r13 píše:Ne zebych chtel hadat. Chtel jesm upozornit, ze AF komunikuje divne. Ztratu tlaku rekli jen na druhy den. Ze zacatku bylo jen zkrat a selhani "nekterych pocitacu".
********
1) Stává se každý den zcela běžně, že v oblastech nad oceány bez radarového pokrytí se letadlo vlivem určitých problémů neohlásí a posádka se s hlášením o pár minut, nebo i o půl hodiny zpozdí. .....
3) Buď si jistý, že pokud do centrály Air France dorazí 4 minutové vysílání z letadla, oznamující multisystémová selhání včetně zkratu a depressurizaci, tak to pozornost vyvolá a okamžitě se kontaktuje posádka a kontaktují příslušná řízení letového provozu.......
-----
Tak je tato kombinace 1) a 3) ktera stala v tomto konkretnim pripade bezna nebo ne?
***********
4) Už v 5:30 GMT bylo zahájeno pátrání z Brazilské strany, takže jakých 7 hodin prosímtě.
-----
To beru, tohle info bylo prezentovano malo kde. Jen to bylo rozhodnuti Brazilske strany, ne AF. AF v 7:15 GMT rozhodla ze "situace je vazna" a zacali sbirat krizovy stab - je to 5 hodin po automatickem hlaseni.
*********
5) 2 hodiny potom, co se nehlásí letadlo na transatlantickém long-haul letu, by akorát pitomec do médií oficiálně pustil, ....
----
Souhlasim, ale neni nutne okamzite hlasit "spadlo". Je spousta vyrazu, jako "odklonilo se a hledame" , "pokousime kontaktovat a zjistit" .... Tim zpusobem prisli o moznost brzy zachitit mozne nahodne svedky na zemi/mori....
1) a 3) - kombinace rozhodně není běžná a právě proto se musí vše vyhodnotit a ne zbrkle něco rozhlašovat do médií. Je zde mnoho otazníků. Některé otázky neumíme odpovědět ani teď, například zda ACARS hlášení byla příčinou či důsledkem, zda byla hlášení pravdivá nebo zda šlo v některých/všech případech o poruchu senzorů.
Je známo mnoho případů, kdy se nějaké senzory v letadle porouchají a v důsledku toho může palubní počítač interpretovat chybně výsledky.
Podle tebe tedy, jakmile přišly zprávy do centrály Air France o selháních a letadlo se poté neohlásilo, tak měli představitelé okamžitě naklusat a říct, něco se děje, nevíme co, možná nic, možná něco... ? Polovina novinářů by se ti vysmála a ta druhá by z toho udělala megapříběh o záhadném zmizení letadla, i když ještě ani zbývalo desítky dalších možných vysvětlení v tom čase (únos, útok, nutnost diverze, zkrat znemožňující komunikaci v kombinaci se špatným počasím) apod.
----------------------------------------------------------------------------
5) zhruba 2 hodiny po sledu událostí bylo zahájeno pátrání z Brazilské strany, což je logické, protože s letadlem naposledy komunikovala, měla nejvíce informací, část oblasti možného zřícení patří k pobřežním vodám, bylo to blízko atd.
To jako kdyby se zřítilo letadlo Singapore Airlines u Brna, tak bys tam nikoho nevysílal a čekal bys, až by se představitelé aerolinek na druhém konci světa, kde je noc a vědí ještě méně, než ty, na poradě rozhodli? To nemyslíš vážně....
Air France sama o sobě opravdu po nikom pátrat nemůže. Nebo si myslíš, že má v každém státě nějaké záložní pátrací letadlo, kdyby náhodou poblíž spadl nějaký Airbus A330, aby mohla rychle pátrat? V těchto záležitostech je plně odkázána na vlády. Opět opakuji, že už 2 hodiny po sledu událostí bylo zahájeno pátrání Brazilců. Jestli si myslíš, že Brazilci nijak s leteckou společností nekomunikovali, tak se opět určitě mýlíš. Samozřejmě zjišťovali, co Air France ví, jestli se nepodařilo je nějak kontaktovat, případně kolik lidí je na palubě, zda je tam nějaký nebezpečný náklad či speciální vybavení, aby náležitě mohli přizpůsobit pátrání a připravit náležitě záchranné složky.
Pokud by Air France řeklo ne, to je v pohodě. Myslíme si, že bude vše ok, nic nepodnikejte, tak by asi nebylo zahájeno tak masivní pátrání z Brazílie - to vše prosím uprostřed noci před plánovaným přistáním letadla a nad ránem a ráno poté ze Senegalu, vesmíru francouzskými satelity, francouzským námořnictvem a následně též americkými satelity. Ráno byly zkontaktovány i lodě poblíž, aby hlásily případné trosky, nebo pomohly s pátráním.
5) tohle je absolutní blbost. Často se například v Pacifiku stává, že letadla musí vlivem cyklonů měnit výrazněji letové trasy. Stačilo by, aby se něco stalo z komunikací a o letadle třeba 5 hodin nikdo nic neví. Příkladem je myslím let DHL z před dvou let, který se musel odchýlit od trasy a vypadla jim komunikace kvůli bouřce a výboji, nebo něčemu podobnému (přesně si to nepamatuji) a podařilo se jim zkontaktovat se se zemí až po 4 hodinách letu nad oceánem. To by jako letecké společnosti měly pokaždé vydávat tiskové zprávy a svolávat tiskovky a vyvolávat paniku, když ztratí takto kontakt s letadlem? To by pak v těch médiích vypadalo... Už teď dokážou z jedné nehody udělat takovou mega bublinu. Představ si, že by se každý týden na Nově objevila zpráva, že se ztratilo letadlo (to, že se pak našlo, už by nebylo tak zajímavé a tolik prostoru by tomu nebylo věnováno). To by se asi lidem chtělo hodně létat že?
Já vím o co ti jde. Chceš ukázat, že se to Air France snažila tutlat a postupovala nezodpovědně. Musíš si ale uvědomit, kde se to stalo a za jak záhadných okolností. Málokdy se letadlo ztratí v radarem nepokryté oblasti, bez vyslání may day, polohy, ničeho. To vše rozhodování komplikuje a prodlužuje. Také si uvědom, že záchranná akce je velmi rozsáhlé rozhodnutí, vyžadující koordinaci, komunikaci a schválení mnoha lidí - jak představitelů aerolinií, tak armády nebo politiků/krizových štábů.
Prostě si to musíš přestat představovat tak naivně, jako že šéf Air France v jednu v noci zavolá do Brazílie, řekne "ztratili jsme letadlo, najděte ho". Obvolá pár blízkých vojenských přístavů a poprosí, aby vypluly válečné a pátrací lodě, svolá všechny média a řekne, že nic neví a ale preventivně hledá naše letadlo půlka jižní Ameriky, pak zavolá Obamovi, jestli by mu nepůjčil nějaký ten špionážní satelit, že by si sám chtěl prohledat 10 000 čtverečních kilometrů vodní plochy.... Takhle to prostě nefunguje a vše podléhá rozhodování a schvalování....
Já si naopak myslím, že rychlost a způsob komunikace a záchranných operací vzhledem k velmi neobvyklým a nepříjemným okolnostem opravdu byly překvapivě svižné a rychlé.