BA musí poskytnout nocleh?
BA musí poskytnout nocleh?
Dobrý den, koupil jsem si letenky do Brazílie s BA, bohužel na sebe lety vůbec nenavazují, večer přílet do Londýna, druhý den v z Londýna do Ria. Koupili jsme to přes internetového prodejce. Nyní BA tvrdí, že nemáme nárok na nocleh v Londýně (zdarma od BA). Je to tak správně? Dřív v takových situacích letecká společnost se vždy o nocleh postarala. Nyní v rámci úspor zřejmě už ne. Prosím o radu, informaci, potvrzení, že je to dnes opravdu běžná praxe nebo si máme nocleh s nimi vyhádat? Moc děkuji!
Re: BA musí poskytnout nocleh?
Proč by museli poskytnout nocleh? Je to dobrá vůle letecké společnosti (řekněme konkurenční výhoda), některé to dělají, jiné ne. Takže v případě, že tvrdí, že neposkytují, tak asi opravdu neposkytují.
Podmínky, které jednotlivé společnosti mají, je lepší zkoumat před nákupem letenek, po nákupu už je pozdě (v případě, že to není refundovatelná letenka).
Podmínky, které jednotlivé společnosti mají, je lepší zkoumat před nákupem letenek, po nákupu už je pozdě (v případě, že to není refundovatelná letenka).
Re: BA musí poskytnout nocleh?
Nocleh ti poskytnout nemusí, mně naposled poskytnul nocleh aeroflot, když jsem letěl ze Sibiře do Petrohradu a letadlo do pray letělo až druhý den ráno. Ale to už je taky pár let.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: BA musí poskytnout nocleh?
kowal píše:Podmínky, které jednotlivé společnosti mají, je lepší zkoumat před nákupem letenek, po nákupu už je pozdě (v případě, že to není refundovatelná letenka).
Souhlas, nemá smysl zakoupit nějakou službu a až následně zjišťovat, co cena zahrnuje. Letecká společnost není povinna při přestupu zajistit nocleh. Něco jiného je, pokud z viny letecké společnosti nastane zpoždění a cestující musí na přestupním letišti nocovat, ale to je opravdu jiný případ (kompenzace).
Je volbou zákazníka, že si zvolí spojení, kde je mezi navazujícími lety delší čas, a třeba i noc.
Je volbou letecké společnosti, jestli svým cestujícím nabízí v takových případech možnost ubytování zdarma, nebo jiné výhody (občerstvení, výlety apod.). I tak to ale neplatí vždy a všude. Bývá to např. omezené min. cenou letenky apod. Příklad TAPu. Při letech např. do USA není navazující spojení a TAP hradí ubytování v LIS, ale jen pro individuální cestující, ne pro skupiny.
Síťový efekt holt není vždy dokonalý...