Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Myslím, že u letů startujících mimo EU nárok na odškodnění není viz článek Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale.
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Když je ale let operován do/z unie, tak na něj snad platí ta ochrana cestujících ?
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Podle článku Jak postupovat při zpoždění letu? platí:
V případě zpožděného letu z letiště v EU, případně z letiště mimo EU na letiště v EU má cestující stejný nárok na náhradu škody jako při zrušení letu.
V případě zpožděného letu z letiště v EU, případně z letiště mimo EU na letiště v EU má cestující stejný nárok na náhradu škody jako při zrušení letu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
vždyť tam píšou asi o 2 řádky vedle, že to platí pro dopravce z EU
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Pri odlete z EU je jedno kde sídli aerolinka, pri prílete do EÚ musí aerolinka byt európska
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Tohle bych viděl jako dost velký problém, který soudruzi v Bruseli asi nedomysleli.
1) Mám zpáteční letenku z EU do non-EU. Z jakého důvodu mi aerolinka při letu tam musí dát odškodnění, které může přesahovat cenu letenky a při letu zpět si se mnou může vytřít p***l?
2) Koupím si letenku u aerolinky z EU, ale let (lety) je (jsou) operovány aerolinkou se sídlem mimo EU. Proč se na mě nevztahuje stejná ochrana, jako kdyby ta operující aerolinka byla z EU? Když si kupuju auto u dealera z EU, tak taky nezáleží na tom, v jaké zemi má sídlo výrobce, ručení a ochrana jsou stejné.
1) Mám zpáteční letenku z EU do non-EU. Z jakého důvodu mi aerolinka při letu tam musí dát odškodnění, které může přesahovat cenu letenky a při letu zpět si se mnou může vytřít p***l?
2) Koupím si letenku u aerolinky z EU, ale let (lety) je (jsou) operovány aerolinkou se sídlem mimo EU. Proč se na mě nevztahuje stejná ochrana, jako kdyby ta operující aerolinka byla z EU? Když si kupuju auto u dealera z EU, tak taky nezáleží na tom, v jaké zemi má sídlo výrobce, ručení a ochrana jsou stejné.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
1. v principu protoze se predpoklada ze pri letu z EU vznika narok protoze zpozdeni/zruseni nastava v EU, pri letu do EU zpozdeni/zruseni nastava mimo EU a tedy mimo beznou jurisdikci. Dopravci z EU vzdy spadaj pod jurisdikci EU, dopravci mimo EU ne.
Prestupy to komplikuji, ale v zasade to vychazi ze zasad mezinarodniho prava, pravidel o jurisdikci, mezinarodnich zmluv o letecke doprave atd.atd.
Nakonec to muzes vzit tak, ze EU nema paku jak donutit Deltu zaplatit v Atlante hotel a restauraci a kompenzace se kolem toho zvezla.
2. Muzes si narokovat kompenzaci u prislusne aerolinky EU u ktere jsi let koupil. Tady parta to vyhadala. Soudcove v zasade rekli, ze CSA ma zaplatit a pak si to muze vymahat u Etihadu jak chce.
Prestupy to komplikuji, ale v zasade to vychazi ze zasad mezinarodniho prava, pravidel o jurisdikci, mezinarodnich zmluv o letecke doprave atd.atd.
Nakonec to muzes vzit tak, ze EU nema paku jak donutit Deltu zaplatit v Atlante hotel a restauraci a kompenzace se kolem toho zvezla.
2. Muzes si narokovat kompenzaci u prislusne aerolinky EU u ktere jsi let koupil. Tady parta to vyhadala. Soudcove v zasade rekli, ze CSA ma zaplatit a pak si to muze vymahat u Etihadu jak chce.
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Tady je úplně jedno, odkud je dopravce, pokud to bylo kvůli mlze, je to bez kompenzace ať už to letadlo bylo vymelované na CAT I nebo piloti neměli CAT II/III.
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
Podle všeho v tom bude takový důvod. Díval jsem se na FR24 a letadlo ani chvíli nekroužilo kolem Prahy, ale tam také muže být důvod s palivem. Původně jsem myslel, že je to nějaká spekulace Air Cairo, že čeští cestující skončili v Lipsku a letadlo tam odtud letělo jiný let do Egypta. Jenomže Air Cairo je další den přepravilo do Prahy a samo tak mělo déle vyblokované letadlo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Let z Egypta do Prahy skončil v Lipsku, rodiny spaly v hale
U kompenzace ne, ale u starostlivosti ano.
Tak nemusis prijmout, muzes zadat o presmerovani na let s evropskym dopravcem.