VÍTĚZSLAV píše:Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR, ne 737 jako u LOTu. A318 je pořád přece jen dražší, "kapacitnější" a nákladnější než RJ.
Našel jsem tu prastarý článek o objednávce ČSA - www.airways.cz/zpravy/clanek.asp?id=139
VÍTĚZSLAV píše:Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR, ne 737 jako u LOTu. A318 je pořád přece jen dražší, "kapacitnější" a nákladnější než RJ.
pepa007 píše:MS743 píše:Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat
to zní fakt přesvědčiivě těžko by řekli cokoliv jinýho...
PavelD píše:MS743 píše:... MRJ muze bez problemu zabit Suchoj ...
Mluvíš i o teritoriu Ruska ? Je to velký trh a politické zadání nelze vyloučit
pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? Pokud se nepletu tak nové technologie použité u Mitsubishi můžou hrát nyní velkou roli.. a také roli největší hraje, kdy se uvede do provozu a jaké bude mít nakonec zpoždění Každopádně je jenom dobře, že na letecký trh s dopravními letadly vstupují noví výrobci, jelikož v zástupech Boeingů, Airbusů a sem tam nějakých EMB je na tom nejen evropském nebi vcelku nuda
A když jsme u těch stejných letadel, tak se mi z již zmiňované trojky EMB, CS, Mitsubishi zatím nejvíce líbí CS.. Má líbivější design a v livery Swissu mu to náramně sluší!
pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu?
Pan Am píše:pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu?
Embraer pracuje na nové generaci E170/E175/E190 označované jako E2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_E-Jet_E2_family
pepa007 píše:Pan Am píše:pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu?
Embraer pracuje na nové generaci E170/E175/E190 označované jako E2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_E-Jet_E2_family
Každopádně pro nás Evropany je každej vývoj v téhle kategorii letadel a snížení nákladů na sedačku velkým příslibem. Všechny lowcosty operujou s flotilama B737 nebo A320, pokusy s menšími stroji zatím nevycházejí (Helvetic, Blue1, Volotea, SkyEurope , FlyBe?).
Snad se v horizontu 10 let dočkáme i funkčních aerolinek s flotilou menších strojů a tím pádem větší pravděpodobnost letů i na menší letiště jako Brno, Ostrava, Bratislava, apod.
pawlis1521 píše:No když jsem teď trochu zapátral tak celkově žádná low-cost airline tyto jety neprovozuje.. Napadá mě akorát JetBlue v USA, která má flotilu EMB-190, poté FlyBe, Blue1 bych neoznačoval ani za low-cost, spíše jako odnož SAS, Helvetic létá především pro Swiss a Vololeta plánuje 717 vyměnit za A319, takže nám těch low-costů s "prcky" moc nezbylo... Málem bych zapomněl ještě Interjet v Mexiku se SSJ100 !
Vím, že měl flotilu Embraerů také Frontier v USA, ale ten se jich zbavil a dal přednost A32X family...
Uvidíme, jestli se situace mezi low-costy s nástupem těchto "prcků" nějak změní, podle mě, ale moc ne..