Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni letenky?

Odpovědět
Shurik_L
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 17. 02. 2012, 13:48
Stav: Offline

Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni letenky?

Příspěvek od Shurik_L »

Zdravím všichni.
Koupil jsem 2 zpáteční letenky od Malév na let Praha - Budapešť – Kyjev přes agenturu, která se zabývá prodejem letenek. A to až na květen.
Pak za týden jsem se dozvěděl o krachu společností Malév. Kontaktoval jsem agenturu a ptal jsem se
kdy dostanu peníze za zakoupené letenky. Dostal jsem odpověď, že možná dostanu, možná vůbec ne a hlavně byl jsem odkázán na webové stránky společnosti Malév, kde se nachází jejich oficiální informace pro klienty. Pravé v té informace je jasně řečeno, že v mém případe se musím obrátit na společnost, která mě prodala letenky. Jen že ta písemně mě ani mailem ani dopisem neodpověděla kdy dostanu peníze. :sad:

Začínám googlit internet
Jak mám postupovat správně abych dostal peníze a jaký je postup reklamování letenek při zrušeným letu ?


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od kuba.biker »

Shurik_L píše:Zdravím všichni.
Koupil jsem 2 zpáteční letenky od Malév na let Praha - Budapešť – Kyjev přes agenturu, která se zabývá prodejem letenek. A to až na květen.
Pak za týden jsem se dozvěděl o krachu společností Malév. Kontaktoval jsem agenturu a ptal jsem se
kdy dostanu peníze za zakoupené letenky. Dostal jsem odpověď, že možná dostanu, možná vůbec ne a hlavně byl jsem odkázán na webové stránky společnosti Malév, kde se nachází jejich oficiální informace pro klienty. Pravé v té informace je jasně řečeno, že v mém případe se musím obrátit na společnost, která mě prodala letenky. Jen že ta písemně mě ani mailem ani dopisem neodpověděla kdy dostanu peníze. :sad:

Začínám googlit internet
Jak mám postupovat správně abych dostal peníze a jaký je postup reklamování letenek při zrušeným letu ?


A o jakou agenturu se jedná?

(jinak navrhuji přesunutí tématu do správné sekce...)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od flyingblue »

Shurik_L píše:Zdravím všichni.
Koupil jsem 2 zpáteční letenky od Malév na let Praha - Budapešť – Kyjev přes agenturu, která se zabývá prodejem letenek. A to až na květen.
Pak za týden jsem se dozvěděl o krachu společností Malév. Kontaktoval jsem agenturu a ptal jsem se
kdy dostanu peníze za zakoupené letenky. Dostal jsem odpověď, že možná dostanu, možná vůbec ne a hlavně byl jsem odkázán na webové stránky společnosti Malév, kde se nachází jejich oficiální informace pro klienty. Pravé v té informace je jasně řečeno, že v mém případe se musím obrátit na společnost, která mě prodala letenky. Jen že ta písemně mě ani mailem ani dopisem neodpověděla kdy dostanu peníze. :sad:

Začínám googlit internet
Jak mám postupovat správně abych dostal peníze a jaký je postup reklamování letenek při zrušeným letu ?


Platil jsi kreditkou?

Shurik_L
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 17. 02. 2012, 13:48
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od Shurik_L »

Je to aviabilety.cz
Platil jsem hotově.

Ale nic měně už jsem pochopil, že oni udělali všechno možné. Z internetu jsem se dozvěděl že v takovém případe se vyplňuje žádost o refundace. Třeba u Pelikanu je zapotřebí vyplnit formulář na jejich webu a oni přepošlu ho dal. Musí to schválit Mezinárodní Asociace Leteckých Společností IATA - ptal jsem se - jestli aviabilety.cz udělali tohle nebo ne, řekli mě, že ano a že zbývá jen čekat měsíc až dva.

Další věc.
našel jsem takovou zajímavou informace o MALEV.
Pátek, 28. Květen 2010
Maďarská letecká společnost Malév se rozhodla přidat se k nezákonnému a neetickému chování některých leteckých společností (např. Air France / KLM /Delta Air Lines, Lufthansa / Swiss / Austrian / Brussels, British Airways, Finnair, Alitalia) a od 15.06. nebude vracet svým klientům palivové příplatky v případě storna letenek.
Asociace cestovních kanceláří České republiky pokládá toto rozhodnutí za odporující Zákonu o ochraně spotřebitele a Občanskému zákoníku. Je to rozhodnutí, které významně poškozuje práva spotřebitele a staví spolupracující cestovní kanceláře a agentury do špatného světla před klienty, pro něž zajišťují nákup letenky. Cestovní kanceláře a agentury nejsou schopny takové rozhodnutí letecké společnosti ovlivnit, ale jsou klienty osočovány, protože jsou vůči klientům v první linii.
ACK ČR zdůrazňuje, že palivové příplatky (YQ taxa) nejsou zahrnuty v tarifu letenky, ale jsou účtovány zvlášť, týkají se tedy nákladů spojených až s okamžikem poskytnutí služby (a takový je také jejich smysl – krýt výkyvy v ceně paliva v konkrétním termínu konkrétního letu), není tedy by možné tyto poplatky účtovat někomu, kdo neletí! Palivové příplatky by měly být účtovány ve stejném režimu jako ostatní poplatky, např. letištní apod. taxy, které letecké společnosti i nadále při zrušení letů vracejí. Tak tomu také bylo při jejich zavedení. Pokud tedy nyní některé společnosti při zrušení letu palivové příplatky nevracejí, jednají v rozporu nejen s dobrými mravy, ale i v rozporu z výše zmíněnými zákony a konají tak protiprávně.
ZDROJ: Jan Papež, ředitel odboru vnějších vztahů ACK ČR

pgvik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05. 07. 2013, 07:02
Stav: Offline

Malev

Příspěvek od pgvik »

Dobrý den. již přes rok čekám na refund letenek od malevu. prosím máte někdo stejný problém?? vyjma právníka jsem zkoušel snad uplně vše. dopisy likvidátoru zatlačení na zprostředkovatele letenek. ale bezvýsledně. už jste někdo získal refund zpět. děkuji za odpověd


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Malev

Příspěvek od Zdenek »

Nedostal, a poslali mi toto.
Podle asociace IATA je rozhodující ratifikace tzv. “refund agreement”, který byl podepsán leteckou společností Malev dne 6. 2. 2012, tedy před faktickým vyhlášením bankrotu dne 14. 2. 2012. Bez ratifikace tohoto dokumentu ze strany likvidátora nemůže IATA zahájit refundační proces, aniž by porušila maďarské zákony. Výsledkem dosavadních jednání mezi asociací IATA a likvidátorem byla dohoda, že “refund agreement” by měl být platný navzdory krachu Malevu a že IATA může následně po ratifikaci zprocesovat příslušné platby. Nyní je na likvidátorovi, aby tuto dohodu potvrdil písemně. Dokud likvidátor tuto dohodu písemně nepotvrdí, nemůže IATA refundaci cen letenek zprocesovat.
Termín, kdy dojde k ratifikaci dohody, bohužel, není znám.

Nejzajímavější vidím tohle PDF které nedává moc nadějí
http://promos.opodo.co.uk/customer-service/malev.pdf

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od Globik »

Přátelé, Vy jste to neplatili kartou? Pokud ano, nereklamovali jste to v bance? A nedostali peníze zpět?

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od Zdenek »

Platilii, reklamovali a nedostali. Sdělili mi že když sem to nekupoval přímo u aerolinky tak že to mam řešit s prodejcem.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od HighFlyer »

Zdenek píše:Platilii, reklamovali a nedostali. Sdělili mi že když sem to nekupoval přímo u aerolinky tak že to mam řešit s prodejcem.

Ktera banka?

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od Zdenek »

Citi bank.

pgvik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05. 07. 2013, 07:02
Stav: Offline

Re: Malev

Příspěvek od pgvik »

pgvik píše:Dobrý den. již přes rok čekám na refund letenek od malevu. prosím máte někdo stejný problém?? vyjma právníka jsem zkoušel snad uplně vše. dopisy likvidátoru zatlačení na zprostředkovatele letenek. ale bezvýsledně. už jste někdo získal refund zpět. děkuji za odpověd

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od hafi »

U koho jsi je koupil a jak jsi je zaplatil?

Ale pokud jinak než kartou, tak je nejspíš pozdě - a ikdyby bylo včas tak z konkurzu na tebe těžko něco zbude. Pokud kartou, tak už je nejspíš taky pozdě, pokud vím, je tam něco o třech měsících od zjištění události.

pgvik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 05. 07. 2013, 07:02
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od pgvik »

prevodem z uctu na zprostredkovatele student agency. uz je to rok a pul. fakt me to sere. to na ne nejsou zadny paky?? navic sem je zakoupil 3 dny pred jejich krachem. oto vic me to sere. ze me student neinformoval ze jsou v haji.. taky jim to davam za vinu..

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Krachování Maďarské MALÉV. Jak reklamovat zakoupeni lete

Příspěvek od alesesl »

pgvik píše:prevodem z uctu na zprostredkovatele student agency. uz je to rok a pul. fakt me to s**e. to na ne nejsou zadny paky?? navic sem je zakoupil 3 dny pred jejich krachem. oto vic me to s**e. ze me student neinformoval ze jsou v haji.. taky jim to davam za vinu..


Student Agency nebo jakykoliv jiny prodejce nemuze dopredu vedet o krachu letecke spolecnosti nebo vyhlaseni jeji insolventnosti. Malev byl ve spatne situaci dlouho, ale nikdo nemuze vedet dopredu, kdy je situace neunosna a kdy vyhlasi bankrot. Ja jsem s nima mel koupene 4 letenky pro sebe a kamose na trase PRG-BUD-CLJ-BUD-PRG a vse jsme stihli proletet a to jsem je kupoval v dobe, kdy bylo vseobecne znamo ze jsou na tom spatne, ale riskl jsem to. To je to same jako treba u SKY EUROPE, kde lide vedeli, ze jsou na tom spatne a dal kupovali letenky na jejich lety. Nekteri to stihli proletet, jini ne. Urcite, zadna aerolinka neposila info prodejcum letenek a nepise jim prodavejte letenky, za 3 dny vyhlasime bankrot. Takze se zbytecne zlobis na nekoho, kdo za to treba vubec nemuze.

Mne se stala podobna vec tento rok. Pres Expedia.de jsem koupil letenku HAM-DRS s OTL transport germany, ktera asi mesic po vyhlasila bankrot. Prislo mi potvrzeni od Expedie, ze letenka je zrusena, ale penize o nich zadne nedostanu zpatky. Tak jsem to zkusil reklamovat pres citibank od ktere mam kartu, kterou jsem to platil. Po vyplneni jejich formulare a asi 2 mesicich cekani, byla reklamace uspesne vyresena a penize mne pripsali zpet na kartu. Duvod byl uveden jak nedodani sluzby.

POkud jsi to platil hotove, nebo prevodem, mas proste smulu. Ja pro vsechny pripady vzdycky platim letenky kartou, nebot tam je sance dostat penize zpatky v takovych to situacich.

Avathar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 29. 07. 2009, 07:43
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Avathar »

Pokud citibank reklamaci platby kartou neuznala, zkusil bych kontaktovat vydavatele (patrně mastercard?) a případně finančního arbitra.


Odpovědět