PanAm - evropsky provoz
PanAm - evropsky provoz
Zdar,
mam dotaz na mrtvolu PanAm. Casto se objevuji snimky letadel PanAm z evropskych letist vcetne Prahy. Jenze ne dalkovych letadel, ale B737, B727 nebo dokonce ATR42. Letecky provoz osmdesatych let uz nepamatuju, takze bych se rad znalejsich optal, za jakych podminek mohl PanAm v Evrope provozovat regionalni dopravu. Jedine co jsem nasel, bylo provozovani letu z a do Zapadniho Berlina. Slo tedy jen o to a jak to bylo vubec pravne osetreno? Evropska dcerinka?
Diky!
mam dotaz na mrtvolu PanAm. Casto se objevuji snimky letadel PanAm z evropskych letist vcetne Prahy. Jenze ne dalkovych letadel, ale B737, B727 nebo dokonce ATR42. Letecky provoz osmdesatych let uz nepamatuju, takze bych se rad znalejsich optal, za jakych podminek mohl PanAm v Evrope provozovat regionalni dopravu. Jedine co jsem nasel, bylo provozovani letu z a do Zapadniho Berlina. Slo tedy jen o to a jak to bylo vubec pravne osetreno? Evropska dcerinka?
Diky!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: PanAm - evropsky provoz
Jde prave o to - zapadni Berlin, mel za studene valky zvlastni pravni status, a litat z nej mohly jenom aerolinky zapadnich vitezu - US, UK, Francie. Air Berlin tehdy taky vzniknul jako Air Berlin USA. Tohle jejich pravo se pak nejspis vztahovalo i na cele zapadni Nemecko vedle Lufthansy, do Prahy prave jesti se nemylim meli linku z FRA.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: PanAm - evropsky provoz
Velmi spravne, Fabo.
Pan Am provozoval svuj hub na FRA az do roku 1991, kdy zkrachoval. V ramci bankrotoveho vyrovnani pak byla nejaktivnejsi Delta, ktera koupila nejvic aktiv, vcetne slotu na FRA. A provozovala tam hub az do roku 1997.
Pan Am provozoval svuj hub na FRA az do roku 1991, kdy zkrachoval. V ramci bankrotoveho vyrovnani pak byla nejaktivnejsi Delta, ktera koupila nejvic aktiv, vcetne slotu na FRA. A provozovala tam hub az do roku 1997.
Re: PanAm - evropsky provoz
HighFlyer píše:Velmi spravne, Fabo.
Pan Am provozoval svuj hub na FRA az do roku 1991, kdy zkrachoval. V ramci bankrotoveho vyrovnani pak byla nejaktivnejsi Delta, ktera koupila nejvic aktiv, vcetne slotu na FRA. A provozovala tam hub az do roku 1997.
A proc ten hub zavreli? Nevyplatilo se mit svoji Evropskou sit letu? A proc vlastne PanAm padly? Nejaky jeden konkretni duvod?
Re: PanAm - evropsky provoz
A nebyl to jenom PanAm, později Delta. Svůj hub ve Frankfurtu měla například i TWA, s bázovanými B727. Jinak PanAm tam nejdřív měl taky B737-200, pak jen B727. Lítali takhle celou východní Evropu, linka z FRA do Prahy byla často prodlužovaná někam dál, co já pamatuju, dost často se lítalo PRG-FRA-KRK, PRG-FRA-WAW, jeden čas také pokračování do Bukurešti a do Bělehradu. Ale někdy v roce 1988-1999 PanAm začal lítat do Budapešti přímo z New Yorku A310.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: PanAm - evropsky provoz
No me hlavne zaujala B727 PANAM, kterou jsem videl na apronu v Punta Cane, kde jsem spotil v r. 2006, dokonce vypadala "zive". Vzdyt v te dobe uz mela byt spolecnost spoustu let po smrti ne? (viz foto - kousek era vlevo uprostred fotky).
Bohuzel registracku jsem se svym super kompaktikem nerozlousknul, abych to pak mohl nekde dohledat...
Bohuzel registracku jsem se svym super kompaktikem nerozlousknul, abych to pak mohl nekde dohledat...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: PanAm - evropsky provoz
Toz to je asi tak treti inkarnace znacky, jde o Boston-Maine Airways, operujici jako PanAm Connection.
Re: PanAm - evropsky provoz
wiki je mocna!!
Re: PanAm - evropsky provoz
Panove, dekuji za vycerpavajici odpovedi! O tech evropskych hubech am. aerolinek jsem vubec netusil.
Diky!
Diky!