Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Carlos_Plzeň
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 19. 07. 2007, 15:02
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Carlos_Plzeň » 29. 05. 2011, 12:04

Dydzeji dydzeji, a něco k věci by nebylo? :roll: To co jsem napsal je naprosto logický, kapitán tam nebyl, přišel, takže mu museli říct všechno co se stalo během toho co tam nebyl - přirovnam to k předání pacienta na emergency - taky musíš říct v rychlosti co mu je a co si s ním dělal, než ho předáš doktorovi. Takže co se dělo a co dělali v kabině na tom voice recorderu musí být. I kdyby ti dva, co tam byli na začátku bez kapitána nepromluvili předtím ani slovo (což je další blbost - vypadnou ti přístroje, začneš řešit krizovou situaci a nepromluvíš při tom?!? )

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1293
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Zdenek » 29. 05. 2011, 13:06

františek dobrota píše:účinnost výškovky ve smyslu na potlačení na malé rychlosti s takhle nastaveným stabilizátorem a s tak velkým výkonem tak byla výrazně limitována...

Nad tímto jsem přemýšlel, jde to vůbec? Existuje nějaký postup, jak dostat padající letadlo s tímto náklonem do klouzavého letu?

honza.d
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 13. 07. 2009, 19:07
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod honza.d » 29. 05. 2011, 15:03



To je fakt tak "naknap" - rozpětí max a min rychlosti? "Dále je třeba si uvědomit, že při letu ve vysokých hladinách a při hmotnostech blízkých maximální vzletové hmotnosti (což je u dálkových letů časté) je malé rozpětí mezi maximální a minimální rychlostí, třeba jenom 20 uzlů, tj. 36 km/h," - to founke vetr a uz jsou v pádu..?

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 579
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod františek dobrota » 29. 05. 2011, 23:02

Ono tohle není o pádu,tedy tak jak si ho obvykle všichni představujeme...Tedy naopak, je to o velké rychlosti vzduchu nad křídlem, kde tě omezují dvě hranice - ta vyšší je speed nebo taky mach buffet, což je bud normální maximální rychlost a nebo v případě příliš těžkého a tedy více nataženého letadla příliš vysoko i rychlost nižšší a z druhé strany low speed buffet,což je pro změnu příliš vysoký uhel náběhu z důvodu malé rychlosti. Oba stavy mají za následek stejnou věc -zrychlení proudění nad křídlem do kritických hodnot,které dramaticky změní aerodynamické vlastnosti křídla, přičemž odtržení proudění(což je jiná definice pádu) může být a většinou je jednou z nich...
Jak moc "naknap" záleží na hmotnosti letadla, násobku a letové hladině, v menší míře pak také na centráži. Třeba u U-2,pokud se dobře vzpomínám,to bylo asi 5 KTS. Podle mého odhadu to v případě AF nebylo takhle úzké,také proto neletěli ve vyšší hladině,protože je tam prostě FMGC pro malý buffet margin nepustilo.Tedy pokud se bude uvažovat násobek jako obvykle okolo 1,3g velmi hrubý odhad je 50KTS na FL 350, ovšem je třeba si uvědomit že v turbulenci a také v exkurzi na FL380 tenhle údaj velmi rapidně klesá.
Jinak moje výhrady k článku se týkaly poněkud jiných věcí, zejména "podvědomého" odpojení AP/AT, které je v dané situaci jediné možné,správné a předepsané řešení a částečně i možného scénáře,tam to samozřejmě beru s rezervou jak je řečeno a chápu že cezeno přes novináře to také není to pravé..

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 579
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod františek dobrota » 29. 05. 2011, 23:35

Nad tímto jsem přemýšlel, jde to vůbec? Existuje nějaký postup, jak dostat padající letadlo s tímto náklonem do klouzavého letu?

Všechno jde...přetrimovat nebo fest tlačit,stáhnout,přetlačit,případně přidat a vybrat..ale to se to hezky říká.. :(

Turkish AMS:
With this speed the stabiliser reached its airplane nose-up stop (full
nose-up electrical trim) and could not be trimmed further in the nose-up direction. This was also
the case with flight TK1951. Because of the stabiliser’s maximum nose-up moment and corresponding
low speed just above the stall speed, which was beyond the FAR 25.103 criteria (see
below), the effectiveness of the elevator might be less than demonstrated during certification tests.


XL Airways(Doporučuju si přečíst primární příčinu)
http://www.bea.aero/docspa/2008/d-la081127.en/pdf/d-la081127.en.pdf
The auto-trim system gradually moved the horizontal stabilizer to a full nose-up position during the deceleration. The horizontal stabilizer remained in this position until the end of the flight.
No crew member reacted to the USE MAN PITCH TRIM message.


AF447:
The trimmable horizontal stabilizer (THS) passed from 3 to 13 degrees nose-up in about 1 minute and remained in the latter position until the end of the flight.(Max THS deflection nose-up 14°)

Petr62
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 04. 04. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: Airbus 340
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Petr62 » 30. 05. 2011, 08:10

Jim se stalo skoro přesně to co nám (AF854 20.10.2008) včetně náklonu vpravo. Když jsem četl zveřejněné údaje skříněk, nestačil jsem se divit. Byl jsem zde kritizován i za úhel stoupání a koukám, že jsem moc nepřestřelil. V mezidobí jsem si nastudoval bouřkové mraky a možná chápu proč náš pilot přerušil přistání. Počítal se značným sacím efektem na čele mraku a bál se že by byl asi potom dlouhý... Zároveň věděl že budou následovat sestupné proudy (možný pád), proto nasadil extrémní stoupání a maximální tah. V kombinaci přetažení - vítr dozad - či sestupné proudy došlo k stejnému pádu, jak je popsáno nyní v záznamnících. Náš pilot to řešil i přes malou výšku potlačením (sklonem přídě do klesání), nabráním rychlosti a následným vybráním pádu. řeknu Vám, je šílené sedět v letadle co strmě na limitu stoupá, motory řvou naplno a přitom letadlo padá. Nikdy na to nezapomenete, čas získá zcela jiný rozměr. Začínám přemýšlet o tom, že se nejednalo o stejný stroj, ale možná o stejnou posádku.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 579
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod františek dobrota » 30. 05. 2011, 16:12

No vzhledem k tomu, že pokud se dobře koukám tak z informací zveřejněných BEA je největší pitch 16° tak jsi to přestřeli třikrát,tedy když pominu že tohle letadlo nebylo v normal law...ke zbytku tvé teorie se nebudu vyjadřovat..

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2783
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Night fly » 01. 06. 2011, 13:34

Dnes to jsou presne dva roky... A ja jsem po dvou letech na tom samem miste, kde jsem se o nehode tehdy dovedel :?

Petr62
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 04. 04. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: Airbus 340
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Petr62 » 02. 06. 2011, 07:09

Hele "Franto", Ty jsi nějakej "Fšeznalek", že jo..? Snažil jsem se poprsat co jsem zažil. Letadlo 2x padalo během jednoho přistání a podobně jako zde (když odmyslím tu zatáčku):
http://www.youtube.com/watch?v=VqmrRFeYzBI&NR=1
Je to nejhorší co jsem kdy zažil. Chtěl bych číst, co by jsi napsal Ty. Zprvu Ti to připadá jako sranda, ale časem Ti to začne docházet. Ty noční sny bych Ti nepřál. Časem zjistíš, že to vůbec nikdo neřešil a vlatně se nic nestalo. Hledáš jen vysvětlení co se vlastně dělo. Promiň zda jsem urazil Tvé odborné znalosti a dotknul se Tvých kvalifikovaných znalostí. Díky takovým, se takové případy zakopávají pod stůl, a může to mít následky.

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 442
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Karel_x » 02. 06. 2011, 11:13

Petr62 píše:...Je to nejhorší co jsem kdy zažil. Chtěl bych číst, co by jsi napsal Ty. Zprvu Ti to připadá jako sranda, ale časem Ti to začne docházet. Ty noční sny bych Ti nepřál. Časem zjistíš, že to vůbec nikdo neřešil a vlatně se nic nestalo. Hledáš jen vysvětlení co se vlastně dělo. Promiň zda jsem urazil Tvé odborné znalosti a dotknul se Tvých kvalifikovaných znalostí. Díky takovým, se takové případy zakopávají pod stůl, a může to mít následky.

Dovedu si Petře představit, jak děsivý to musel být zážitek, i to, že se v tobě při vzpomínce na ty chvíle všechno dosud sevře. Není příliš důležité, kolik přesně byl sklon letounu. Cestující na palubě to museli vnímat mnohem děsivěji, například v souvislosti s plnou akceleraci motorů na TOGA. Vím dobře, jaké je to, když si člověk uvědomí, jak blizounko se kolem něj ta zubatá protáhla a jak málo chybělo, aby jeho osud vyhlížel docela jinak. Jsme prostě na této zemi jen na chvilku, a nikdo nevíme, co má pro nás osud na zítřek uchystáno. Souhlasím, že je velmi důležité pochopit, kde se stala chyba, a nakolik to byla jen osudová souhra okolností, které třeba neumíme ovlivnit. Z prvního se máme povinnost poučit a druhé umět přijmout. Věřím, že ti čas pomůže ohladit nejřezavější hrany tvých vzpomínek a že nalezneš odpovědi na všechny otázky. Mimochodem, kde se ta událost odehrála a nevíš, vedlo se ve věci nějaké vyšetřování?

Ale také soudím, že je to celé trošku nedorozumnění. "Franta" se tě jistě nechtěl dotknout, prostě celou věc hodnotil možná příliš odosobněle, věcně. Kdyby někdo z pozůstalých tragického letu AF 447 četl toto vlákno, myslím, že by také měl pocit, že jsme banda cyniků, kteří vůbec nechápou to hlavní, co se stalo.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Fabo » 02. 06. 2011, 15:25

Tragede: ten carlos, to je magor... Nebo genius. Koprikovo vUZPLN hadr.

Karle: Jelikoz Petr spomina zverejnene udaje z FDR, pocitam, ze byla i nejaka zprava o incidentu...

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 442
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Karel_x » 03. 06. 2011, 08:41

Fabo píše: Jelikoz Petr spomina zverejnene udaje z FDR, pocitam, ze byla i nejaka zprava o incidentu...

Vím, je to trošku o/t, ale nemáte někdo odkaz?

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Kamyl » 04. 06. 2011, 02:35

Karel_x píše:...Mimochodem, kde se ta událost odehrála a nevíš, vedlo se ve věci nějaké vyšetřování?

V Lagosu - resilo se to o par stranek drive: viewtopic.php?f=12&t=4827&p=138199#p138199

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod gr09 » 04. 06. 2011, 03:03

Kamyl píše:V Lagosu - resilo se to o par stranek drive: viewtopic.php?f=12&t=4827&p=138199#p138199

On asi myslel oficialni vysetrovani, to co posilas je stale popis od toho sameho cloveka. A podle popisu mi to prijde jako propadnuti v klesaku, nikoliv jako pad (stall).

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Letadlo AF zmizelo nad Atlantikem

Příspěvekod Kamyl » 04. 06. 2011, 13:34

No Karel se ptal KDE se ta udalost odehrala, tak jsem mu na to odpovedel... Ze v Lagosu... :wink:

Na druhou cast otazky ohledne vysetrovani odpoved neznam a ani to nemela byt odpoved na tuhle cast otazky... :)


Zpět na “Air France-KLM”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host