Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Marty-t píše:Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1336327 chce Wizz po 6 letech fungování zabalit linku z Brna do Eindhovenu... Škoda, ale asi jinde (Agadir ?) vydělají víc...


Snad linku len presunu par km vychodne .....Predsa len slovakov pracuje v Holandsku viac ako čechov+z Eindhovenu do Viedne nič nelieta a ani BTS nema žiadne spojenie s Holandskom


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4079
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1336327 chce Wizz po 6 letech fungování zabalit linku z Brna do Eindhovenu... Škoda, ale asi jinde (Agadir ?) vydělají víc...

Asi jim jinde ZAPLATI vic. Wysser poslednich par let praktikuje rozvoj linek pouze metodou "Tak kolik date?"

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1336327 chce Wizz po 6 letech fungování zabalit linku z Brna do Eindhovenu... Škoda, ale asi jinde (Agadir ?) vydělají víc...


Myslim, ze namisto BRQ EIN bude W6 posilat letadlo na nove otevrenou linku EIN-IAS
Naposledy upravil(a) alesesl dne 18. 08. 2017, 09:58, celkem upraveno 1 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:no zase z Eindhovenu je to relativně kousek do Amsterdamu, Bruselu ale i německých měst typu Dortmund, Düsseldorf, Köln... (ale to zas moc lidí nenapadne - tak i proto možná jen černá nula místo jackpotové linky...) Nevím, ale po opuštění této destinace nastane z Brna díra po spojení tamním směrem... (docela obří aglomerace v okolí). Tak třeba jednou přijde feeder KLM do AMS nebo až se LH obohatí o letadla AirBerlinu, tak by mohli směrem do ČR nebo SK vypravovat Dášenku z DUS do nějakého z malých letišť ala BRQ... (smilíka - vlhký sen - jsem nenašel:-) No uvidíme...


Keep dreaming

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

alesesl píše:Keep dreaming

díky za povzbuzení v mém snění o tom co by dávalo smysl...

Sním o tom, že se jednou manažeři low-costů racionálně zamyslí - hmm mají tam 400-500k PAX ročně na charterech - téměř vše díky jednomu lokálnímu monopolistovi - tak to by se tam uživil i náš sezónní low cost 1-2x týdně někam k moři jako konkurence monopolu, co by určitě individuály víc zaujala. Napověděl bych jim - destinace jako SPU, DUB by v letní sezóně v mínusu určitě nebyly...

No a pak se z BRQ uživí 1-2 feedovací linka na velký hub. Toť vše. Na víc BRQ díky blízkosti VIE nemá...

Ani víc si nepřeji. Tak proto se ani nedivím, že EIN končí... Není ani do hubu, ani sezónně k moři... Tohle zavádění a rušení nesmyslných linek tak v důsledku BRQ poškozuje, protože průměrný PAX očekává, že to je životní cyklus všeho co zrovna z BRQ lítá a tak těm linkám nevěří a raději rovnou volí ke všem cestám VIE, u cesty bez auta pak PRG... Případně "jistotu" letu s CK. Ach jo. Bludný kruh...


Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

Marty-t píše: DUB by v letní sezóně v mínusu určitě nebyly...

Asi to neměl být Dublin, ale Dubrovník (DBV), není-liž pravda :wink:
Jinak bych si s tebou dovolil souhlasit, bohužel však i včetně té skepse..

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Marty-t píše:
díky za povzbuzení v mém snění o tom co by dávalo smysl...

Sním o tom, že se jednou manažeři low-costů racionálně zamyslí - hmm mají tam 400-500k PAX ročně na charterech - téměř vše díky jednomu lokálnímu monopolistovi - tak to by se tam uživil i náš sezónní low cost 1-2x týdně někam k moři jako konkurence monopolu, co by určitě individuály víc zaujala. Napověděl bych jim - destinace jako SPU, DUB by v letní sezóně v mínusu určitě nebyly...

No a pak se z BRQ uživí 1-2 feedovací linka na velký hub. Toť vše. Na víc BRQ díky blízkosti VIE nemá...

Ani víc si nepřeji. Tak proto se ani nedivím, že EIN končí... Není ani do hubu, ani sezónně k moři... Tohle zavádění a rušení nesmyslných linek tak v důsledku BRQ poškozuje, protože průměrný PAX očekává, že to je životní cyklus všeho co zrovna z BRQ lítá a tak těm linkám nevěří a raději rovnou volí ke všem cestám VIE, u cesty bez auta pak PRG... Případně "jistotu" letu s CK. Ach jo. Bludný kruh...


Linky do Milána, Říma, Alicante, Moskvy nesmyslné nebyly. Problém je v tom, že leteckým společnostem jsou nějaké Brno a miliony lidí v brněnské aglomeraci u zad a vedení brněnského letiště (jehož posláním podle vlastních slov je starat se o letiště a ne zajišťovat nové dopravce) jsou zase u zad letecké společnosti a miliony občanů, kteří by nemuseli být závislí jen na Vídni (podle slov ředitele letiště, bez něho by letiště v Brně ani nebylo, takže, a tak tomu rozumím já, mu máme být 50 let vděční a neotravovat).
Linka do Eindhovenu byla vytížená dost. Ale v současné době je velká poptávka po letecké dopravě a počet letadel je omezený. Jakýsi manažer ve Wizzairu dostal za úkol poohlédnout se po nějakých letadlech, které by se daly nasadit na lukrativní linky, kde by se daly prodávat dražší letenky a generovat větší zisky. A tak si vzpomněl na Brno, proč se tam vlastně dvakrát týdně létá, když se nemusí a je to. Tak se Brno skutečně točí v bludném kruhu (výstižný pojem), tak jako s nádražím, velkým městským okruhem, dálnicí D43, D52 atd. Než se obyvatelé aglomerace dozví, že z Brna létá nějaká letecká linka, tak už nelétá. Sice jedním z hlavních volebních slibů politiků, kteří dnes vládnou kraji a městu, je rozvoj letecké dopravy z Brna, ale...S leteckou dopravou z Brna to není ani dobré, ani špatné, ale jako se vším v Brně.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

ajax07 píše:Linky do Milána, Říma, Alicante, Moskvy nesmyslné nebyly.

Souhlas u těchto linek potenciál byl:
Miláno/Bergamo (= pomalu rozjíždějící se hub Ryanu, bohužel ne v době existence linky)
Řím (=kombinace moře a památek, k dokonalosti chyběl C/S pro přestup dál)
Alicante (=moře, nerozumím tomu proč toto jako jediná ryze koupácká alternativa k TVS velmi rychle skončila)
Moskva (=hub+turistická destinace, bohužel ne Aeroflotu ale jen menší společnosti, která to zavedla jen proto, že do PRG/VIE by práva nedostala)

U těch linek z Brna je to pořád stejná písnička - zavede se něco jinam než k moři nebo se zavede něco do hubu bez C/S s velkou společností a nepočká se několik let, aby taková linka vešla do podvědomí jako třeba Londýn. No a pak ji aerolinka zruší s tím, že to sice úplný průser nebyl, ale zlatý důl taky ne - že zrovna teď vidí logicky příležitost k vyššímu zisku jinde. Prostě nabídka/poptávka. Ale držet 2-3 roky low-cost pro koupáky nebo feedovací linku hubu s C/S - aby si na ni PAX zvykli a počítali s ní - to je plnokrevně kromě Londýna až teď ta linka do MUC... Jinak ostatní potenciál tak jak se to zavedlo/zkusilo nemělo.

Jinak co se týče k brněnské aglomeraci - milióny to nejsou - je to cca 800k lidí, ale k nim je možné ještě přičíst města střední a východní Moravy, tak by o lítání z BRQ mohlo mít zájem tak odhadem zájem cca 1,5 - 2 M obyvatel. Jenže status Quo - však oni k nám do VIE/PRG stejně dorazí...

K výčtu brněnských bludných kruhů nebo dluhům politiků bych ale k tomu co jmenoval Ajax07 přidal ještě katastrofální D1čku, co ani po opravě nebude kapacitně stačit, trapnost situace u fotbalového stadionu, chybějící přímé koleje do Prahy, plány na dvojkolejnou trať na Přerov a směrem na Jihlavu, ticho ohledně severojižního diametru, jen mluvení o tramvaji na Kamechy, na univerzitní Campus, tristní stav městských cyklostezek, chybějící sjezd z D1 na Černovickou terasu (proto nemáme Amazon - ten by generoval poptávku po leteckém cargu - díky zastupitelé ODS...), šestipruh na D1 okolo Brna... O všem se jen desetiletí tlachá jako že to je potřeba a skutek politikům utek... A přitom peníze by z Unie i byly - jen mít připravené projekty. Určitě by EU něco z toho financovala raději než Čapí hnízda... Asi i kvůli těmto bludným kruhům vznikl Regiojet nebo Kiwi právě v Brně.

Snad jediná pozitiva posledních let jsou zlepšení vody v Príglu, Dobrovského tunel na VMO, parkovací domy v centru, výstavba univerzitních kampusů a technologických center u něj... Inu ale proč mám pocit že je něco divně ? Asi nejsem sám. To proto když jednou vyhraje kometa ligu tak to pozitivně vyburcuje tolik lidí, jako nikde jinde...

xvick
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 02. 2008, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od xvick »

Vyjádření krajských politiků ke zrušení BRQ - EIN

„Respektuji to jako rozhodnutí soukromé společnosti, která má pro tento krok své důvody. Ale zrušení linky, která funguje již šest let a v poslední době měla osmdesátiprocentní obsazenost, je pro mne nepochopitelné. Přesto společnost za její další udržení požadovala od kraje a města finanční podporu. Opakovaně jsme žádali o ekonomické opodstatnění takového požadavku, o konkrétní kalkulace, ale ty nám Wizz Air nikdy neposkytl. Máme zprávy, že podobný postup praktikuje Wizz Air i při jednání s jinými evropskými letišti. Budeme podporovat rozvoj leteckého spojení Brna a Jihomoravského kraje, ale nehodláme platit za zavedené spoje. V současnosti pracujeme na smysluplné náhradě za tuto zrušenou linku. Taková náhrada není ani snadná ani rychlá, takže jako dočasné řešení chceme vytvořit lepší nabídku na lety do Amsterdamu, Bruselu nebo Düsseldorfu s přestupem v Mnichově ve spolupráci se společností BMI. Současně také vytváříme ucelenější plán a dlouhodobou koncepci rozvoje leteckého spojení z Brna do hlavních evropských destinací a jednáme s dopravci, kteří pro skutečné a dlouhodobé partnerství připadají v úvahu,“ řekl hejtman JMK Bohumil Šimek.

Zdroj: http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.a ... 2&TypeID=2

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:
ajax07 píše:Linky do Milána, Říma, Alicante, Moskvy nesmyslné nebyly.

Souhlas u těchto linek potenciál byl:
Miláno/Bergamo (= pomalu rozjíždějící se hub Ryanu, bohužel ne v době existence linky)
Řím (=kombinace moře a památek, k dokonalosti chyběl C/S pro přestup dál)
Alicante (=moře, nerozumím tomu proč toto jako jediná ryze koupácká alternativa k TVS velmi rychle skončila)
Moskva (=hub+turistická destinace, bohužel ne Aeroflotu ale jen menší společnosti, která to zavedla jen proto, že do PRG/VIE by práva nedostala)

U těch linek z Brna je to pořád stejná písnička - zavede se něco jinam než k moři nebo se zavede něco do hubu bez C/S s velkou společností a nepočká se několik let, aby taková linka vešla do podvědomí jako třeba Londýn. No a pak ji aerolinka zruší s tím, že to sice úplný průser nebyl, ale zlatý důl taky ne - že zrovna teď vidí logicky příležitost k vyššímu zisku jinde. Prostě nabídka/poptávka. Ale držet 2-3 roky low-cost pro koupáky nebo feedovací linku hubu s C/S - aby si na ni PAX zvykli a počítali s ní - to je plnokrevně kromě Londýna až teď ta linka do MUC... Jinak ostatní potenciál tak jak se to zavedlo/zkusilo nemělo.

Jinak co se týče k brněnské aglomeraci - milióny to nejsou - je to cca 800k lidí, ale k nim je možné ještě přičíst města střední a východní Moravy, tak by o lítání z BRQ mohlo mít zájem tak odhadem zájem cca 1,5 - 2 M obyvatel. Jenže status Quo - však oni k nám do VIE/PRG stejně dorazí...

K výčtu brněnských bludných kruhů nebo dluhům politiků bych ale k tomu co jmenoval Ajax07 přidal ještě katastrofální D1čku, co ani po opravě nebude kapacitně stačit, trapnost situace u fotbalového stadionu, chybějící přímé koleje do Prahy, plány na dvojkolejnou trať na Přerov a směrem na Jihlavu, ticho ohledně severojižního diametru, jen mluvení o tramvaji na Kamechy, na univerzitní Campus, tristní stav městských cyklostezek, chybějící sjezd z D1 na Černovickou terasu (proto nemáme Amazon - ten by generoval poptávku po leteckém cargu - díky zastupitelé ODS...), šestipruh na D1 okolo Brna... O všem se jen desetiletí tlachá jako že to je potřeba a skutek politikům utek... A přitom peníze by z Unie i byly - jen mít připravené projekty. Určitě by EU něco z toho financovala raději než Čapí hnízda... Asi i kvůli těmto bludným kruhům vznikl Regiojet nebo Kiwi právě v Brně.

Snad jediná pozitiva posledních let jsou zlepšení vody v Príglu, Dobrovského tunel na VMO, parkovací domy v centru, výstavba univerzitních kampusů a technologických center u něj... Inu ale proč mám pocit že je něco divně ? Asi nejsem sám. To proto když jednou vyhraje kometa ligu tak to pozitivně vyburcuje tolik lidí, jako nikde jinde...


..pohledem skoropražského Středočecha, který však měl s Brnem v minulosti co do činění a k Jižní Moravě má vřelý vztah dodám:
- že ve Štatlu není Amazon považuji ne za prohru, ale naopak vítězství zdravého rozumu a rozhodně jsem nevítal příchod Amazonu do Prahy. Amazon generuje jen problémy, regionům nepřináší vůbec nic, což všichni zainteresovaní dobře vědí. A v Praze platí už i LIDL vice než Amazon..

- Jančura a Kiwi dělají Brnu jen ostudu. Jančura se po slibných začátcích hezky vyvinul v nelítostného dravce, který se chová ve své firmě hůř než všichni které tak rád kritizuje a zároveň nevynechá žádnou možnost jak si sáhnout na dotace, což ovšem zároveň kritizuje hrajíc si na jediného čestného a spravedlivého.

- Kiwi - Skypicker považuji za prodavače vzduchu a naprosto nechápu lidi, kteří jejich služeb využívají.

- do seznamu hříchů JM politiků bych na první místo přidal nezájem a neschopnost dořešit dálniční spojení s Vídní na rozdíl od Rakušáků, kteří o neco jižněji jedou jako mravenci a budují rychlým tempem nový dálniční úsek kolem Poysdorfu a Schricku. U nás velké ticho po pěšině, zatímco v Rakousku se buduje, u nás se o tom ani nedebatuje.... :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od micaello »

Petr31 píše:- do seznamu hříchů JM politiků bych na první místo přidal nezájem a neschopnost dořešit dálniční spojení s Vídní na rozdíl od Rakušáků, kteří o neco jižněji jedou jako mravenci a budují rychlým tempem nový dálniční úsek kolem Poysdorfu a Schricku. U nás velké ticho po pěšině, zatímco v Rakousku se buduje, u nás se o tom ani nedebatuje.... :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

To je průser, za který by si zasloužili zlynčovat

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od m@rtin »

Já hlavně pořád čekám, že někdo z krajských politiků, konkrétně z JHM, MSK a KK otevřeně přizná, že regionální letiště jsou černou dírou na peníze, a že největší chybou bylo je vyvádět z ČSL, kdy byl jejich chod financován ze zisků Letiště Praha. Všichni, kdo jsme tehdy na ČSL pracovali, jsme věděli, že proklamace krajských "patriotů", za každou cenu vyhraněných vůči té zlé Praze, jsou pouhou chimérou. Bohužel tehdejší média jejich blábolům o dálkových linkách do Soulů, Tokií a Montrealů věřila. Po letech všichni vidíme ten obrovský zmar získat za každou cenu jakéhokoliv dopravce kamkoliv. Čekám ně někoho, kdo konečně přizná, že za krajské peníze nemá smysl regionální letiště provozovat. Konkurence je obrovská a BRQ, OSR a KLV nemají proti Vídni, Praze nebo Katowicím žádnou šanci na to, aby začaly alespoň pokrývat provozní náklady. Vycházíme-li z toho, že letiště začnou pokrývat své náklady na provoz někde okolo 600-750 tisíc cestujících (samozřejmě za standardních tarifních nedotovaných podmínek), bavíme se o tu o cca 7 pravidelných linkách provozovaných denně 365 dnů v roce letadlem kategorie C. Tato skutečnost je českým regionálním letištím světelné míle vzdálená. Jestli se to někde v ex-CS trochu daří, tak v možná Košicích.

RendaR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 08. 2017, 17:10
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RendaR »

Košice mají sice mnohem více linek nežli Brno, ale co se týká odbavených cestujících, tak na tom nejsou o moc lépe. Za první půlrok roku 2017 jsou tyto výsledky: Košice 187 126 vs Brno 155 000

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

m@rtin píše:Já hlavně pořád čekám, že někdo z krajských politiků, konkrétně z JHM, MSK a KK otevřeně přizná, že regionální letiště jsou černou dírou na peníze, a že největší chybou bylo je vyvádět z ČSL, kdy byl jejich chod financován ze zisků Letiště Praha. Všichni, kdo jsme tehdy na ČSL pracovali, jsme věděli, že proklamace krajských "patriotů", za každou cenu vyhraněných vůči té zlé Praze, jsou pouhou chimérou. Bohužel tehdejší média jejich blábolům o dálkových linkách do Soulů, Tokií a Montrealů věřila. Po letech všichni vidíme ten obrovský zmar získat za každou cenu jakéhokoliv dopravce kamkoliv. Čekám ně někoho, kdo konečně přizná, že za krajské peníze nemá smysl regionální letiště provozovat. Konkurence je obrovská a BRQ, OSR a KLV nemají proti Vídni, Praze nebo Katowicím žádnou šanci na to, aby začaly alespoň pokrývat provozní náklady. Vycházíme-li z toho, že letiště začnou pokrývat své náklady na provoz někde okolo 600-750 tisíc cestujících (samozřejmě za standardních tarifních nedotovaných podmínek), bavíme se o tu o cca 7 pravidelných linkách provozovaných denně 365 dnů v roce letadlem kategorie C. Tato skutečnost je českým regionálním letištím světelné míle vzdálená. Jestli se to někde v ex-CS trochu daří, tak v možná Košicích.


...ještě bych do seznamu přidal Pardubice, Vodochody a nesmysl století, snahu oživit letiště České Budějovice. Jinak samozřejmě oceňuji racionální názor a nejen proto, že konvenuje s mým. Dlouhodobě tvrdím a několikrát jsem to na fóru zmínil, že v ČR, díky velikosti, významu a ekonomické úrovni je možno v dlouhodobém horizontu udržet jako ziskové pouze jedno regionální letiště,a to je Praha - Ruzyně. Další tady sice můžou pouze přežívat, ale pouze s tím, že bude nutno dotovat jejich provoz a zároveň z veřejných peněz uplácet dopravce, aby tam vůbec někdo létal - Ryanair, Wizzair a podobně. Nicméně sami si na sebe nikdy nevydělají, je to naprosto vyloučené.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

RendaR píše:Košice mají sice mnohem více linek nežli Brno, ale co se týká odbavených cestujících, tak na tom nejsou o moc lépe. Za první půlrok roku 2017 jsou tyto výsledky: Košice 187 126 vs Brno 155 000


...tak to bude rXD skákat do stropu - nicméně je to v podstatě jedno, nula od nuly pojde. Stačí počet cestujících v Košicích vydělit počtem dnů v roce a dostaneme se na závratné číslo po zaokrouhlení 513 cestujících denně.... a to se vyplatí :crazy: :crazy: :crazy: v Brně to je 424 cesťáků a nutno dodat, že sezónní chartery a dotované low-cost společnosti v těch číslech mají významný podíl. Ještě že do Brna podezřele často lítají cargo společnosti s IL76...asi vozí cukríky...


Odpovědět