Nehoda Spanairu v MAD

Steve
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 12. 06. 2006, 22:43
Bydliště: UHE, BRQ, BTS
Status: Offline

Příspěvekod Steve » 22. 08. 2008, 08:27

Michal1 píše:Treba Concorde...... :?


Už to tu několikrát bylo, u Concordu nehořel motor, ale při vzletu najel na lištu, která odpadla od nějakého stroje Continental Airlines při předcházejícím startu, lišta roztrhla pneumatiku, cáry z pneumatiky prorazily nádrž a neštěstí bylo hotovo...


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Příspěvekod mandrinka » 22. 08. 2008, 09:02

Mluvčí společnosti Javier Mendoza podle serveru potvrdil, že teplotní senzor ventilu v přední části letadla signalizoval přehřátí. Technici měli tento problém vyřešit vypnutím zařízení.

Firma zdůraznila, že přístroj tohoto typu nemusí před startem nevyhnutelně fungovat.

http://zahranicni.ihned.cz/c4-10070880- ... aty-ventil

Určitě tím zase tady někomu zvednu mandle, ale jestli se takhle opravují všechny závady...

No samozřejmě, že to nemusí fungovat, nemusí fungovat ani motory, na letadlu nemusí vlastně před vzletem fungovat vůbec nic, aspoň pak ani nevzlétne :roll: :lol:

další vtipný článek pak tady:

http://zpravy.idnes.cz/piloti-v-cesku-s ... domaci_abr

tý jo, low cost přilétne a za 40 min. zase někam letím, už vidím jak to letadlo před každým letem doslova rentgenují

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Příspěvekod jane » 22. 08. 2008, 09:17

No samozřejmě, že to nemusí fungovat, nemusí fungovat ani motory, na letadlu nemusí vlastně před vzletem fungovat vůbec nic, aspoň pak ani nevzlétne :roll: :lol:


Uz jsi nekdy slysel pojem "MEL"?

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Skybob » 22. 08. 2008, 09:30

mandrinka píše:Mluvčí společnosti Javier Mendoza podle serveru potvrdil, že teplotní senzor ventilu v přední části letadla signalizoval přehřátí. Technici měli tento problém vyřešit vypnutím zařízení.

Firma zdůraznila, že přístroj tohoto typu nemusí před startem nevyhnutelně fungovat.

http://zahranicni.ihned.cz/c4-10070880- ... aty-ventil

Určitě tím zase tady někomu zvednu mandle, ale jestli se takhle opravují všechny závady...

No samozřejmě, že to nemusí fungovat, nemusí fungovat ani motory, na letadlu nemusí vlastně před vzletem fungovat vůbec nic, aspoň pak ani nevzlétne :roll: :lol:

další vtipný článek pak tady:

http://zpravy.idnes.cz/piloti-v-cesku-s ... domaci_abr

tý jo, low cost přilétne a za 40 min. zase někam letím, už vidím jak to letadlo před každým letem doslova rentgenují


Je hodně závad se kterýma se určitou dobu může létat než se to opraví :) Záleží co se rozbilo. No ono ani u klasický aerolinky 50 min. nebo hodinu na průletu toho moc nezjistíš :D

kober
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 13. 07. 2005, 15:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod kober » 22. 08. 2008, 09:55

Doporučuju si přečíst toto (může být nutné prokliknout se přes reklamu).


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2094
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Příspěvekod kuba.biker » 22. 08. 2008, 10:08

Tereza Beniaková ve včerejších Hospodářkách docela zasvěceně píše o problémech Spanairu, ale na konci docela perlí: (...)Stížnosti odborářů potvrzují i bývalí zákazníci Spanairu. na webové stránce www.airlinequality.com si stěžují především na přeplněná letadla, na nefunkční rezervační systém a na špatný servis na palubě. Kritické byly i poznámky ke stavu letadel. Velmi úzká sedadla, žádné místo na nohy(...)

Aha, takže už máme jasno: nehodu způsobila úzká sedadla a nefunkční rezervační systém :roll:

Pilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 362
Registrován: 01. 11. 2004, 19:38
Oblíbené typy letadel: B777, A330
Bydliště: Hamilton, New Zealand
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Pilot » 22. 08. 2008, 10:37

dell píše:
Pilot píše:Já bych to viděl asi na urvanou lopatku v motoru :( ....Jinak fakt je to smutný...To co napíšu odsoudí asi dost lidí tady.... ale jelikož A310 u CSA není taky extra mladý letadlo a bezproblémový a mechanici mužou mít klidně platinový ruce....aby tam na tom taky nedoplatili jednou lidi...jak to tak bejvá ke změnám dochází až po ztrátách na životech a to je ta katastrofa

asi Ti možná uniklo, že nějaký týden zpět se vracela A310 na jeden motor zpět na JFK...je to o tom, že i na jeden motor to letadla celkem bezpečně stoupaj...těžkou soudit co vše se stalo tady, ale věř že požár motoru během vzletu by posádky měli zvládnout, jsou na to cvičeni...


To mi neuniklo...to je jasný že letadlo dokáže stoupat na jeden motor...ale já vubec nenavazuju na to jestli dokáže lětet na jeden motor nebo ne...ale jen že to že MD82 taky není nejmladší letadlo jako A310...se muže klidně stát něco podobnýho. Samozřejmě doufám že se jim to nestane a nikomu dalšímu.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 22. 08. 2008, 10:39

jane píše:No samozřejmě, že to nemusí fungovat, nemusí fungovat ani motory, na letadlu nemusí vlastně před vzletem fungovat vůbec nic, aspoň pak ani nevzlétne :roll: :lol:


Uz jsi nekdy slysel pojem "MEL"?


myslím že je zbytečné ji cokoliv vysvětlovat :wink:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Příspěvekod jane » 22. 08. 2008, 10:53

kuba.biker píše:Tereza Beniaková ve včerejších Hospodářkách docela zasvěceně píše o problémech Spanairu, ale na konci docela perlí: (...)Stížnosti odborářů potvrzují i bývalí zákazníci Spanairu. na webové stránce www.airlinequality.com si stěžují především na přeplněná letadla, na nefunkční rezervační systém a na špatný servis na palubě. Kritické byly i poznámky ke stavu letadel. Velmi úzká sedadla, žádné místo na nohy(...)

Aha, takže už máme jasno: nehodu způsobila úzká sedadla a nefunkční rezervační systém :roll:


Co je preplnene letadlo? Cestujici stojici na vzlet v ulicce, protoze na ne jinde nezbylo misto? :)

anny
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 05. 07. 2007, 13:30
Oblíbené typy letadel: Boeing 777, 747
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod anny » 22. 08. 2008, 17:11

Nebo na jednom sedadle 2 lidi? :roll: :)

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Skybob » 22. 08. 2008, 22:52

anny píše:Nebo na jednom sedadle 2 lidi? :roll: :)


Bude to zas nějaká novinářká kachna :shock: :D Prostě jeden PAX a na něm infant :lol:

Odnem
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 09. 2003, 23:37
Status: Offline

Příspěvekod Odnem » 04. 09. 2008, 11:52

Na miste nehody nasli utrzenou zadni cast gondoly motoru s otevrenym reverzem (MDcka maji clamshell reverzy takze je to evidentni) Otazka je ovsem zda nedoslo k otevreni vlivem narazu do zeme.
To ze letadlo samotne ma uz nejlepsi leta za sebou, jeste neznamena ze to plati i o motorech. Ty se v prubehu zivotnosti letadla nekolikrat meni/generalkuji.

letuska
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 07. 11. 2005, 14:45
Status: Offline

Příspěvekod letuska » 04. 09. 2008, 14:53


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2858
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Night fly » 04. 09. 2008, 16:10

letuska píše:http://spravy.pravda.sk/havaru-lietadla-v-madride-sposobili-klapky-f2m-/sk_ckronika.asp?c=A080904_141131_sk_ckronika_p04


No to jsou ovsem perly, v tom clanku: "Klapky, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti krídel lietadla slúžia na spomaľovanie lietadla počas pristávania alebo na zrýchľovanie počas vzlietania. Predbežné vyšetrovanie ukázalo, že malú rýchlosť lietadla spôsobila porucha klapiek, informoval americký denník.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Kamyl » 04. 09. 2008, 17:33

Night fly píše:
letuska píše:http://spravy.pravda.sk/havaru-lietadla-v-madride-sposobili-klapky-f2m-/sk_ckronika.asp?c=A080904_141131_sk_ckronika_p04


No to jsou ovsem perly, v tom clanku: "Klapky, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti krídel lietadla slúžia na spomaľovanie lietadla počas pristávania alebo na zrýchľovanie počas vzlietania. Predbežné vyšetrovanie ukázalo, že malú rýchlosť lietadla spôsobila porucha klapiek, informoval americký denník.

Jo to je fakt, tez me to dostalo, ze klapky slouzi ke zrychlovani letadla... :lol:



Zpět na “Ostatní letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti