PanAm - evropsky provoz

Odpovědět
dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od dejavu »

Zdar,
mam dotaz na mrtvolu PanAm. Casto se objevuji snimky letadel PanAm z evropskych letist vcetne Prahy. Jenze ne dalkovych letadel, ale B737, B727 nebo dokonce ATR42. Letecky provoz osmdesatych let uz nepamatuju, takze bych se rad znalejsich optal, za jakych podminek mohl PanAm v Evrope provozovat regionalni dopravu. Jedine co jsem nasel, bylo provozovani letu z a do Zapadniho Berlina. Slo tedy jen o to a jak to bylo vubec pravne osetreno? Evropska dcerinka?
Diky!


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od Fabo »

Jde prave o to - zapadni Berlin, mel za studene valky zvlastni pravni status, a litat z nej mohly jenom aerolinky zapadnich vitezu - US, UK, Francie. Air Berlin tehdy taky vzniknul jako Air Berlin USA. Tohle jejich pravo se pak nejspis vztahovalo i na cele zapadni Nemecko vedle Lufthansy, do Prahy prave jesti se nemylim meli linku z FRA.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od HighFlyer »

Velmi spravne, Fabo.

Pan Am provozoval svuj hub na FRA az do roku 1991, kdy zkrachoval. V ramci bankrotoveho vyrovnani pak byla nejaktivnejsi Delta, ktera koupila nejvic aktiv, vcetne slotu na FRA. A provozovala tam hub az do roku 1997.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od spinar »

HighFlyer píše:Velmi spravne, Fabo.

Pan Am provozoval svuj hub na FRA az do roku 1991, kdy zkrachoval. V ramci bankrotoveho vyrovnani pak byla nejaktivnejsi Delta, ktera koupila nejvic aktiv, vcetne slotu na FRA. A provozovala tam hub az do roku 1997.

A proc ten hub zavreli? Nevyplatilo se mit svoji Evropskou sit letu? A proc vlastne PanAm padly? Nejaky jeden konkretni duvod?

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od Orus-x »

A nebyl to jenom PanAm, později Delta. Svůj hub ve Frankfurtu měla například i TWA, s bázovanými B727. Jinak PanAm tam nejdřív měl taky B737-200, pak jen B727. Lítali takhle celou východní Evropu, linka z FRA do Prahy byla často prodlužovaná někam dál, co já pamatuju, dost často se lítalo PRG-FRA-KRK, PRG-FRA-WAW, jeden čas také pokračování do Bukurešti a do Bělehradu. Ale někdy v roce 1988-1999 PanAm začal lítat do Budapešti přímo z New Yorku A310.


Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od Kamyl »

No me hlavne zaujala B727 PANAM, kterou jsem videl na apronu v Punta Cane, kde jsem spotil v r. 2006, dokonce vypadala "zive". Vzdyt v te dobe uz mela byt spolecnost spoustu let po smrti ne? (viz foto - kousek era vlevo uprostred fotky).
Bohuzel registracku jsem se svym super kompaktikem nerozlousknul, abych to pak mohl nekde dohledat...
Přílohy
IMG_2528_p.jpg

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od Fabo »

Toz to je asi tak treti inkarnace znacky, jde o Boston-Maine Airways, operujici jako PanAm Connection.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od whiskey »

wiki je mocna!!

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: PanAm - evropsky provoz

Příspěvek od dejavu »

Panove, dekuji za vycerpavajici odpovedi! O tech evropskych hubech am. aerolinek jsem vubec netusil.
Diky!


Odpovědět