Ostrava

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Příspěvek od Poly »

MS kraj postunul termín odevzdání přihlášek na provozování pravidelné letecké dopravy z Ostravy, viz. citace z webu moravskoslezského kraje:

"Moravskoslezský kraj po konzultaci s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže v Brně posunul o měsíc termín pro podávání nabídek na provozování pravidelných leteckých linek do Londýna, Bruselu a Amsterodamu z Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Původní termín pro podání nabídek dopravců byl k 31. lednu 2008, současný termín je vyhlášen do 3. března 2008. Důvodem změny je časově náročný proces projednávání závazků veřejné služby na půdě Evropské komise. Kraj i přes tyto administrativní komplikace očekává zahájení provozu linek na přelomu jara a léta letošního roku."


j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

Poly píše:MS kraj postunul termín odevzdání přihlášek na provozování pravidelné letecké dopravy z Ostravy, viz. citace z webu moravskoslezského kraje ...


Muze mi to nekdo prosim rozumne vysvetlit?

oříšková-deli
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 01. 2007, 16:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od oříšková-deli »

j.ree píše:
Poly píše:MS kraj postunul termín odevzdání přihlášek na provozování pravidelné letecké dopravy z Ostravy, viz. citace z webu moravskoslezského kraje ...


Muze mi to nekdo prosim rozumne vysvetlit?


To je teda hodně divné, žeby se s CCA nestihli domluvit a potřebujou na to více času??

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Kraj i přes tyto administrativní komplikace očekává zahájení provozu linek na přelomu jara a léta letošního roku.


Uplne ukazkova formulace "i pres komplikace..." jako vystrizena z Wag the Dog, ktera ma ctenare udrzet v domneni, ze vse je v poradku a zadne zpozdeni nehrozi. Klicova formulace je ten "prelom jara a leta". O par prispevku nahoru to jeste bylo "behem jarnich mesicu roku 2008". Ted uz je to "prelom jara a leta". Za mesic to bude "v letnich mesicich", pak prijde formulace "prelom leta a podzimu" a skutecne se zacne litat od zimniho letovyho radu. (Podle mych zakulisnich informaci se skutecne litat zacne, kdo to bude provozovat muzete hadat jednou, ale rozhodne se nezacne tak brzo, jak vyhlasuji ruzni potentati.)

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Radim »

HighFlyer píše:
Kraj i přes tyto administrativní komplikace očekává zahájení provozu linek na přelomu jara a léta letošního roku.


(Podle mych zakulisnich informaci se skutecne litat zacne, kdo to bude provozovat muzete hadat jednou, ale rozhodne se nezacne tak brzo, jak vyhlasuji ruzni potentati.)


Tak to už bylo jasné před a během zahájení výběrového řízení. Podmínky VŘ jasně nasvědčují tomu, že byly namíru ušity pro CCA a jejich Saab 2000, event. Saab SF-340. Však proč si myslíte, že k nám na DHL lince Ostrava - Lipsko lítá Saab SF-340? No přece, aby měl Jobair kšeft, ne? Vážení, nevim, jak vy, ale mi je z toho krajského uvažování, a především z uvažování vedení letiště, na blití...


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

Radim píše: Však proč si myslíte, že k nám na DHL lince Ostrava - Lipsko lítá Saab SF-340? No přece, aby měl Jobair kšeft, ne?

To ale lítá RafAvia z Lotyšska pod svým vlastním kódem MTL, ne? Co z toho Jobair má? Dělají jim na tom servis? Jinak s vyřčeným souhlasím.... Jinak v souvislosti s celým tímhle podnikem MS kraje se mi vybavuje název jednoho starého stupidního českého filmu..... !Cirkus bude!..... To už fakt nechápu, proč to ten kraj neprovozuje sám - mohli by si na Krajským úřadě zřídit odbor prodeje letenek :twisted: a posadit nam nějakou "příjemnou" úřednici.

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Radim »

Orus-x píše:
Radim píše: Však proč si myslíte, že k nám na DHL lince Ostrava - Lipsko lítá Saab SF-340? No přece, aby měl Jobair kšeft, ne?

To ale lítá RafAvia z Lotyšska pod svým vlastním kódem MTL, ne? Co z toho Jobair má? Dělají jim na tom servis?


jj, sám jsem se o tom několikrát osobně přesvědčil, když jsem viděl, jak letištní traktor táhne z jižní stojánky, kde je dosluhující hangár na opravu Saabů a L-410tek, Saab SF340 RAF Avia. O RAF Avia se ani tak nejedná, protože ti vlastní krom jednoho S340 i několik An-24/An-26...

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Radim »

Četli už jste v posledních dnech listárnu Moravskoslezskýho kraje (dále jen MSK) ? Jestli ne, tak doporučuju tuhle stránku navštívit. Je tam totiž jasně patrné, že lidem v MSK není situace okolo LKMT cizí a začínají se pořádně zatápět zastupitelům MSK, zvláště pak panu hejtmanovi. Doporučuju si přečíst dotazy č. 814, 815, 816; 818 - 823 a částečně i 824.
Co si o tom myslíte? Podělte se tady s námi o svůj názor...

Tady je odkaz:
http://www.kr-moravskoslezsky.cz/listarna.html

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

Je to huste a konecne se mozna trosicku zacina neco dit. Aspon se pak treba ve volbach ukaze, co si lide mysli o nynejsich zastupitelich v ridicich postech ...

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Příspěvek od Poly »

Stejně si myslím, že tohle nic nezmůže, on až čas a vytíženost letů společnosti CCA ukáže, jak šeredně se páni radní mýlili, když zvolili tuto společnost. Akorát, že za to zaplatíme.

Jinak si myslím, že ty dotazy jsou psány jednou osobou. Nemyslím si totiž, že až tolik lidí ví, co se děje a kdo je do čeho zapleten. Pokud se mylím, tak by to bylo jen dobře, že lidem není lhostejné, co se děje, jak se tady hraje já na bráchu, brácha na mě.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

4Poly:
Ja si naopak myslim, ze prave lidi vi. Sice mozna ne tak podrobne, ale neco malo vi. Jenze si to zas vem relativne, kolik lidi zije v kraji a kolik jich napise vzkaz. Neodpovida to podle me realite. Ale to mi vubec nevadi.

Pokud je to psano jednou osobou, myslim ze se dockame odpovedi, myslim ze u etch vzkazu si budou i hlidat IP. No uvidime ...

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Příspěvek od Poly »

Tak ono je celkem jedno, jestli to psal pouze jeden člověk nebo těch lidí je více. Je zcela jasné, že se zaznamenává IP adresa, takže oni to budou vědět celkem přesně, ale na druhou stranu to smazat nebudou moct, protože tam není nikde řečeno, že ten daný člověk může zaslat pouze jeden dotaz, těch dotazů může napsat kolik chce. Akorát hejtman mu zřejmě neodpoví na včechny dotazy a napíše, že se jedná o jednu a tu samou osobu, a tak nemá cenu se tolikrát k tomu vyjadřovat. A taky bude vědět, že to není až tak žhavé, jak to vypadá, že se lidi nebouří a jde pouze o akci jedné osoby. No, ale to zase, když neodpoví, tak to bude okaté, bude to vypadat tak, že se vyhýbá nepříjemným otázkám.

No ale třeba to skutečně psalo více lidí. Někdo viděl, že tam je dotaz ohledně letiště, tak si řekl, že se taky přidá a tak to šlo dál a dál.

Jenže mám stejně pocit, že i kdyby to psalo více lidí, tak na rozhodnutí to vliv mít nebude a krajští zastupitelé si z toho těžkou hlavu dělat nebudou.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

JN, bububu by se melo udelat jaxi jinak nez pres dotazy na webovych strankach. Nicmene jsem napjaty jak guma od gati, jak a kdy a co hejtmánek odpoví ...

Martin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 24. 03. 2003, 08:33
Stav: Offline

z MF Dnes

Příspěvek od Martin »

Bývalý vyšetřovatel otvírá v Ostravě leteckou opravnu

MF Dnes 11.2.2008

Firma Daneše Zátorského zvažuje, že zavede více letů na ostravské letiště * Jedině však s krajskými dotacemi

Ostrava - Jeden z nejvlivnějších podnikatelů na severní Moravě, Daneš Zátorský, otevírá největší projekt ve své podnikatelské historii, dosud spojené hlavně s letadly, stavbami a sportem.
Za více než miliardu postavil na letišti v Ostravě-Mošnově opravárenské centrum CEAM pro letadla značky Boeing. Slavnostně ho otevře na začátku března. „Poptávka po údržbě letadel je celosvětově větší, než nabídka. Řadu společností už máme nasmlouvaných, ale ještě o nich nesmíme mluvit. Nicméně na letošní rok už máme dostatečně naplněnou kapacitu, abychom byli za bodem zvratu,“ říká Zátorský.

Doposud jen malá letadla

V Ostravě dosud opravovali menší letouny značky Saab, které má Zátorského společnost Central Connect Airlines i ve své flotile. V Mošnově teď vyrostl podstatně větší hangár, kam se vejdou i největší boeingy řady 747. Mezi zákazníky jsou podle něj hlavně evropské společnosti. Mošnovské letiště má pro přistávání obřích letounů dobré podmínky, z českých letišť má nejdelší ranvej - 3,5 kilometru.
Daneš Zátorský začínal jako vyšetřovatel hospodářské kriminálky a patřil k prvním makléřům v republice. V minulosti proslul i dražbami oděvů modelek, zasedal i v porotách na výběr dívek v soutěžích Miss. „Dnes bych to už nedělal, někdy je lepší, když na člověka není příliš vidět,“ komentuje staré novinové články Zátorský, který patří mezi nejvlivnější podnikatele na Moravě především díky svým kontaktům na politiky. „Samozřejmě, že znám spoustu lidí a nijak se tím netajím. Ale největší moc mají stejně úředníci a ti sedí v Praze,“ řekl loni MF DNES Zátorský. „Slyšel jsem o sobě už tolik, že se nestačím někdy divit,“ dodává.
Sedí i v dozorčí radě firmy Agroforest. V této firmě a Opavské lesní zabavil antimonopolní úřad loni počítače kvůli miliardové zakázce na obchod se dřevema práce pro Lesy České republiky. Úřad je podezřívá z dohod, jež jim měly vynést výhodnější postavení v soutěži. Dnes Zátorskému patří stoprocentně holding Geofin nebo nově i druholigoví fotbalisté Vítkovic.
Projekt opraváren CEAM má konkurovat především pražskému servisu ČSA.

Ostravská opravna letadel poroste

Zátorského firma už zaměstnala v novém opravárenském středisku přes 130 lidí, během roku jich přibude ještě další stovka. Zhruba třicet z nich přišla z ČSA, které se naopak v poslední době potýkají s úbytkem mechaniků. Jejich odborový svaz dosud jako jediný nepodepsal kolektivní smlouvu. Podle zdrojů v oboru navíc získal do svého hangáru významného zákazníka: třetí největší nízkonákladovou společnost v Evropě Air Berlin, která dosud nechává svá letadla opravovat i v Praze u ČSA. Zátorský zatím nechce nic potvrzovat. Geofin už chystá stavbu druhého hangáru, firma zatím nyní pracuje na projektové dokumentaci. První oprava stála podnik 1,1 miliardy korun, přičemž na stavbu dostala i investiční pobídku od agentury CzechInvest ve výši 600 milionů korun. Třetinu nákladů na stavbu pokryl Geofin z vlastních zdrojů, o zbytek se pak postaraly úvěry.
Hospodaření je podle Zátorského nastaveno tak, aby mechanici odpracovali na údržbě a opravách 120 až 150 tisíc hodin ročně. To představuje, hodně hrubě řečeno, zhruba 30 prohlídek letadel nazývaných odborně C-Check typu Boeing 737. Takové kontroly podstupují stroje zhruba jednou za jeden a půl roku.

Rozlétáme Ostravu.

Za krajské peníze Zátorský vidí v údržbě letadel velkou perspektivu. I proto, že jeho podnikání není tak sledované veřejností jako v případě jeho aerolinií. Ty až donedávna dotovalMoravskoslezský kraj, konkrétně linku Ostrava - Vídeň. K dotaci přišel Zátorský bez jakékoliv veřejné soutěže.
Teď chce kraj dotovat další linky. Jedno výběrové řízení vypsal na spoje do západní Evropy, konkrétně Amsterdamu, Bruselu a Londýna, druhé pak na lety do Moskvy. Tendr je až nápadně šitý na míru právě Zátorského společnosti. I proto jeho aerolinie leží spoustě lidí v oboru dost v žaludku, o čemž svědčí i diskuse na řadě leteckých fór. Podnikatel totiž patří k favoritům soutěže, i když do ní zatím oficiálně nepodal přihlášku. Kraj po dohodě s antimonopolním úřadem prodloužil termín na její podání až do března.
Vítězné firmě bude kraj doplácet na ztrátu až sedm set milionů korun ročně. Podobně, jako dostávají například autobusoví dopravci peníze za to, že zajišťují dopravní obslužnost v zapadlých částech krajů.

Západní Evropu chceme, Moskvu nikoli

I když Zátorský odmítá možnost, že by kraj vypsal soutěž na míru jeho firmě, zadání vyhovuje právě jeho aerolinkám. Například minimálním počtem sedadel v letadle nebo povinným turbovrtulovým pohonem. „Už ze samotného zadání výběrového řízení na plánované linky je zřejmé, že nízkonákladovým společnostem příliš vyhovovat nebudou,“ říká šéf mošnovského letiště patřícího kraji Lubomír Vavroš.
Ostravě se dosud nízkonákladové spojení vyhýbá: pravidelnou linku sem kromě ČSA má už jen právě Central Connect Airlines, přes léto ještě létají z Ostravy SmartWings na Mallorku.
Zátorský však už nyní ví, že do Moskvy létat nebude: „Nakonec jsme podlehli tlakům, že to je celé podvod, a do soutěže na linku do Moskvy nejdeme.“ Zda se přihlásí do konkurzu na další tři linky, zatím uvést nechce. „Vážně to zvažujeme,“ uvedl jen. Firma by si podle něj v případě vítězství pronajala další letadla. Saab 2000, Fokker 50 či Embraer.

Ostravě chybějí levné lety

V porovnání s regionálními letišti v Brně a polských Katovicích odbavuje Ostrava nejméně cestujících. I proto, že do Ostravy stále nelétá žádná nízkonákladová společnost. Kraj dává přednost rozvoji manažerských linek.
„Je něco jiného rozlétávat linku z Polska, kde je množství lidí pracujících v zahraničí, a z Ostravy. Trvá to nejméně rok a půl, než se dostane do zisku,“ tvrdí Zátorský. Kvůli prodloužení termínu uzávěrky přihlášek do soutěže už je podle něj teď jasné, že linky nezačnou létat na jaře.
Linka Ostrava - Vídeň už krajské dotace sice nepotřebuje, podnikatel však přiznává, že zatím ještě moc nevydělává a musí ji dotovat z jiných aktivit.
Větší provoz se svou flotilou malých letadel Saab má v přepravě nákladů, po Evropě provozuje v současnosti tři pravidelné linky. Navíc jedno letadlo vozí pasažéry pro jinou leteckou společnost ve Finsku. Zvažuje ještě, že začne provozovat charterové lety z Ostravy pro cestovní kanceláře. „Je několik destinací, které jsou jistou trefou. Chceme ale nadále zůstat regionálním dopravcem,“ podotkl.

Do Ostravy chce k opravě letadel přidat i výuku pilotů. „Snažíme se o získání leteckého simulátoru, zatím jen na saaby. Boeing by byl hodně velkým úspěchem,“ dodal Zátorský, který zatím sám pilotní průkaz nemá. „Chystám se na to, až ustoupím trošku do pozadí v celé skupině a přenechám řízení jiným,“ plánuje.
Obrat celé skupiny Geofin podle Zátorského dosáhne za loňský rok tři miliardy korun. Nevylučuje proto další akvizice, především v oblasti stavebnictví.

***

* Daneš Zátorský (39)

Svoji kariéru začal jako vyšetřovatel hospodářské kriminálky. Potom ho zlákaly finanční trhy, byl jedním z prvních majitelů makléřské licence v republice. Na konci devadesátých let založil společnost Geofin, která působí jako holding zastřešující jeho podnikání. Do skupiny kromě leteckých firem patří například stavební firma VOKD, Ranch Geofin, Česká ochranná služba nebo Slezský kámen. Aktivní je i v oblasti sportu, má podíly v basketbalovém klubu v Novém Jičíně a nově u druholigového fotbalového klubu FC Vítkovice. Kromě toho předsedá České boxerské asociaci. Má velmi dobré kontakty především na regionální politiky.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

Tak to je hustý, jestli se jim podařilo ulovit Air Berlin... :shock: a Embraery by byly fajn, jsou to nádherný letadla...ovšem zaplnit takovou Em170ku zt OSR třeba do FRA by myslím byl dost silný kumšt...


Odpovědět