Stránka 1 z 1

Let s 21 let starým A320 F-GFKB (MSN 007)

Napsal: 09. 01. 2009, 19:33
od Smurfx
Před dvěma týdny jsem z letěl z Paříže do Prahy A320 Air France registrace F-GFKB, které je jedním z prvních vyrobených A320 vůbec, teprve sedmý vyrobený kus.

Letadlo nemá winglety (v té době se na A320 ještě neinstalovaly), a v přední i zadní části dominují interiéru panely v tmavě hnědé barvě. Letadlo má za sebou například kolaps přední podvozkové nohy před pár lety http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=936 , nebo střet s hejnem ptáků v roce 1995 a určitě statisíce nelétaných mil.

Let s ním nebyl o tolik jiný, ale pozoroval jsem větší vibrace a celkově více různých rušivých zvuků, celé letadlo už bylo jednoduše olétané. Na druhou stranu je úžasné, že ještě takto bez problémů létá a laik si takového stáří ani nevšimne.

Jak dlouho myslíte, že ještě bude létat?

Re: Let s 21 let starým A320 F-GFKB (MSN 007)

Napsal: 10. 01. 2009, 02:58
od Don intanon
U Aerosuru jsem letel 29 let starym letadlem 737-200 a vsiml jsem si toho az zpetne na netu. AF bude spis trapit spotreba nez ze by nemohlo letat. I kdyz dnes sla ropa znovu vyrazne dolu. Mesicni kontrakt na Brent se snizil z 50,56 na 45,93USD, takze ani toto uz nebude tak aktualni, jako treba pred 1/2 rokem

Re: Let s 21 let starým A320 F-GFKB (MSN 007)

Napsal: 10. 01. 2009, 11:14
od Smurfx
Don intanon píše:U Aerosuru jsem letel 29 let starym letadlem 737-200 a vsiml jsem si toho az zpetne na netu. AF bude spis trapit spotreba nez ze by nemohlo letat. I kdyz dnes sla ropa znovu vyrazne dolu. Mesicni kontrakt na Brent se snizil z 50,56 na 45,93USD, takze ani toto uz nebude tak aktualni, jako treba pred 1/2 rokem


Tak v případě 737-200 se dá vysoký věk předpokládat :)

Proč by měla AF trápit zrovna spotřeba u tohoto letadla. Motory se snad pravidelně mění a spotřeba by tak neměla být vyšší, než v případě nových A320. Možná pár desetin procenta tam bude kvůli opotřebování dalších součástek, ale jinak?...