Stránka 21 z 22

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 30. 11. 2018, 08:21
od bureaucrat
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 30. 11. 2018, 10:31
od flyingblue
bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


Mel

http://www.planes.cz/cs/article/202569/ ... -bude-joon

Uvidime, zda to stihnou :-)

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 30. 11. 2018, 12:29
od MarcosFT
Jupiiii, jeste ze tento paskvil skonci. Kazda nizkonakladova sracka, co zmizi z nebe, je duvod k radosti.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 30. 11. 2018, 12:55
od Starosta
bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


jojo .. tenhle projekt jsem od začátku úplně nechápal. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ani ta nákladová složka nebyla oproti brandu Air France o tolik nižší, aby to dávalo celkově smysl.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 09:40
od Fabo
Starosta píše:
bureaucrat píše:
Starosta píše:Tak to vypada, ze Joon konci.
http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.php

Neměl Joon od příštího jara nahradit Air France na lince PRG-CDG? :D


jojo .. tenhle projekt jsem od začátku úplně nechápal. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ani ta nákladová složka nebyla oproti brandu Air France o tolik nižší, aby to dávalo celkově smysl.


Smysl mel byt upratat posadky nekam mimo firmu Air France a jejich kolektivni smlouvy atd., ale co jsem pochopil, tak se to celkem nepovedlo.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 11:12
od Orus-x
Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 13:33
od Robert
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 15:11
od Orus-x
Robert píše:
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.


Ano, to je sice formálně pravda, ale lety stejně létají pod kódem AF..Možná to byl plán do budoucna, létat vše pod vlastním kódem, k čemuž tedy ale už nedojde..

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 16:05
od Robert
Orus-x píše:
Robert píše:
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D


JOON ale není jen značka, ale samostatná letecká společnost, takže bych to spíš přirovnal k Lufthanse - Eurowings.


Ano, to je sice formálně pravda, ale lety stejně létají pod kódem AF..Možná to byl plán do budoucna, létat vše pod vlastním kódem, k čemuž tedy ale už nedojde..

No to je, každopádně to není tak dotažený jako u Eurowings a zůstalo tě někde na půli cesty. Hlavní důvodem vytvoření nové aerolinie jsou asi nové smlouvy se zaměstnanci, které jsou nižší než u AF. A to ostatní jako design pro mileniály, fairtrade káva na palubě apod. jsou jen takové manažerské a marketingové kecy.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 03. 12. 2018, 18:47
od mattsun
ta ich Fair Trade kava mala asi taku kvalitu ako ju "spravodlivo" medzi sebou zobchodovali...Joon/AF to to kupil za par drobnych a oni im za to "spravodlivo" predali to co pozametali pod stolom..

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 04. 12. 2018, 10:10
od Fabo
Orus-x píše:Tyto virtuální značky kanibalizující vlastní produkt nikdy nefungovaly a vždycky došlo k jejich rychlejšímu nebo pomalejšímu zrušení..
Snowflake - SAS
Click4Sky - ČSA
Up - ElAl
Joon - Air France :)
Tak nějak výjimkou je Smart Wings/Travel Service, tam to ale vzalo opačný vývoj :D



No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 04. 12. 2018, 10:35
od Orus-x
Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.


Souhlas, samozřejmě, že hlavním důvodem byla vidina úspory osobních nákladů převodem zaměstnanců na smlouvy na novou aerolinku. Pokud to takhle chtěli udělat, mohli to vyrobit jako svého času AUSTRIAN s Tyroleanem, nebo formou Swiss/Swiss Global. Tzn. navenek stejně jedna firma a cestující to ani nepoznal. Nemuseli kvůli tomu vymýšlet novou aerolinku a všechny ty kecy okolo.
Situace s Eurowings a Lufthansou se může zdát podobná, mám ale dojem, že ten projekt měla přeci jen Lufthansa více dotažený. Tzn. striktní rozdělení trhu s mateřským podnikem - LH FRA a MUC, EW to ostatní. Navíc to umožnilo na menších letištích typu CGN a DUS opravdu rozvoj linek a zvýšení podílu na trhu, který tam předtím LH vůbec neměla. Navíc, při převzetí tehdejších Eurowings Lufthansou v 2006 tehdy stejně existoval low-cost Germanwings a LH Group by stejně řešila co s ním.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 04. 12. 2018, 11:56
od Robert
Orus-x píše:
Fabo píše:No, on je to spis takovy hybrid blizsi k tomu Eurowings - Lufthansa (na vnitronem. linkach mimo FRA a MUC) a hlavne Tyrolean - Austrian, Swiss Global - Swiss :arrow: zmena zamestnanecne baze, kolektivni smlouvy.

Mam za to, ze existence samostatne znacky mela dva duvody,

1. Moznost vyzkouset reakce klientely na degradaci produktu (a jestli nezacali po zavedeni Joonu houfne prechazet vysoce platici pax ke KLM nebo konkurenci treba ze *A, tak verte, ze se BoB na palubach AF brzo dockame)
2. Udelat trochu slozitejsi situaci pro odbory AF (lip se argumentuje, ze zamestnanci Joonu maji mit jine smlouvy, kdyz je to jina znacka a jiny produkt; kdyby odbory AF pozadovaly pro posadky Joonu letajici na letech AF pod znackou AF a se servisem AF stejne podminky jako pro posadky AF, melo by to podstatne vetsi podporu verejnosti)

Muj nazor je, ze ten druhy bod celkem nevysel (AFAIK treba v Joonu letaji piloti AF na smlouvy AF), a ten prvni uz zpracuji z toho, co maji.


Souhlas, samozřejmě, že hlavním důvodem byla vidina úspory osobních nákladů převodem zaměstnanců na smlouvy na novou aerolinku. Pokud to takhle chtěli udělat, mohli to vyrobit jako svého času AUSTRIAN s Tyroleanem, nebo formou Swiss/Swiss Global. Tzn. navenek stejně jedna firma a cestující to ani nepoznal. Nemuseli kvůli tomu vymýšlet novou aerolinku a všechny ty kecy okolo.
Situace s Eurowings a Lufthansou se může zdát podobná, mám ale dojem, že ten projekt měla přeci jen Lufthansa více dotažený. Tzn. striktní rozdělení trhu s mateřským podnikem - LH FRA a MUC, EW to ostatní. Navíc to umožnilo na menších letištích typu CGN a DUS opravdu rozvoj linek a zvýšení podílu na trhu, který tam předtím LH vůbec neměla. Navíc, při převzetí tehdejších Eurowings Lufthansou v 2006 tehdy stejně existoval low-cost Germanwings a LH Group by stejně řešila co s ním.


U Air France se mi zdá divné, že převádí celý provoz do určitých destinací na JOON. Cestující, kteří si koupí dálkový let AF například do USA, jsou nuceni absolvovat přípojný let nějakým podivným low-costem. Z tohoto hlediska, jak píšeš, je to u Lufthansy dotažené - do FRA a MUC, kde jsou hlavní huby, sváží cestující z evropských destinací jen letadla LH a působení Eurowings se koncentruje na jiná letiště jako Kolín, Dusseldorf, Hamburg apod., kde LH stejně ztrácela postavení kvůli konkurencí low-costů.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 17. 01. 2019, 22:44
od Globik
Dnes se na webu AF objevil níže uvedený alert. Na webu KLM není nic, možná se to u KLM týká jen rezervačního systému, každopádně u obou aerolinek jsem měl problém s přihlášením. A poslední věta alertu mě rozesmála, protože když se mi konečně na webu KLM podařilo přihlásit, ukázalo se mi, že mám 0 mil a málem mě ranila mrtvice (na webu FlyingBlue je to naštěstí v pořádku).

IT incident
Updated on 17 January 2019, 09:30 PM (Paris local time)

A technical problem concerning some of our IT systems occurred on 17 January 2019 in the afternoon is affecting its operations and could lead to some delays and long-haul flights cancellations.

Some of the functions of our commercial website are also unavailable.

Our IT departments are working to resolve this problem as soon as possible.

Our commercial staff are fully mobilized to take care of affected customers.

Air France would like to apologize to the customers concerned and states that the safety of its customers and crews is its main priority.

Re: Air France - všeobecně

Napsal: 18. 01. 2019, 06:29
od jorge
nevim, jestli to s tim souvisi, ale na webu CSA uz skoro den nejde koupit letenka....