Havárie A320 TAM v Sao Paulu
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Havárie A320 TAM v Sao Paulu
Z Planes.cz:
Smutná zpráva přišla v noci z Brazílie, kde v 18:50 místního času (23:50 našeho) havaroval Airbus 320 největší tamní společnosti TAM se 176 lidmi na palubě. Dle prvních dohadů bylo příčinou jeho sklouznutí z dráhy letiště Congonhas v Sao Paulo nezvládnuté přistání na kluzkém povrchu dráhy po vydatném dvouhodinovém dešti. Druhé (domací) letiště Sao Paula se nachází nedaleko od centra města, obklopené zástavbou. Nekontrolovaný let TAM 3054 z Porto Alegre narazil před možným opuštěním areálu do skladu, používaného mj. k uchovávaní paliva a následně se vzňal. Několik další obětí je hlášeno i ze země. V únoru byl na největším letišti v Brazílii (17 mil. odbavených cestujících v roce 2005) krátce zakázán provoz. Piloti si stěžovali, že při vodě na dráze mají potíže s ovládaním letadla při brzdění. V následujících měsících byly provedeny nápravné práce a položen nový povrch. Přesto se podobný problém objevil např. v pondělí, kdy zde z dráhy do trávy bez vážnějších následků sjelo menší letadlo.
A jeste link na iDnes:
http://zpravy.idnes.cz/airbus-nezvladl- ... anicni_mad
Smutná zpráva přišla v noci z Brazílie, kde v 18:50 místního času (23:50 našeho) havaroval Airbus 320 největší tamní společnosti TAM se 176 lidmi na palubě. Dle prvních dohadů bylo příčinou jeho sklouznutí z dráhy letiště Congonhas v Sao Paulo nezvládnuté přistání na kluzkém povrchu dráhy po vydatném dvouhodinovém dešti. Druhé (domací) letiště Sao Paula se nachází nedaleko od centra města, obklopené zástavbou. Nekontrolovaný let TAM 3054 z Porto Alegre narazil před možným opuštěním areálu do skladu, používaného mj. k uchovávaní paliva a následně se vzňal. Několik další obětí je hlášeno i ze země. V únoru byl na největším letišti v Brazílii (17 mil. odbavených cestujících v roce 2005) krátce zakázán provoz. Piloti si stěžovali, že při vodě na dráze mají potíže s ovládaním letadla při brzdění. V následujících měsících byly provedeny nápravné práce a položen nový povrch. Přesto se podobný problém objevil např. v pondělí, kdy zde z dráhy do trávy bez vážnějších následků sjelo menší letadlo.
A jeste link na iDnes:
http://zpravy.idnes.cz/airbus-nezvladl- ... anicni_mad
http://www.novinky.cz/zahranicni/pri-na ... ugv00.html
Řekněte mi, jsou češi obecně tak blbý, nebo se na Novinkách v diskuzích schází to nejhorší z celého národa? Dva super komentáře:
Bohužel,až vláda ODS zprivatizuje ČSA budou u nás takové nehody často. Soukromý vlastník bude hledět jen na zisk a snižování nákladů a lidi budou až na posledním místě.
No , ještě se musí dodat airbus, vyrobený v USA:-))) Protože, když poslouchám veřejnoprávní ČT:-)))))))))))))) tak když spadl, an24 tak veřejnoprávní:-)) oznámila, spadl AN24, ruské výroby konstruktéra Antonova,zapomněli dodat, že to bylo v Indii:-)) Když spadl Boing, tak oznámili, spadl Boing, Keňanům:-)))))))))))))I tak se mystifikuje, mlží a manipulují lidé co jsou většinou s modrým mozkem popřípadě s IQ Topolánka, ODS,Vondry,KDU a zelených:-)
Řekněte mi, jsou češi obecně tak blbý, nebo se na Novinkách v diskuzích schází to nejhorší z celého národa? Dva super komentáře:
Bohužel,až vláda ODS zprivatizuje ČSA budou u nás takové nehody často. Soukromý vlastník bude hledět jen na zisk a snižování nákladů a lidi budou až na posledním místě.
No , ještě se musí dodat airbus, vyrobený v USA:-))) Protože, když poslouchám veřejnoprávní ČT:-)))))))))))))) tak když spadl, an24 tak veřejnoprávní:-)) oznámila, spadl AN24, ruské výroby konstruktéra Antonova,zapomněli dodat, že to bylo v Indii:-)) Když spadl Boing, tak oznámili, spadl Boing, Keňanům:-)))))))))))))I tak se mystifikuje, mlží a manipulují lidé co jsou většinou s modrým mozkem popřípadě s IQ Topolánka, ODS,Vondry,KDU a zelených:-)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Bohuzel to bylo jen otazkou casu, kdy se neco podobneho stane. CGH je letiste de facto v centru mesta, ma kratke drahy (1940m a 1435m) a pri desti se zaviralo (znam z vlastni zkusentosti, za posledni rok jsem tam byl cca. 10x - naposledy v breznu). Navic je neuveritelne frekventovane (17M cestujicich) a kazde pristani tam je zazitek (priblizeni mezi vezaky). Jsem zvedav co s tim udelaji - v rijnu tam letim znovu...
Řekněte mi, jsou češi obecně tak blbý, nebo se na Novinkách v diskuzích schází to nejhorší z celého národa? Dva super komentáře:
Bohužel,až vláda ODS zprivatizuje ČSA budou u nás takové nehody často. Soukromý vlastník bude hledět jen na zisk a snižování nákladů a lidi budou až na posledním místě.
To vita - počkej, to by ses divil, kolik lidí si dodnes myslí, že aerolinky vlastní letiště, zejména že ČSA vlastní Ruzyni. Není to snad ani tak blbost, jako neznalost. I když o autobusových společnostech si nikdo nemyslí, že vlastní D1..
Apropos, snad zrovna včera se tu psalo, jak se TAM pěkně rozjížději
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
No on TAM prevzal od lonska vetsinu letadel, linek a slotu po zkrachovalem Varigu, a stal se absolutni brazilskou jednickou. A pravdou je, ze sluzby na palube maji zcela srovnatelne s evropskym standartem. A jeden detail navic, ktery se mi u TAM velmi libil: pri nastupu vita cestujici i jeden z pilotu. Skoda lidi, skoda era - v Brazilii dnes ocekavam nadpozemsky chaos v letecke doprave...
Našel jsem podobnou nehodu co se stala před rokem...
http://www.airliners.net/open.file/1021719/L/
Tehdy to dopadlo dobře.
Den před katastrofou TAMu tam vyjelo z dráhy ATRo. Jinak to letiště se mi vůbec nelíbí. Krátka dráha, na koncích hned zástavba a pravdepodobně nejaký blbej povrch...asi by to bylo nejlepší zavřít nebo alespoň omezit provoz(MTOW?)
No a další nehoda se stala v Kolubmbii...
http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... H07Wop.jpg
http://www.eltiempo.com/nacion/caribe/2 ... 42962.html
Naštěstí bez obětí.
Jižní Ameriku stíha poslední dobou hodně leteckých neštěstí. Ten boom posledních let možná naráži na problémy a nedostatky v infrastruktuře.
http://www.airliners.net/open.file/1021719/L/
Tehdy to dopadlo dobře.
Den před katastrofou TAMu tam vyjelo z dráhy ATRo. Jinak to letiště se mi vůbec nelíbí. Krátka dráha, na koncích hned zástavba a pravdepodobně nejaký blbej povrch...asi by to bylo nejlepší zavřít nebo alespoň omezit provoz(MTOW?)
No a další nehoda se stala v Kolubmbii...
http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... H07Wop.jpg
http://www.eltiempo.com/nacion/caribe/2 ... 42962.html
Naštěstí bez obětí.
Jižní Ameriku stíha poslední dobou hodně leteckých neštěstí. Ten boom posledních let možná naráži na problémy a nedostatky v infrastruktuře.
Naposledy upravil(a) dider dne 18. 07. 2007, 13:02, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Z VCP udelali hlavni cargo bazi pro region Sao Paula, ale osobnich letu tam moc neleta - ze SP je to zversky daleko (skoro 100km) a nejblizsi vetsi mesto Campinas zase takovy provoz nema. Cast provozu CGH muze GRU absorbovat (koneckoncu se tam pri uzaverach CGH casto divertuje), nicmene je potreba vzit v potaz, ze rocni objem provozu na CGH byl neco mezi 17-18 miliony cestujicich a kapacitu na takovy narust GRU nema. Uplne zavrit CGH je asi nerealne (jednak neni kam presunout provoz, jednak poloha nedaleko centra je vyhodna, jednak se tam stavi zcela novy terminal), ale typove omezeni bych videl jako jedno z reseni. A pak taky vyresit problem s vodou a kluzkymi RWY - i v minulosti totiz dochazelo k uzaveram kvuli desti, a kazde vyrazeni CGH se nevyhnutne promita do provozu na celem jihovychode Brazilie.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Dider: CGH ma nejvetsi problem s nevyresenym odtokem vody z RWY. Pri vydatnejsim (=v brazilskych pomerech kazdem) desti dochazi k hromadeni vody na RWY a nasledne k velkym problemum pri brzdeni. Gro provozu na CGH jsou 320 TAM a 737 GOL vetsinou na trasach do 2 hodin letu a relativne malo carga, zato ale obsazena temer na max. Je to takove "autobusove nadrazi", zejmena ve vsedni dny rano...
[quote="dider"]
No a další nehoda se stala v Kolubmbii...
http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... H07Wop.jpg
http://www.eltiempo.com/nacion/caribe/2 ... 42962.html
quote]
Zachytil jsi historicky první nehodu typu EMB 190, a nebo mi něco uteklo ?
No a další nehoda se stala v Kolubmbii...
http://www.airliners.net/uf/view.file?i ... H07Wop.jpg
http://www.eltiempo.com/nacion/caribe/2 ... 42962.html
quote]
Zachytil jsi historicky první nehodu typu EMB 190, a nebo mi něco uteklo ?