Papírování v kokpitu

ok
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 28. 01. 2003, 08:59
Bydliště: Morgantown
Stav: Offline

Příspěvek od ok »

Ja taky :D Ale simulovali B735 s minimalni zatezi, takze jsme stoupali skoro 1000ft/min. Stres tam byl takovy, ze piloti zapomneli zapnout APU, a poradne se divili, kdyz jim tam instruktor hodil zavadu i na pack na funkcnim motoru...


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Coz ovsem neni problem. Protoze s jednim motorem budes zustavat vzdy (prakticky) pod hladinou 100 takze pretlakovat neni kriticka cinnost. Proto take nahozeni APU neni v nouzovych postupech a je to jen na pohotovosti pilotu.

Tedy, neni tam hlavne proto, ze nouzove postupy musi byt univerzalni a dostacujici ve vsech priadech, treba i APU inop. Pokud by bylo jeho pouziti soucasti nouzoveho postupu pak by nebylo mozno letet bez nej. Resp. omezeni na let bez APU mimo jine zahrnuji, ze se letadlo nedostane do situace, kde by jej v nejake jine nouzi potrebovalo.

Samozrejme, ze se to da nahozenim si APU velice pomoci a je to elegantni reseni, proto pokud to neudelali, tak si "rekli" o problem s pretlakovanim.

A proto taky je bezne hodnoceni uloh na simulatoru ctyrstupnove.

E - excellent
A - average
B - below average
F - Fail.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Nevěděl by někdo prosím i odpovědi na moje poslední otázky týkající se tématu v nadpisu? (Jaké časy se tam píšou? A nedal by se někde sehnat naskenovaný palubní deník? Jak je vůbec dlouhý?)

ok
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 28. 01. 2003, 08:59
Bydliště: Morgantown
Stav: Offline

Příspěvek od ok »

Sorry za offtopic. O tom deniku nic nevim.

2 FD: Diky za upresneni.

ppl
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 640
Registrován: 25. 11. 2005, 17:59
Stav: Offline

Příspěvek od ppl »

FlightDetent píše:Coz ovsem neni problem. Protoze s jednim motorem budes zustavat vzdy (prakticky) pod hladinou 100 takze pretlakovat neni kriticka cinnost. Proto take nahozeni APU neni v nouzovych postupech a je to jen na pohotovosti pilotu.

Tedy, neni tam hlavne proto, ze nouzove postupy musi byt univerzalni a dostacujici ve vsech priadech, treba i APU inop. Pokud by bylo jeho pouziti soucasti nouzoveho postupu pak by nebylo mozno letet bez nej. Resp. omezeni na let bez APU mimo jine zahrnuji, ze se letadlo nedostane do situace, kde by jej v nejake jine nouzi potrebovalo.

Samozrejme, ze se to da nahozenim si APU velice pomoci a je to elegantni reseni, proto pokud to neudelali, tak si "rekli" o problem s pretlakovanim.

A proto taky je bezne hodnoceni uloh na simulatoru ctyrstupnove.

E - excellent
A - average
B - below average
F - Fail.



Klidne pokracujte, tento topic je urcite zajimavejsi nez casy v deniku :) Jake byly vase zazitky na simulatorech? :)


Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Off topic mi nevadí :wink: Jenom aby se pak ty moje dotazy neztratily.

ok
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 28. 01. 2003, 08:59
Bydliště: Morgantown
Stav: Offline

Příspěvek od ok »

Prave aby ty dotazy nezanikly, odpovedel jsem do http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=2001 :wink:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Obrázek

Casy se do palubniho deniku zapisuji UTC, prvni pohyb pred vzletem, vzlet, pristani, vypnuti motoru po zastaveni.

Navigacni zaznam obsahuje casovy rozpocet na let. Po startu se do nej podle aktualniho casu vzletu dopocitaji ocekavane casy nad jendnotlivymi tratovymi body a potom se zapisuji aktualni casy jejicich preletu, spolu s kontrolou stavu paliva na palube a jeho spotreby.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Super, díky moc :lol:

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Můžu se ještě zeptat, delivered fuel, to je to, co bylo přitankováno? DEP a ARR to je před spuštěním APU/motorů a po vypnutí APU/motorů?

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Ano, v litrech.

DEP: Zahajeni letu, podle definice. Tedy prvni pohyb letadla za ucelem vzletu.

ARR: Ukonceni letu, podle definice. Tedy cas vypnuti motoru po zastaveni na stojance.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Děkuju :)


Odpovědět