Stránka 1 z 2

Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 09. 10. 2013, 11:04
od whiskey
Ak vsetko vyjde podla planu, budem mat buduci mesiac prilezitost zucastnit sa debaty s panmi Spohrom a Huberom vo Frankfurte. Nie je vopred stanovena ziadna agenda, pani vyslovene poziadali, aby im otazky neboli zaslane vopred, aby bola debata co najotvorenejsia.

Rad by som pri tjeto prilezitosti dal moznost clenom tohoto fora trosku si zabrainstormovat a napisat sem otazky, na ktore by chceli pocut odpovede od tychto dvoch panov. Neviem slubit, ci bude priestor na vsetky pripadne otazky, kedze sa debaty nezucastnim len ja, ale budem sa snazit co najviac, kedze taku prilezitost nemame kazdy den.

Deadline pre otazky je 31.10., aby som to mohol zosumarizovat.

Carsten Spohr CEO of Lufthansa German Airlines and Member of the Executive Board of Deutsche Lufthansa AG
Dr. Reinhold Huber Senior Vice President Product and Marketing, Lufthansa German Airlines

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 09. 10. 2013, 15:18
od Night fly
Urcite by ma zaujimali nasledujude body:
Preco sa kazdy rok objektivne zhorsuju podmienky M&M?
Preco je pri upgradoch uprednostnovany kratkodoby zisk pred dlhodbym a opakovanym? (preferencia booking class nad FFP statusom)?
Aky je ciel znizenia poctu SENatorov v dosledku redukcie zisku mil M&M od januara 2014?
Nie je pre LH dostatocnym varovanim odchod tisicov FF od AF/KLM v roku 2009?

...a mozno si esta na par veci spomeniem....

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 09. 10. 2013, 15:37
od whiskey
Night fly píše:...a mozno si esta na par veci spomeniem....

Dakujem :thumbup:
pokojne potom zedituj prispevok a napis, mame vyse 2 tyzdne casu este.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 20. 10. 2013, 22:52
od prodejce
Night fly píše:Urcite by ma zaujimali nasledujude body:
Preco sa kazdy rok objektivne zhorsuju podmienky M&M?
Preco je pri upgradoch uprednostnovany kratkodoby zisk pred dlhodbym a opakovanym? (preferencia booking class nad FFP statusom)?
Aky je ciel znizenia poctu SENatorov v dosledku redukcie zisku mil M&M od januara 2014?
Nie je pre LH dostatocnym varovanim odchod tisicov FF od AF/KLM v roku 2009?

...a mozno si esta na par veci spomeniem....


Preco sa kazdy rok objektivne zhorsuju podmienky M&M?
To je asi jasné jako facka. Otázka je ale možná přesto zajímavá - dozvědět se jestli je v tom nějaká hlubší logika, nebo je to jen prostý kalkul. Spíše bych to směroval tak, že pokud senátoři budou jen ti opravdoví CIPové, zda-li časem dostanou i větší perky.

Preco je pri upgradoch uprednostnovany kratkodoby zisk pred dlhodbym a opakovanym?
Nerozumím otázce, o jakém dlouhodobém zisku je řeč? V případě upgradu je booking class jediné spravedlivé měřítko, status je opravdu až druhotný. Doufám, že si pamatujete doby, kdy ČSA dávaly víceméně potvrzení upgrade všem E+ i na letenky za 1990,- Kč. Tak tudy cesta fakt nevedla.. na takovou blbost bych se tedy radši ani neptal.

Nie je pre LH dostatocnym varovanim odchod tisicov FF od AF/KLM v roku 2009?
Možná to pro ně spíš byla inspirace.. :wink:

A teď za mě - něco mi říká, že to setkání spíš bude mít společenský ráz, než pracovní. A taky si myslím, že na to, co bychom opravdu chtěli vědět, nebude CEO chtít vůbec odpovídat :-*

Ale přesto zkusím:
1) Moc by mě zajímalo, jestli spíš preferujou "tvrdý" produkt u economy premium - jako je WT+, Premium Voyager atd, nebo měkký produkt á la DL. Co je výhodnější. To by hodně vypovědělo nejen o tom, jaká fyzicky bude economy + u Lufthansy, ale i kudy se bude ubírat prodej.. (nebude chtít vůbec říct:)

2) Catering. Dá se nějak číselně vyjádřít jaký má přínos dávat catering na krátkých letech v Y, nebo to rozhodnutí bylo jen o pocitech a o image? (nebude chtít říct:)

3) Jestli jsou spokojení se stavem svého C produktu. Je totiž zajímavé, že na to, jak to vypadá, je to tak komerčně úspěšné. (k tomu by snad moh říct pár slov).

To je za mě všechno a přeju hodně štěstí.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 21. 10. 2013, 10:22
od whiskey
prodejce píše:Preco je pri upgradoch uprednostnovany kratkodoby zisk pred dlhodbym a opakovanym?
Nerozumím otázce, o jakém dlouhodobém zisku je řeč? V případě upgradu je booking class jediné spravedlivé měřítko, status je opravdu až druhotný. Doufám, že si pamatujete doby, kdy ČSA dávaly víceméně potvrzení upgrade všem E+ i na letenky za 1990,- Kč. Tak tudy cesta fakt nevedla.. na takovou blbost bych se tedy radši ani neptal.

Mysleim, ze zamerom je zistit, aka je motivacia LH pri op-upoch uprednostnit once-a-year cestujuceho v B za XXX€ oproti napr. SEN, ktory leti vo V za XXX/2€, ale za rok v tych V/W/S/Q nalieta 20*XXX€. Automaticke upgrady CSA pre elite a la americke aerolinky by som do toho nemiesal, to je uplne ina kapitola...

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 21. 10. 2013, 17:30
od prodejce
whiskey píše:Mysleim, ze zamerom je zistit, aka je motivacia LH pri op-upoch uprednostnit once-a-year cestujuceho v B za XXX€ oproti napr. SEN, ktory leti vo V za XXX/2€, ale za rok v tych V/W/S/Q nalieta 20*XXX€.

Tahle logika ale dává smysl jen z pohledu cestujícího. Z pohledu airline to přeci vypadá úplně jinak...

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 10:38
od whiskey
prodejce píše:Tahle logika ale dává smysl jen z pohledu cestujícího. Z pohledu airline to přeci vypadá úplně jinak...

a nas cestujucich by zaujimalo prave to, ako to ta aerolinka vidi.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 12:39
od Petr31
whiskey píše:
prodejce píše:Tahle logika ale dává smysl jen z pohledu cestujícího. Z pohledu airline to přeci vypadá úplně jinak...

a nas cestujucich by zaujimalo prave to, ako to ta aerolinka vidi.


...bohužel spousta technokratů ve vedení ajrolinek pro stromy nevidí les a začíná brát cestující jako nutné zlo, domnívajíc se, že bez nich by to šlo daleko líp:-)))Jediné co můžeme dělat je nebýt ovce, dávat jim najevo, že si nenecháme líbit všechno a volit nohama...

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 14:04
od Marty-t
Mne by zajímalo, zda LH Group plánuje rozšírit stávající destinace na Slovensku (KSC - OS) a Česku (PRG - LH,OS) o nějaké další, nové. Anebo zda jim tato dvě letiště pro obsluhu obou trhů stačí a sází na to, že jim cestující sami přijedou především do VIE hubu sami.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 16:29
od alesesl
Marty-t píše:Mne by zajímalo, zda LH Group plánuje rozšírit stávající destinace na Slovensku (KSC - OS) a Česku (PRG - LH,OS) o nějaké další, nové. Anebo zda jim tato dvě letiště pro obsluhu obou trhů stačí a sází na to, že jim cestující sami přijedou především do VIE hubu sami.


Do LH Group patri taky Swiss, Brussels Airlines a German wings. Tato skupina obsluhuje tyto destinace v CZ:
LH: FRA, DUS, MUC
Germanwings: CGN a nove zacnou s HAM
OS: VIE
SN: BRU
LX: ZRH, GVA, BSL

Celkem z 10 mest leta LH group do PRG. V budoucnosti bych to videl mozna na STR nebo HAJ maximalne.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 17:11
od hafi
Myslím, že otázka byla myšlena opačně, tedy kdy už konečně LH začne posílat své 748 do Brna či Ostravy.

Nicméně tak, jak tak je to nesmysl, další letiště (BRQ, BTS) jsou příliš blízko VIE. TAT jsou pro Němce celkem nezajímavý, max nějaký občasný charter pro důchodce, tam bych už spíš v nouzi viděl obnovení spojení do UK, především v zimní sezóně. Tedy zbývá OSR, kde jsou pro změnu za rohem KTW obsluhovány LOTem i LH.

Pokud bych připustil, že hrozí, že by nějaká síťová aerolinka měla začít lítat na nějaké další letiště v Česku (odjinud než z Ruska), tak by to musel být někdo z OneWorld. Blbé je, že Malév skončil, Air Berlin by si Brnem obíral Nikiho ve Vídní, tedy leda do Ostravy, a BA to má na LHR na feedovací let přecijenom daleko = a p2p cestující lowcostům nesebere.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 23. 10. 2013, 18:58
od dider
Myslím, že Brno je asi nejblíž (a možná zároveň daleko) k otevření linky z Mnichova. Otázkou je, jestli je tam dostatečná poptávka od lidí, kteří jsou schopni zaplatit za to, že nemusí do VIE. Košice mají spojení přes VIE a Ostrava asi nebude až tolik atraktivní, jelikož má spojení s PRG (a pravděpodobně z hlediska business travelu i nejslabší poptávku)

Osobně bych se zeptal na něco ohledně strategie. Jednou mi jeden LH člověk řekl, že oni vlastně ani nechtějí být nejlepší ze všech, chtějí být spíše nejlepší z průměru. Ne excelovat v několika málo kategoriích, ale spíš bejt "jen" dobrý ve všech. Něco jako přirozená volba. A asi by mě i zajímalo jako t vypadá s jejich možnou kooperaci s TK.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 01. 11. 2013, 18:06
od whiskey
dider píše:A asi by mě i zajímalo jako t vypadá s jejich možnou kooperaci s TK.

kooperacia s TK sa zrejme zmenila na tichu vojnu...

Kód: Vybrat vše

Please note the following changes to the award of status miles for flights from 1 January 2014:
from the flight date 01.01.2014 you will receive 25% of the award miles you earn as status miles.

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 01. 11. 2013, 19:58
od flyingblue
whiskey píše:
dider píše:A asi by mě i zajímalo jako t vypadá s jejich možnou kooperaci s TK.

kooperacia s TK sa zrejme zmenila na tichu vojnu...

Kód: Vybrat vše

Please note the following changes to the award of status miles for flights from 1 January 2014:
from the flight date 01.01.2014 you will receive 25% of the award miles you earn as status miles.


Nasledujou best current practices DL :-)

Re: Otazky pre CEO Lufthansy

Napsal: 01. 11. 2013, 20:27
od whiskey
flyingblue píše:Nasledujou best current practices DL :-)

a zmeny u UA od 1.2.2014 si uz videl? :))