Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!



Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od Hansie »

Ale že se cukaji...Jsem zvědav, jak to nakonec dopadne.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od Globik »

Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od whiskey »

Globik píše:Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

presne moj nazor.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od Petr31 »

whiskey píše:
Globik píše:Hlavne podle logiky airlines by mohl zadat o storno letenky kazdy, kdo si ji koupi zjevne nelogickym omylem, tedy napr.k mori v rijnu, kdyz obvykle je litat k mori v srpnu. Nejak si velke firmy stale mysli, ze si nejsme pred pravem rovni.

presne moj nazor.


..a další pokračování je tady:
http://ekonomika.idnes.cz/cesi-zaluji-b ... oprava_suj


xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od xmenadis »

Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od Globik »

Asi zruším svoje kreditky a udělám si nové u nějaké britské nebo italské banky. Tam totiž u velkých firem platí názor, že omyly se mají anulovat. Když tedy zapomenu zaplatit úroky, oznámím jim, že není obvyklé, abych na to zapomínal a vrátí mi úroky.
EDIT: Když tedy zapomenu zaplatit ÚTRATU, oznámím jim, že není obvyklé, abych na to zapomínal a vrátí mi úroky.
Naposledy upravil(a) Globik dne 01. 11. 2015, 19:33, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od flyingblue »

xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:
xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Z čeho by mohl být precedens? Že když obchodník něco veřejně nabídne a zákazník si to koupí, tak obchodník musí dodržet smlouvu a nezrušit to jen proto, že se spletl? Není to náhodou uzákoněno?

A náhradu škody za prohraná soudní jednání zaplatí kdo?

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od xmenadis »

flyingblue píše:zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Tak na mě, jakožto na zákazníka BA by to naopak zapůsobilo jako "dobrý skutek", že se k tomu BA postavili čelem a nechtěli se z toho vyvléknout. Z toho důvod jsem si říkal, že by na tom mohli nakonec vydělat.

Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od whiskey »

xmenadis píše:Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

Ludi cestujucich v F skor nastve, ked sa niektory spolucestujuci nevhodne chova, ako to ci zaplatil error fare alebo milami/bodmi, kedze to ani velmi nemaju ako zistit.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:
flyingblue píše:
xmenadis píše:Se divím, že se BA proti tomu tak staví. Kdyby těm lidem vyhověli, tak si myslím, že by na tom ještě nakonec i vydělali


zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Z čeho by mohl být precedens? Že když obchodník něco veřejně nabídne a zákazník si to koupí, tak obchodník musí dodržet smlouvu a nezrušit to jen proto, že se spletl? Není to náhodou uzákoněno?

A náhradu škody za prohraná soudní jednání zaplatí kdo?


Precedens toho, ze nechvavaji error letenky proletet, to se, pokud je mi znamo, nedeje zdaleka vzdy. A neboj, jejich pravnici budou mit evidentne nabito ostrymi naboji. Ponech stranou svuj hnev, jak jen vysvetluju mozne motivy.

Nejde o to, kdo nahradu skody zaplati (pokud na ni dojde), jde o to, ze za celou kauzu je nekdo zodpovedny, tak se jiz stala, proti jeho jednani jsou nejspise pojisteni - pokud budou odsouzeni. Zatimco rozhodnuti nechat ty letenky proletet je okamzita ztrata (v ne marginalni vysi) a za tu nekdo musi prijmou zodpovednost.

Zivot v globalni korporaci neni zadne pericko :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:
xmenadis píše:Jinak mívají opravdu vždy first class zaplněnou, že by to lidi v ní naštvalo, že je plno kvůli někomu, kdo si tu letenku koupil za zlomek ceny?

Ludi cestujucich v F skor nastve, ked sa niektory spolucestujuci nevhodne chova, ako to ci zaplatil error fare alebo milami/bodmi, kedze to ani velmi nemaju ako zistit.


A pravdepodobnost, ze se nekdo nebude vhodne chovat (kdyz zaplatil desetinovou cenu), neni uplne mala, ze? O to jde.

Manazeri proste eliminuji rizika.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od flyingblue »

xmenadis píše:
flyingblue píše:zcela jiste nevydelali a evidentne se boji, ze by z toho mohl byt precedens

Ponechavam stranou fakt, ze kdyz si ucpou premiovou kabinu nepremiovymi cestujicimi, tak zcela jiste odezenou ty cestujici, kteri v tech tridach letaji za plnou cenu. Nehlede na pripadnou odpovednost/nahradu skody. Ted to muzou hodit na nejakyho chudaka, co nekam zapomel neco naklikat, ale pokud by to rozhodl top management, tak je to nechaj zacalovat.

Pokud je k tomu odsoudi soud, tak aspon budou moct svejm premiovejm klientum rict "my se o vas starame, ale to vite, soudy ..."

Tak na mě, jakožto na zákazníka BA by to naopak zapůsobilo jako "dobrý skutek", že se k tomu BA postavili čelem a nechtěli se z toho vyvléknout. Z toho důvod jsem si říkal, že by na tom mohli nakonec vydělat.



K tomu snad jenom otazka - kolik rocne prolitas penez u BA?

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Pokrokove ceske sudnictvo v oblasti error fares!

Příspěvek od pivko »

Za to, jaký servis poskytují na lince do LHR jim přeju ať to projedou od Aše až k Tatrám. Jinak dle mého názoru je případ celkem jasný, byla uzavřena smlouva, navíc mezi podnikatelem, který je profesionál a tudíž se u něj předpokládá odborná péče při uzavírání smluv. Chybu udělal on, smlouva byla uzavřena, měl by ji tedy dodržet. Z tohoto pravidla sice existují výjimky (např. někdo se splete v desetinné čárce tak, že je chyba očividná) nicméně to není tento případ. Tady ta cena rozhodně nebyla taková, aby z toho muselo být zjevné, že jde o omyl. V tomto odvětví, kde jsou obrovské rozdíly v tom, kolik cestující za sedačku platí, ta cena klidně mohla v rámci nějaké promo akce taková být. Ostatně, je to přímý důsledek přiblblého obchodního modelu, který tyto aerolinky stále udržují.


Odpovědět