Air France - všeobecně

bureaucrat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 137
Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
Pohlaví: muž
Bydliště: Královské Vinohrady
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod bureaucrat » 30. 11. 2018, 08:21

Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod flyingblue » 30. 11. 2018, 10:31

bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


Mel

http://www.planes.cz/cs/article/202569/ ... -bude-joon

Uvidime, zda to stihnou :-)

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 485
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod MarcosFT » 30. 11. 2018, 12:29

Jupiiii, jeste ze tento paskvil skonci. Kazda nizkonakladova sracka, co zmizi z nebe, je duvod k radosti.

Starosta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 20. 11. 2008, 17:13
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Starosta » 30. 11. 2018, 12:55

bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


jojo .. tenhle projekt jsem od začátku úplně nechápal. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ani ta nákladová složka nebyla oproti brandu Air France o tolik nižší, aby to dávalo celkově smysl.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2471
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Fabo » 03. 12. 2018, 09:40

Starosta píše:
bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


jojo .. tenhle projekt jsem od začátku úplně nechápal. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ani ta nákladová složka nebyla oproti brandu Air France o tolik nižší, aby to dávalo celkově smysl.


Smysl mel byt upratat posadky nekam mimo firmu Air France a jejich kolektivni smlouvy atd., ale co jsem pochopil, tak se to celkem nepovedlo.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1185
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Orus-x » 03. 12. 2018, 11:12

Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1224
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Robert » 03. 12. 2018, 13:33

Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1185
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Orus-x » 03. 12. 2018, 15:11

Robert píše:
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.


Ano, to je sice formálně pravda, ale lety stejně létají pod kódem AF..Možná to byl plán do budoucna, létat vše pod vlastním kódem, k čemuž tedy ale už nedojde..

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1224
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Robert » 03. 12. 2018, 16:05

Orus-x píše:
Robert píše:
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.


Ano, to je sice formálně pravda, ale lety stejně létají pod kódem AF..Možná to byl plán do budoucna, létat vše pod vlastním kódem, k čemuž tedy ale už nedojde..

No to je, každopádně to není tak dotažený jako u Eurowings a zůstalo tě někde na půli cesty. Hlavní důvodem vytvoření nové aerolinie jsou asi nové smlouvy se zaměstnanci, které jsou nižší než u AF. A to ostatní jako design pro mileniály, fairtrade káva na palubě apod. jsou jen takové manažerské a marketingové kecy.

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod mattsun » 03. 12. 2018, 18:47

ta ich Fair Trade kava mala asi taku kvalitu ako ju "spravodlivo" medzi sebou zobchodovali...Joon/AF to to kupil za par drobnych a oni im za to "spravodlivo" predali to co pozametali pod stolom..

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2471
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Fabo » 04. 12. 2018, 10:10

Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D



No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1185
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Orus-x » 04. 12. 2018, 10:35

Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.


Souhlas, samozřejmě, že hlavním důvodem byla vidina úspory osobních nákladů převodem zaměstnanců na smlouvy na novou aerolinku. Pokud to takhle chtěli udělat, mohli to vyrobit jako svého času AUSTRIAN s Tyroleanem, nebo formou Swiss/Swiss Global. Tzn. navenek stejně jedna firma a cestující to ani nepoznal. Nemuseli kvůli tomu vymýšlet novou aerolinku a všechny ty kecy okolo.
Situace s Eurowings a Lufthansou se může zdát podobná, mám ale dojem, že ten projekt měla přeci jen Lufthansa více dotažený. Tzn. striktní rozdělení trhu s mateřským podnikem - LH FRA a MUC, EW to ostatní. Navíc to umožnilo na menších letištích typu CGN a DUS opravdu rozvoj linek a zvýšení podílu na trhu, který tam předtím LH vůbec neměla. Navíc, při převzetí tehdejších Eurowings Lufthansou v 2006 tehdy stejně existoval low-cost Germanwings a LH Group by stejně řešila co s ním.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1224
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Air France - všeobecně

Příspěvekod Robert » 04. 12. 2018, 11:56

Orus-x píše:
Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.


Souhlas, samozřejmě, že hlavním důvodem byla vidina úspory osobních nákladů převodem zaměstnanců na smlouvy na novou aerolinku. Pokud to takhle chtěli udělat, mohli to vyrobit jako svého času AUSTRIAN s Tyroleanem, nebo formou Swiss/Swiss Global. Tzn. navenek stejně jedna firma a cestující to ani nepoznal. Nemuseli kvůli tomu vymýšlet novou aerolinku a všechny ty kecy okolo.
Situace s Eurowings a Lufthansou se může zdát podobná, mám ale dojem, že ten projekt měla přeci jen Lufthansa více dotažený. Tzn. striktní rozdělení trhu s mateřským podnikem - LH FRA a MUC, EW to ostatní. Navíc to umožnilo na menších letištích typu CGN a DUS opravdu rozvoj linek a zvýšení podílu na trhu, který tam předtím LH vůbec neměla. Navíc, při převzetí tehdejších Eurowings Lufthansou v 2006 tehdy stejně existoval low-cost Germanwings a LH Group by stejně řešila co s ním.


U Air France se mi zdá divné, že převádí celý provoz do určitých destinací na JOON. Cestující, kteří si koupí dálkový let AF například do USA, jsou nuceni absolvovat přípojný let nějakým podivným low-costem. Z tohoto hlediska, jak píšeš, je to u Lufthansy dotažené - do FRA a MUC, kde jsou hlavní huby, sváží cestující z evropských destinací jen letadla LH a působení Eurowings se koncentruje na jiná letiště jako Kolín, Dusseldorf, Hamburg apod., kde LH stejně ztrácela postavení kvůli konkurencí low-costů.



Zpět na “Air France-KLM”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti