Ceny letenek
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Ceny letenek
Dokáže někdo zdůvodnit, proč AF momentálně prodává na duben-květen letenky na transatlantické lety+přípoj z PRG na některé dny za necelých 15.000 Kč (zpátečka včetně všeho) a do stejného místa v mnohem nižší sezoně a mnohem déle dopředu, na říjen, za více, než 21.000 Kč? Počítají s rostoucí cenou ropy?
Re: Ceny letenek
Globík píše:Dokáže někdo zdůvodnit, proč AF momentálně prodává na duben-květen letenky na transatlantické lety+přípoj z PRG na některé dny za necelých 15.000 Kč (zpátečka včetně všeho) a do stejného místa v mnohem nižší sezoně a mnohem déle dopředu, na říjen, za více, než 21.000 Kč? Počítají s rostoucí cenou ropy?
Nejen AF, podle mne to tak maji vsichni dopravci na TATL od cervence - Koukal jsem na SFO - a na cervenec - rijen to zacina na 20-22 tisicich.
Podle mne jeste vsichni nemaji v systemech levnejsi tridy RBD.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
Globík píše:Dokáže někdo zdůvodnit, proč AF momentálně prodává na duben-květen letenky na transatlantické lety+přípoj z PRG na některé dny za necelých 15.000 Kč (zpátečka včetně všeho) a do stejného místa v mnohem nižší sezoně a mnohem déle dopředu, na říjen, za více, než 21.000 Kč? Počítají s rostoucí cenou ropy?
Proc mas dojem, ze v rijnu je mensi sezona?
SFO neni koupacka destinace a z obchodnich cestujicich vytlacej vic $$$.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
flyingblue píše:Globík píše:Dokáže někdo zdůvodnit, proč AF momentálně prodává na duben-květen letenky na transatlantické lety+přípoj z PRG na některé dny za necelých 15.000 Kč (zpátečka včetně všeho) a do stejného místa v mnohem nižší sezoně a mnohem déle dopředu, na říjen, za více, než 21.000 Kč? Počítají s rostoucí cenou ropy?
Proc mas dojem, ze v rijnu je mensi sezona?
SFO neni koupacka destinace a z obchodnich cestujicich vytlacej vic $$$.
Nemluvil jsem o SFO
Nicméně obecně na TATL podle mě (samozřejmě se můžu mýlit) jsou vždy na podzim akce, na leden-únor je fůra ještě lepších akcí a na jaro nic nebo nic moc. Nejlevnější třídy se na květen už teď pomalu začínají vyprodávat (např.AF, OS). Myslíš, že jediní turisté jsou koupáci?
(Samozřejmě netvrdím, že gró TATL cestujících jsou turisté, ale podle mě vliv na obsazenost letadel mají.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
Globík píše:flyingblue píše:Proc mas dojem, ze v rijnu je mensi sezona?
SFO neni koupacka destinace a z obchodnich cestujicich vytlacej vic $$$.
Nemluvil jsem o SFO
Nicméně obecně na TATL podle mě (samozřejmě se můžu mýlit) jsou vždy na podzim akce, na leden-únor je fůra ještě lepších akcí a na jaro nic nebo nic moc. Nejlevnější třídy se na květen už teď pomalu začínají vyprodávat (např.AF, OS). Myslíš, že jediní turisté jsou koupáci?
(Samozřejmě netvrdím, že gró TATL cestujících jsou turisté, ale podle mě vliv na obsazenost letadel mají.
AF taky neni na ATL domaci. Litaj tam jednou denne se slusne nalozenou 343. Pravda prodavaj taky mista v 763/764 DL, jenze ... Kurs EUR/USD je docela houpaci.
Nemyslim, ze jedini turiste jsou koupaci, nicmene vsem aerolinkam jde (teda melo by jit) o maximalizaci zisku. Naklady na letadlo jsou skoro stejny, at leti X nebo Y lidi a jim jde o maximalizaci zisku z kazdyho letu. Pokud mas stejny naklady, tak je skoro jedno, jestli leti 10 lidi s letenkama po 50.000 nebo 100 lidi s letenkama po 5.000 Kc (podotykam, ze jsem si vedom, ze to neni az tak jednoduchy - clovek musi pocitat s feeding lety, prodejem mist codesharovym partnerum a podobne).
Ja za letosni rok letel do USA s AF jen jednou (min nez 10%) - kurs EUR/USD + letistni poplatky na CDG. Vsechen budget zbastila DL.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
flyingblue píše:Globík píše:flyingblue píše:Proc mas dojem, ze v rijnu je mensi sezona?
SFO neni koupacka destinace a z obchodnich cestujicich vytlacej vic $$$.
Nemluvil jsem o SFO
Nicméně obecně na TATL podle mě (samozřejmě se můžu mýlit) jsou vždy na podzim akce, na leden-únor je fůra ještě lepších akcí a na jaro nic nebo nic moc. Nejlevnější třídy se na květen už teď pomalu začínají vyprodávat (např.AF, OS). Myslíš, že jediní turisté jsou koupáci?
(Samozřejmě netvrdím, že gró TATL cestujících jsou turisté, ale podle mě vliv na obsazenost letadel mají.
AF taky neni na ATL domaci. Litaj tam jednou denne se slusne nalozenou 343. Pravda prodavaj taky mista v 763/764 DL, jenze ... Kurs EUR/USD je docela houpaci.
Nemyslim, ze jedini turiste jsou koupaci, nicmene vsem aerolinkam jde (teda melo by jit) o maximalizaci zisku. Naklady na letadlo jsou skoro stejny, at leti X nebo Y lidi a jim jde o maximalizaci zisku z kazdyho letu. Pokud mas stejny naklady, tak je skoro jedno, jestli leti 10 lidi s letenkama po 50.000 nebo 100 lidi s letenkama po 5.000 Kc (podotykam, ze jsem si vedom, ze to neni az tak jednoduchy - clovek musi pocitat s feeding lety, prodejem mist codesharovym partnerum a podobne).
Ja za letosni rok letel do USA s AF jen jednou (min nez 10%) - kurs EUR/USD + letistni poplatky na CDG. Vsechen budget zbastila DL.
Nerozumím skoro ničemu, co píšeš (tedy hlavně nechápu souvislosti). Jako bychom každý mluvili jiným jazykem... (Netvrdím, že chyba je jasně na Tvojí straně)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
Říjen v San Franciscu i jinde (v Paříži - bůh ví proč, když tam tou dobou skoro pořád prší) je hlavní sezóna - tou dobou je v Kalifornii nádherně - letěl jsem koncem března se Southwest z LAX do Oaklandu a v životě jsem neviděl tak nádhernou krajinu, jako je u kopců nad San Franciscem - sytě zelené pahorky protkané cestičkami a kapličkami - to je jen na jaře a na podzim, přes léto je to vyprahlá tráva - bylo to jako rajská krajina.
Od února do května měly letos BA i Virin Atlatnic LHR - SFO nebo LAX za 7500 Kč - pokud to bude každou mimosezónu, rád bych to využil
Od února do května měly letos BA i Virin Atlatnic LHR - SFO nebo LAX za 7500 Kč - pokud to bude každou mimosezónu, rád bych to využil
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
- Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi.... - Bydliště: medzi TYS a ILZ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
flyingblue píše:
AF taky neni na ATL domaci. Litaj tam jednou denne se slusne nalozenou 343. Pravda prodavaj taky mista v 763/764 DL, jenze ... Kurs EUR/USD je docela houpaci.
[vymazany kus]
Ja za letosni rok letel do USA s AF jen jednou (min nez 10%) - kurs EUR/USD + letistni poplatky na CDG. Vsechen budget zbastila DL.
to je omyl, ze vsetko zbastila DL. AF a DL maju joint-venture (JV) v TATL priestore (v podstate okopirovali NW a KL JV). Teda AF a DL zdielaju naklady a prijem pre TATL lety v pomere 50% k 50%. Tym padom je jedno, ktora spolocnost leti na danej linke. Dolezite pre nich je, aby pocet sedadiel na lietadlach v danom casovom intervale (e.g. 1 rok) bol zhruba rovnaky pre obe firmy. To, ze maju JV a este aj ATI (anti trust immunity, ktorej sucastou su AF, KL, NW, DL, AZ a OK) im umoznuje nasadzovat na jednotlive lety lietadla so spravnou kapacitou a este aj koordinovat ceny a rozvrhy....
--Jano
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
JanoLietac píše:flyingblue píše:
AF taky neni na ATL domaci. Litaj tam jednou denne se slusne nalozenou 343. Pravda prodavaj taky mista v 763/764 DL, jenze ... Kurs EUR/USD je docela houpaci.
[vymazany kus]
Ja za letosni rok letel do USA s AF jen jednou (min nez 10%) - kurs EUR/USD + letistni poplatky na CDG. Vsechen budget zbastila DL.
to je omyl, ze vsetko zbastila DL. AF a DL maju joint-venture (JV) v TATL priestore (v podstate okopirovali NW a KL JV). Teda AF a DL zdielaju naklady a prijem pre TATL lety v pomere 50% k 50%. Tym padom je jedno, ktora spolocnost leti na danej linke. Dolezite pre nich je, aby pocet sedadiel na lietadlach v danom casovom intervale (e.g. 1 rok) bol zhruba rovnaky pre obe firmy. To, ze maju JV a este aj ATI (anti trust immunity, ktorej sucastou su AF, KL, NW, DL, AZ a OK) im umoznuje nasadzovat na jednotlive lety lietadla so spravnou kapacitou a este aj koordinovat ceny a rozvrhy....
--Jano
No nechci se hadat, ale do sveho budgetu vidim jiste lepe nez Ty A muj budget zbastila DL.
Nerad bych se hadal, ale mame dojem, ze na lince DL02/063 (PRG_ATL) zcela jiste nema AF a DL 50% (to by nezbylo nic na OK). A muj letosni itinerar vypadal typicky:
PRG -> ATL -> neco ve statech
I kdyz AF nabizely casto PRG -> CDG -> neco ve statech za ponekud vetsi cenu.
Ano, nez DL otevrela linku PRG -> ATL, tak sem tam mel segment PRG -> CDG a pak za ocean, ale ted to nema smysl (ani casove a obvykle ani cenove).
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
- Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi.... - Bydliště: medzi TYS a ILZ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
flyingblue píše:
No nechci se hadat, ale do sveho budgetu vidim jiste lepe nez Ty
o tom absolutne niet pochyb...
flyingblue píše:A muj budget zbastila DL.
ty si dal peniaze DL. to ako si ich interne medzi sebou rozdelili DL(NW) a AF-KL to uz je dane tym JV. Ci je sucastou toho JV uz aj tato linka to neviem (a je mozne ze asi este nie kedze nema AF kod), ale z dlhodobeho hladiska budu v JV vsetky TATL linky s DL, NW, KL, AF kodmi....
flyingblue píše:Nerad bych se hadal, ale mame dojem, ze na lince DL02/063 (PRG_ATL) zcela jiste nema AF a DL 50% (to by nezbylo nic na OK).
ale zostalo. Tak myslim, ze CSA si len kupuje od DL blok sedadiel (nie je sucastou toho JV, aj ked je sucastou ATI).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
JanoLietac píše:flyingblue píše:
No nechci se hadat, ale do sveho budgetu vidim jiste lepe nez Ty
o tom absolutne niet pochyb...flyingblue píše:A muj budget zbastila DL.
ty si dal peniaze DL. to ako si ich interne medzi sebou rozdelili DL(NW) a AF-KL to uz je dane tym JV. Ci je sucastou toho JV uz aj tato linka to neviem (a je mozne ze asi este nie kedze nema AF kod), ale z dlhodobeho hladiska budu v JV vsetky TATL linky s DL, NW, KL, AF kodmi....flyingblue píše:Nerad bych se hadal, ale mame dojem, ze na lince DL02/063 (PRG_ATL) zcela jiste nema AF a DL 50% (to by nezbylo nic na OK).
ale zostalo. Tak myslim, ze CSA si len kupuje od DL blok sedadiel (nie je sucastou toho JV, aj ked je sucastou ATI).
Vzhledem k tomu, ze ta linka nema AF kod, tak bych pochyboval, ze z ni ma AF nejaky profit.
Re: Ceny letenek
Taková malá sonda do toho, jak funguje codeshare mezi Deltou a ČSA:-)
let Praha - New York a zpět, odlet 28/1, návrat 5/2. samozřejmě jde o let ČSA
Delta (operated by CSA) 11 703 Kč
ČSA - skutečný let ČSA 13 201 Kč
přes kralovna.cz
jen tak pro zajímavost, cena přes web csa 15 161 Kč
neudělali soudruzi z ČSA někde chybu?
let Praha - New York a zpět, odlet 28/1, návrat 5/2. samozřejmě jde o let ČSA
Delta (operated by CSA) 11 703 Kč
ČSA - skutečný let ČSA 13 201 Kč
přes kralovna.cz
jen tak pro zajímavost, cena přes web csa 15 161 Kč
neudělali soudruzi z ČSA někde chybu?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
- Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi.... - Bydliště: medzi TYS a ILZ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
euroflyer píše:Taková malá sonda do toho, jak funguje codeshare mezi Deltou a ČSA:-)
let Praha - New York a zpět, odlet 28/1, návrat 5/2. samozřejmě jde o let ČSA
Delta (operated by CSA) 11 703 Kč
ČSA - skutečný let ČSA 13 201 Kč
přes kralovna.cz
jen tak pro zajímavost, cena přes web csa 15 161 Kč
neudělali soudruzi z ČSA někde chybu?
tu su cele data z matrix.itasoftware.com
DL
Fare (A1): DL PRGNYC TLSSWB5 fare (rules) CZK 2200
Fare (A2): DL NYCPRG TLSSWB5 fare (rules) CZK 2200
Tax: USDA APHIS Fee $5.00
Tax: US Immigration Fee $7.00
Tax: US Customs Fee $5.50
Tax: Czech Embarkation Tax CZK 525
Tax: US International Arrival Tax $15.40
Tax: DL YQ surcharge €200.00
Tax: US International Departure Tax $15.40
Tax: US September 11th Security Fee $2.50
Tax: US Passenger Facility Charge $4.50
Total for 1 adult passenger: CZK 11237
OK
Fare (A1): OK PRGNYC SSFCZ fare (rules) CZK 2895
Fare (A2): OK NYCPRG SSFCZ fare (rules) CZK 2895
Tax: USDA APHIS Fee $5.00
Tax: US Immigration Fee $7.00
Tax: US Customs Fee $5.50
Tax: Czech Embarkation Tax CZK 525
Tax: US International Arrival Tax $15.40
Tax: OK YQ surcharge €204.00
Tax: US International Departure Tax $15.40
Tax: US September 11th Security Fee $2.50
Tax: US Passenger Facility Charge $4.50
Total for 1 adult passenger: CZK 12733
a ci sudruhovja niekde nespravili chybu? nevieme povedat bez toho, aby sme vedeli kolko sedadiel zostava DL a OK predat v kazdej rezervacnej triede a bez toho bay sme vedeli ako je ten code sharing medzi OK a DL nastaveny. kupuje si DL X sedadiel od OK a ich predaj si sama potom manazuje? kupuje si 50% sedadiel? moze is DL na 100% kapacity lietadla pri predaji leteniek? to su tie veci okolo hard/soft block code sharing, o ktorych pochybujem, ze by sme sa mi cestujuci nejako jednoducho dozvedeli...
Re: Ceny letenek
JanoLietac píše:euroflyer píše:Taková malá sonda do toho, jak funguje codeshare mezi Deltou a ČSA:-)
let Praha - New York a zpět, odlet 28/1, návrat 5/2. samozřejmě jde o let ČSA
Delta (operated by CSA) 11 703 Kč
ČSA - skutečný let ČSA 13 201 Kč
přes kralovna.cz
jen tak pro zajímavost, cena přes web csa 15 161 Kč
neudělali soudruzi z ČSA někde chybu?
tu su cele data z matrix.itasoftware.com
DL
Fare (A1): DL PRGNYC TLSSWB5 fare (rules) CZK 2200
Fare (A2): DL NYCPRG TLSSWB5 fare (rules) CZK 2200
Tax: USDA APHIS Fee $5.00
Tax: US Immigration Fee $7.00
Tax: US Customs Fee $5.50
Tax: Czech Embarkation Tax CZK 525
Tax: US International Arrival Tax $15.40
Tax: DL YQ surcharge €200.00
Tax: US International Departure Tax $15.40
Tax: US September 11th Security Fee $2.50
Tax: US Passenger Facility Charge $4.50
Total for 1 adult passenger: CZK 11237
OK
Fare (A1): OK PRGNYC SSFCZ fare (rules) CZK 2895
Fare (A2): OK NYCPRG SSFCZ fare (rules) CZK 2895
Tax: USDA APHIS Fee $5.00
Tax: US Immigration Fee $7.00
Tax: US Customs Fee $5.50
Tax: Czech Embarkation Tax CZK 525
Tax: US International Arrival Tax $15.40
Tax: OK YQ surcharge €204.00
Tax: US International Departure Tax $15.40
Tax: US September 11th Security Fee $2.50
Tax: US Passenger Facility Charge $4.50
Total for 1 adult passenger: CZK 12733
a ci sudruhovja niekde nespravili chybu? nevieme povedat bez toho, aby sme vedeli kolko sedadiel zostava DL a OK predat v kazdej rezervacnej triede a bez toho bay sme vedeli ako je ten code sharing medzi OK a DL nastaveny. kupuje si DL X sedadiel od OK a ich predaj si sama potom manazuje? kupuje si 50% sedadiel? moze is DL na 100% kapacity lietadla pri predaji leteniek? to su tie veci okolo hard/soft block code sharing, o ktorych pochybujem, ze by sme sa mi cestujuci nejako jednoducho dozvedeli...
zajímavý je ten rozdíl v YQ, opět v neprospěch OK.
jako zákazníkovi mi to je celkem jedno, jen se budu divit, jak je možné, že to je s deltou levnější...
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Ceny letenek
Dovolujeme si Vás upozornit na cenovou úpravu tarifní struktury Air France, KLM a Delta Air Lines.
Ve dnech 29.-30.06.2010 dochazí k mírnému navýšení tarifů na letech do Severni Ameriky. U rezervací provedených před 29.06.2010 budeme autorizovat jejich původní kalkulace za následujících podmínek:
- letenky musí být vystaveny nejpozdeji 01.07.2010
Ve dnech 29.-30.06.2010 dochazí k mírnému navýšení tarifů na letech do Severni Ameriky. U rezervací provedených před 29.06.2010 budeme autorizovat jejich původní kalkulace za následujících podmínek:
- letenky musí být vystaveny nejpozdeji 01.07.2010