Stránka 1 z 5

Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 08:57
od Marty-t
Nástupce FlyNiki nuceně prodaný díky insolvenci AirBerlin za podivných okolností nejprve IAG , pak Niki Laudovi (viz. vlákno FlyNiki) oznamuje své nové lety:

https://www.routesonline.com/news/38/ai ... perations/

Jsou tam destinace jak ČR/SK blízké VIE, tak i z LNZ... Nicméně je vidět fokus nejen na AT, ale i CH a DE trh. Dnes má mít Niki Lauda k rozjezdu Laudamotion tiskovku.

Současně prý podle rakouských zdrojů Laudovi utíkají zaměstnanci - jak cynické - k původnímu vítězi nabídek konkursní podstaty v Německu - k IAG... Prý díky spoustě nesplněných slibů...
https://www.austrianwings.info/2018/03/ ... nal-davon/

Re: Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 09:53
od pepa007
nejlepší livery evaaaar!! :D

Obrázek

Re: Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 10:34
od alesesl
Ten ocas zustane po AB? WTF?

Re: Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 11:23
od pepa007
alesesl píše:Ten ocas zustane po AB? WTF?


prozatím jo, dokonce i včetně nápisu na břiše :-)

Re: Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 11:30
od Marty-t
Tiskovka proběhla, info zde: https://www.austrianwings.info/2018/03/ ... rgestellt/

stručně:
- oznámené lety viz odkaz výše z AT, CH a DE nejčastěji do ES a GR
- letenky zajišťuje Condor, lety z DE a CH začínají koncem března, z AT později - až od června (Lauda přiznává, že mu nyní v Rakousku chybí zaměstnanci)
- letenky od 60 EUR, na palubě jen placené občerstvení
- časem se má těžiště aktivit přenést do AT a zavést levná "city shuttle"
- prý dal Lauda za zpětný nákup zbytku FlyNiki něco málo pod 50M EUR

Re: Laudamotion

Napsal: 16. 03. 2018, 16:45
od RAdek
- časem se má těžiště aktivit přenést do AT a zavést levná "city shuttle"


Za starých dob Skyeurope a následně právě Niky jsem absolvoval cestu z Vídně s lyžemi na lyžařský prodloužený víkend do Innsbrucku a bylo to super. Obávám se ale, že tehdejší ceny se už nezopakují.

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 10:11
od zbozivulekral

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 10:33
od Marty-t
Zpráva přišla jen pár dní poté, co Ryanair oznámil, že by rád expandoval více ve Vídni.

No ať je to jakkoli, je to podle mne díky možnosti synergií velké ohrožení expanze FR v BTS (a de-fakto i rána z milosti pro BRQ... ) a naopak lze jen tipovat kdy FR/Laudamotion ohlásí linky typu VIE-FRA, VIE-TXL, VIE-DUS, VIE-STR a půjde LH Group po krku na jejích hlavních linkách z VIE... Navíc podle https://www.austrianwings.info/2018/03/ ... udamotion/ chce Ryan investovat do Laudamotion ne jen 50, ale 100M EUR...

Uvidíme další vývoj v regionu bude určitě velmi zajímavý !

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 10:42
od JiS_Progressus
zbozivulekral píše:Rýsuje se nám tu Ryanmotion :arrow:

http://zdopravy.cz/necekane-spojeni-na- ... irem-9283/


Další neméně zajímavá informace je možnost nasazení Airbusů na letech FR, pokud to není jen tlak na Boeing ...

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 12:55
od HonzaLB
Marty-t píše:
Zpráva přišla jen pár dní poté, co Ryanair oznámil, že by rád expandoval více ve Vídni.

No ať je to jakkoli, je to podle mne díky možnosti synergií velké ohrožení expanze FR v BTS (a de-fakto i rána z milosti pro BRQ... ) a naopak lze jen tipovat kdy FR/Laudamotion ohlásí linky typu VIE-FRA, VIE-TXL, VIE-DUS, VIE-STR a půjde LH Group po krku na jejích hlavních linkách z VIE... Navíc podle https://www.austrianwings.info/2018/03/ ... udamotion/ chce Ryan investovat do Laudamotion ne jen 50, ale 100M EUR...

Uvidíme další vývoj v regionu bude určitě velmi zajímavý !

Ono je to trošku zamotanější: v tiskové zprávě je, že FR zaplatí Laudovi za 75 % méně, jak 50 milionů euro a současně investuje do firmy 50 milionů.

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 15:00
od Orus-x
To všechno vypadá na velkou cenovou válku o Vídeň. Neustále se rozjíždějící Eurowings, Wizz Air s bází 5 letadel a 27 novýma linkama, do toho Laudamotion/Ryanair, do toho IAG/Vueling taky něco zvažuje. Že by skutečně bylo Rakousko do této chvíle tak strašně přehlížené? Kde se najednou vzal takový zájem? Skutečně bude zajímavé sledovat, jak se to projeví na cenách letenek a na bázi FR v BTS a na Austrian. Podle mého názoru bude muset někdo z kola ven...

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 16:26
od Marty-t
Orus-x píše:To všechno vypadá na velkou cenovou válku o Vídeň. Neustále se rozjíždějící Eurowings, Wizz Air s bází 5 letadel a 27 novýma linkama, do toho Laudamotion/Ryanair, do toho IAG/Vueling taky něco zvažuje. Že by skutečně bylo Rakousko do této chvíle tak strašně přehlížené? Kde se najednou vzal takový zájem? Skutečně bude zajímavé sledovat, jak se to projeví na cenách letenek a na bázi FR v BTS a na Austrian. Podle mého názoru bude muset někdo z kola ven...

No zatím je to jednoznačně z kola ven jen pro BRQ , ale i pro BTS to vypadá na první pohled bledě. Zvlášť až rakušáci postaví kolejovou spojku z letiště, aby mohli zavést přímé vlaky "Vídeň hlavní nádraží-VIE-Bratislava"... Ale je možné, že paradoxně jako důsledek možné cenové války velkých o VIE si menší/střední dopravci raději najdou niku menšího blízkého letiště s menším trhem, kde jim PAX budou rádi platit za obsluhu jim bližšího letiště vyšší ceny než by dopravce mohl chtít po PAX na lince z VIE... Moc šancí uvažování o nice nedávám, ale uvidíme - VIE není nafukovací, za chvíli se jim projeví limit chybějící třetí vzletové dráhy...

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 17:03
od alesesl
Marty-t píše:
Orus-x píše:To všechno vypadá na velkou cenovou válku o Vídeň. Neustále se rozjíždějící Eurowings, Wizz Air s bází 5 letadel a 27 novýma linkama, do toho Laudamotion/Ryanair, do toho IAG/Vueling taky něco zvažuje. Že by skutečně bylo Rakousko do této chvíle tak strašně přehlížené? Kde se najednou vzal takový zájem? Skutečně bude zajímavé sledovat, jak se to projeví na cenách letenek a na bázi FR v BTS a na Austrian. Podle mého názoru bude muset někdo z kola ven...

No zatím je to jednoznačně z kola ven jen pro BRQ , ale i pro BTS to vypadá na první pohled bledě. Zvlášť až rakušáci postaví kolejovou spojku z letiště, aby mohli zavést přímé vlaky "Vídeň hlavní nádraží-VIE-Bratislava"... Ale je možné, že paradoxně jako důsledek možné cenové války velkých o VIE si menší/střední dopravci raději najdou niku menšího blízkého letiště s menším trhem, kde jim PAX budou rádi platit za obsluhu jim bližšího letiště vyšší ceny než by dopravce mohl chtít po PAX na lince z VIE... Moc šancí uvažování o nice nedávám, ale uvidíme - VIE není nafukovací, za chvíli se jim projeví limit chybějící třetí vzletové dráhy...


Nastesti v blizkosti letiste jsou jen sama pole, takze hafo mista na 3. drahu. Zajimaly by me ty tvoje napady na niche linky, za ktere by byli zakaznici z mensich letist, ktere jsou coby kamenem dohodil do VIE platit premiove ceny.

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 17:14
od whiskey
alesesl píše:Nastesti v blizkosti letiste jsou jen sama pole, takze hafo mista na 3. drahu. Zajimaly by me ty tvoje napady na niche linky, za ktere by byli zakaznici z mensich letist, ktere jsou coby kamenem dohodil do VIE platit premiove ceny.

to hafo miesta ale neznamena hafo miesta, kde by nikto neprotestoval proti vystavbe drahy. V Rakusku obzvlast sa to neda brat na lahku vahu.

Re: Laudamotion

Napsal: 20. 03. 2018, 18:14
od Marty-t
K výstavbě třetí vzletové dráhy ve VIE - viz. cca rok staré rozhodnutí soudu co dalo za pravdu protestujícím proti výstavbě dráhy:
https://www.austrianwings.info/2017/03/ ... chtsstaat/

a pozdější zrušení tohoto rozsudku nejvyšším soudem:
https://www.austrianwings.info/2017/06/ ... piste-auf/

Ale i tak bych na rychlou výstavbu třetí dráhy ve VIE rozhodně v nejbližších letech nesázel... Do té doby může být nedostatek vhodných slotů významným limitem očekávané cenové války Ryanu-Wizzu-LH Group na VIE.

EDIT: i když tak o tom přemýšlím tak pánové Lauda i O Leary můžou mít rozehranou velkou hru - buď zatlačí na VIE posledním rozvojem linek v BTS a ta jim na jejich představy přistoupí - anebo zůstanou v BTS, jakkoli se mi tato možnost zdá být dost sci-fi...