Air France Cargo
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Air France Cargo
Tento dotaz se netýká jen Air France Cargo, ale i jiných leteckých společností. Chci se zeptat, jestli cargo letadla, která mají okýnka, jsou vyřazená letadla pro pasažéry, nebo jestli slouží od počátku jako nákladní. Typický příklad - B 747-200. Nechápu, jak takové letadlo může vyhovovat požadavkům na přepravu nákladu. Má např. "odklápěcí" čumák?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Air France Cargo
Tom Air píše:Tento dotaz se netýká jen Air France Cargo, ale i jiných leteckých společností. Chci se zeptat, jestli cargo letadla, která mají okýnka, jsou vyřazená letadla pro pasažéry, nebo jestli slouží od počátku jako nákladní. Typický příklad - B 747-200. Nechápu, jak takové letadlo může vyhovovat požadavkům na přepravu nákladu. Má např. "odklápěcí" čumák?
Jestli se nepletu na Boeing dokonce planoval 747 primarne jako nakladni. a take pocita s tim ze stara letadla pro pasazery predelaji nasledne na cargo.
O odklapecim cumaku jsem slysel jen u primo vytvorenych cargo letadel.
Boeing dokonce vytvari sady pro zmenu z pasazer/cargo
info najdes na http://www.mdc.com/commercial/startup/747bcf.html
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Odklápěcí čumák se u osobní 747 asi nedá namontovat (přeci jen je to dost zásadní zásah do statiky trupu), maximálně jdou přidat nákladové dveře v trupu. Nechci nějak mást, ale mám pocit, že první nákladní 747 mají okénka pouze zaslepená, v čisté verzi F bez oken se vyrábějí až verze -400, možná -300.
Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor) a B747 QC, které šly podle libosti rychle přestavět na osobní/nákladní; používal je např. Pan Am (a zároveň letadla byla koncipována jako záložní transportní pro případ nějaké krize).
No a praxe přestavování starých letadel na cargo je zcela běžná, a to nejen u B747... Zajeď třeba do Drážďan; tamní firma Elbe takhle přestavuje A310 a A300, občas je na to docela zajímavý pohled-nedávno měli v parádě třeba A310 Air India...
Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor) a B747 QC, které šly podle libosti rychle přestavět na osobní/nákladní; používal je např. Pan Am (a zároveň letadla byla koncipována jako záložní transportní pro případ nějaké krize).
No a praxe přestavování starých letadel na cargo je zcela běžná, a to nejen u B747... Zajeď třeba do Drážďan; tamní firma Elbe takhle přestavuje A310 a A300, občas je na to docela zajímavý pohled-nedávno měli v parádě třeba A310 Air India...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)
Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
wampa píše:kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)
Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html
Hmhmhm... Combi je na některé linky určitě bezva provedení, ale není těžší vyvážit náklad v combi, než v čistokrevném cargu? Vycházím s (možná mylného) předpokladu, že náklad je těžší, než pasažéři a jejich zavazadla.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Tom Air píše:wampa píše:kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)
Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html
Hmhmhm... Combi je na některé linky určitě bezva provedení, ale není těžší vyvážit náklad v combi, než v čistokrevném cargu? Vycházím s (možná mylného) předpokladu, že náklad je těžší, než pasažéři a jejich zavazadla.
Naklad zase o tolik tezsi nebude, protoze kdyz vezmes, ze krome lidi a zavazadel mas vepredu jeste sedacky, strop a dalsi veci. A vzadu to vypada takto http://www.airliners.net/open.file/1097391/M/
Sice to vyvazeni nebude uplne nejjeduzsi, ale asi to jde, protoze by to jinak nedelali.