Emirates
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5976
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Emirates
Předem se omlouvám za lama dotaz: To udělal legálně nebo ilegálně (ve vztahu k předpisům leteckého provozu, ne ve vztahu k chlebodárci)?
https://byznys.lidovky.cz/pilot-nakresl ... oprava_ele
https://byznys.lidovky.cz/pilot-nakresl ... oprava_ele
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3211
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates
Ten clanek patri do sekce "Priblble novinove texty", jednoznacne.
Vztah k leteckym predpisum je asi takovy:
Behem pripravneho/predavaciho procesu je potreba zaletet nekolik zkusebnich letu
Tyto lety maji nejake trvani
Tudiz se musi odletet X hodin letu "nekde"
Je uplne jedno kde, pokud to nevadi beznym letum
A kdyz si teda Airbus nebo Boeing rekne, ze neco nakresli, tak si proste vymysli trasu, v dnesni dobe uz i jenom podle souradnic, poda si planek, a jestli pocitac rekne, ze nikde v planku nenastava konflikt s kapacitou vzdusneho prostoru, tak se planek schvali, a letadlo poleti tak jak se mu to zada.
Poznamka: V nekterych pripadech zkusebni lety obsahuji i manevry, ktere neni zahodno provadet v beznem leteckem prostoru, treba nouzove klesani, zabrany padu a podobne. V takovych pripadech se to prirozene dela trochu jinak, a letadlo zpravidla dostane vyhrazeny prostor, kam doletne "beznym" zpusobem, a pak v ramci prostoru odleti co potrebuje.
Vztah k leteckym predpisum je asi takovy:
Behem pripravneho/predavaciho procesu je potreba zaletet nekolik zkusebnich letu
Tyto lety maji nejake trvani
Tudiz se musi odletet X hodin letu "nekde"
Je uplne jedno kde, pokud to nevadi beznym letum
A kdyz si teda Airbus nebo Boeing rekne, ze neco nakresli, tak si proste vymysli trasu, v dnesni dobe uz i jenom podle souradnic, poda si planek, a jestli pocitac rekne, ze nikde v planku nenastava konflikt s kapacitou vzdusneho prostoru, tak se planek schvali, a letadlo poleti tak jak se mu to zada.
Poznamka: V nekterych pripadech zkusebni lety obsahuji i manevry, ktere neni zahodno provadet v beznem leteckem prostoru, treba nouzove klesani, zabrany padu a podobne. V takovych pripadech se to prirozene dela trochu jinak, a letadlo zpravidla dostane vyhrazeny prostor, kam doletne "beznym" zpusobem, a pak v ramci prostoru odleti co potrebuje.
Re: Emirates
... tak podle noticky na konkurenčním serveru je (zatím nepotvrzeno) druhá frekvence s B773 do Prahy možná od 1.6.
Myslíte, že je reálné, aby se pak udržel i FlyDubai a přes zimu taktéž SmartWings?
Myslíte, že je reálné, aby se pak udržel i FlyDubai a přes zimu taktéž SmartWings?
Re: Emirates
Emirates šetří, kde může. Teď jsem si na jednom německém specializovaném webu četl, jak nejprve zmenšili svůj prostor na ITB (cestovní veletrh). A po pár týdnech se ho lidi z Dubaje rozhodli úplně zrušit. Přitom tam býval od nepaměti (prý).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Emirates
Posílá EK emailem ohledně upgradu do business class na lety z Prahy do Dubaje? Pamatuju si že na trasu Durban - Dubai jsem dostal email (možná to bylo při check inu, teď si to přesně nevybavuji) ohledně zakoupení upgradu (cca 10 tisíc Kč). Funguje to i na trase PRG-DXB? Jsem anti EK flyer, takže nemám tušení, jak to chodí...
Re: Emirates
Ano, ale do economy saver som nikdy nedostal ponulu.
Re: Emirates
Letos nám to na trase PRG-DPS/KUL-PRG přišlo mailem na všech segmentech asi tři dny před odletem. Tarif (eko) to nebyl nejnižší. Segmenty z a do PRG byly dražší než ostatní, cca 12,5k.
Re: Emirates
Znáte někdo LF do DXB po nasazení druhého stroje? Slyšel jsem, že to není tak úžasné, jak se myslelo...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Emirates
Hodnotit ani ne po mesici provozu? A navic v druhem nejslabsim mesici v roce ve smeru Persky zaliv? Lze si projit vsechny statistiky LKPR, kde je Dubaj mesic po mesici. Z toho je patrne, ze cervenec nebyl uzasny ani za jedne frekvence, nicmene za cely rok vytizenost cca 85-90%. Zari, rijen a listopad bude OK. Rust je vzdy postupny, ne skokovy. S hod ocenim 2. linky bych pockal na rok 2019.
Re: Emirates
Já nechci nic hodnotit, jen mě zajímal LF. Pokud je to, jak říkáš, tak je by to mohlo být ok...
Samozřejmě vím, že letní sezona je pro ně horší, ale oni si to do ní nasadili.
Samozřejmě vím, že letní sezona je pro ně horší, ale oni si to do ní nasadili.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 361
- Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
- Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates
MarcosFT píše:Posílá EK emailem ohledně upgradu do business class na lety z Prahy do Dubaje? Pamatuju si že na trasu Durban - Dubai jsem dostal email (možná to bylo při check inu, teď si to přesně nevybavuji) ohledně zakoupení upgradu (cca 10 tisíc Kč). Funguje to i na trase PRG-DXB? Jsem anti EK flyer, takže nemám tušení, jak to chodí...
Čerstvá zkušenost: Na PRG-DXB i opačně přišel email i při nejnižším tarifu asi 3x za cca 11-13K. KUL-DXB paradoxně za 8K.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Emirates
K nedávné diskusi ohledně vytíženosti
LF se spočítá jednoduše:
Emirates kapacita A380 je 517 cestujících, létají denně 365 dnů v roce
Fly Dubai kapacita B737-8MAX je 174 cestujících, létají denně 365 dnů v roce
Smartwings kapacita B737-800 je 189 cestujících, létají cca 220 dnů v roce kromě měsíců 6,7,8 a 9 prakticky 5x-7x týdně
Nedá se samozřejmě zjistit, která linka je obsazovanější nebo kolik % připadá na business, ale na nějaký průměr na 1 let to stačí. Z čísel je patrné, že v únoru až dubnu a v říjnu až prosinci se s potenciálem růstu druhá frekvence EK uživí.
LF se spočítá jednoduše:
Emirates kapacita A380 je 517 cestujících, létají denně 365 dnů v roce
Fly Dubai kapacita B737-8MAX je 174 cestujících, létají denně 365 dnů v roce
Smartwings kapacita B737-800 je 189 cestujících, létají cca 220 dnů v roce kromě měsíců 6,7,8 a 9 prakticky 5x-7x týdně
Nedá se samozřejmě zjistit, která linka je obsazovanější nebo kolik % připadá na business, ale na nějaký průměr na 1 let to stačí. Z čísel je patrné, že v únoru až dubnu a v říjnu až prosinci se s potenciálem růstu druhá frekvence EK uživí.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 353
- Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates
Nemá někdo volných 8000 mil ve Skywards u Emirates? Kompenzace jistá a třeba magnetka z Brazílie Díky (do SZ)
Abych si to udělal sám a neměl letenku až ze Sao Paula, ale rovnou Ria mi na mém účtu chybí 600 mílí
Abych si to udělal sám a neměl letenku až ze Sao Paula, ale rovnou Ria mi na mém účtu chybí 600 mílí
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3211
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates
michal4 píše:Nemá někdo volných 8000 mil ve Skywards u Emirates? Kompenzace jistá a třeba magnetka z Brazílie Díky (do SZ)
Abych si to udělal sám a neměl letenku až ze Sao Paula, ale rovnou Ria mi na mém účtu chybí 600 mílí
Mohu ti prevest 2000 mil (1000 mi to nedovoli) za naklady, t.j. 30 dolaru.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 353
- Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Emirates
Dík. Máš SZ.Fabo píše:michal4 píše:Nemá někdo volných 8000 mil ve Skywards u Emirates? Kompenzace jistá a třeba magnetka z Brazílie Díky (do SZ)
Abych si to udělal sám a neměl letenku až ze Sao Paula, ale rovnou Ria mi na mém účtu chybí 600 mílí
Mohu ti prevest 2000 mil (1000 mi to nedovoli) za naklady, t.j. 30 dolaru.