi pravda, ne?

Ono už je asi jedno, jestli je to 130 nebo 140 tis... :)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Odpovědnost je samozřejmá a v případě vážné chyby je zbytek života ve vězení myslím tím menším problémem, víc by mi asi štvalo svědomí. Samozřejmě letadla mají - většinou - TCAS, tedy by se srazit neměly, ale jelikož v zahuštěném provozu může dost snadno pokyn z TCASu vést do třetího letadla. Další systémy varování upozorňují předem řídícího, pokud systém vyhodnotí, že udělal chybu (už aktivace takového systému ale snadno může skončit odebráním licence). A na TWR tě ale přístroje dost často ochránit ani nemohou. Na druhou stranu, stejným způsobem máš zodpovědnost i třeba jako řidič autobusu.

Kola přijímacího řízení jsou v pořadí Aj, FEAST, psycholog+zdravotní prohlídka, modelová hra, pohovor. Feast je test hodnotící vlastnosti vhodné pro řídícího (rychlost reakce, správné rychlé rozhodování a plánování, prostorová představivost, multitasking), obdobné, ale obecnější, testy jsou i součástí vyšetření u psychologa.


easydrink
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 27. 04. 2014, 11:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od easydrink »

Nevím jak to je teďka, ale když jsem byl na těch testech tak pořadí bylo následující: Aj, FEAST, Zdravotní (1. den zdravotní prohlídka, 2. den psyhologické testy), pohovor s podnikovým psychologem a poslední nějaký pohovor před komisí (tam jsem se už ale nedostal).
U té zdravotní jsem měl jeden problém, a to, že na začátku se vyplňoval poměrně obsáhlý dotazník ohledně zdravotního stavu a byl tam dotaz na alergii a já jsem poctivě zaškrtl, že má alergii na kočky, načež se pak musela sejít nějaká komise a posoudit, zda mě nechají projít nebo ne (mimochodem, tahle komise nenechala projít mého spolužáka, o kterém jsem psal v příspěvku výše), ale nakonec mě pustili.

Co se týká těch FEAST testů: jednalo se o cca 5hodinový test kompletně dělaný na pc, zakončený "hrou", kde se řídil letový provoz. Celkově ten test spočíval v tom, že na začátku každé úlohy se zobrazilo zadání, člověk měl nějaký čas aby si ho přečetl a snažil se co nejvíce z toho pochytit. úlohy byly různé, vždy po takových sériích. některé věci se ale dají natrénovat. Jedna ze série úloh bylo, že hlas z pc říkal v angličtině čísla a člověk měl vybrat správné číslo z nabízených možností. Byly to poměrně dlouhá čísla, třeba 1 354 478 atd. Dále, např. byla úloha, že se zobrazovala rozložená krychle, která měla např. jedno pole modré, jedno žluté a ještě např v jednom poli byl nějaký znak a v nabídce pak bylo několik složených krychlí, a člověk měl vybrat, která z těch složených je ta rozložená. Tohle se dá, myslím, také natrénovat. Docela hodně úloh bylo následujících: na monitoru se zobrazil obdelník se dvěma poli. V každém poli se objevil jeden tvar (čtverec, kruh, trojůhelník a možná ještě nějaký) různé barvy (modrá, zelená, červená, žlutá). Objevil se tak třeba červený čtverec (v levém poli) a zelený kruh (v pravém poli). Zároveň s tímto se objevilo zadání. Např.: je-li v v levém poli červený kruh, označte trojuhelník (dole pod tím obdelníkem byly zobrazeny tyto čtyři tvary, které se označovali), jinak označte tvar, který je v levém poli. V tomto příkladě je v levém poli červený čtverec, takže si označil čtverec, kdyby tam byl ale červený kruh, musí se označit trojuhelník. na takovou jednu úlohu byly třeba dvě vteřiny a šly velmi rychle po sobě a bylo jich opravdu mnoho. To jen tak pro představu.

No, musím říct, že po těch několika úlohách jsem po vyjití skoro nevěděl jak se jmenuji :) Musím ale říct, že jsem byl překvapen, když mi pak druhý den řekli, že jsem postoupil dále. Jako svojí zásadní chybu považuji to, že jsem se tam hlásil již v 19 letech. Myslím, že je lepší, když tam hlásí člověk, který už je trochu vyzrálejší. :D

easydrink
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 27. 04. 2014, 11:27
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od easydrink »

hafi píše:Požadavky na zdravotní stav pilotů a řídících jsou značně odlišné a zdravotní prohlídka (nepočítám-li psychologa) je myslím překážkou pro minimum lidí (sám jsem tam měl problémy, takže do toho vidím trochu víc, a akorát se to o pár dní zdrželo, protože to museli schválit na ÚCL).

Ohledně platu - průměr je jedna věc, další věc je, že to je průměr od generálního ředitele po uklízečku (teda myslím, že v Jenči nejsou uklízečky outsourcovaný, na Letecký škole asi jsou), ale lze dohledat cca počty zaměstnanců v jednotlivých útvarů a tak odhadnout i přesnější čísla.



mohu se zeptat, zda si výběrovým řízením prošel úspěšně? já bohužel ne, ale na ÚCL jsem měl problém s tím, že jsem byl alergický na kočky, nakonec jsem ale prošel :)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Nejdriv ne.
Nakonec mi byla jako nahradnikovi nabidnuta jina pozice (misto preferovaneho ACC slo o APP/TWR v regionech), navic pozdeji nez na posledni chvili (kurz uz bezel), presto jsem to prijal...a po cca pul roce se ukazalo, jak kvalitni je vyberove rizeni, jelikoz jsem se jakozto nahradnik rozloucil jako prvni z toho kurzu.
Co se tyce puvodniho zamitnuti, myslim, ze vliv měl i vek - nakonec jsem byl v 29 letech nejstarsi.

tomm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07. 09. 2016, 21:16
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tomm »

Tak jsem si přelouskal prvních 10 stránek tohohle vlákna a mám jeden dotaz - Po tom dvouletým výcviku, kdy člověk bere 13 000,- a dostane se do úspěšnýho provozu, bere další 2 roky (než získá licenci) něco kolem 20 tis. a až potom jsou to ty "slavný" částky? Nebo je to tak, že licenci člověk dělá už během pokračovacího výcviku?

PipkiN
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 66
Registrován: 01. 06. 2006, 21:03
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od PipkiN »

tomm píše:Tak jsem si přelouskal prvních 10 stránek tohohle vlákna a mám jeden dotaz - Po tom dvouletým výcviku, kdy člověk bere 13 000,- a dostane se do úspěšnýho provozu, bere další 2 roky (než získá licenci) něco kolem 20 tis. a až potom jsou to ty "slavný" částky? Nebo je to tak, že licenci člověk dělá už během pokračovacího výcviku?


Rok základní kurz > cca půl roku místní výcvik (13k) > cca půl roku OJT (20k) > licence

tomm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 07. 09. 2016, 21:16
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od tomm »

Když chce být tedy někdo na TWR v Brně, absolvuje v Praze jen základní kurz (rok) a pak už je v Brně?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od hafi »

Základní kurz je necelý rok, záleží jak je to rozložený, za nás to bylo 10 měsíců. Pak už v Brně až do licence, až na pár krátkých výjimek (TWR simulátory myslím).

1petr3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23. 09. 2016, 14:38
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od 1petr3 »

Ahoj,
měl bych zájem o tuto práci, ale nejsem si jist, jestli, když to tak pročítám a prošel bych náhodou všemi koly, tak jestli není problémem senná rýma... Prostě alergie, kdy třeba tři měsíce v roce se čas od času musím vysmrkat nebo kýchnu. Když jsem kdysi byl na zdravotním vyšetření kvůli způsobilosti na dopravního pilota, tak tam řekli, že bych licenci nezískal, že zdravotně kvůli té alergii mám nárok jen na ULL.

Objektivně si myslím že mě to neomezuje, nehledě na to, že to řízení se stejně odehrává v klimatizovaný místnosti a přiváděný vzduch prochází přes několikanásobnou filtraci...

Ale tak se stejně chci zeptat, abych se nesnažil o předem prohraný boj, co si o tom myslíte...

Díky

CessnaK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 26. 09. 2016, 17:16
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od CessnaK »

@1petr3 Taky mám diagnostikovanou senní rýmu. Nevím jaké jsou přesně požadavky na zdravotní stav ŘLP,  ale 1. třídu zdravotní způsobilosti (na dopravního pilota) jsem v Košicích dostal bez problémů, dokonce mi doporučili konkrétní léky a měl jsem jim dodatečně poslat čestné prohlášení, že mi zabírají a neprojevili se u mne žádné vedlejší účinky :P

Taky bych rád připojil svůj dotaz :)
Co se stane v případě, že ŘLP-žák nezvládne kurz a nezíská licenci? Musí zaplatit nějakou pokutu/náklady na výcvik?  Stejně by mě zajímalo, jestli mají žáci možnost ubytovat se během výcviku přímo v budově CANI.  

stepi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 01. 2015, 15:06
Oblíbené typy letadel: A350, 787, 777
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR / PRG
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od stepi »

CessnaK píše:@1petr3 Taky mám diagnostikovanou senní rýmu. Nevím jaké jsou přesně požadavky na zdravotní stav ŘLP,  ale 1. třídu zdravotní způsobilosti (na dopravního pilota) jsem v Košicích dostal bez problémů, dokonce mi doporučili konkrétní léky a měl jsem jim dodatečně poslat čestné prohlášení, že mi zabírají a neprojevili se u mne žádné vedlejší účinky :P

To samy, pro class 3 uplne v pohode, jen na to nesmis brat antihistaminika (muze to uspavat). Doktor z ULZ mi misto toho predepsal nejakej sprej do nosu a je to ok.

CessnaK píše:Co se stane v případě, že ŘLP-žák nezvládne kurz a nezíská licenci? Musí zaplatit nějakou pokutu/náklady na výcvik?  Stejně by mě zajímalo, jestli mají žáci možnost ubytovat se během výcviku přímo v budově CANI.  

Pokud ti pred ziskanim licence RLP vycvik ukonci, protoze nezvladas, neplatis nic. Pokud odejdes na vlastni zadost, platis pomernou cast nakladu na vycvik (dle doby stravene ve vycviku). V pripade ziskani licence se zavazujes zustat 5 let, pokud bys chtel odejit driv, platis taky pomernou cast vycviku (dle neodpracovane doby zbyvajici do 5 let). V CANI sice ubytovani je, ale pri tech cenach bys zaplatil za mesic bydleni nasobne vic, nez je plat ve vycviku :D Bydli tam vetsinou leteckej personal, nebo zahranicni instruktori / kurzy...


Odpovědět