Strajk pilotov

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Strajk pilotov

Příspěvekod dast » 08. 09. 2015, 17:55

Mám za to, že stávka vlastních zaměstnanců ohlášená předem se nepokládá za force majeure, protože v takovém případě může společnost podniknout kroky k odvrácení stávky nebo zařízení náhradního řešení. Proti tomu např. stávka ATC už force majeure je, protože to aerolinka neovlivní a bez ATC neletí nikam nikdo. Hledal jsem si ke stávkám nějaké materiály před dvěma lety, kdy jsem zažil zrušení letu LH během stávky ATC ve Francii a toto mi z toho tenkrát vyšlo. Nedaří se mi k tomu teď ale najít žádný "oficiální" dokument. Jediné, co jsem v rychlosti našel, je tento článek. Píše se v něm, že:

"The Civil Aviation Authority states that strikes by airline staff (as opposed to air traffic controllers) do not count as an “extraordinary circumstance” unless they are wildcat strikes without advance notice. This is because they are, to some degree, within the control of the airline which can make alternative arrangements."

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 3960
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Strajk pilotov

Příspěvekod prodejce » 09. 09. 2015, 00:23

Já to pořád chápu tak, že stávka je vyloučena z náhrad ve všech případech. Ne jako vyšší moc, ale prostě jako stávka. Právo na stávku je ostatně i u nás v ČR zaručeno. Jako problém spíše vnímám neumožnění refundu letenky v případě stávky, což teď aerolinky taky začínají zkoušet..


Zpět na “Lufthansa”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host