Pád letadla v amazonské džungli
Cituji ihned.cz:
"Podle pracovníka řízení letového provozu nehodu způsobila špatná komunikace mezi dvěma kontrolními věžemi, které letadla navigují. Neštěstí se totiž stalo v regionu Pará, kde se stýkají dvě teritoria, přičemž letový provoz v každém z nich řídí jiná kontrolní věž.
Kontrolní věž v Manausu údajně nařídila boeingu stoupání z letové hladiny 35.000 stop do hladiny 39.000 stop. Naproti tomu věž v Brasílii doporučila letounu Legacy, který letěl v opačném směru, držet se ve výšce 37.000 stop. Oba stroje se kvůli tomu srazily."
"Podle pracovníka řízení letového provozu nehodu způsobila špatná komunikace mezi dvěma kontrolními věžemi, které letadla navigují. Neštěstí se totiž stalo v regionu Pará, kde se stýkají dvě teritoria, přičemž letový provoz v každém z nich řídí jiná kontrolní věž.
Kontrolní věž v Manausu údajně nařídila boeingu stoupání z letové hladiny 35.000 stop do hladiny 39.000 stop. Naproti tomu věž v Brasílii doporučila letounu Legacy, který letěl v opačném směru, držet se ve výšce 37.000 stop. Oba stroje se kvůli tomu srazily."
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Rizek píše:Cituji ihned.cz:
"Podle pracovníka řízení letového provozu nehodu způsobila špatná komunikace mezi dvěma kontrolními věžemi, které letadla navigují. Neštěstí se totiž stalo v regionu Pará, kde se stýkají dvě teritoria, přičemž letový provoz v každém z nich řídí jiná kontrolní věž.
Kontrolní věž v Manausu údajně nařídila boeingu stoupání z letové hladiny 35.000 stop do hladiny 39.000 stop. Naproti tomu věž v Brasílii doporučila letounu Legacy, který letěl v opačném směru, držet se ve výšce 37.000 stop. Oba stroje se kvůli tomu srazily."
Co je to za blbost? Tím spíš že to bylo na hranici oblasti tak situaci na monitorech vidělo "víc očí", ne?
Stejně mě fascinuje, jak ve dnešním stádiu technologickýho pokroku řídí letadla ve vzduchu lidi ze země hlasem Když se nad tím zamyslíte, tak je to vlastně naprosto neuvěřitelně archaickej a neefektivní systém...
Tak tady je další citace z dnešního Práva:
"Kvůli páteční havárii brazilského dopravního boeingu, při níž zahynulo 155 lidí, zadržela brazilská justice dva americké piloty malého stroje Legacy, jenž z nehody šťastně vyvázl.
Měl totiž nefunkční radarový transpondér, který by jinak srážce obou letadel zabránil. Američané měli přístroj, jenž je povinnou výbavou všech letadel, podle dostupných informací buď záměrně vypnutý, nebo poškozený.
Brazilská policie včera zadržela oběma pilotům pasy, vyšetřování nehody včetně rozboru černých skříněk dvou letadel ale zatím nebylo uzavřeno.
Soudce státu Mato Grosso, který zabavení pasů nařídil, zdůvodnil svůj krok pochybnostmi, které kolem případu panují a indiciemi, které naznačují, že nehodu způsobil minijet Legacy se šesti lidmi na palubě."
No comment!
"Kvůli páteční havárii brazilského dopravního boeingu, při níž zahynulo 155 lidí, zadržela brazilská justice dva americké piloty malého stroje Legacy, jenž z nehody šťastně vyvázl.
Měl totiž nefunkční radarový transpondér, který by jinak srážce obou letadel zabránil. Američané měli přístroj, jenž je povinnou výbavou všech letadel, podle dostupných informací buď záměrně vypnutý, nebo poškozený.
Brazilská policie včera zadržela oběma pilotům pasy, vyšetřování nehody včetně rozboru černých skříněk dvou letadel ale zatím nebylo uzavřeno.
Soudce státu Mato Grosso, který zabavení pasů nařídil, zdůvodnil svůj krok pochybnostmi, které kolem případu panují a indiciemi, které naznačují, že nehodu způsobil minijet Legacy se šesti lidmi na palubě."
No comment!
Rizek píše:Tak tady je další citace z dnešního Práva:
"Kvůli páteční havárii brazilského dopravního boeingu, při níž zahynulo 155 lidí, zadržela brazilská justice dva americké piloty malého stroje Legacy, jenž z nehody šťastně vyvázl.
Měl totiž nefunkční radarový transpondér, který by jinak srážce obou letadel zabránil. Američané měli přístroj, jenž je povinnou výbavou všech letadel, podle dostupných informací buď záměrně vypnutý, nebo poškozený.
Brazilská policie včera zadržela oběma pilotům pasy, vyšetřování nehody včetně rozboru černých skříněk dvou letadel ale zatím nebylo uzavřeno.
Soudce státu Mato Grosso, který zabavení pasů nařídil, zdůvodnil svůj krok pochybnostmi, které kolem případu panují a indiciemi, které naznačují, že nehodu způsobil minijet Legacy se šesti lidmi na palubě."
No comment!
no právě, na commenty je brzy
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
V novinach zas bylo co nekdo nekde slysel, vysetrovani trva, ale jestli je hypoteza aspon trochu pravdiva, ptam se:
Jestlize byl ten Legacy ve FL370, musel byt IFR i v Brazilii. A v takove hladine musi byt zapnuty funkcni odpovidac povinny pro vsechny letadla na celem svete (podle ICAO)
1- Kam koukali ridici (lhostejno na kterem stredisku), kdyz ho nevideli „zmizet” (umyslne vypnuto)?
2- ...1-... + nezajistili potrebne rozestupy (nefukcni v prubehu letu)?
3- jak je mozne, ze mu povolili let (nefunkcni, vypnuty na zemi)?
Jestlize byl ten Legacy ve FL370, musel byt IFR i v Brazilii. A v takove hladine musi byt zapnuty funkcni odpovidac povinny pro vsechny letadla na celem svete (podle ICAO)
1- Kam koukali ridici (lhostejno na kterem stredisku), kdyz ho nevideli „zmizet” (umyslne vypnuto)?
2- ...1-... + nezajistili potrebne rozestupy (nefukcni v prubehu letu)?
3- jak je mozne, ze mu povolili let (nefunkcni, vypnuty na zemi)?
VictorK píše:V novinach zas bylo co nekdo nekde slysel, vysetrovani trva, ale jestli je hypoteza aspon trochu pravdiva, ptam se:
Jestlize byl ten Legacy ve FL370, musel byt IFR i v Brazilii. A v takove hladine musi byt zapnuty funkcni odpovidac povinny pro vsechny letadla na celem svete (podle ICAO)
1- Kam koukali ridici (lhostejno na kterem stredisku), kdyz ho nevideli „zmizet” (umyslne vypnuto)?
2- ...1-... + nezajistili potrebne rozestupy (nefukcni v prubehu letu)?
3- jak je mozne, ze mu povolili let (nefunkcni, vypnuty na zemi)?
Gol 737-800 crash investigators have concluded that the ExcelAire Legacy 600 had its transponder switched off before colliding with the passenger aircraft, Estado de Sao Paulo reported. The transponder, which alerts air traffic controllers to a plane's position, apparently was turned on after the midair collision. The Legacy's two American pilots, who are being held in Brazil for questioning, have denied turning off the transponder (ATWOnline, Oct. 5). Estado said investigators determined that the Legacy, which landed safely, flew just underneath the larger jet, cutting off part of the dash 800's right wing and a stabilizer. The collision sent the Gol plane plunging into dense Amazon rain forest, killing all 154 passengers and crew.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Pavel:
No dobre, ale to neodpovida na moje otazky - co delali ridici?
Jestlize tam maji pokryti radarem takove, ze ACC vidi udaje z odpovidace, musi mit zaroven k dispozici i obrazovy vystup z primaru. Na tom by byl Legacy (resp. neznama skvrna) videt, i kdyby startoval „z paseky uprostred pralesa”, dlouhou dobu predtim, nez by jeho bod splynul s bodem od B737 Gol. Prece jen stoupani do FL370 nejakou dobu trva... Pak by sice pochopitelne nemohli zarucit vzajemne rozestupy, ale meli vydat Gol-u alepson varovani o moznem konfliktnim provozu a jeho smeru. Proc aspon tohle neudelali?
Nevideli by obe letadla jen v pripade, ze radarove pokryti tam neni dostatecne a funguje to jako nad Atlantikem ci velkou casti Afriky. A v tom pripade se provoz „nacerno” (v mediich problesklo neco o drogach a zbranich v souvislosti s Legacy) ohlidat neda a je div, ze se nekde nad lesem pri takovych rychlostech nepotkaly dve letadla uz driv.
No dobre, ale to neodpovida na moje otazky - co delali ridici?
Jestlize tam maji pokryti radarem takove, ze ACC vidi udaje z odpovidace, musi mit zaroven k dispozici i obrazovy vystup z primaru. Na tom by byl Legacy (resp. neznama skvrna) videt, i kdyby startoval „z paseky uprostred pralesa”, dlouhou dobu predtim, nez by jeho bod splynul s bodem od B737 Gol. Prece jen stoupani do FL370 nejakou dobu trva... Pak by sice pochopitelne nemohli zarucit vzajemne rozestupy, ale meli vydat Gol-u alepson varovani o moznem konfliktnim provozu a jeho smeru. Proc aspon tohle neudelali?
Nevideli by obe letadla jen v pripade, ze radarove pokryti tam neni dostatecne a funguje to jako nad Atlantikem ci velkou casti Afriky. A v tom pripade se provoz „nacerno” (v mediich problesklo neco o drogach a zbranich v souvislosti s Legacy) ohlidat neda a je div, ze se nekde nad lesem pri takovych rychlostech nepotkaly dve letadla uz driv.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
VictorK píše:Pavel:
No dobre, ale to neodpovida na moje otazky - co delali ridici?
Jestlize tam maji pokryti radarem takove, ze ACC vidi udaje z odpovidace, musi mit zaroven k dispozici i obrazovy vystup z primaru. Na tom by byl Legacy (resp. neznama skvrna) videt, i kdyby startoval „z paseky uprostred pralesa”, dlouhou dobu predtim, nez by jeho bod splynul s bodem od B737 Gol. Prece jen stoupani do FL370 nejakou dobu trva... Pak by sice pochopitelne nemohli zarucit vzajemne rozestupy, ale meli vydat Gol-u alepson varovani o moznem konfliktnim provozu a jeho smeru. Proc aspon tohle neudelali?
Nevideli by obe letadla jen v pripade, ze radarove pokryti tam neni dostatecne a funguje to jako nad Atlantikem ci velkou casti Afriky. A v tom pripade se provoz „nacerno” (v mediich problesklo neco o drogach a zbranich v souvislosti s Legacy) ohlidat neda a je div, ze se nekde nad lesem pri takovych rychlostech nepotkaly dve letadla uz driv.
Chyba (zanedbání) řídícího?! Bod na radaru mohl považoval za nějaké malé letadlo v podstatně nižší hladině.
VictorK píše:Pavel:
Jestlize tam maji pokryti radarem takove, ze ACC vidi udaje z odpovidace, musi mit zaroven k dispozici i obrazovy vystup z primaru.
Pokryti sekundarem jeste neimplikuje pokryti primarnim radarem. Mnoho oblastnich stredisek rizeni po svete jiz primarni vynos vubec nema, prave kvuli povinnosti mit odpovidac (transponder) nad urcitou hladinou.
Tj. ridici to letadlo bez odpovidace vubec na radaru videt nemuseli.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 118
- Registrován: 15. 01. 2005, 10:55
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Fotky z letadla
http://www.dusky.sk/halbot/?id=2853
Udajne foto, ze 737 po narazu
ac je foto na zabavnim servru, vypadaji autenticky[/i]
Udajne foto, ze 737 po narazu
ac je foto na zabavnim servru, vypadaji autenticky[/i]