Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

Ahojte,
hned úvodem bych Vám všem rád popřál šťastný a úspěšný rok 2017 se spoustou zajímavých cest :)

Já tu svoji první velkou cestu prožil v srpnu tohoto roku, ale k napsání svého prvního tripreportu jsem se dokopal až teď. Jsem si vědom toho, že jsem to s rozsahem trošku přehnal, proto děkuji každému, kdo si přečte alespoň část. Doufám, že se Vám bude líbit. Tak tedy vzhůru o půl roku zpět..


„Ne, už se nechci jen koukat přes skla dalekohledu na všechna ta letadla mířící do dálných, exotických krajin, chci v něm sedět, a to co nejdříve.“
Tak s touhle myšlenkou už jsem si pohrával několik let. Většinou, pokud se mi poštěstilo sednout do letadla, to začalo u B737 a končilo u A320. Ne že bych proti těmto typům letadel něco měl, to ani v nejmenším, ale chtěl jsem konečně sednout do něčeho většího a vypravit se někam, kde jsem ještě nebyl.
Psal se měsíc duben roku 2016 a já s prstem na mapě zkoumal, do jaké exotické destinace by se v letních měsících dalo vypravit. Existují názory, že létat v létě za teplem do exotiky je hloupost. Částečně s tím souhlasím, ovšem vidina bílého písku a kokosu v ruce, v kombinaci s nezapomenutelnými zážitky v oblacích mi částečně (no, možná i celkově) zatemnila mozek. Postupem času se ovšem ukázalo, že vybrat finální destinaci, nebude vůbec jednoduché. Musel jsem vzít totiž v úvahu několik kritérií – teplo, pokud možno bez monzunového období, v dané destinaci se na přání mé přítelkyně neměl vyskytovat žádný „zákeřný“ virus ani nic podobného, v neposlední řadě měla být plánovaná destinace relativně finančně zvládnutelná. Mé pohledy přirozeně směřovaly na východ – do Asie.

Po dlouhém přemýšlení, přemlouvání a zvažování všech ostatních možností jsme se rozhodli, že letní prázdniny strávíme poznáním metropolí Singapur, Kuala Lumpur a následně se přesuneme na odpočinkovou, řekl bych až přímo flákačskou část dovolené na malajské ostrůvky Perhentiany, které bývají díky svým nádherným plážím přezdívány „Malé Seychelly“.

Následovala část, na kterou se já osobně vždy těším nejvíce – plánování cesty. Po zběžném průzkumu trhu jsem usoudil, že po všech stránkách nejvýhodnějším leteckým dopravcem pro nás bude katarská společnost Qatar Airways. Jelikož žijeme v Brně, nebyl pro nás problém dojet do Budapešti, která se zdála být suveréně nejlevnějším výchozím bodem naší cesty. Když jsem navíc zjistil, že jedním z letadel, obsluhujících linku DOH – SIN je katarský A 350-900, nebylo z mého pohledu o čem přemýšlet! Živě si pamatuji okamžik, když jsem toto nádherné letadlo pozoroval, jak nad Brnem přelétává z Doha do německého Frankfurtu. Tehdy bych si ani nepředstavil, že v něm za pár měsíců budu sedět na naší první velké cestě.

Finální plánování naší téměř třítýdenní cesty dopadlo shodou nad následujícím plánem:
2.8.2016: BUD – DOH – SIN
6.8.2016: autobusem ze Singapuru do Kuala Lumpur
10.8.2016: SZB – KBR
18.8.2016: KBR – KUL
19.8.2016: KUL – DOH – BUD

Letenky jsem nakonec dle stanoveného itineráře objednal, včetně těch vnitrostátních do a z KBR jsem se dostal na částku cca 17.000 Kč, samozřejmě vše v economy, převážně v Q.

2.8.2016
QR 200, BUD – DOH, A320-200, třída T
LF: 100%


Cesta z Brna do Budapešti probíhala bez větších problémů. Vyjeli jsme den předem a ubytovali se v malém, ale poměrně útulném hotýlku mezi centrem města a letištěm. Opět nás s přítelkyní pobavilo, jak jsme OPĚT v Budapešti ztracení. V ten moment jsem si vzpomněl na svého dobrého kamaráda, který podobný pocit zažíval před pár lety v Japonsku. Všechny nápisy v maďarštině, pán se slečnou, stojící ve slušivých reflexních vestách v metru u turniketu na nás při snaze zeptat se, kudy se dostaneme do našeho hotelu, jen nepřítomně zírali. Nakonec nám ovšem lámavou maďar-anglič-němčinou poradili, kudy a na jaké metro se vydat. Druhý den ráno jsme se v poklidu nasnídali, opustili hotel a nasedli na letištní autobus. Letiště v Budapešti mne velmi překvapilo svým zázemím. Ve většině prostor bezplatná WiFi a spousta volného místa a dalších možností k trávení času při čekání na letadlo.

Boarding probíhal standartně a bez jakýchkoliv komplikací. Naše A 320 byla přistavena zavčas a i odlet samotný proběhl na minutu přesně. Netrvalo dlouho a byli jsme již vystoupaní ve standartní letové hladině a já si mohl plnými doušky užívat 5* aerolinii. A že jsem si ji užíval! Bohužel nemám s čím srovnávat, ale letadlo i palubní servis na mě udělaly perfektní dojem. Letadlo bylo krásné, čisté, nové – mělo nalítáno tuším necelé dva roky, takže opravdu junior. Palubní personál, který byl velmi vstřícný, nám po chvilce začal servírovat oběd – zvolil jsem si hovězí maso se zelenými fazolkami a bramborovou kaší. Spolu s tímto, sic nevábně vypadajícím, ale opravdu skvěle chutnajícím jídlem jsem dostal perfektně osvěžující studený cizrnový salát a vynikající čokoládový moučník s višněmi. Vše jsem spláchl perfektním francouzským červeným vínem.

První jídlo na palubě
První jídlo na palubě
2016_0802_132502_001.JPG (166.32 KiB) Zobrazeno 8075 x

Jedna z mnoha map
Jedna z mnoha map
2016_0802_124007_007.JPG (95.5 KiB) Zobrazeno 8075 x

Ve vzduchu
Ve vzduchu
2016_0802_123623_004.JPG (94.98 KiB) Zobrazeno 8075 x

Já s přítelkyní a přátelským cizincem na cestě BUD-DOH
Já s přítelkyní a přátelským cizincem na cestě BUD-DOH
2016_0802_120453_002.JPG (146.53 KiB) Zobrazeno 8075 x


Cesta ubíhala rychle, katařani mají velmi bohatou nabídku i těch nejnovějších filmů, kterých bylo opravdu mnoho desítek. Po několika sklenkách vína (v případě mé partnerky ovocných džusů) a asi o pět hodin později jsme již přistávali v hlavním městě Kataru – na letišti v Doha.
Z klesajícího letadla působil arabský svět Kataru naprosto luxusně. Perfektně osvětlené mrakodrapy „downtownu“ v Doha na mne udělaly opravdu dojem. Celkově má ta pouštní krajina něco do sebe..

Téměř v Singapuru
Téměř v Singapuru
2016_0803_023020_001.JPG (129.06 KiB) Zobrazeno 8075 x


Přílet do Kataru byl bez zpoždění – v 18:30, přesto už se stmívalo. Letadlo ladně dosedlo na runway a po chvilce rolování zastavilo, načež k letadlu přijelo několik letištních autobusů, které nás dopravili do letištní budovy. Nutno zmínit, že to, co jsem zažil po výstupu z letadla, byl skutečně šok! Vlna obrovského, snad 40 C tepla, ale zároveň k mému překvapení i vysoké vzušné vlhkosti, nás doslova uzemnila! Člověk, který v těchto podmínkách žije, se zde musí asi již narodit, přistěhovalec by si podle mě na tyto klimatické podmínky dlouho a těžce zvykal.

2.8.2016
QR 942, DOH – SIN, A350-900, třída Q
LF: 100%


Letiště v Doha je opravdu nádherné. Ne nadarmo obsazuje přední příčky v hodnocení nejlepších letišť na světě. Luxus a řád na vás dýchá v každém zákoutí. Letiště je opravdu prostorné a já měl trošku obavy, že přestup, který měl být něco kolem jedné hodiny, budeme stíhat tak tak. Realita však byla naprosto jiná, neboť organizace na letišti byla vynikající. Téměř hned po výstupu z letadla nás informační tabule a personál letiště nasměroval potřebným směrem na přestup, a tak nám zbyla ještě trocha času pokochat se luxusem arabského světa. A že bylo na co koukat! Nablýskaná Ferrari, obchody se zlatem, bar s ústřicemi, ruským kaviárem a francouzským šampaňským.
Na křídlech A359
Na křídlech A359
2016_0803_013734_007.JPG (81.7 KiB) Zobrazeno 8075 x

Pomalu jsme se odebrali k boardingu, který probíhal standardně podle místa sedadla v letadle. Těšil jsem se velice, až tento zázrak moderní letecké techniky uvidím zblízka. Byla to nádhera. Airbus touto svojí 350kou vytvořil perfektní, nádherné, moderní letadlo, které je dle mého názoru budoucností leteckého průmyslu na střední a dlouhé trasy. Krásný bílo-fialový interiér, moderní zábavní systém na opěrkách protějších sedadel, a to s nepřebernými možnostmi přehrávání hudby, filmů, či hraní her. Z okýnka jsem viděl ladné, štíhlé a velmi dlouhé křídlo, na jehož konci bývá standardně zobrazena hlava přímorožce, který je znakem Qatar Airways. Při vzletu a i během letu samotného mě A350 překvapila svojí nízkou hlučností a komfortem, ikdyž mi přijde, že třeba sedačky mohly být trochu pohodlnější a ne tak tvrdé. Místa na nohy bylo opravdu habaděj, což při své výšce 187 cm opravdu oceňuji. Let probíhal poklidně, až na pár otřesů nad Indií, které ovšem drtivá většina pospávajících pasažérů ani nepostřehla. Když bylo ještě světlo, pozoroval jsem letadlo z venkovní strany pomocí kamer, které byly na letadle umístěny. Jedna na podvozku směřovala kolmo dolů, druhá dopředu k přednímu kolu a třetí z ocasu letadla na celý trup. Bylo velmi zajímavé sledovat letadlo i letištní personál, když bylo letadlo ještě před přistáním na zemi.

Kráska v oblacích
Kráska v oblacích
2016_0803_013247_001.JPG (73.51 KiB) Zobrazeno 8075 x

Spodní kamera
Spodní kamera
2016_0803_032053_017.JPG (99.84 KiB) Zobrazeno 8075 x

hovězí n.2
hovězí n.2
2016_0802_210422_004.JPG (144.54 KiB) Zobrazeno 8075 x

Interiér A359
Interiér A359
2016_0802_193135_003.JPG (139.6 KiB) Zobrazeno 8075 x

Pohled na A359
Pohled na A359
2016_0802_193127_001.JPG (125.11 KiB) Zobrazeno 8075 x

Katarská A380 na letišti v Doha
Katarská A380 na letišti v Doha
2016_0802_183018_001.JPG (155.55 KiB) Zobrazeno 8075 x

Přílet do Doha
Přílet do Doha
2016_0802_170651_001.JPG (72.7 KiB) Zobrazeno 8075 x

Náš hotel v Singapuru - Aqueen Jalan besar
Náš hotel v Singapuru - Aqueen Jalan besar
2016_0803_093750_001.JPG (170.12 KiB) Zobrazeno 8075 x

Katarská kráska
Katarská kráska
2016_0803_033247_001.JPG (135.27 KiB) Zobrazeno 8075 x

Flotila A359 Singapore Airlines
Flotila A359 Singapore Airlines
2016_0803_031734_009.JPG (84.27 KiB) Zobrazeno 8075 x


Po zhruba šesti hodinách jsme již přistávali na letišti Changi v Singapuru, kde již na první pohled bylo jasné, že prim zde budou hrát Singapor Airlines, jejichž A350 a A380 vypadají skvostně! Po výstupu z letadla si nám hned v „chobotu“ singapurští lékaři na dálku změřili takovým zvláštním „dalekohledoteploměrem“ teplotu, pár nezdravě vypadajíích cestujících si vzali bokem na lékařskou prohlídku. Obava z viru zika byla na místě. Po vyplnění vstupního víza jsme se jali hledat cestu do metra. Pokud jsem říkal, že letiště v Doha bylo obrovské, tak letiště v Singapuru je obrovské nadruhou - nebýt jezdících pásů, jdeme k východu z letiště ještě dnes. Vše jsme nakonec díky perfektním orientačním tabulím našli a za pár minut jsme již seděli v místní SMRTce. Ano, v Singapuru se národní dopravce jmenuje SMRT – Singapore Mass Rapid Transport.

Downtown
Downtown
2016_0804_132039_001.JPG (106.9 KiB) Zobrazeno 8075 x

Fronta na pasové kontrole na hranicích
Fronta na pasové kontrole na hranicích
2016_0806_043834_001.JPG (176.15 KiB) Zobrazeno 8075 x


Luxusní Singapur a cesta do Malajsie

Singapur je opravdu supermoderní město s perfektním systémem metra, který skutečně pochopí i malé dítě. Díky koloniální minulosti této země hovoří i malé děti plynule anglicky, takže nebyl problém se kohokoliv zeptat, pokud jsme si nevěděli rady. Cena za onu supermodernost se ovšem projevila na naší peněžence, protože jídlo a ubytování je tu opravdu drahé. Hlavně pro nás úplně obyčejné věci, jako např. tavený sýr v Singapuru pořídíte (dokonce Veselou krávu) za neskutečných 250 Kč. Na druhou stranu ovoce zde bylo opravdu levné, a tak jsme většinu dne fungovali na dragon fruit, banánech a papáji. V Singapuru si určitě zajděte na Singapore Flyer, což je obrovské ruské kolo s vyhlídkovými kabinami, které nabízí zejména v noci dechberoucí pohled na čtvrť downtown s obrovskými mrakodrpay, stejně tak z něj máte krásný výhled na asi nejznámější hotel Marina. Za návštěvu určitě stojí i Botanic garden se svojí procházkou v korunách sromů.

Přílet do SIN
Přílet do SIN
2016_0803_031734_008.png (605.93 KiB) Zobrazeno 8075 x

Cestování se SMRTkou
Cestování se SMRTkou
2016_0804_040140_001.JPG (171.88 KiB) Zobrazeno 8075 x

Hotel Marina
Hotel Marina
2016_0804_124939_019.JPG (93.46 KiB) Zobrazeno 8075 x


Po zvážení všech možných alternativ jsme se rozhodli pro cestu ze Singapuru do Kuala Lumpur využít jízdu vlakem. S předstihem jsme ráno vstali a metrem se vypravili do stanice Woodlands, kde nás autobus měl dovézt do malajského městečka, ze kterého nám měl jet vlakový spoj do KL. Po pár minutách jízdy autobusem však bylo jasné, že to tak jednoduché nebude. Průvodce nám sděloval, že na tento transport stačí cca 50 minut, realita byla ovšem jiná, jelikož jsme zjistili, že další den měli malajci a singapuřani nějaký státní svátek, a tak se všichni rozhodli vycestovat za rodinou a přáteli. Z plánovaných 50 minut se staly asi 3 hodiny, jelikož fronta na pasové kontrole byla snad 60 metrů dlouhá. Nakonec jsme dorazili na místo a zjistili, že vlak, kterým jsme měli jet, nám ujel, a další spoj jede o půl dvanácté večer. Při představě asi desetihodinového čekání jsme si nakonec vzali taxi na autobusové nádraží a do Kuala Lumpur dojeli levněji, pohodlněji a za kratší dobu místním autobusem. Po 4,5 hodinách jsme již v dálce viděli Petronas Towers.

Hlavně do metra nenoste durian, trošku smrdí
Hlavně do metra nenoste durian, trošku smrdí
2016_0803_101916_001.JPG (94.53 KiB) Zobrazeno 8075 x

Kuala Lumpur ve své poklidné atmosféře
Kuala Lumpur ve své poklidné atmosféře
2016_0807_075810_003.JPG (165.05 KiB) Zobrazeno 8075 x



Kuala Lumpur – město s velkou duší

V Kuala Lumpur jsme strávili 5 skvělých dnů. Kuala Lumpur má opravdu jedinečnou atmosféru a je to město zcela odlišné od Singapuru. Singapur byl organizovaný, čistý, luxusní, ale neměl pro nás žádné bližší kouzlo. Kuala Lumpur byla na druhou stranu divočina, kde přecházíte osmiproudé silnice spolu s místními, protože jinak by vás srazila auta, je to město, které je luxusní a supermoderní, ale dojdete o 50 metrů dál a jste o 50 let zpět. Kuala Lumpur nás ovšem dostalo svými velmi přátelskými obyvateli, skvělým jídlem a srdcem, které toto město opravdu má. Noční Petronas Towers, nebo výhled ze skydecku na Menara Tower jsou opravdu vzpomínky, které nám zůstanou v srdci po celý život. Nespornou výhodou je i cena všeho, co si v Malajsii chcete koupit, a to včetně ceny hotelů. Náš 4* Pacific Regency (5 minut chůze od Petronas Towers), kde jsme 4 noci spali v apartmánu o ploše zhruba 70 m2, v 32. patře a bazénem na střeše nás na jednu noc vyšel na 1200 Kč. Kuala Lumpur má opravdu své kouzlo, a pokud bych si měl vybrat mezi tímto městem a Singapurem, neváhal bych ani vteřinu. Má sice své mouchy, možná ale právě tyto mouchy vytváří duši tohoto města.

Petronas Twin Towers
Petronas Twin Towers
2016_0807_064824_006.JPG (169.36 KiB) Zobrazeno 8075 x

Menara Tower, vlevo vedle ní to zelené je náš hotel
Menara Tower, vlevo vedle ní to zelené je náš hotel
2016_0807_061835_014.JPG (261.65 KiB) Zobrazeno 8075 x

Pualu Perhentian Besar
Pualu Perhentian Besar
2016_0813_051355_004.JPG (152 KiB) Zobrazeno 8075 x

Autobus do KL
Autobus do KL
2016_0806_064730_001.JPG (177 KiB) Zobrazeno 8075 x

Speedboat na ostrovy
Speedboat na ostrovy
2016_0810_071007_003.JPG (160.48 KiB) Zobrazeno 8075 x



10.8.2016
MH 5316, SZB - KBR, ATR 72
LF: 50%


Po pěti dnech v KL nastal čas na naši druhou část dovolené, a to tu válecí, flákačskou a relaxační na ostrovech Perhentian. Tyto ostrovy, nacházející se na východ od pevninské části Malajsie v Jihočínském moři, lze navšívit pouze v období zhruba od května do října, neboť v ostatních měsících přichází silný vítr a vydatné deště, které znemožňují lodní přepravu na ostrovy. Jelikož jsme nevěděli, který ze dvou ostrovů Pulau Perhentian Besar nebo Pulau Perhentian Kecil navštívit, rozhodli jsme se navštívit oba.

Nejdříve bylo potřeba dopravit se z KL do Kota Bharu na východu Malajsie. Pro tento let jsem zvolil domácího dopravce Malaysia Airlines, přičemž náš let byl operovaný leteckou společností FireFly. Pro tento let jsme museli dojet na druhé letiště v KL, a to letiště Sultan Abdul Aziz Sahah Airport, zkráceně Subang Airport. Velmi ochotný místní taxikář nás za 60 ringitů (zhruba 360 Kč) dovezl na toto světem zapomenuté letiště, kde by se pasažéři dali s trochou nadsázky spočítat na prstech. Oněch 360 Kč byla skutečně levná cena, v hotelu nám nabízeli hotelové taxi za dvojnásobek, my odmítli, vyšli z hotelu a stejného hotelového taxikáře se zeptali sami, inu hotely se musí nějak živit. Na letišti Subang jsme dostali palubní letenku, která připomínala účtenku z Coopu někde v zapadlé české vesničce. Kilogramy navíc u našich zavazadel naštěstí nikdo neřešil, a tak jsme spokojení vyrazili čekat na náš spoj. Letadlem tohoto typu jsem letěl poprvé v životě a moc se mi to líbilo, seděl jsem přímo pod křídlem, a tak jsem mohl pozorovat točící se vrtule a všude pod námi hustý malajský prales. Zhruba po hodince jsme přistávali na letišti v Kota Bharu, kde nás čekal již předem domluvený transfer a dovezl nás až do přístavního městčka Kuala Besut. Nasedli jsme na speed boat a po půl hodince poměrně drsné a velmi rychlé jízdy jsme s rozcuchanými vlasy a rozevlátými košilemi vystupovali na molu prvního z ostrovů – P. P. Besar.

Na křídlech FireFly
Na křídlech FireFly
2016_0810_043352_002.JPG (105.68 KiB) Zobrazeno 8075 x

ATR 72 na cestě SZB-KBR
ATR 72 na cestě SZB-KBR
2016_0810_032327_001.JPG (104.7 KiB) Zobrazeno 8075 x

Jeskynní komplex Batu caves
Jeskynní komplex Batu caves
2016_0809_081344_001.JPG (231.46 KiB) Zobrazeno 8075 x



Ráj na ostrovech aneb písek máme opravdu všude

Chorvatsko je fajn, ale Perhentiany jsou lepší. Oba ostrovy mají něco do sebe – první, který jsme navštívili – Besar, je větší z nich. Jsou zde převážně resorty pro rodiny s dětmi, často lze narazit i na opravdu luxusní a drahé resorty. Nutno podotknout, že i naše ubytování, které nebylo rozhodně žádný luxus, se pohybovalo zhruba kolem 2000 na noc. Chatky byly v obou případech skromně zařízeny – manželská postel, nad námi líně se otáčející větrák, na stěně televize, která většinou naladila možná 3 malajské programy a sprcha se studenou vodou. Jelikož jsme ale většinu dne trávili v na nádherných písečných plážích, popřípadě šnorchlováním na korálových útesech, vůbec nám to nevadilo. Tak jemný písek s krásnou, béžovou, místy až bílou barvou, jsme nikdo z nás ještě neviděli. Obzvláště na malé ostrůvku Turtle island byla opravdu skvostná pláž, která se objevuje často i v žebříčcích nejkrásnějších pláží světa.

Skydeck na televizní věži Menara Tower ve výšce 300 metrů
Skydeck na televizní věži Menara Tower ve výšce 300 metrů
2016_0807_123703_001.JPG (218.82 KiB) Zobrazeno 8075 x

Obrovská kareta obrovská
Obrovská kareta obrovská
želva II.jpg (112.61 KiB) Zobrazeno 8075 x


Potápění na těchto ostrovech je kapitola sama pro sebe. Nádherné korálové útesy, lemované desítkami druhy ryb od malých klaunů očkatých, až po velké ploskozubce vysokočelé (doporučuji vyhledat na googlu, není nad to, když plavete, pozorujete ryby max. 40 cm velké a najednou se pod vámi objeví hejno sedmi těchto více než metrových ryb), žraloky útesové a majestátné karety obrovské.

Našli jsme Nema
Našli jsme Nema
2016_0816_064855_039.JPG (217.15 KiB) Zobrazeno 8075 x

Turtle beach
Turtle beach
2016_0813_054637_003.JPG (137.65 KiB) Zobrazeno 8075 x


Celkově se nám ale spíše líbil druhý, menší z ostrovů – P. P. Kecil, který nás sice trošku zklamal svými plážemi a podmořským životem, na druhou stranu si nás ale získal přátelským a více domácím přístupem tamních obyvatel. Pokud tam někdy budete, určitě zavítejte do Amelia chalet, dejte si asi za 30 Kč půl litru čerstvého mangového džusu a za sto korun čerstvou grilovanou rybu. Sledovat mraky, které se ženou přes stmívající se ostrovy a pozorovat opravdu velké netopýry, jak se začínají probouzet v korunách stromů, stojí za to!


18.8.2016
MH 1397, KBR - KUL, B737-800
LF: 60%


Cesta zpět z ostrovů až na letiště v Kota Bharu probíhala stejně, jako cesta tam, jen s tím rozdílem, že zpět jsme již letěli přímo s Malaysia Airlines na hlavní malajské letiště v KL. Na této cestě se nic zvláštního nestalo, za necelou hodinu jsme přistávali na letišti KUL a po odbavení nás čekalo 9 hodin čekání (od 17.00 do 02:00) na letadlo do DOH. Ještě že se zrovna konala olympiáda a na letišti byla obří obrazovka, takže čekání na náš Airbus uteklo docela rychle.


19.8.2016
QR 853, KUL – DOH, A340-600, třída Q
LF: 95%


Na cestu domů jsem se těšil. Jednak to bylo tím, že jsem měl spoustu zážitků a fotek, které jsem chtěl ukázat předat a ukázat ostatním, ale taky to bylo tím, že to bylo poprvé, co jsem měl letět 4 motorovým letadlem. Na A346 jsem se opravdu těšil. A Airbus nezklamal. Při nástupu předními dveřmi jsem si po průchodu business třídou a při pohledu až na konec letadla uvědomil, jak je to letadlo obrovské. Však se se svojí délkou přes 75 metrů řadí k vůbec nejdelší letadlům, která brázdí nebesa. Seating 2-4-2 je pro ty, kteří sedí na bocích, opravdu komfortní. Celkově na mne letadlo, i přes své stáří, udělalo skvělý dojem. Sedadla se mi zdála pohodlnější, než v A350, legroom byl na stejné úrovni, jako u A350, takže dostačující. Katařani ani zde nezklamali skvělým servisem, po několika sklenkách červeného vína jsem usnul a probudil se před přistáním v Doha.


19.8.2016
QR 199, DOH – BUD, A320-200, třída Q
LF: 100%

Po přistání v Doha nás opět doslova ochromilo horko parné letní noci. Tentokrát jsme v Doha měli trochu více času, a tak jsme si letiště prošli důkladněji. Nakonec jsme se uvelebili na sedačkách a s telefonem v rukou jsme strávili zbývající čas před boardingem. Nová katarská A320 (stejná, kterou jsme před několika dny letěli z Budapešti) mne opravdu baví. Kromě toho má úžasně rychlý rozjezd před startem, což mám rád. Cesta do Budapešti proběhla bez problémů, zpříjemnil mi ji nový film s Johnnym Deppem – Black Mass: Špinavá hra, který vřele doporučuji. Po ladném dosednutí na runway jsme asi po 40 minutách stáli před letištěm, kam nám zrovna přijížděl letištní autobus, který nás spolu s navazujícím metrem dopravil na vlakové nádraží do Budapešti.


Jsme doma

Po cestě vlakem zpět směr Brno jsme si spolu s přítelkyní promítali všechny zážitky, které jsme na naší cestě společně prožili. Z naší cesty jsme pořídili několik stovek fotek a hlavně mnoho hodin videa, které snad jednou sestříhám a zkompletuji do uceleného snímku.
Mám za sebou svůj první zážitek s velkými letadly. S takovými, o kterých jsm snil, když jsem stával s dalekohledem na krku pod modrým nebem a netrpělivě je z dálky vyhlížel. Do létání jsem se skutečně zamiloval a už se nemůžu dočkat, až budu plánovat naši další cestu za dalekými krajinami, a to třeba na křídlech dalších velikánů.
Naposledy upravil(a) papaya dne 31. 12. 2016, 19:11, celkem upraveno 1 x.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od alesesl »

Ahoj, a dekuji za velmi hezky sepsany TR na zaver roku. Je videt, ze jste si to hezky uzili a mate spousty a spousty zazitku. Skoda, ze jsi nepridal zadne fotky ze zpatecni cesty, ktera urcite taky do TR patri. Perhentiany vypadaji fantasticky, a zlvast ty zelvy. Musel to byt krasny zazitek. I Vam stastny novy rok a spoustu cestovatelskych zazitku.

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

alesesl píše:Ahoj, a dekuji za velmi hezky sepsany TR na zaver roku. Je videt, ze jste si to hezky uzili a mate spousty a spousty zazitku. Skoda, ze jsi nepridal zadne fotky ze zpatecni cesty, ktera urcite taky do TR patri. Perhentiany vypadaji fantasticky, a zlvast ty zelvy. Musel to byt krasny zazitek. I Vam stastny novy rok a spoustu cestovatelskych zazitku.


Ahoj, díky moc, opravdu jsme si to užili :)
Za fotky ze zpáteční cesty se omlouvám, ale mám u sebe jen fotky z kamery, cestu zpět jsem fotil na foťák. Jak se k němu po novém roce dostanu, určitě nějaké fotky ze zpáteční cesty přidám :thumbup: Slibuji!

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od Fabo »

Hele, kde byl ten TR pred ~3 tydny, kdyz jsem zoufale hledal informace o tom, jak se leta zrovna na BUD-DOH-SIN s QR? :D

TR jsem jen zbezne prohlid, ale vidim, ze asi svuj ani psat nebudu, bylo by to zbytecne. Mozna sem akorat pridam pozdeji par fotek.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od pepa007 »

Nejlepší je ten autobus!! Ten vypadá jak první třída u Emirates! :lol: :clap:


vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od vladivostok »

Super trip report a moc pekna priatelka :D

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

Fabo píše:Hele, kde byl ten TR pred ~3 tydny, kdyz jsem zoufale hledal informace o tom, jak se leta zrovna na BUD-DOH-SIN s QR? :D

TR jsem jen zbezne prohlid, ale vidim, ze asi svuj ani psat nebudu, bylo by to zbytecne. Mozna sem akorat pridam pozdeji par fotek.


Omlouvám se :lol: Příště budu dávat tripreporty hned po příletu :D A jak se ti s QR létalo? Jaké jsi měl letadla? Když jsem plánoval přesný routing, viděl jsem, že tam létá i B777. Tou jsem sice taky nikdy neletěl, ale tu 350 jsem prostě chtěl :D
Fotky určitě přidej, budu rád!

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

pepa007 píše:Nejlepší je ten autobus!! Ten vypadá jak první třída u Emirates! :lol: :clap:


Ten autobus byl luxusní!! Velikostí byl srovnatelný s meziměstskými autobusy, které jezdí u nás, jen s tím rozdílem, že namísto 55 sedaček měl zhruba 24. A že byly opravde velké, navíc polohovatelné, takže celý autobus se zhruba po pěti minutách položil do zhruba 45 stupňovéhu úhlu sedadel.. Měli jsme smůlu, že jsme nestihli vlak, nakonec se to ale ukázalo jako šťastná shoda náhod :)

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

vladivostok píše:Super trip report a moc pekna priatelka :D


Děkuji, vyřídil jsem :lol:

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od Tony Smoke »

Super TR :thumbup: Ja som sa vratil v novembri z cesty po Thajsku a Kuala Lumpur, tiez som letel s Qatarom. A340 ma velmi potesila, popravde, kvoli nej som si nastavil routing tak, ako som si nastavil. Prekvapila ma aj kvalita interieru, bol vysoko na urovni, napriek tomu, ze lietadlo nepatri k najmladsim vo flotile. Skoda, ze v novembri boli Batu Caves takmer kompletne za lesenim, ale tak asi to uz potrebovalo opravu. Sranda bola, ze robotnici nutili turistov muzskeho pohlavia niest kyble plne strku po schodoch hore a prazdne kyble smerom dolu :D
Ak sa mozem spytat, boli letenky z BUD o tolko lacnejsie, ze stalo za to ozeliet Dreamliner z VIE a letiet "nudnou" A320? Ci BUD ti polohou lepsie vyhovuje?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od Fabo »

papaya píše:Omlouvám se :lol: Příště budu dávat tripreporty hned po příletu :D A jak se ti s QR létalo? Jaké jsi měl letadla? Když jsem plánoval přesný routing, viděl jsem, že tam létá i B777. Tou jsem sice taky nikdy neletěl, ale tu 350 jsem prostě chtěl :D
Fotky určitě přidej, budu rád!


Stane se no :D ja bych mel mlcet, porad jsem nedopsal ani FRA-MAA :D
Alespon mam usetrenou praci s BUD-DOH-SIN R/T. Leda bych se nudil na dovolene.

Jinak ted v zime 777 do SIN uz neleta, je tam 3x dene A359. S ni se letelo velice dobre, IFE zatim teda urcite nejlepsi co jsem zazil (ale tak moc prehled nemam) a tak nejak celkove jsem z toho mal pocit temer az podobny jako Y+ u LH. Urcite budu QR vyuzivat i nadale... a to, ze jsem dostal za tu cestu vic nez polovic bodu na to, abych prisel k stribrne karte, to taky potesi.

A taky koukam, zes udelal na letu do SIN stejnou botu jako ja (ani nevim, jak se mi to povedlo, kdyz jsem si tu sedacku specialne kvuli tomu menil.. nu coz) a to zes sedel na K strane misto A strany...

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Oblíbené typy letadel: A350
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od papaya »

Tony Smoke píše:Super TR :thumbup: Ja som sa vratil v novembri z cesty po Thajsku a Kuala Lumpur, tiez som letel s Qatarom. A340 ma velmi potesila, popravde, kvoli nej som si nastavil routing tak, ako som si nastavil. Prekvapila ma aj kvalita interieru, bol vysoko na urovni, napriek tomu, ze lietadlo nepatri k najmladsim vo flotile. Skoda, ze v novembri boli Batu Caves takmer kompletne za lesenim, ale tak asi to uz potrebovalo opravu. Sranda bola, ze robotnici nutili turistov muzskeho pohlavia niest kyble plne strku po schodoch hore a prazdne kyble smerom dolu :D
Ak sa mozem spytat, boli letenky z BUD o tolko lacnejsie, ze stalo za to ozeliet Dreamliner z VIE a letiet "nudnou" A320? Ci BUD ti polohou lepsie vyhovuje?

Já si říkal to stejné, měl jsem z A340 velmi dobrý pocit. Opravdu velice příjemné a pohodlné letadlo i naproti tomu, kolik už má odlítáno :thumbup: Já si ten routing taky plánoval tak, abychom zpět z KL letěli A340, a to už jen kvůli tomu, že jsem chtěl letět čtyřmotorákem :angel:

Batu caves mne trošku zklamaly, byl tam docela nepořádek a začínaly stavební práce. Jak tak ale čtu to, co píšeš, mohli jsme dopadnout podstatně hůře :D Nejhorší byly ty opice, jednomu britovi ukradla jedna drzá opice papírový sáček s pohlednicemi opic :D A ten rozhořčený brit na ni anglicky řval "Vždyť to jsou pohlednice s tebou! Kdybych věděl, že mi ty fotky ukradneš, tak si je ani nekoupím!" Opice nakonec zjistila, že to není k jídlu, a tam to odhodila na zem :biggrin: 8)

Co se týče ceny letenek, vycházelo to tak, že z BUD za 14.000, PRG přes DXB s Emirates za 17.000 a VIE za 19.000. Jak jsem chtěl letět Dreamlinerem, ale 5.000 navíc bylo docela dost..

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od Burito »

Díky za fajn report. Tuto oblast mám moc rád a i po mnohonásobné návštěvě má vždy co nabídnout. Stojí za hřích pohled od bazénu z singapurské MBS i pohoda na Perhentianech. Pokud mohu něco doporučit pro příště, pak pobyt v Perhentian resort na Besaru. Kromě soukromé pláže, klidu a "kareta pointu" přímo před resortem, přímo v areálu sídlí 2m ještěři (komodský je větší, ale solidní mackové jsou i zde), gibboni, kaloni a kolibříci. Vše přímo z balkónu... Autobus SIN-KUL není špatný, ale stejně tak není marný rychlý přejezd s MHD ze SIN do blízkého JHB a levný a účelný odlet např. s Malindem.

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od jonapet »

Taktéž děkuji za výborný tripreport a tip na návštěvu Perhentian Islands, ukládám si do svého bucket-listu!

Můj dojem z Kuala Lumpur byl úplně opačný. Mám dojem, že to město nemá skoro co nabídnout... Strávil jsem tam loni 2,5 dne a bohatě by mi stačila poloviční doba. Město je ucpané auty, vysloveně nepřátelské pro pěší a navíc bez pořádné sítě hromadné dopravy. Památek k navštívení je jen pár a ani centrum města (tím beru okolí Independence/Merdeka sq.) ničím nezaujme.

Luciecz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 01. 2017, 18:52
Stav: Offline

Re: Singapur, Kuala Lumpur a Perhentiany nejen na křídlech Qatar Airways

Příspěvek od Luciecz »

Já jsem úplně šokovaná tím, že se ti líbilo KL. Já jsem měla naprosto opačné pocity (v Singapuru bych klidně žila a v KL jsem po 6 hodinách nevěděla, co dělat a vůbec se mi to město nelíbilo)
Navíc lidé v KL mi přišli chováním jak číňani a v Singapuru naopak i čínani byli ukáznění. V Singapuru se dá velmi levně a výborně najíst v hawker centrech, ale samozřejmě je pořád mnohem dražší, než Malajsie.


Odpovědět