Já zkusím dát do diskuse pár indicií a subjektivního pohledu, které by mohly vypovídat o stavu věcí.
1. cena BRQ-MUC - tj. korelace poptávky - je pravidelně nejvyšší v pátek
příklady cen dnes, 30.3. na flybmi.com na příští OW lety:
čt 30.03. :
5974 CZKpá 31.03.:
11185 CZKne 02.04.: 3706 CZK (z tohoto letu napíšu report...
po 03.04.: 2788 CZK
út 04.04.: 3193 CZK
st 05.04.: 3706 CZK
čt 06.04.: 3706 CZK
pá 07.04.:
6946 CZKne 09.04.: 2788 CZK
po 10.04.: 2788 CZK
út 11.04.: 2194 CZK
st 12.04.: 2788 CZK
čt 13.04.:
4354 CZKpá 14.04.: neletí se (svátek)
2. podobně MUC-BRQ má nejvyšší poptávku v pondělky, ale už ne tak ostrou - evidentně ve prospěch nedělí a úterků
čt 30.03. : 123 EUR
pá 31.03.:
157 EURne 02.04.:
157 EURpo 03.04.:
277 EURút 04.04.:
180 EURst 05.04.:
157 EURčt 06.04.: 123 EUR
pá 07.04.:
181 EURne 09.04.:
181 EURpo 10.04.: 137 EUR
út 11.04.: 100 EUR
st 12.04.: 111 EUR
čt 13.04.: 123 EUR
pá 14.04.: neletí se (svátek)
3. letiště VIE ve statistikách uvádí, že cca 2pct. PAX jsou lidé s českým pasem tj. 2pct z 23 mio = cca 0,5 mio PAX z ČR ročně.
4. Podle značek aut ve Vídni stojí z 40-50% auta se značkou B, následuje T (Ostravsko je nejlidnatější kraj), Z a M (tam mají relativně nejlepší spojení vlakem do Prahy...) . S velkým odstupem C. Auta s A jsou v drtivé většině leasingy firem se sídlem na Moravě.
- je vidět, že v současné době s jednou polední frekvencí převažují na lince s několika výraznými peaky lidé co si z Německa (resp. ze světa s přestupem v MUC) potřebují do Brna a okolí odskočit za bysnysem - tj. linka by mohla fungovat dál i takto 1x denně...
- je otázkou kolik z těch cca 0,5 mio lidí z Moravy co používají VIE by oslovil let z BRQ s jedním přestupem, navíc za vysoké ceny OW výše.
Určitě je limitujícím faktorem 1 let denně, ale dokud nebude frekvence ráno a večer, tak spoustu z potenciálních zákazníků z Moravy linka neosloví. A to i ty, kteří nejsou citliví na cenu. Z tohoto pohledu bude zajímavé sledovat jak se pohne poptávka v souvislosti se 2x rotacemi od 24.4.
- dle mého subjektivního názoru, je pro mnoho českých PAX stropem OW cena 5000 CZK, pokud je nabídka OW letu dražší, jedou autem do VIE,
- i kdyby byl v daleké budoucnosti z BRQ ranní i večerní let a to třeba i sespolečností co by létala větším letadlem (=levnější letenky, ale jak ho po zavedení linky zaplnit?), relativní blízkost VIE a zejména velká tamní nabídka přímých letů bude potenciálu BRQ dál odebírat hodně PAX
- určitě další velkou skupinou budou lidé co využívají k letům z Moravy PRG, klidně jich bude dalších 0,5 mio ročně, nicméně tito budou spíše více citlivější na cenu, protože do PRG je nabídka levné veřejné dopravy častá (naopak parkovné ve Vídni + A známka je docela velký náklad navíc a Regiojet tam má jen spoje po 2 hodinách)
- nicméně dokud budou platy v ČR tam kde jsou, zbyde spousta PAX, kteří kvůli ceně budou dál využívat zejména PRG nebo VIE, případně low-costovou BTS, podle toho kde bude cenová akce na přímý let kam oni potřebují a linka do MUC tak dál bude spíš pro obchodní klientelu...