Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod whiskey » 08. 10. 2015, 10:13



Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 130
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod Hansie » 08. 10. 2015, 10:21

Ale že se cukaji...Jsem zvědav, jak to nakonec dopadne.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod Globik » 08. 10. 2015, 12:37

Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod whiskey » 08. 10. 2015, 12:50

Globik píše:Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

presne moj nazor.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1047
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod Petr31 » 01. 11. 2015, 11:21

whiskey píše:
Globik píše:Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

presne moj nazor.


..a další pokračování je tady:
http://ekonomika.idnes.cz/cesi-zaluji-b ... oprava_suj


xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod xmenadis » 01. 11. 2015, 11:47

Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod Globik » 01. 11. 2015, 15:15

Asi zruším svoje kreditky a udělám si nové u nějaké britské nebo italské banky. Tam totiž u velkých firem platí názor, že omyly se mají anulovat. Když tedy zapomenu zaplatit úroky, oznámím jim, že není obvyklé, abych na to zapomínal a vrátí mi úroky.
EDIT: Když tedy zapomenu zaplatit ÚTRATU, oznámím jim, že není obvyklé, abych na to zapomínal a vrátí mi úroky.
Naposledy upravil(a) Globik dne 01. 11. 2015, 19:33, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5079
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod flyingblue » 01. 11. 2015, 15:21

xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod Globik » 01. 11. 2015, 19:36

flyingblue píše:
xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Z čeho by mohl být precedens? Že když obchodník něco veřejně nabídne a zákazník si to koupí, tak obchodník musí dodržet smlouvu a nezrušit to jen proto, že se spletl? Není to náhodou uzákoněno?

A náhradu škody za prohraná soudní jednání zaplatí kdo?

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod xmenadis » 02. 11. 2015, 01:35

flyingblue píše:zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Tak na mě, jakožto na zákazníka BA by to naopak zapůsobilo jako "dobrý skutek", že se k tomu BA postavili čelem a nechtěli se z toho vyvléknout. Z toho důvod jsem si říkal, že by na tom mohli nakonec vydělat.

Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod whiskey » 02. 11. 2015, 08:46

xmenadis píše:Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

Ludi cestujucich v F skor nastve, ked sa niektory spolucestujuci nevhodne chova, ako to ci zaplatil error fare alebo milami/bodmi, kedze to ani velmi nemaju ako zistit.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5079
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod flyingblue » 02. 11. 2015, 11:28

Globik píše:
flyingblue píše:
xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Z čeho by mohl být precedens? Že když obchodník něco veřejně nabídne a zákazník si to koupí, tak obchodník musí dodržet smlouvu a nezrušit to jen proto, že se spletl? Není to náhodou uzákoněno?

A náhradu škody za prohraná soudní jednání zaplatí kdo?


Precedens toho, ze nechvavaji error letenky proletet, to se, pokud je mi znamo, nedeje zdaleka vzdy. A neboj, jejich pravnici budou mit evidentne nabito ostrymi naboji. Ponech stranou svuj hnev, jak jen vysvetluju mozne motivy.

Nejde o to, kdo nahradu skody zaplati (pokud na ni dojde), jde o to, ze za celou kauzu je nekdo zodpovedny, tak se jiz stala, proti jeho jednani jsou nejspise pojisteni - pokud budou odsouzeni. Zatimco rozhodnuti nechat ty letenky proletet je okamzita ztrata (v ne marginalni vysi) a za tu nekdo musi prijmou zodpovednost.

Zivot v globalni korporaci neni zadne pericko :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5079
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod flyingblue » 02. 11. 2015, 11:31

whiskey píše:
xmenadis píše:Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

Ludi cestujucich v F skor nastve, ked sa niektory spolucestujuci nevhodne chova, ako to ci zaplatil error fare alebo milami/bodmi, kedze to ani velmi nemaju ako zistit.


A pravdepodobnost, ze se nekdo nebude vhodne chovat (kdyz zaplatil desetinovou cenu), neni uplne mala, ze? O to jde.

Manazeri proste eliminuji rizika.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5079
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod flyingblue » 02. 11. 2015, 11:32

xmenadis píše:
flyingblue píše:zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Tak na mě, jakožto na zákazníka BA by to naopak zapůsobilo jako "dobrý skutek", že se k tomu BA postavili čelem a nechtěli se z toho vyvléknout. Z toho důvod jsem si říkal, že by na tom mohli nakonec vydělat.



K tomu snad jenom otazka - kolik rocne prolitas penez u BA?

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 282
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Status: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvekod pivko » 02. 11. 2015, 11:55

Za to, jaký servis poskytují na lince do LHR jim přeju ať to projedou od Aše až k Tatrám. Jinak dle mého názoru je případ celkem jasný, byla uzavřena smlouva, navíc mezi podnikatelem, který je profesionál a tudíž se u něj předpokládá odborná péče při uzavírání smluv. Chybu udělal on, smlouva byla uzavřena, měl by ji tedy dodržet. Z tohoto pravidla sice existují výjimky (např. někdo se splete v desetinné čárce tak, že je chyba očividná) nicméně to není tento případ. Tady ta cena rozhodně nebyla taková, aby z toho muselo být zjevné, že jde o omyl. V tomto odvětví, kde jsou obrovské rozdíly v tom, kolik cestující za sedačku platí, ta cena klidně mohla v rámci nějaké promo akce taková být. Ostatně, je to přímý důsledek přiblblého obchodního modelu, který tyto aerolinky stále udržují.



Zpět na “British Airways”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host