SWISS International Air Lines

Odpovědět
outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od outfitter »

pettte píše:Nechci aby to vypadalo, že chci jen čeřit vodu. Ale na planes.cz jsem právě četl o celkem 3 "výpadcích" motoru SWISS, a píše se tam, že VŽDY přistáli na nejbližším vhodném letišti.
Prozraďte mi prosím. Jsou piloti SWISSu přecitlivělí na takovou drobnost, jakou prý je porucha motoru, se kterou se dá letět napříč Evropou, nebo bude vyšetřování SW přeci jen oprávněné?
Přiznám se, že od jejich incidentu, kdykoliv čtu cokoliv o poruše motoru za letu, tak se vždy a všude dočtu, že sedají co nejdříve, ať už to je jakákoliv aerolinka, teda jakákoliv kromě Smartwings...
Zdroj: planes.cz právě teď



Aniž bych chtěl jakkoliv čeřit vodu, tak předpokládám že o tomto incidentu jste také četl
http://avherald.com/h?article=4cd54f0e&opt=0


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od pettte »

Popravdě, moje jazyková vybavenost (ano je to jen a jen má chyba) mne handicapuje pro cizojazyčné servery.
Nyní jsem kliknul na Váš link a google translator mi to přeložil tak, že z toho není jasné, jestli letěli s vypnutým motorem.

Pak jsem našel v komentářích například:

@ FrederikHAD
Andrasz v neděli 29. září 2019 08: 20Z

Existuje celý svět rozdílů mezi vypnutím motoru a jeho snížením na volnoběh při sledování jeho výkonu. V prvním případě přistáváte na nejbližší vhodnou, zatímco ve druhém případě můžete pokračovat v non-ETOPS, dokud se stav motoru nezhorší.

NEBO

@ FrederikHAD; díky
Od Jock v pátek 27. září 2019 21: 09Z

Dík.
„Problém motoru“ ve skutečnosti neznamená selhání motoru.
Chápeme samozřejmě, že ztráta tlaku oleje může být vážná.

Potřebujeme více informací. Mýlím se v tom, že to může být problém / problém v TGB?

Pokud ano, znamená to, že PROBABLY (nikoli CERTAINLY) znamená, že nejde o problém s motorem nebo výrobcem motoru. TGB je ohraničen jako problém / odpovědnost dodavatele vzduchových framerů, cum-TGB.

Je moudré důvěřovat pilotům. Budeme muset počkat a uvidíme.


a jako poslední citace, ať je to fér:

Chytrý pohyb?
FredrikHAD v pátek 27. září 2019 20: 26Z

Považuji tento incident za zajímavý v souvislosti s tím, jak velkou kritiku dostali Smartwings za 2 hodinový let na jednom motoru před několika týdny. Zde ANA pokračovala 4 hodiny! Některá sibiřská letiště určitě zvládnou 787. Potom to možná ještě nebyla skutečná porucha motoru, ale pouze (indikace) ztráty tlaku oleje, ale přesto!

outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od outfitter »

pettte píše:Popravdě, moje jazyková vybavenost (ano je to jen a jen má chyba) mne handicapuje pro cizojazyčné servery.
Nyní jsem kliknul na Váš link a google translator mi to přeložil tak, že z toho není jasné, jestli letěli s vypnutým motorem.

Pak jsem našel v komentářích například:

@ FrederikHAD
Andrasz v neděli 29. září 2019 08: 20Z

Existuje celý svět rozdílů mezi vypnutím motoru a jeho snížením na volnoběh při sledování jeho výkonu. V prvním případě přistáváte na nejbližší vhodnou, zatímco ve druhém případě můžete pokračovat v non-ETOPS, dokud se stav motoru nezhorší.

NEBO

@ FrederikHAD; díky
Od Jock v pátek 27. září 2019 21: 09Z

Dík.
„Problém motoru“ ve skutečnosti neznamená selhání motoru.
Chápeme samozřejmě, že ztráta tlaku oleje může být vážná.

Potřebujeme více informací. Mýlím se v tom, že to může být problém / problém v TGB?

Pokud ano, znamená to, že PROBABLY (nikoli CERTAINLY) znamená, že nejde o problém s motorem nebo výrobcem motoru. TGB je ohraničen jako problém / odpovědnost dodavatele vzduchových framerů, cum-TGB.

Je moudré důvěřovat pilotům. Budeme muset počkat a uvidíme.


a jako poslední citace, ať je to fér:

Chytrý pohyb?
FredrikHAD v pátek 27. září 2019 20: 26Z

Považuji tento incident za zajímavý v souvislosti s tím, jak velkou kritiku dostali Smartwings za 2 hodinový let na jednom motoru před několika týdny. Zde ANA pokračovala 4 hodiny! Některá sibiřská letiště určitě zvládnou 787. Potom to možná ještě nebyla skutečná porucha motoru, ale pouze (indikace) ztráty tlaku oleje, ale přesto!


Nevím jestli s vypnutým motorem (pravděpodobně asi ne), nicméně v příspěvku jste psal "...kdykoliv čtu cokoliv o poruše motoru za letu, tak se vždy a všude dočtu, že sedají co nejdříve, ať už to je jakákoliv aerolinka..." A asi se shodneme, že v tomto případě se o poruchu motoru bezpochyby jednalo.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od pettte »

OK.

tak ještě poprosím o linky, jak ANA škrtla "prdelí" o runaway a roztrhla plášť letadla a pokračovala s tím dále (viz TVS a Egypt, další třeba kolik letadel ANA při přistání přejíždí runaway a podobně.

A asi jste pochopil, že zde porovnávám bezpečnostní kulturu té které společnosti.

outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od outfitter »

pettte píše:OK.

tak ještě poprosím o linky, jak ANA škrtla "prdelí" o runaway a roztrhla plášť letadla a pokračovala s tím dále (viz TVS a Egypt, další třeba kolik letadel ANA při přistání přejíždí runaway a podobně.

A asi jste pochopil, že zde porovnávám bezpečnostní kulturu té které společnosti.


Doufal jsem, že se argumentačního faulu nedopustíte. Marně


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od pettte »

outfitter píše:
pettte píše:OK.

tak ještě poprosím o linky, jak ANA škrtla "prdelí" o runaway a roztrhla plášť letadla a pokračovala s tím dále (viz TVS a Egypt, další třeba kolik letadel ANA při přistání přejíždí runaway a podobně.

A asi jste pochopil, že zde porovnávám bezpečnostní kulturu té které společnosti.


Doufal jsem, že se argumentačního faulu nedopustíte. Marně


Takže nulová, či spíše záporná bezpečnostní kultura SW je argumentační faul? =)) Holt, člověk se pořád učí. Když už si myslím, že mne nikdo nemůže překvapit, tak prásk, a je to tady!

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od mandrinka »

outfitter píše:
pettte píše:Nechci aby to vypadalo, že chci jen čeřit vodu. Ale na planes.cz jsem právě četl o celkem 3 "výpadcích" motoru SWISS, a píše se tam, že VŽDY přistáli na nejbližším vhodném letišti.
Prozraďte mi prosím. Jsou piloti SWISSu přecitlivělí na takovou drobnost, jakou prý je porucha motoru, se kterou se dá letět napříč Evropou, nebo bude vyšetřování SW přeci jen oprávněné?
Přiznám se, že od jejich incidentu, kdykoliv čtu cokoliv o poruše motoru za letu, tak se vždy a všude dočtu, že sedají co nejdříve, ať už to je jakákoliv aerolinka, teda jakákoliv kromě Smartwings...
Zdroj: planes.cz právě teď



Aniž bych chtěl jakkoliv čeřit vodu, tak předpokládám že o tomto incidentu jste také četl
http://avherald.com/h?article=4cd54f0e&opt=0


A co jako? U mě ANA nikdy moc důvěryhodnou společností nebyla, a toto mojí nedůvěru jen potvrdilo. Ostatně, když si přečtete statistiku a okolnosti nehod japonských dopravců, tak pro mě jejich safety rating moc přesvědčivý není.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od mandrinka »

Jinak samozřejmě Švýcaři v rámci PREVENCE uzemnili celou flotilu CS. Jak by asi postupoval šrot wings (omlouvám se adminovi, paní Dufková zas bude psát)? No samozřejmě uzemnění flotily stojí MONEY MONEY MONEY, takže víme, že toto by se nekonalo. A nařizoval někdo Švýcarům, aby uzemnili flotilu? Nenařizoval. A proč ji uzemnili? No protože je vždycky lepší nepřistávat do kytek.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od Mat »

Neletěl tady někdo se Swiss A320neo? Koukal jsem na seat map a tváří se, že je tam 38 řad. To je samozřejmě nesmysl, nevíte, jak je to tam udělané s číslováním?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od Night fly »

Mat píše:
18. 05. 2021, 08:31
Neletěl tady někdo se Swiss A320neo? Koukal jsem na seat map a tváří se, že je tam 38 řad. To je samozřejmě nesmysl, nevíte, jak je to tam udělané s číslováním?
Podle planku na Seatguru chybi (nejsou cislovany) rady 18-24.

gulas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 07. 02. 2010, 20:16
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od gulas »

Ahoj, stalo se mi nedávno u Swiss, že jsem si v appce na telefonu všiml, že mám zrušený první leg z Prahy do Zurichu, cca měsíc před odletem. Nepřišla mi žádná notifikace (mail, sms ani appka). Jejich chat bot mi nabízel jen šílenosti, tak jsem si sám našel lety s LH a změnil to přes infolinku.
Den před odletem zrušila LH také první leg z Prahy do Frankfurtu. To už mi ale přišly notifikace všemi kanály.
Abychom odletěli a přiletěli přibližně ve stejný čas, změnili jsme to na šílený routing během kterého nám ztratili zavazadlo. Ale proč to píšu…Při odletu z Prahy jsem si na tabuli všiml, že ten úplně původní let se Swiss normálně letí.
Tohle se mi ještě nikdy nestalo a co mě napadá je, že let byl slušně vybookován a prostě vyrazili ven pár lidí s levnou letenkou (trefili jsme zrovna nějaké promo) s tím, že během měsíce před odletem je v klidu prodají dráž.
Nejde mi o to se na tom obohatit, ale třeba pro příště, mám jako zákazník šanci se tomu alespoň nějak bránit? Nakonec to byla mnohem horší cesta a ještě to zavazadlo.
Díky moc za jakékoli info.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od MEA »

gulas píše:
11. 12. 2023, 09:35
Ahoj, stalo se mi nedávno u Swiss, že jsem si v appce na telefonu všiml, že mám zrušený první leg z Prahy do Zurichu, cca měsíc před odletem. Nepřišla mi žádná notifikace (mail, sms ani appka). Jejich chat bot mi nabízel jen šílenosti, tak jsem si sám našel lety s LH a změnil to přes infolinku.
Den před odletem zrušila LH také první leg z Prahy do Frankfurtu. To už mi ale přišly notifikace všemi kanály.
Abychom odletěli a přiletěli přibližně ve stejný čas, změnili jsme to na šílený routing během kterého nám ztratili zavazadlo. Ale proč to píšu…Při odletu z Prahy jsem si na tabuli všiml, že ten úplně původní let se Swiss normálně letí.
Tohle se mi ještě nikdy nestalo a co mě napadá je, že let byl slušně vybookován a prostě vyrazili ven pár lidí s levnou letenkou (trefili jsme zrovna nějaké promo) s tím, že během měsíce před odletem je v klidu prodají dráž.
Nejde mi o to se na tom obohatit, ale třeba pro příště, mám jako zákazník šanci se tomu alespoň nějak bránit? Nakonec to byla mnohem horší cesta a ještě to zavazadlo.
Díky moc za jakékoli info.
je to kludne mozne, skus sa k tomu dopatrat, ale davam menej ako percento, ze by sa k tomu priznali, lebo "zatloukat, zatloukat, zatloukat...!" je zlate pravidlo. raz mi takto davno (ale uz az ked som bol na letisku) predlzili air france let do kolumbie o snad den alebo este viac s tym, ze som letel "drobnou obklukou" cez santiago de chile. dovodom bol meskajuci let na prvom legu. myslim ze to bolo pre nejaky strajk posadok. takze namiesto super nadvazujucich letov som cakal v parizi od skoreho rana do polnoci a potom letel "tou najkratsou trasou" cez chile... jasne ze som to nechcel nechat tak a som sa snazil napisat na stranke air france ziadost o kompenzaciu. nejako to neslo, som sa v tom stratil, tak to odislo aj cez air france napokon aj cez skyteam nejaku vseobecnu stranku. vysledok bol "dokonaly" - jedna sprava sa nejakou nahodou dostala do ameriky a air france usa mi poslalo siahodlhe ospravedlnenie a sumu, ktora po nejakych zvlastnych konverziach nebola 6OOe co je maimalna kompenzacia ale asi 66O cim som asi dosiahol rekord vysky kompenzacie :) a po troch mesiacoch mi dosla aj odpoved z francuzskeho air france, kde mi napisali, ze na nic nemam narok, ze let meskal kvoli pocasiu (cha-cha!!!) a velkodusne mi poslali zlavovy kupon na asi 5O eur na dalsi let. takze len tolko na ilustraciu, ako sa spravaju rozne klientske centra tej istej spolocnosti, mozno aj s ohladom na to, z akej krajiny klient pochadza... nadherne!)

gulas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 07. 02. 2010, 20:16
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od gulas »

jj, takovou situaci chápu a taky už se mi to stalo. Tady mi jde spíš o to, když vám více jak 14 dní před odletem zruší letenku, ale ne protože by se zrušil let. Zpětně k tomu nemám ani žádný papír, protože nic neposlali. Jen byl přeškrtnutý let v appce.
Teď mě ještě napadá jestli jsme nedoplatili na něčí FF status s garancí místa v letadle.
Ale stále by mě zajímalo, jestli mám nějakou šanci na obranu jako zákazník.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od Fabo »

fakt lx nevyhazuje nekoho z letu mesic predem proto, ze ma levnou letenku...

spis bych to videl, ze let byl predbezne zrusen nebo docasne stazen z prodeje, ty sis to zrovna vsiml a nechal se prebookovat, s tim, ze se pak ten let vratil. To je nejspis taky duvod procs nedostal zadne upozorneni - nekdo tam nekde nastavil aby se to zatim neposilalo.

Tohle se obvykle deje kdyz se ladi pred zmenou sezony letove rady.

gulas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 07. 02. 2010, 20:16
Stav: Offline

Re: SWISS International Air Lines

Příspěvek od gulas »

Aha, díky za info, nevěděl jsem.


Odpovědět