Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Martin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 24. 03. 2003, 08:33
Stav: Offline

z MF Dnes

Příspěvek od Martin »

Nové linky v ohrožení

MF Dnes 12.2.2008

Výběrové řízení musel kraj prodloužit, nemá souhlas cílových států

Mošnov - Výběrové řízení na provozovatele nových leteckých linek z mošnovského letiště se komplikuje. O provozování linky z Mošnova do Moskvy nikdo neprojevil zájem a výběrové řízení na lety do Amsterdamu, Bruselu a Londýna, na jejichž start chce krajský úřad přispět stovkami milionů korun, se dostává do vážného skluzu.

Kvůli zatím odmítavému postoji britských úřadů, které musí souhlasit s tím, aby do Londýna mohla létat krajem podporovaná linka, se může stát, že se celé výběrové řízení na provozovatele tří nových leteckých linek zadrhne.

Původně měli zájemci o provoz nových linek odevzdat své návrhy do konce ledna. Kvůli nejasnému postoji vlád států, kterých se připravované linky týkají, museli ale krajští úředníci prodloužit termín odevzdávání návrhů na začátek března. Létat by se přitom podle slibů Pavola Lukši mělo začít už od letního letového řádu. A v tom je právě problém.

„Letní letový řád je už teď ohrožen, každá linka se musí zorganizovat, důležitá je i propagace,“ vysvětlil Daneš Zátorský, jeden ze zájemců, vlastnící leteckou společnost Central Connect Airlines. Krajský úřad požádal o spolupráci při výběrovém řízení Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten, spolu s ministerstvem dopravy, také zajišťoval komunikaci s dotčenými státy při jejich souhlasu s dotací na vznik nových linek. „Česká strana musela vstoupit do jednání s těmi členskými státy Unie, kterých se zřízení nových leteckých linek týká,“ řekl Kamil Rudolecký, místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. „Tyto státy musí totiž vyjádřit s podporou konkrétní linky svůj souhlas, což však ještě všechny neučinily. V nedávných dnech obdrželo ministerstvo dopravy vyjádření Velké Británie. Její stanovisko k možnosti uplatnění služby veřejného zájmu na lince Ostrava - London Gatwick přitom nevyznívá kladně,“ řekl Kamil Rudolecký s tím, že vyjádření britské strany nemusí být konečné.

Poněkud jiný názor na postoj britské strany má náměstek hetmana Moravskoslezského kraje Pavol Lukša, který je za výběr zodpovědný. „Britské stanovisko není zamítavé, není však také jednoznačně souhlasné. Předpokládáme, že dojde k vyjasnění celé situace a neočekáváme v tomto směru problémy,“ uvedl Lukša. Kraji ale chybí i vyjádření belgické strany.


Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: z MF Dnes

Příspěvek od Poly »

Martin píše:O provozování linky z Mošnova do Moskvy nikdo neprojevil zájem .....


Tak to je hezké, když už z Ostravy nechce nikdo létat i přesto, že by se mu hradily ztráty. I když si to těžko přiznávám, tak jde vidět, kam to naše letiště spěje. Ono zřejmě pod vedením kraje a pana Vavroše to budoucnost nemá. Jedinou šanci vidím v prodeji do soukromých rukou a snad by se něco mohlo zlepšit. Jenže na druhou stranu, kdo by to kupoval a investoval do toho, když vidí, že to tady půjde hodně těžko a musel by vynaložit dostatek peněz na rozvoj, ale zase to má i své výhody, letiště nemůže být tak drahé, takže se to vykompenzuje.

arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »


j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

A divite se? Ja to rikam porad, ze pokud tam bude u moci Vavros, Luksa a jejich kumpani, tak bude do te doby letiste hnit a runway zarustat. Nezmeni na tom pseudopomoc ve forme VR.

Ostatne je otazka, jestli je normalni diktovat si kdo s cim a kam a kdy a kolikrat tydne bude litat. To uz je podle me moc... Zmena nastane, az tito pani opusti branzi, neb p. Vavros jako zkrachovaly letecky podnikatel fakt za moc nestoji. Dalsi zmena nastane az prijde SkyE ( :) )

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Moskva again

Příspěvek od Poly »

Tak nám kraj vypsal nové výběrové řízení do Moskvy. Tentokrát je termín podání přihlášek do 27.3.2008

http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005 ... 1477802001


Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Příspěvek od Poly »

Na stránkách MS Deníku je článek o Mošnově. Překvapivě se CCA zatím nepřihlásila do soutěže. Podotýkám zatím, ona to do konce února ale určitě stihne.

link na článek: http://moravskoslezsky.denik.cz/podnika ... tiste.html

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

Citace z MS Deniku:
„Nabídku jsme měli připravenou, ale nakonec jsme se rozhodli ji krajskému úřadu nepodat. Spousta chytrých hlav totiž tvrdila, že před Ostravou je fronta zájemců z řad nízkorozpočtových i klasických leteckých společností, které mají zájem o tyto linky. Byl to pro nás takový průzkum bojem. Ukázalo se, že to tak vůbec není. S odstupem času jsem rád, že jsme do toho nešli, protože vůbec nejhorší by bylo vyhrát jako jediný účastník. To bych zase všude četl, že jsme to nějak nečistě ovlivnili,“ vyjádřil se pro Deník Zátorský.

Takovy blabol jsem dlouho neslysel. To je prece jasne, ze pri tom, jak bylo konkretne zadano vyberove rizeni, se do toho neprihlasi zadny LC. :evil:
Kdyby ve VR nebyly takove veci, jako specifikace KAM se ma litat, JAK CASTO, CIM a ZA KOLIK, proste by chteli rozlitat jakekoliv linky dle uvazeni pripadnych zajemcu s tim, ze budou dotovat pocatecni ztraty, tak by to bylo o necem jinem. Ale takhle je to naprosta kravina a bylo predem nad slunce jasne, ze za techto podminek se nikdo neprihlasi (vyjma CCA, ktera se z pseudoalibistickych duvodu prihlasi az pozdeji)... :evil: :evil: :evil:

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

Je to smutné, ale tak jak to teď vedení kraje s vedením letiště řídí, se letecká doprava rozvíjet nedá, opakuji nedá. Se současným ansámblem na hejtmanství a ve vedení letiště opravdu ne. Možná příští generace zastupitelů a ředitelů letišť předvedou něco lepšího - takto se jen prožere objem peněz na rozvoj letiště vyčleněných (jako by to někde nešlo i bez nich a lépe) a konec. CCA taky může brzy skončit jako druhý Discovery Travel :(

Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

j.ree píše:A divite se? Ja to rikam porad, ze pokud tam bude u moci Vavros, Luksa a jejich kumpani, tak bude do te doby letiste hnit a runway zarustat. Nezmeni na tom pseudopomoc ve forme VR.

Ostatne je otazka, jestli je normalni diktovat si kdo s cim a kam a kdy a kolikrat tydne bude litat. To uz je podle me moc... Zmena nastane, az tito pani opusti branzi, neb p. Vavros jako zkrachovaly letecky podnikatel fakt za moc nestoji. Dalsi zmena nastane az prijde SkyE ( :) )


1) runway nezarusta travou (technicky to neni ani mozne), ale maka se tam tak, ze se omezuje i nektery provoz :cry:

2) diktovat si kdo s cim a kam a kdy bude litat je normalni pokud ty linky platis

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Příspěvek od Alca »

for SKYtravel: ukaž mi, kdo a kde něco takhle diktoval, město a kraj si diktovat může, letecká společnost však daleko lépe ví, kdy s čim a kam. Ono diferenciovat "turbovrtulové" letadlo s 30-70 místy je opravdu trochu moc, to je přece utrpení i pro cestující, 3,5 hodiny do LGW - vždyť ta konkrétní společnost, která by tam létala, to letiště nevyužívá - ČSA(LHR),CCA nepočítám, se saabama možná na LCY a to už vidím jako diskriminaci normálních lidí....neboŤ to už chce hodně peněz. pro manažery jedině dobře zajistit přípoje z PRG nebo VIE, pro ostatní, dnes ale i pro manažery několik low-cost....ať žije LOW-COST
s tou zarůstající trávou to bylo na hlubší zamyšlení(aspoň si to myslim) - je prostě chyba, nevyužít takové zázemí, jaké má OSR . . . jen se koukněte na LTN - kolik odbavuje, i zaoceánských letů, a jakou ranvej tam maj(cca 2200)

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

Diky laco a alco za podporu :)

Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

Alca píše:for SKYtravel: ukaž mi, kdo a kde něco takhle diktoval, město a kraj si diktovat může, letecká společnost však daleko lépe ví, kdy s čim a kam. Ono diferenciovat "turbovrtulové" letadlo s 30-70 místy je opravdu trochu moc, to je přece utrpení i pro cestující, 3,5 hodiny do LGW - vždyť ta konkrétní společnost, která by tam létala, to letiště nevyužívá - ČSA(LHR),CCA nepočítám, se saabama možná na LCY a to už vidím jako diskriminaci normálních lidí....neboŤ to už chce hodně peněz. pro manažery jedině dobře zajistit přípoje z PRG nebo VIE, pro ostatní, dnes ale i pro manažery několik low-cost....ať žije LOW-COST
s tou zarůstající trávou to bylo na hlubší zamyšlení(aspoň si to myslim) - je prostě chyba, nevyužít takové zázemí, jaké má OSR . . . jen se koukněte na LTN - kolik odbavuje, i zaoceánských letů, a jakou ranvej tam maj(cca 2200)


:lol: promin, ale celkem me to pobavilo

ja se nikoho nezastavam...jenom se na to divam zdravyma ocima

1) srovnavat delku drahy 2200m a 3500m neni v nasi situaci adekvatni (pokud by slo jenom o delku drahy, tak do Mosnova lita kazdy). Podivej, Mosnov neni vzdaleny 32 mil od centra Londyna. Taky me to stve, ze pokud letim do zahranici, musim do Prahy vlakem a pritom tady mame pekne letiste. Pac ATRkou jsem lital kdyz to jeste slo (zamestnanecke letenky od taty). Ostrava neni turisticky moc lakava (spis vubec) a potencionalni klientela tady zatim neni moc velka, evropsky HUB z toho taky neudelas. Jednou byla sance na LC, ktery nakonec skoncil v Brne. Osobne jsem se o tom bavil s byvalym reditelem letiste a podle jeho slov to bylo krajne nevyhodne.
Podivej, tedka se dokoncil hangar JobAiru a opravna se brzo rozbehne. Drahovy system se predelava na kategorii CATIIIb a nevim co jeste. Takze letiste se podle meho rozviji pomalu, ale dobre.
Do tveho zazemi musis pocitat jeste daleko vic veci nez je delka drahy, coz je handling, catering, cargo,sirka pojezdovych drah, pocet stani, velikost terminalu...je to hodne aspektu

2) ohledne letadla. je rozdil naplnit saaba 340 a b737-500. kraj to vyjde levneji platit poloprazdny saab nez prazdnou 737cku. je pravda ze zalezi na destinacich, ale zatim Ostrava nikoho neprilakala (samo krome Charteru a CSA taky nepocitam).

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Příspěvek od Alca »

nelze, než s tebou souhlasit, jenže...

S porovnáváním s LTN jsem lehce přestřelil, chtěl jsem tím říct, že pro "začátek" je Mošnov na bodu "jedna", né "nula". -Mošnov jako letiště, nemyslím teď zájem lidí. Už teď nemá smysl porovnávat se s jinými letišti, ikdyž bych jich vymyslel hodně těch, co mají horší podmínky, a kam se dostaly...
Co se těch letadel týče, je mi jedno, čím se bude, pokud vůbec, létat, domnívám se ale, že i CCA bude muset uzavřít code-share smlouvy s jinými společnostmi(jako ostatně už má s AUA a KE), nemyslim si totiž, že se uživí jen z Ostravských manažerů(tady jde o uživení, ne o provozování z dotací)a zahraniční cesťáci dnes znají akorát OK, a při případném code-sharu s LH nebo BA si nemyslím, že by tyto spol. přistoupily na takovéhle prcky s vrtulema(saaby)stejně jako víckrát než jednou cestující. -jde mi totiž o konkurenceschopnost, aby až skončí dotace, se vše neumrtvilo. Takovej Ryan, když se mu nějaká linka nevyplácí, tak její provoz zastaví, a to provozuje hodně pozoruhodné linky(Shannon-Carcassonne-např.)je mi zároveň jasné, že ta nabídka sem asi moc nepřichází. Když ale přijde, chytnout jí za pačesy, a létat, ono se to ve výsledku třeba nevyplatí letišti, vyplatí se to ale městu a kraji, ty pak můžou eventuelní ztráty(drobné, nikoli 700mil.) letiště dorovnat z jiných výnosů a né ze zoufalosti rozdat drobných 700mil. za provoz saabíků(nic proti, ale saaby tak možná do té VIE,PRG nebo MUC)

Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

muzu jenom souhlasit :wink:

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

saaby jsou primarne urceny na regionalni lety. Let do londyna uz dle meho jako regionalni chapat nejde. Ve svedsku s nima litaji z ostrovu na pevninu. Ja take nejak nevim, jak by to vypadalo, kdyby priletel saab napr na shiphol. Je to takove jine, male, divne ...

Ale vicemene s tvym nazorem na rozlitavani linek souhlasim. taky bych byl radsi pro to, pokud by nekdo mel nabidku litat Ostravu (Ryan aj Easy uz meli) tak jim umoznit vstup na letiste a "zkusit" to rozlitat. Po case linku zhodnotit, popr. dorovnat ztraty (ale asi ne urcite cele). Nebo se ze zacatku nejak shodnout na docasne snizeni letistnich poplatku. Po case je nastavit zpet na standard. Pokud by i presto bylo letadlo v minusu, tak se neda nic delat a zrusit, hold kdyz to nejde, tak nasilne to nepujde tim tuplem a doplatime na to vsichni.

Proto me stve i pristup "zucastnenych", ze nedavaji sance jinym a jedine manazerske lety a spolecnosti maji sanci litat na lkmt. Tak samo to bylo i s linkou do mnichova. Ovsem tohle je jiny problem, tam nebyly zvoleny zrovna vhodne casy.

Ono LC spol. maji asi vyssi naroky na sumu dotaci, jak psal uz Skytravel, lepsi dotovat 30 mist nez 150. Ale v konecnem dusledku to znamena uplne opacny efekt. Tech lidi co si mohou dovolit platit za jednu letenku 200 euro (bez poplatku) bude urcite mene, nez tech co by leteli za napr. 1500. Toto nasi cinitele asi nevidi a slysi na to, ze 30 mist spolkne jen, ted placnu 30 mil. kc, nez to ze 150 mist spolkne 50 mil.

Asi tak pro tuto chvili...


Odpovědět