Objednavky BA

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5148
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Objednavky BA

Příspěvekod flyingblue » 18. 05. 2013, 09:15

Navazani diskuse s gr09 na tema upgrade flotily BA z vlakna o A350XWB:

Udelal jsem si nejakou drobnejsi resersi a zda se mi nasledujici:

1) 763 budou nahrazeny 788
2) 772 byly koupeny jako "fleet extension"
3) 773 byly koupeny/objednany jako interim nahrada casti 744
4) 789 a 351 byly objednany jako nahrada 744
5) 388 byly objednany jako nahrada casti 744
5) Soucasny soucet objednavek 388 (12) + 789 (16) + 351 (18) = 46 nedava dohromady 744 (55) + 773 (6+6)

Zaroven byly ty objednavky (az na 351) udelany v dobe, kdy BA spokojene provozovalo s QF Klokani stezku. Pokud bude BA potrebovat nahradit svuj 744 produkt na klokani stezce, tak nejbliz je objednani 388 (v roce 2015 pry jsou nejake volne sloty) a nebo 748i.

Jinymi slovy - heslo dneska je: "Mame jedinou jistotu - zmena je trvala"


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod gr09 » 18. 05. 2013, 10:51

Upozorňuju, že jsem laik :)

1) Souhlas, 788 je perfektní náhrada 763. 788 budou muset ještě přiobjednat.
2) Tady nastoupí podle mě 789 a 781 (pokud je přikoupí a pokud se takhle 787-10 bude označovat), některé v koupácké konfiguraci.
3) Souhlas
4) Souhlas, kombinace 789, 35J. Ještě prý promýšlí 779, ale nejdřív podle mě počkají, jak se osvědčí 388 v provozu. Osobně tipuju, že 779 neobjednají.
5) Také souhlas, možná pár přiobjednají, ale ne dříve, než budou mít čísla z provozu. 748i je podle mě mimo hru.
6) Ony ty počty nesedí ani pro náhradu 763 ani 772/77E, BA bude ještě pořádně nakupovat, ale má pár let času na rozmyšlení. Podle mě určitě využijí všechny options na 787 a ještě přidají. Mají i options na 35J.

Celkově mi to přijde, že si BA objednala od všeho trochu (kromě A380, kterých objednali celkem dost) a dál uvidí. Má desítky opcí a současné objednávky stačí na obnovení těch úplně nejstarších strojů.

A350-1000 podle mě objednali proto, že bude dostupná dříve než B777-9X (+ jistě dostali dobrou cenu). A také pro ně bude ekonomičtější, než by byla 778 (a dolet 778 nevyužijí).

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5148
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod flyingblue » 18. 05. 2013, 12:27

gr09 píše:A350-1000 podle mě objednali proto, že bude dostupná dříve než B777-9X (+ jistě dostali dobrou cenu). A také pro ně bude ekonomičtější, než by byla 778 (a dolet 778 nevyužijí).


Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.

Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod gr09 » 18. 05. 2013, 13:09

flyingblue píše:Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.

Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.

Nevidím to moc reálně. Více se dozvíme z čočíkova TR a jeho osmnáctihodinového letu o tom, jak je to snesitelné. Co jsem četl flyertalk, tak ani prémioví cesťáci tam nebyli nadšení z tak dlouhého letu. Létat takové vzdálenosti na úkor payload to už by si museli být hodně jisti obsazeností C a F. A to vše pro ušetřené 2 hodiny celkové cesty...

QF dala BA pěknou ránu (SIN získá slabou náplast v podobě TK), teď bude klokaní stezka zavelrybovaná a až dostaví nové letiště v Dubaji, tak nebudou taková zpoždění na přistání a vzlety, bude to fakt maximálně 2 hodiny rozdíl a navíc pokryjou i MEL a BNE.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5148
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod flyingblue » 18. 05. 2013, 13:48

gr09 píše:
flyingblue píše:Pokud by 778 davala neco jako LHR-SYD-LHR (s pristanim v SYD), tak by to byla zajimava odpoved pro Sokoli stezku. Otazka je samozrejme konfigurace kabiny. Nicmene mezi LON-SYD lita docela dost obchodnich cestujicich, takze varianta Y+, C a F by mohla davat nejaky ten smysl. Low yield muzou tahat s CX pres HKG.

Pokud si spravne pamatuju, tak jedna z trati pro 778 mela byt prave ta vyse uvedena.

Nevidím to moc reálně. Více se dozvíme z čočíkova TR a jeho osmnáctihodinového letu o tom, jak je to snesitelné. Co jsem četl flyertalk, tak ani prémioví cesťáci tam nebyli nadšení z tak dlouhého letu. Létat takové vzdálenosti na úkor payload to už by si museli být hodně jisti obsazeností C a F. A to vše pro ušetřené 2 hodiny celkové cesty...

QF dala BA pěknou ránu (SIN získá slabou náplast v podobě TK), teď bude klokaní stezka zavelrybovaná a až dostaví nové letiště v Dubaji, tak nebudou taková zpoždění na přistání a vzlety, bude to fakt maximálně 2 hodiny rozdíl a navíc pokryjou i MEL a BNE.


Myslim, ze to hodne zalezi i na cene. Co se tyce dvouhodinoveho intervalu na prestup mezi dvema velrybama, vidim to mozne jen v pripade, ze by tech spoju litalo mraky (k cemuz muze dojit). Priznejme, Emiratum trva naplnit velrybu trochu dyl nez korejcum.

Faktem je, ze BA + CX opravdu nemaji moc cim konkurovat velrybam a bude este chvili trvat, nez bude mit BA dost velryb na pokryti byvale Klokani stezky.

No nakonec to bude o pomeru cena / kvalita sluzeb :-)


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod gr09 » 20. 05. 2013, 13:20

Ještě mě napadlo, že pro blbnutí s non-stop lety by BA mohla zkusit A350-900R, pak by měla z wide body jen B787, A350 a A380. Nedávno jsem někde četl, že chtěli trochu zjednodušit letku a už teď mají objednané 3 typy.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5148
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod flyingblue » 20. 05. 2013, 14:04

gr09 píše:Ještě mě napadlo, že pro blbnutí s non-stop lety by BA mohla zkusit A350-900R, pak by měla z wide body jen B787, A350 a A380. Nedávno jsem někde četl, že chtěli trochu zjednodušit letku a už teď mají objednané 3 typy.


A je otazkou, jak si to rozdaji v ramci IAG s Iberii :-)

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1083
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod gr09 » 20. 05. 2013, 15:26

Tipnul bych si, že nic ze současných objednávek není pro Iberii, případně naprosté minimum, BA má sama co obnovovat a nedávno se zmínili, že aby mohli v IB pomýšlet na nová letadla (kromě A330), musí se hoši polepšit..

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5148
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Objednavky BA

Příspěvekod flyingblue » 20. 05. 2013, 16:32

gr09 píše:Tipnul bych si, že nic ze současných objednávek není pro Iberii, případně naprosté minimum, BA má sama co obnovovat a nedávno se zmínili, že aby mohli v IB pomýšlet na nová letadla (kromě A330), musí se hoši polepšit..


Janjsem nedavne cetl nejake spekulace o tom, ze by BA mohly prepustit IB nejake 787. To v souvislosti s objednavkou 351



Zpět na “British Airways”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti