Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

němci a dokonalí ? haha - ty generace už vymírají... Asi bych normálně poprosil souseda nebo letušku v letadle, že jste nečekali, že Vás LH nebo ANA neumí usadit vedle sebe i když máte jen jiné bookovací kódy... To nebude BMI, spíš systémem LH nebo ANA nebo jejich interfacu - toto bych neřešil systémově, ale až na palubě, lidsky...


RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Trápení ovšem nastalo v Mnichově. Máme s manželkou dvě samostatné letenky a máme na čtyřech segmentech tři dopravce a to je problém, pokud chceme sedět spolu. Podotýkám ovšem, že všechny jsou na kódu LH.


Nakonec částečný úspěch na gate. Vedle sebe přes uličku. Ale jinak, jako by s letem ANA nechtěli němci nic mít. I hlášení na letíšti dělali japonský letušky. Tak jdem na to - doba letu 11:25 :-)

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

Spis ANA nechce mit nic s LH :lol: :lol:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Před lety jsem po telefonu řešil dvě sedadla na dálkovce OS, jedna letenka byla OS, druhá UA. OS jsem řešil s call centrem v Praze, UA v Miláně. "Porod" s několika telefonáty, ale povedlo se :)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Marty-t píše:němci a dokonalí ? haha - ty generace už vymírají...


Nic nedostalo na p***l tak jako myty o dokonalosti Nemecke (a Svycarske !!!) organizace, nez to, kdyz jsem s nima zacal delat :lol:


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Tak ode dneška začíná druhá rotace (večer) BMI do Mnichova. Nikde o tom ani zprávička. Ty nové večerní lety jsou soudě podle cen žalostně prázdné - inu tak to dopadá když někdo opět opomene včasný marketing.

Takže dnešní polední MUC-BRQ je na 500 EUR/ow, zatímco večerní na 101 EUR/ow (tuším že to je základní cena), stejně tak opačný směr BRQ-MUC v poledne 3705 CZK vs 2193 CZK večer. Podle mne večerní rotace bude létat chvíli prázdná nejen zpět do MUC (což se dá vzhledem k málo vhodnému času očekávat), ale bohužel i do BRQ (což je lukrativní čas).

Lidi se musí o večerním spojení nejprve dozvědět a pak se naučit s večerní linkou v cestovních plánech kalkulovat. Což nebude tak snadné, když bude mít rotace "srpnové prázdniny". Zejména v týdnu kdy v Brně bude Grand Prix. Ach jo. Skoro mne napadá na příkladu linky BRQ-MUC napsat marketingovou učebnici "Jak pohřbít leteckou linku s původně zajímavým potenciálem"...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:Tak ode dneška začíná druhá rotace (večer) BMI do Mnichova. Nikde o tom ani zprávička. Ty nové večerní lety jsou soudě podle cen žalostně prázdné - inu tak to dopadá když někdo opět opomene včasný marketing.

Takže dnešní polední MUC-BRQ je na 500 EUR/ow, zatímco večerní na 101 EUR/ow (tuším že to je základní cena), stejně tak opačný směr BRQ-MUC v poledne 3705 CZK vs 2193 CZK večer. Podle mne večerní rotace bude létat chvíli prázdná nejen zpět do MUC (což se dá vzhledem k málo vhodnému času očekávat), ale bohužel i do BRQ (což je lukrativní čas).

Lidi se musí o večerním spojení nejprve dozvědět a pak se naučit s večerní linkou v cestovních plánech kalkulovat. Což nebude tak snadné, když bude mít rotace "srpnové prázdniny". Zejména v týdnu kdy v Brně bude Grand Prix. Ach jo. Skoro mne napadá na příkladu linky BRQ-MUC napsat marketingovou učebnici "Jak pohřbít leteckou linku s původně zajímavým potenciálem"...


...a čemu se vlastně divíš? Když linka začínala, optimisté tady hýkali nadšením a v noci je budily mokré sny, jak se už brzy z Brna dostanou letecky do celého světa, zatímco realisté, mezi které se počítám, si klepali a stale klepou na čelo.Bylo by to krásné, ale....realita a ekonomika se dá oblafnout jen po určitou dobu :crazy:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

@Petr31: zřejmě jste můj příspěvek nepochopil . Mám naprosto odlišný názor než Vy. Mne osobně hlavně mrzí, že potenciál, který tu v BRQ a okolí podle mne je na 1-2 spojení denně právě s E135 nebo podobným mimi-letadlem na hub velké letecké společnosti někdo takto diletantsky promrhává...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:@Petr31: zřejmě jste můj příspěvek nepochopil . Mám naprosto odlišný názor než Vy. Mne osobně hlavně mrzí, že potenciál, který tu v BRQ a okolí podle mne je na 1-2 spojení denně právě s E135 nebo podobným mimi-letadlem na hub velké letecké společnosti někdo takto diletantsky promrhává...


..ale pochopil....ale už když linka začínala se tu psalo, že marketing je nějaký divný a já to zmiňoval taky.Pár lidí zmínilo, že ta linka je pravděpodobně takový dotační tunýlek a divadlo pro matení veřejnosti, jakože se v Brně vrchnost o rozvoj letiště stará.No a to co píšeš tomu přesně odpovídá...jako kdyby někdo vlastně ani nechtěl, že ta linka existuje.Aby mi bylo dobře rozuměno, přál bych si, aby v ČR letecká doprava vzkvétala i z regionálních letišť, ale bohužel situace je z mnoha důvodů jaká je..a nic nenasvědčuje změně.Proto jsem, tady v 99% skeptik.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od houslista »

Když pominu jakékoli tunelování nebo politiku, tak to, jak to (ne)funguje je dáno zakořeněným zvykem brňanů lítat z VIE nebo PRG (jéé, ono je vlastně v Brně taky letiště, ale tam se lítá jen k moři a do Londýna,ne? :mrgreen: ), nesmyslnými časy (k čemu je proboha večerní let do MUC? :shock: ) a samozřejmě taky cenovou politikou.
Minulý týden jsem byl na otočku v Kluži, autem. Příšerná cesta, skoro 10 hodin :twisted: . S LH z BRQ se tam dá pohodlně dostat za 3,5 hodiny :D , za 20 tisíc RT :crazy: . Mimochodem Kluž je menší než Brno a z CLJ kromě nízkonákladovek funguje několik feedovacích linek (LH, RO, dokonce TK...). Jasně, dostat se Kluže na nejbližší větší letiště skoro nejde, takže to funguje, ale i tak...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

houslista píše:...nesmyslnými časy (k čemu je proboha večerní let do MUC? :shock: )

Večerní let do MUC může dobře sloužit jako přípoj na brzké ranní odlety dál do světa a pro manažery, kteří mají v MUC a okolí jednání druhý den hned ráno. No a hlavně ten večerní spoj přece slouží k tomu, aby přesunul samotné letadlo pro jeho ranní a dopolední využití pro další linky z MUC, to tě nenapadlo? :) Večerní spoj MUC-BRQ dává velký smysl, ale to letadlo je potřeba taky dopravit zpět, proto logicky musí existovat i večerní spoj BRQ-MUC.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Lkprak »

JackBrno píše:
houslista píše:...nesmyslnými časy (k čemu je proboha večerní let do MUC? :shock: )

Večerní let do MUC může dobře sloužit jako přípoj na brzké ranní odlety dál do světa a pro manažery, kteří mají v MUC a okolí jednání druhý den hned ráno. No a hlavně ten večerní spoj přece slouží k tomu, aby přesunul samotné letadlo pro jeho ranní a dopolední využití pro další linky z MUC, to tě nenapadlo? :) Večerní spoj MUC-BRQ dává velký smysl, ale to letadlo je potřeba taky dopravit zpět, proto logicky musí existovat i večerní spoj BRQ-MUC.



Dovolím si vstoupit do této diskuse malou poznámkou. Pokud tu již někde zazněla, tak se omlouvám za duplicitu. Logické by bylo, aby to letadlo strávilo v Brně noc a do Mnichova odletělo další den brzo ráno. Ideálně tak kolem páté, přílet do Mnichova na šestou nebo lehce po ní a na to by krásně navazovalo spousta letadel Lufthansy do celé řady destinací v Evropě. Daly by se tak dělat i jednodenní služebky.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od houslista »

JackBrno píše:No a hlavně ten večerní spoj přece slouží k tomu, aby přesunul samotné letadlo pro jeho ranní a dopolední využití pro další linky z MUC, to tě nenapadlo? :)

Se nám krásně mohly v Brně hromadit Embraery :mrgreen: . Samozřejmě, že se musí letadlo dostat zpět, ale smysluplnější by bylo, kdyby v BRQ přenocovalo a do MUC se vracelo brzy ráno.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Lkprak & houslista:
Zní to logicky, jenže si uvědomte, že BMI lítá takových feedovacích linek lítá víc a holt prostě nemůžou všechny letět ráno tam a večer zpět s nočním stáním letadla... A taky se u letadla musí dělat denní údržba, která se při velkém vytížení letadel dělá převážně po nocích, takže by to znamenalo, že by BMI muselo v Brně platit stálého staničního mechanika, který by se tam celý den flákal a jen by po večerním příletu udělal denní revizi. To se u jednoho malého letadla moc nevyplatí. V Mnichově ten jeden mechanik za dobu nočního stání udělá denní revize třeba u čtyř letadel.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Tak to noční stání už se tu docela dopodrobna probíralo...

Nicméně argument, že mechanik by neměl celý den nic na práci je z pohledu provozovatele letiště na první pohled rozumný. Jenže neobstojí když si uvědomíme, o kolik by se skokově zvedla díky vhodnějším časům poptávka. A jestli by se pak jeho plat desetinásobně nevrátil.

Jenže i u té poptávky bych byl opratrný. Momentálně to totiž vypadá, že do Brna resp. na Moravu potřebují víc incomingoví lidé z/přes MUC než naopak... Viz. ceny letenek na známé polední rotace tento čtvrtek a pátek z Brna do Mnichova zpět: 11 184 CZK/ow resp. 9 500 CZK/ow. Na kterém hopsacím letu z PRG nebo VIE si tyto ceny může aerolinka díky velké konkurenci dovolit ??? A nerovnoměrná poptávka, momentálně převažující incoming - to pak je větší argument a spíš otázkou zda velmi výhledově ještě nepřidat, třeba jen v některé dny, navíc jednu ranní rotaci. Ovšem silně doporučuji zavést jen s předchozí mediální masáží a aspoň trochu viditelnou propagací všech možností typu BRQ-MUC-NYC za xxxx, BRQ-MUC-FRA-BKK za xxxx...


Odpovědět