Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Odpovědět
františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od františek dobrota »

Za průběh pátrání a záchrany jsou odpovědné složky řízení podle příslušných předpisů(ACC/SAR).Přiloženo neověřené tiskové prohlášní BAF s časy (brazil )..
Součástí vyšetřování nehody je i vyhodnocení záchraných prací..

The Brazilian Air Force Command informs that it has begun search operations for AIR FRANCE FLIGHT 447, which disappeared when flying from Rio de Janeiro, Brazil to Paris, France, with an estimated arrival time of 6:10 AM (Brasilia time).

The AIR FRANCE aircraft took off from Galeão Airport in Rio at 7:30 PM local time. At 10:30 PM, Flight AFR 447 made its last contact via radio with the Atlantic Area Control Center (CINDACTA III) at position INTOL (565 kilometers from the city of Natal, RN), informing that it was entering the airspace of DAKAR - Senegal (position TASIL – 1,228 km from Natal), at11:20 (Brasilia time). At 10:48 PM, when the aircraft left CINDACTA III's radar coverage, at the island of Fernando de Noronha, information indicated that the aircraft was flying normally at an altitude of 35,000 feet (11 km) and at a velocity of 453 knots (840 km/h).

At the time estimated for position TASIL (11:20 PM), the AIR FRANCE aircraft did not make the expected radio contact with CINDACTA III, of which DAKAR Control was informed.



At 2:30 AM local time, SALVAERO Recife activated search teams of the Brazilian Air Force - FAB, with one C-130 Hercules aircraft, one sea patrol P-95 Bandeirante and the Air-Land Rescue Squadron (PARASAR).

AIR FRANCE informed CINDACTA III, at 8:30 AM, Brasilia time, that at approximately 100 km from position TASIL, flight AFR 447 sent a message informing the company of mechanical problems on the aircraft (loss of pressurization and a failure in the electrical system).

Air Brigadier Antonio Carlos Moretti Bermudez
Head of the Air Force Center for Social Communication


a ještě tři neověřené doplňky, také brazilský čas..

2:00-3:00 AM Monday: Air France says French military radar begins searching for plane


4:30 AM Monday: Air France says it sets up crisis center.


6:15 AM Monday:Plane's scheduled arrival in Paris, according to Air France
Naposledy upravil(a) františek dobrota dne 02. 06. 2009, 14:30, celkem upraveno 1 x.


r13
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od r13 »

Ne zebych chtel hadat. Chtel jesm upozornit, ze AF komunikuje divne. Ztratu tlaku rekli jen na druhy den. Ze zacatku bylo jen zkrat a selhani "nekterych pocitacu".

********
1) Stává se každý den zcela běžně, že v oblastech nad oceány bez radarového pokrytí se letadlo vlivem určitých problémů neohlásí a posádka se s hlášením o pár minut, nebo i o půl hodiny zpozdí. .....

3) Buď si jistý, že pokud do centrály Air France dorazí 4 minutové vysílání z letadla, oznamující multisystémová selhání včetně zkratu a depressurizaci, tak to pozornost vyvolá a okamžitě se kontaktuje posádka a kontaktují příslušná řízení letového provozu.......
-----
Tak je tato kombinace 1) a 3) ktera stala v tomto konkretnim pripade bezna nebo ne?

***********
4) Už v 5:30 GMT bylo zahájeno pátrání z Brazilské strany, takže jakých 7 hodin prosímtě.
-----
To beru, tohle info bylo prezentovano malo kde. Jen to bylo rozhodnuti Brazilske strany, ne AF. AF v 7:15 GMT rozhodla ze "situace je vazna" a zacali sbirat krizovy stab - je to 5 hodin po automatickem hlaseni.


*********
5) 2 hodiny potom, co se nehlásí letadlo na transatlantickém long-haul letu, by akorát pitomec do médií oficiálně pustil, ....
----
Souhlasim, ale neni nutne okamzite hlasit "spadlo". Je spousta vyrazu, jako "odklonilo se a hledame" , "pokousime kontaktovat a zjistit" .... Tim zpusobem prisli o moznost brzy zachitit mozne nahodne svedky na zemi/mori....

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Night fly »


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od františek dobrota »

AV herald:
New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.

to o pořadí je nesmysl, kždá závada má svuj čas...a nebo jsou všechny unitř jedné minuty..

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Dachen »

Záchranáři našli trosky Airbusu, 650 km od pobřeží:
http://aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=638972


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Night fly »

františek dobrota píše:AV herald:
New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.

to o pořadí je nesmysl, kždá závada má svuj čas...a nebo jsou všechny unitř jedné minuty..


A ted to jeste prosim preloz, zejmena nasledujici:

-co implikuje zmena rezimu fly-by-wire :?:
-co je ADIRU a ISIS :?:
-co je PRIM1 a SEC1 :?:

A vubec, co vsechno z toho vyplyva :?:

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Smurfx »

františek dobrota píše:a ještě tři neověřené doplňky, také brazilský čas..

2:00-3:00 AM Monday: Air France says French military radar begins searching for plane


4:30 AM Monday: Air France says it sets up crisis center.


6:15 AM Monday:Plane's scheduled arrival in Paris, according to Air France


Ty časy máš odkud? Mimochodem další důkaz některým lidem tady, kteří si myslí, že se Francouzi několik hodin jen dívali na prázdné obrazovky, čekali a nic nedělali...

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od persona »

Robert píše:Nehoda linky Air France: další důvod nelétat - http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet ... 22589.html
Přijde mi to docela scestné: "Pokles počtu osobních letů se po zmizení letadla Air France ještě prohloubí. Množství přepravených osob se v posledních měsících snížilo kvůli hospodářské krizi. Nyní budou lidé hledat důvod, proč nelétat vůbec, tvrdí analytik Jan Procházka. "Letecká katastrofa zasáhne celý sektor," řekl pro on-line deník TÝDEN.cz Jan Procházka ze společnosti Cyrrus. Dodává, že se nehoda stala v nejméně vhodnou dobu. Přestože dosud není známá chyba, která ji zavinila, nedůvěra lidí k tomuto způsobu cestování se prohloubí."


To je nejen zcestné, ale přímo demagogické. Ale všimni si, že to byl tzv. analytik finanční společnosti - v médiích se denně objevují vyjádření analytiků Next Finance, Patria, Cyrrus, Goldman Sachs. Jejich predikce ceny zlata, komodit a rady kam investovat jsou asi tak relevantní jako :D Po diskusi s kamarádem ekonomem jsme se shodli, že být analytikem čehokoli je ta nejlepší profese na světě: maximální mediální efekt a dobrý plat a prakticky nulová zodpovědnost, když daná predikce nevyjde :lol: Vidím, že se tato banda vrhla i na leteckou dopravu.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Smurfx »

r13 píše:Ne zebych chtel hadat. Chtel jesm upozornit, ze AF komunikuje divne. Ztratu tlaku rekli jen na druhy den. Ze zacatku bylo jen zkrat a selhani "nekterych pocitacu".

********
1) Stává se každý den zcela běžně, že v oblastech nad oceány bez radarového pokrytí se letadlo vlivem určitých problémů neohlásí a posádka se s hlášením o pár minut, nebo i o půl hodiny zpozdí. .....

3) Buď si jistý, že pokud do centrály Air France dorazí 4 minutové vysílání z letadla, oznamující multisystémová selhání včetně zkratu a depressurizaci, tak to pozornost vyvolá a okamžitě se kontaktuje posádka a kontaktují příslušná řízení letového provozu.......
-----
Tak je tato kombinace 1) a 3) ktera stala v tomto konkretnim pripade bezna nebo ne?

***********
4) Už v 5:30 GMT bylo zahájeno pátrání z Brazilské strany, takže jakých 7 hodin prosímtě.
-----
To beru, tohle info bylo prezentovano malo kde. Jen to bylo rozhodnuti Brazilske strany, ne AF. AF v 7:15 GMT rozhodla ze "situace je vazna" a zacali sbirat krizovy stab - je to 5 hodin po automatickem hlaseni.


*********
5) 2 hodiny potom, co se nehlásí letadlo na transatlantickém long-haul letu, by akorát pitomec do médií oficiálně pustil, ....
----
Souhlasim, ale neni nutne okamzite hlasit "spadlo". Je spousta vyrazu, jako "odklonilo se a hledame" , "pokousime kontaktovat a zjistit" .... Tim zpusobem prisli o moznost brzy zachitit mozne nahodne svedky na zemi/mori....


1) a 3) - kombinace rozhodně není běžná a právě proto se musí vše vyhodnotit a ne zbrkle něco rozhlašovat do médií. Je zde mnoho otazníků. Některé otázky neumíme odpovědět ani teď, například zda ACARS hlášení byla příčinou či důsledkem, zda byla hlášení pravdivá nebo zda šlo v některých/všech případech o poruchu senzorů.

Je známo mnoho případů, kdy se nějaké senzory v letadle porouchají a v důsledku toho může palubní počítač interpretovat chybně výsledky.

Podle tebe tedy, jakmile přišly zprávy do centrály Air France o selháních a letadlo se poté neohlásilo, tak měli představitelé okamžitě naklusat a říct, něco se děje, nevíme co, možná nic, možná něco... ? Polovina novinářů by se ti vysmála a ta druhá by z toho udělala megapříběh o záhadném zmizení letadla, i když ještě ani zbývalo desítky dalších možných vysvětlení v tom čase (únos, útok, nutnost diverze, zkrat znemožňující komunikaci v kombinaci se špatným počasím) apod.

----------------------------------------------------------------------------

5) zhruba 2 hodiny po sledu událostí bylo zahájeno pátrání z Brazilské strany, což je logické, protože s letadlem naposledy komunikovala, měla nejvíce informací, část oblasti možného zřícení patří k pobřežním vodám, bylo to blízko atd.

To jako kdyby se zřítilo letadlo Singapore Airlines u Brna, tak bys tam nikoho nevysílal a čekal bys, až by se představitelé aerolinek na druhém konci světa, kde je noc a vědí ještě méně, než ty, na poradě rozhodli? To nemyslíš vážně....

Air France sama o sobě opravdu po nikom pátrat nemůže. Nebo si myslíš, že má v každém státě nějaké záložní pátrací letadlo, kdyby náhodou poblíž spadl nějaký Airbus A330, aby mohla rychle pátrat? V těchto záležitostech je plně odkázána na vlády. Opět opakuji, že už 2 hodiny po sledu událostí bylo zahájeno pátrání Brazilců. Jestli si myslíš, že Brazilci nijak s leteckou společností nekomunikovali, tak se opět určitě mýlíš. Samozřejmě zjišťovali, co Air France ví, jestli se nepodařilo je nějak kontaktovat, případně kolik lidí je na palubě, zda je tam nějaký nebezpečný náklad či speciální vybavení, aby náležitě mohli přizpůsobit pátrání a připravit náležitě záchranné složky.

Pokud by Air France řeklo ne, to je v pohodě. Myslíme si, že bude vše ok, nic nepodnikejte, tak by asi nebylo zahájeno tak masivní pátrání z Brazílie - to vše prosím uprostřed noci před plánovaným přistáním letadla a nad ránem a ráno poté ze Senegalu, vesmíru francouzskými satelity, francouzským námořnictvem a následně též americkými satelity. Ráno byly zkontaktovány i lodě poblíž, aby hlásily případné trosky, nebo pomohly s pátráním.


5) tohle je absolutní blbost. Často se například v Pacifiku stává, že letadla musí vlivem cyklonů měnit výrazněji letové trasy. Stačilo by, aby se něco stalo z komunikací a o letadle třeba 5 hodin nikdo nic neví. Příkladem je myslím let DHL z před dvou let, který se musel odchýlit od trasy a vypadla jim komunikace kvůli bouřce a výboji, nebo něčemu podobnému (přesně si to nepamatuji) a podařilo se jim zkontaktovat se se zemí až po 4 hodinách letu nad oceánem. To by jako letecké společnosti měly pokaždé vydávat tiskové zprávy a svolávat tiskovky a vyvolávat paniku, když ztratí takto kontakt s letadlem? To by pak v těch médiích vypadalo... Už teď dokážou z jedné nehody udělat takovou mega bublinu. Představ si, že by se každý týden na Nově objevila zpráva, že se ztratilo letadlo (to, že se pak našlo, už by nebylo tak zajímavé a tolik prostoru by tomu nebylo věnováno). To by se asi lidem chtělo hodně létat že?

Já vím o co ti jde. Chceš ukázat, že se to Air France snažila tutlat a postupovala nezodpovědně. Musíš si ale uvědomit, kde se to stalo a za jak záhadných okolností. Málokdy se letadlo ztratí v radarem nepokryté oblasti, bez vyslání may day, polohy, ničeho. To vše rozhodování komplikuje a prodlužuje. Také si uvědom, že záchranná akce je velmi rozsáhlé rozhodnutí, vyžadující koordinaci, komunikaci a schválení mnoha lidí - jak představitelů aerolinií, tak armády nebo politiků/krizových štábů.

Prostě si to musíš přestat představovat tak naivně, jako že šéf Air France v jednu v noci zavolá do Brazílie, řekne "ztratili jsme letadlo, najděte ho". Obvolá pár blízkých vojenských přístavů a poprosí, aby vypluly válečné a pátrací lodě, svolá všechny média a řekne, že nic neví a ale preventivně hledá naše letadlo půlka jižní Ameriky, pak zavolá Obamovi, jestli by mu nepůjčil nějaký ten špionážní satelit, že by si sám chtěl prohledat 10 000 čtverečních kilometrů vodní plochy.... Takhle to prostě nefunguje a vše podléhá rozhodování a schvalování....

Já si naopak myslím, že rychlost a způsob komunikace a záchranných operací vzhledem k velmi neobvyklým a nepříjemným okolnostem opravdu byly překvapivě svižné a rychlé.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Smurfx »

Night fly píše:
-co implikuje zmena rezimu fly-by-wire :?:
-co je ADIRU a ISIS :?:
-co je PRIM1 a SEC1 :?:

A vubec, co vsechno z toho vyplyva :?:


Změna režimu fly-by-wire na alternate law znamená, že počítače letadla přestanou optimalizovat vstupy od pilotů (řízení) a upravené je předávat motorům a řídícím plochám, ale přepnou se do modu, kdy se vypne envelope protection. Způsobeno je to méně závažným selháním některých senzorů a prvků letadla.

Dalším stupněm je direct law, kdy letadlo dělá přesně to, co piloti s prvky v kabině, žádná optimalizace, žádná ochrana apod. Je to hodně zjednodušeně známka toho, že si letadlo uvědomí, že je v průšvihu (selhání několika systémů), ze kterého se standardními automatickými metodami nevylíže a dá pilotům absolutní volnost, aby to dokázali nějak zachránit.

Ty další zkratky nevím, ale wikipedie a google jistě vysvětlí

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od františek dobrota »

Jen to doplním...

Night fly: No já měl rozepsaný co to je..ale pak lehl server..teda upgradoval.. :roll:

Alternate law - je degradovaný stav sytému řízení letadla, do kterého to "spadne"(z Normal law) v případě některých "dvojitých" závad. Letadlo ztratí většinu ochran v řízení, jako jsou ochrany pro překročení mezních poloh,ochrana proti překročení maximální rychlosti, překročení max. úhlu náběhu.Zůstává zachována ochrana proti maximálnímu přetížení.Do alternate law se také dostane pokud překročí max. polohy pro normal law..tuším +50/-30 ve sklonu a přes 120 stupňů v náklonu..

ADIRU - bedna ve které jsou dva samostané systémy -inerce která generuje polohu letadla v prostoru pro primární letové displeje(horizonty) a samozřejmě dává data pro řízení a autopilota,dále se data používají pro navigaci(nepříliš přesné, primární navigační prostředek je GPS).Druhá část je aerodynamická ústředna, ketrá z vnějších sensorů - statického a celkového tlaku, res. z jejich sensorů a snímače uhlu náběhu počítá rychlost, výšku ,teplotu a uhel náběhu.Bedny jsou celkem tři (ADIRU 1,2,3).

ISIS - je sdružený záložní přístroj -je na něm umělý horizont, rychloměr a výškoměr, jedná se o LCD. Nahrazuje původní klasickou trojici záložních přístrojů-záložního horizontu a záložního výškoměru/rychloměru.
Jen pro doplnění..power-up test tohohle zařízení trvá 90 sec.. :(

PRIM 1 (2,3) -hlavní počítače systému řízení letadla.Tři na letadle.

SEC 1(2,) - pomocné a záložní počítače sytému řízení letadla.Dva na letadle

cabin vertical speed - rychlost změny tlaku v kabině

alespoň tak..co to všechno znamená je dobrá otázka, ale asi ti ji nezodpovím - nikdo neřekl třeba kolik ADIRU vysadilo...myslím že i tak je jasné že posádka musela čelit velmi složité situaci..když vezmeme v potaz ža AF od začátku mluví o zkratu,tipnul bych si na problémy se některou DC HOT sběrnicí .
Naposledy upravil(a) františek dobrota dne 02. 06. 2009, 23:41, celkem upraveno 1 x.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od františek dobrota »

Smurfx: časy jsou z prune,kde je někdo uvádí jako "získané z médií".. :|

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Fanda »

HighFlyer píše:Zatim nejvyzivnejsi prispevek z diskuze pod clankem v Lidovkach:

Každé ditě ma mobil, desítky družic nad letadlem , desítky lodí pod letadlem - letadlo se stratí. Tak zvaní odborníci čumí, jak je to možné. Ostuda, leteckých společností , každý hrabe pro sebe a cestující je nezajimají , oni jsou přece pojištěni . Pane, Smiluj se nad ubohostí, šéfů leteckých společností. Hajzlove!


Opravdu výživný názor někoho, kdo ani neumí psát česky a netuší, že většina aerolinek se navzdory tomu odpornému hrabání jen s obtížemi drží nad vodou. Jako vzorek průměrné debility je to fajn, ale proč to sem dávat...

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Fanda »

persona píše:
Robert píše:Nehoda linky Air France: další důvod nelétat - http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet ... 22589.html
Přijde mi to docela scestné: "Pokles počtu osobních letů se po zmizení letadla Air France ještě prohloubí. Množství přepravených osob se v posledních měsících snížilo kvůli hospodářské krizi. Nyní budou lidé hledat důvod, proč nelétat vůbec, tvrdí analytik Jan Procházka. "Letecká katastrofa zasáhne celý sektor," řekl pro on-line deník TÝDEN.cz Jan Procházka ze společnosti Cyrrus. Dodává, že se nehoda stala v nejméně vhodnou dobu. Přestože dosud není známá chyba, která ji zavinila, nedůvěra lidí k tomuto způsobu cestování se prohloubí."


To je nejen zcestné, ale přímo demagogické. Ale všimni si, že to byl tzv. analytik finanční společnosti - v médiích se denně objevují vyjádření analytiků Next Finance, Patria, Cyrrus, Goldman Sachs. Jejich predikce ceny zlata, komodit a rady kam investovat jsou asi tak relevantní jako :D Po diskusi s kamarádem ekonomem jsme se shodli, že být analytikem čehokoli je ta nejlepší profese na světě: maximální mediální efekt a dobrý plat a prakticky nulová zodpovědnost, když daná predikce nevyjde :lol: Vidím, že se tato banda vrhla i na leteckou dopravu.


Naprostý souhlas. Ale když už mluvit o dopadu téhle katastrofy, spíš bych se ptal, jestli neovlivní postup AF v privatizaci ČSA. Přece jen se může stát, že když se k současným "běžným" provozním ztrátám teď ještě nabalí finanční ztráty z této události, nemusí AF zbýt na ČSA peníze. Nemluvě o tom, že vysoký management AF se bude soustředit právě na odvrácení dopadů katastrofy a nějaké ČSA mu budou ukradené. A to vůbec nepředpokládám, že by se ukázalo, že za katastrofu AF nějakým způsobem můžou.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvek od Zlin142 »

Že se po podobné události v TV a jinde objeví všemožní* análytici, všeználci, experti a odborníci (až už s úvozovkami nebo bez) a média je tahají jak králíky z klobouku, aby něčím vyplnily čas kdy zpráva je ještě "horká", ale skutečných spolehlivých informacích je minimum je celkem běžné a tak nějak předvídatelné.
Trošku mně ale překvapuje, že se najde někdo jako jakýsi kapitán British Airways na 747 kterého odkudsi vyhrabaly SkyNews, který - přestože se ještě ani nenašly trosky - už s jistotou "ví", že za nehodu můžou ETOPS. Od profesionála by přeci jenom člověk čekal trošku víc nadhledu a úsudku chladnou hlavou...

* problém malého českého rybníku je navíc v tom, že počet lidí které média považují za "odborníky" nebo odborníky a kteří jsou navíc dostatečně výřeční a ochotní jim na požádání vyjevit nějaké to moudro je značně omezený a tak ty samé xichty a názory vídáte furt dokola. Ekonomika - Šichtářová, Sedláček, občas nějaký nýmand z Cyrrusu nebo Patrie, Cestovní ruch - Okamura + ten ošklivý pán jehož jméno si nepamatuju a ze kterého mi vždycky málem naskočí vyrážka, Politologie - soudružka Dvořáková z VŠE, atd.


Odpovědět