Stránka 1 z 26

Qatar Airways

Napsal: 01. 03. 2010, 15:54
od prodejce
News on route expansions:

Bengaluru, formerly known as Bangalore, the State capital of Karnataka in
India, becomes the first of several new route launches during 2010 –
successfully launched last week - on 23 Feb.

The Danish Capital Copenhagen is to be serviced with four flights a week
as of March 30.

On April 5, 2010 the Turkish capital Ankara will be added to Qatar Airways
burgeoning route network.

Daily Flights to Japanese Capital Tokyo , operated via Osaka will start as of
April 26, 2010.

Spanish operations double with Launch of daily services to Barcelona on
Jun 7, 2010.

Qatar Airways has begun a major expansion of the online operations in South
East Asia including boosting frequencies and upgrading equipment to
Boeing 777 Fleet (42 horizontal flat beds in Business Class and 293 seats in
economy class) to selected services:

• Kuala Lumpur increased by 4 flights to a total of 11 flights per week
• Jakarta – becomes a dedicated route with nonstop direct flights from Doha
• Bali - moves to Daily Frequencies, up from four flights a week operated by
Boeing 777
• Singapore - route upgraded with new Boeing 777 aircraft
• Seoul – changed to a nonstop operation from Doha to Korea.

Re: Qatar Airways

Napsal: 02. 03. 2010, 13:36
od sever2
Libi se mi hlavne postup v pripade Kodane a hlavne Barcelony. Tohle mesto a jeho potencial byl arabama ignorovan opravdu az moc dlouho. Kdybych si mel vsadit na uspesnou linku z tohohle vyberu, tak beru BCN.

Jinak doufam, ze po otevreni linky EK do PRG a aktivitam EY ve vychodni Evrope, je nova linka QR do stredni nebo vychodni Evropy jen otazkou casu. Na druhe strane maji QR urcite i dalsi zamery s vysii prioritou viz. SYD. Netajili se ti, ze lety do Australie pro ne mohou byt dlouhodobe vydelecne jen za predpokladu, ze budou moci letat do SYD, takze by to mela byt jedna z dalsich ohlasenych dest.

Re: Qatar Airways

Napsal: 17. 03. 2010, 15:59
od Zlin142
Moje srovnani Emirates a Qatar Airways je velmi omezene, prijde mi ze ackoli je QR v "dobytcaku" o subjektivne neco preci jenom lepsi nez EK, tak momentalne obrovsky handicap QR je ubohost letiste v DOH. Pritom prave QR by diky tomu ze ma ve flotile i A320 mel vetsi sanci na uspech u destinace jako PRG, kde pochybuju ze EK denne naplni tu A332.

Re: Qatar Airways

Napsal: 17. 03. 2010, 20:50
od pavelpmi
Do BCN mají lítat s A319. Mě by zajímalo, jaký to je letět v tom 7 hodin. A DOH je fakt takový drama?

Re: Qatar Airways

Napsal: 18. 03. 2010, 07:41
od Zlin142
pavelpmi píše:A DOH je fakt takový drama?

Je to dost bida, za optimalnich okolnosti to ty 2-3 hodky nejak prekousnes. Problem ale je ze spousta itineraru QR z/do JV Asie je "sesynchronizovana" s odlety z/do Evropy natolik, ze trcet tam 9, 10, 13 hodin je naprosto normalni. V Dubaji muzes aspon vypadnout za relativne prijatelnych podminek ven (i kdyz v Dubaji venku neni o co stat preci jenom se da doba zabit najk kreativneji nez drepenim na sedacce v mizerne klimatizovanem termninalu v DOH)

Re: Qatar Airways

Napsal: 19. 03. 2010, 22:45
od pavelpmi
Zlin142 píše:Problem ale je ze spousta itineraru QR z/do JV Asie je "sesynchronizovana" s odlety z/do Evropy natolik, ze trcet tam 9, 10, 13 hodin je naprosto normalni.

Jo, díval jsem se... Ale některý den v týdnu to vychází dobře - kolem dvou hodin na přestup.
Nicméně letět BCN-DOH s 319? To asi radši z MAD s 332/3.

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 03. 2010, 07:51
od Orus-x
pavelpmi píše:Do BCN mají lítat s A319. Mě by zajímalo, jaký to je letět v tom 7 hodin. A DOH je fakt takový drama?

Letěl jsem s QR DOH-VIE 6 hod 10 min v A320 a musím říct, že to byl jeden s nejlepších a nejpohodlnějších letů v životě. Pocitově rozhodně lepší než A332 SIN-DOH

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 03. 2010, 10:26
od pavelpmi
Podles seatguru maji mit v A319 min mista nez v jinych letadlech (i nez v A320).

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 03. 2010, 19:07
od Nemec
Qatar ma u nekterych A319 specialni dalkovou konfiguraci, takze jedina nevyhoda by mela byt pouze jedna ulicka.

Re: Qatar Airways

Napsal: 26. 03. 2010, 07:50
od MS743
Dalkove A319 u QR jsou pry docela pohodlne....

Nova linka bude SOF tak jsem zvedavy .. vetsinou se suska ze vetsinou kam namiri EK tak posleze leta tam i QR. Nebudu najednou doufat ze PRG bude mit 10 dalkovek ale uvidime co do budoucna... nejaky A320 by nebyl spatny....

Linka do Bulharska ma byt od Rijna 2010 ... a spekuluje se 4-5x A319/A320

Re: Qatar Airways

Napsal: 26. 03. 2010, 20:35
od pavelpmi
MS743 píše:Dalkove A319 u QR jsou pry docela pohodlne....

Tak to jo, na seatguru bylo, že je v nich míň místa než v A320. Příště...
Nakonec jsem to totiž pořešil nákupem kombinace Swiss a Thai přes Curych, je to A340 a o přestup míň.
5* aerolinka snad někdy příště.

Re: Qatar Airways

Napsal: 06. 05. 2010, 13:26
od tygrlive
Velice zajimavy clanek o budoucnosti Qatar Airways:
http://gulfnews.com/business/aviation/q ... 3-1.613103

V kostce:
Nove letiste v Doze
200 objednavek na letadla (80 Airbus A350s, 60 Boeing 787s + 32 Boeing 777s. )
a nove low fare aerolinky (neco jako flydubai, snad budou mit nejaky poradny let do Evropy...)

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 06. 2010, 00:20
od sever2
Nove destinace!!! BRU, NCE, BUD, OTP, HKT, Hanoi

http://www.qatarairways.com/global/en/n ... une10.html

Ma predpoved, ze linka EK do Prahy spusti zajem ostatnich o tento region, se naplnila. Situaci by klidne mohla doplnit linka EY do WAW a sfery vlivu v regionu budou rozdeleny :-) Je super konecne videt, jak je nesmyslna a v mnohem nepouzitelna hegemonie AF-KL, LH-LX-OS a BA ve stredni Evrope stale vice narusovana arabskymi aeroliniemi!!!

Nejlepsi by bylo mit je pekne na hromadce v Praze, ale EK-EY-QR si nikdy zbytecne moc brzo nejdou po krku. Zaroven doufam, ze aerolinie z Ciny, Indie si taky prijdou pro svou cast lidi. Nejake vetsi expanze ze strany americkych aerolinii se tu asi vzhledem k JV s evropskymi lidry nedockame.

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 06. 2010, 10:34
od Orus-x
Zdá se mi, že Qatar trochu začíná měnit strategii a i když otevírají pořád nové destinace, jako by se v té poslední vlně mírně drželi při zemi a zvolili taktiku letů s mezipřistáním - to u nich dřív tak časté nebývalo
DOH - OTP - BUD
DOH - MXP - NCE
DOH - KUL - HKT
DOH - BKK - HAN
Bude taková nová linka z NCE pro pasažéry nepříklad do MEL ještě přijatelná, když se zdrží mezipřistáním v Miláně? Navíc při nutnosti trávit čas v tranzitu v DOH, který je jak známo dost ubohost? Možná, že je to jen oťukávání trhu a brzy přejdou na non-stopy, pokud se linky osvědčí

Re: Qatar Airways

Napsal: 22. 06. 2010, 15:02
od sever2
Myslim, ze zrovna u destinaci typu NCE, HKT, BUD, OTP to problem z ruznych duvodu nebude. U vetsiny cestujicich do HKT neni rychlost prioritou. Naopak pokud ale treba QR povoli kombinovat lety Evropa - Doha - Phuket a zpet Bangkok - Doha - Evropa jedna se o zajimavou a ojedinelou moznost pro individualni turisty. U BUD take neni problem. Alternativou je pouze RJ do Ammanu (kde je ale omezeny pocet navaznych spoju), jinak musi cestujici pomerne znacnym backtrackem do FRA, CDG. AMS apod.( a zdrzeni je i vtech nejlepsich pripadech dvojnasobne)

Neco z toho treba bude provozovane jako trojuhelnik. Takze na mezipristani pak clovek narazi jen v jednom smeru. U Australie bych vubec problem nevidel. Co je alternativou? BA/QF jeden prestup a jedno mezipristani, ostatni kombinace vyjma nekdy EK a EY jsou dokonce se dvema plnohodnotnyma prestupama.

Spis uz by mohl byt rozdil znatelny na letech do Asie nebo Jizni Afriky. Tam je dulezite pak alespon nabidnout odpovidajici navaznost, ale vesmes se mi zda rozsirovani linek QR jako kreativni ale dobre promyslena expanze.