Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
OJTI/UTI
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02. 05. 2014, 21:23
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od OJTI/UTI »

Wopat píše:Velice Vám děkuji za vysvětlení. Samozřejmě chápu, že se nejedná o celkové ubírání pozic. To by byl vzhledem k rostoucí letecké dopravě nesmysl. Měl jsem na mysli ubírání pozic na regionálních letištích. Pokud z nich zmizí APP a přesunu se do Jenče, a zůstane jen TWR, logicky ubude pracovních míst na regionálních letištích a v Praze, kde jich je mnohonásobně více, naopak jejich počet stoupne. Pokud to tedy chápu správně

OJTI/UTI píše:Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete.
To bez pochyby. Ale rok je nic v porovnání se zbytkem života. Kdyby mi bylo dvacet a byl bych na začátku, neváhal bych ani vteřinu. Jenže už jsem poněkud starší, rodina, dům... určitě chápete.

OJTI/UTI píše:Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná.
To máte pravdu, ale čtyřhodinové dojíždění do zaměstnání se asi z mnoha důvodů s povoláním řídícího neslučuje :wink:


Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:


Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Wopat »

OJTI/UTI píše:Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:

To bezesporu. Vše je to o prioritách.

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

Wopat píše:
OJTI/UTI píše:Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:

To bezesporu. Vše je to o prioritách.


Přesně tak, vše je o prioritách. Pokud Vaší prioritou nebo snem je dělat řídícího letového provozu, tak bych to nevzdával. Jak již bylo řečeno "vše se dá řešit". Již jste tomu věnoval hodně úsilí, tak proč nepokračovat dál. Vím, že to rozhodování je těžké, potažmo, když již máte v regionu rodinu a zázemí, ale pokud vše dobře dopadne a bude z vás řídící, tak cesta k řešení jiné lokace je pak jednodušší.

lukmull
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 08. 03. 2015, 22:06
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od lukmull »

Jde tu někdo na exkruzi 28.6.? :)

RWY24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 06. 2017, 14:04
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od RWY24 »

Zdravím všechny na fóru :) Bohužel jsem tu nenašla moc aktuálních informací o pozici pseudopilota na ŘLP, proto je-li tu někdo, kdo má s touto pozicí zkušenosti či aktuální informace a bude se o ně ochoten podělit, velmi předem děkuji.
Zajímá mě zejména jak těžké je se na danou pozici dostat, zda spolupráce probíhá formou pracovního úvazku či dohody, jaká je možnost ovlivnit směny, zda si lze opravdu takto pravidelně (slušně) přivydělat či zda je to spíš taková nepravidelná nárazová brigáda pro fanoušky lítání.

Díky moc a hezké odpoledne všem :)


Vít
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 24. 08. 2017, 18:14
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Vít »

Zdravím, rád bych se zeptal na jeden z požadavků na pozici ŘLP. Konkrétně na citované části níže.
6.2.4.1 Žadatel musí prokázat schopnost
snadno vnímat ty barvy, jejichž rozeznávání je nutné
pro bezpečný výkon povinností.
6.2.4.2 Žadatel musí prokázat schopnost
správně identifikovat sérii pseudoisochromatických
destiček za denního světla, nebo za umělého světla
stejné barevné teploty, jako je světlo dodávané
standardním světelným zdrojem C nebo D65, jak je
specifikován Mezinárodní komisí pro osvětlení (CIE).

Mám citobarvost na určité odstíny zelené a červené a ačkoliv to může znít úsměvně, tyto barvy rozeznávám, mám i řidičský průkaz. Jen mi prostě nejdou ty "kolečka v testech". Jak se na to dívá ŘLP?

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

Posouzení zdravotního a psychického stavu uchazeče je plně v kompetenci ÚLZ Praha a po postup do dalšího kola výběru ATCo musí uchazeč získat zdravotní způsobilost 3. třídy. Tzn. s dotazem bych se obrátil na ÚLZ Praha. Tohle ŘLP ČR neposuzuje.

helps
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 29. 08. 2017, 20:32
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od helps »

Zdravím vespolek,

je ještě možné hlásit se na výběrové řízení ŘLP, když výcvik začíná až v dubnu 2018? Stihnu to všechno v pohodě?
Na stránkách nabídka pořád je, takže předpokládám, že je to stále aktuální? :)
Někde jsem viděla, že tam je také věková hranice? Je to tak?

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

helps píše:Zdravím vespolek,

je ještě možné hlásit se na výběrové řízení ŘLP, když výcvik začíná až v dubnu 2018? Stihnu to všechno v pohodě?
Na stránkách nabídka pořád je, takže předpokládám, že je to stále aktuální? :)
Někde jsem viděla, že tam je také věková hranice? Je to tak?


Ano, je to možné. Výběr pro výcvik ATCo se zahájením v dubnu 2018 právě probíhá. Nejzazší termín pro přihlášení se do tohoto výběru je začátek listopadu 2017. Na stránkách ŘLP ČR, s.p. je inzerce pro aktuální výběr ATCo. Co se věkové hranice týče, tak minimální věk uchazečů je 18 let, což je dáno nařízením EU 2015/340, které stanovuje, že žadatelé o vydání průkazu způsobilosti řídícího letového provozu-žáka musí dosáhnout věku alespoň 18 let. Vrchní hranice není stanovena. Nicméně, je nutno brát do úvahy, že s vyšším věkem klesá schopnost adaptace, schopnost zvládat stres a schopnost učení se, což má vliv na výkon uchazečů ve výběru, potažmo ve výcviku. Nicméně, tohle je u uchazečů plně individuální a přihlášení se do výběru ATCo je zcela na zvážení každého uchazeče.

helps
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 29. 08. 2017, 20:32
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od helps »

Děkuju za info. Asi do toho půjdu, za zkoušku nic nedám :)
Teď končím VŠ (chybí mi už jen obhajoba DP), takže s adaptací a učením to tak zlé snad nebude.

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

:) OK, neváhejte a přihlašte se :)

voltager
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02. 09. 2017, 22:35
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od voltager »

Ahojte,

mohl bych se dozvědět detaily ohledně střídání řídících na směně? Nejde mi do hlavy, že když mám 2 hodiny delegovat určitý prostor a potom hodinu pauzu, kdo řídí tu onu hodinu ten ,,můj prostor" ? ... Nebo jdu po hodině na jiný sektor? Nebo jsou i směny hodina řídím 2 hodky pauza? A jak to funguje u TWR?

Snad jsem se v tom moc nezamotal,
Díky, Marek

helps
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 29. 08. 2017, 20:32
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od helps »

Tak jsem pročetla celé fórum, to jsou teda hororový příběhy :lol: :crazy: No jestli do výběrka půjdu, tak to aspoň bude pořádná zábava a challenge, o tom nepochybuju.

Jak je to s plánovaným náborem na kurz od dubna 2018? Jsou volné pozice na APP i ACC a popřípadě kolik? Snad to není tajné :D

stepi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 01. 2015, 15:06
Oblíbené typy letadel: A350, 787, 777
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR / PRG
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od stepi »

voltager píše:Ahojte,

mohl bych se dozvědět detaily ohledně střídání řídících na směně? Nejde mi do hlavy, že když mám 2 hodiny delegovat určitý prostor a potom hodinu pauzu, kdo řídí tu onu hodinu ten ,,můj prostor" ? ... Nebo jdu po hodině na jiný sektor? Nebo jsou i směny hodina řídím 2 hodky pauza? A jak to funguje u TWR?

Snad jsem se v tom moc nezamotal,
Díky, Marek


Na sektoru na ACC sedi vzdycky dvojice ridicich, EC (executive) a PC (planner). Takze ciste matematicky by to vychazelo, ze muze kazdej 2 hodky ridit a hodinu mit pauzu (na 3 hodiny na kazdym sektoru by pak vychazeli 3 ridici, aby se vystridali). Ale sektory se casto rozdelujou a slucujou podle aktualni zateze, to resi prubezne supervisor. Takze po pauze pujdes casto ridit treba jen cast predchoziho sektoru nebo jinej sektor. Taky se muze stat, ze se ti pauza protahne a budes treba jeste pul hodiny jako "standby"... to pak musis tusim do 5 min od zavolani prijit na sal. Na APP/TWR presne nevim, ale urcite tam lidi nejak rotujou v ramci tech 4 pozic, co tam maji.

stepi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 01. 2015, 15:06
Oblíbené typy letadel: A350, 787, 777
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR / PRG
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od stepi »

helps píše:Tak jsem pročetla celé fórum, to jsou teda hororový příběhy :lol: :crazy: No jestli do výběrka půjdu, tak to aspoň bude pořádná zábava a challenge, o tom nepochybuju.

Jak je to s plánovaným náborem na kurz od dubna 2018? Jsou volné pozice na APP i ACC a popřípadě kolik? Snad to není tajné :D

Nevim, jaky hororovy pribehy myslis, ale vetsina z toho uz po par letech asi nebude aktualni. Pristup vetsiny instruktoru je fer a i jejich cil je, aby to maximum lidi udelalo. Zvlast ted se spousta veci ve vycviku meni a celkove je snaha o co nejvyssi uspesnost kurzu. Mozna narazis v prubehu na par neprijemnych situaci, mozna ti nekdo obcas sedne min, ale co te nezabije, to te posili :D Prihlas se, nebudes litovat ;)


Odpovědět