Brussels Airlines Merger

Odpovědět
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Brussels Airlines Merger

Příspěvek od whiskey »

Kto bude dalsi? :wink:

Close coordination
First steps towards partnership with Brussels
In September 2008, the Lufthansa Supervisory Board approved the acquisition of an initial 45 per cent stake in Brussels Airlines. Lufthansa has now formed a project team to coordinate joint activities.
The Lufthansa project team, known as ‘Partnership Brussels Airlines and Lufthansa’, FRA JN, is headed by Alexis von Hoensbroech and falls under the direct remit of the Chairman of the Executive Board. Along with the team from Brussels Airlines, led by Rudi Nerinckx, Executive Vice President Human Resources, it will organise the further steps in the partnership. Progress will be reported at regular intervals to the ‘Joint Partnership Committee’ (JPC) of Lufthansa and Brussels Airlines, which will be jointly chaired by Lufthansa CEO Wolfgang Mayrhuber and Etienne Davignon, Chairman of SN Airholding. On Lufthansa’s part, the project will be responsible for coordinating, steering and monitoring all partnership issues relating to Lufthansa’s passenger business, the Group, Group companies and Star Alliance. Meanwhile, the specialist departments will continue to provide subject matter expertise on individual issues. Approval by the anti-trust authorities is expected by mid-January of next year. Until then, the partnership team will, however, only plan – but not implement – further steps. “No competition-related data or plans may be exchanged at present, since as long as anti-trust approval is pending, Lufthansa and Brussels Airlines are formally considered to be competitors,” Alexis von Hoensbroech stresses. “All contact between Lufthansa and Brussels Airlines must therefore continue to be coordinated by the project team.”
Building on experience
In developing its partnership with Brussels Airlines, Lufthansa is pursuing the philosophy that was behind its successful integration of Swiss. “As regards the partnership between Lufthansa and Brussels Airlines, there will continue to be two companies, two brands and two separate identities, and both airlines will operate independently,” von Hoensbroech says. As a sister airline, Brussels Airlines will retain all the relevant entrepreneurial functions. Nevertheless, the partnership will provide many opportunities to realise synergies and, in particular, to improve the joint offering for our customers and thus boost the success of the Group airlines. ed/fa


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:Kto bude dalsi? :wink:



Aer Lingus? CSA? :-)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od whiskey »

flyingblue píše:
whiskey píše:Kto bude dalsi? :wink:



Aer Lingus? CSA? :-)


Aer Lingus patri Ryanairu. O CSA nebude velky zaujem asi, tym skor, ze tento mesiac kupili OS, a OK nema velmi co ponuknut.

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od Cherokee »

whiskey píše:Aer Lingus patri Ryanairu. O CSA nebude velky zaujem asi, tym skor, ze tento mesiac kupili OS, a OK nema velmi co ponuknut.

A uz mam aj katastroficky scenar. LH kupi OK a zrusia aj linku do PRG a my tu budeme mat Ryanairland. :roll:
Osobne si to vsak nemyslim, lebo podla mna sa o OK pobije SU a AF/KL. Alebo ich kupi S7, ked v Rakusku neuspeli.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od whiskey »

LH fakt nema dovod kupovat OK. Skor by som to videl na SAS alebo Virgin.
Uz len ta predstava kombinacie Virgin a BMI slotov na Heathrow, na kazdy jeden slot 747 alebo 346 od LH smerom do US, takovych penez, velebnosti....


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:LH fakt nema dovod kupovat OK. Skor by som to videl na SAS alebo Virgin.
Uz len ta predstava kombinacie Virgin a BMI slotov na Heathrow, na kazdy jeden slot 747 alebo 346 od LH smerom do US, takovych penez, velebnosti....


Je otazka, zda to pro LH nema smysl. On ten nas trh neni tak malej a byznys klientela CZ-DE taky neco nalita. Navic by si vytvorili LHLand (Sverni Italie, Svycarsko, Rakousko, CR, LOT, SAS).

A presmerovat tranzitni pasazery z CDG/AMS do MUC/FRA nemusi byt uplne k zahozeni.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od whiskey »

flyingblue píše:
A presmerovat tranzitni pasazery z CDG/AMS do MUC/FRA nemusi byt uplne k zahozeni.


Podla mojho amaterskeho nazoru sa pocet feedovanych pax z PRG neda porovnavat s objemom LHR-USA. Najvacsi prinos BD pre LH su prave tie ich sloty na LHR.

chybicka se vloudila, opravene, dakujem za upozornenie.
Naposledy upravil(a) whiskey dne 20. 12. 2008, 13:32, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Brussels Airlines Merger

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:
flyingblue píše:
A presmerovat tranzitni pasazery z CDG/AMS do MUC/FRA nemusi byt uplne k zahozeni.


Podla mojho amaterskeho nazoru sa pocet feedovanych pax z PRG neda porovnavat s objemom LHR-USA. Najvacsi prinos BD pre LHR su prave tie ich sloty na LHR.


Myslim, ze jste se v tech zkratkach zapletl. Muzete napsat bez zkratek posledni vetu? Me moc smysl nedava.


Odpovědět