Air France Cargo

Odpovědět
Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Air France Cargo

Příspěvek od Tom Air »

Tento dotaz se netýká jen Air France Cargo, ale i jiných leteckých společností. Chci se zeptat, jestli cargo letadla, která mají okýnka, jsou vyřazená letadla pro pasažéry, nebo jestli slouží od počátku jako nákladní. Typický příklad - B 747-200. Nechápu, jak takové letadlo může vyhovovat požadavkům na přepravu nákladu. Má např. "odklápěcí" čumák?


wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Air France Cargo

Příspěvek od wampa »

Tom Air píše:Tento dotaz se netýká jen Air France Cargo, ale i jiných leteckých společností. Chci se zeptat, jestli cargo letadla, která mají okýnka, jsou vyřazená letadla pro pasažéry, nebo jestli slouží od počátku jako nákladní. Typický příklad - B 747-200. Nechápu, jak takové letadlo může vyhovovat požadavkům na přepravu nákladu. Má např. "odklápěcí" čumák?


Jestli se nepletu na Boeing dokonce planoval 747 primarne jako nakladni. a take pocita s tim ze stara letadla pro pasazery predelaji nasledne na cargo.

O odklapecim cumaku jsem slysel jen u primo vytvorenych cargo letadel.

Boeing dokonce vytvari sady pro zmenu z pasazer/cargo
info najdes na http://www.mdc.com/commercial/startup/747bcf.html

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

Odklápěcí čumák se u osobní 747 asi nedá namontovat (přeci jen je to dost zásadní zásah do statiky trupu), maximálně jdou přidat nákladové dveře v trupu. Nechci nějak mást, ale mám pocit, že první nákladní 747 mají okénka pouze zaslepená, v čisté verzi F bez oken se vyrábějí až verze -400, možná -300.
Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor) a B747 QC, které šly podle libosti rychle přestavět na osobní/nákladní; používal je např. Pan Am (a zároveň letadla byla koncipována jako záložní transportní pro případ nějaké krize).
No a praxe přestavování starých letadel na cargo je zcela běžná, a to nejen u B747... Zajeď třeba do Drážďan; tamní firma Elbe takhle přestavuje A310 a A300, občas je na to docela zajímavý pohled-nedávno měli v parádě třeba A310 Air India... :wink:

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)

Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Tom Air »

wampa píše:
kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)

Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html


Hmhmhm... :roll: Combi je na některé linky určitě bezva provedení, ale není těžší vyvážit náklad v combi, než v čistokrevném cargu? Vycházím s (možná mylného) předpokladu, že náklad je těžší, než pasažéři a jejich zavazadla. :?:


wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

Tom Air píše:
wampa píše:
kuba.biker píše:Pak se také ovšem dělaly B747 Combi (patrně jen verze -100 a -200), což znamená mix osobní a nákladní (od úrovně třetích dveří je nákl. prostor)

Ty se delaji stale, trebas KLM je ma jako 747-406M (i kdyz jsou myslim ted jedinni)
http://www.seatexpert.com/_KL_747_combi.html


Hmhmhm... :roll: Combi je na některé linky určitě bezva provedení, ale není těžší vyvážit náklad v combi, než v čistokrevném cargu? Vycházím s (možná mylného) předpokladu, že náklad je těžší, než pasažéři a jejich zavazadla. :?:


Naklad zase o tolik tezsi nebude, protoze kdyz vezmes, ze krome lidi a zavazadel mas vepredu jeste sedacky, strop a dalsi veci. A vzadu to vypada takto http://www.airliners.net/open.file/1097391/M/
Sice to vyvazeni nebude uplne nejjeduzsi, ale asi to jde, protoze by to jinak nedelali.

airbus320
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 04. 08. 2006, 15:04
Stav: Offline

Příspěvek od airbus320 »

Vyvazeni B747 Combi je pekne slozita zalezitost, nekdy byvaji kvuli vaze vyblokovany i dve rady sedadel. Ale KLM si snazi B747M udrzet co nejdele jelikoz cargo jim vytvari pekny profit


Odpovědět