Air Caraibes - zkusenosti
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
.. no tak se pak pochlub, co ti poslali.
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Dear Sir/Madame,
On the 18th and 19th of September 2012, we received a high number of reservations for the airline Air Caraibes for routes connecting France to the Caribbean.
The reason for the unexpected demand on this little known airline was a mistake in pricing of certain transatlantic itineraries (Orly, Paris, France either to Fort De France, Martinique, Pointe a Pitre and St Martin, Guadeloupe and vice versa) by the airline – Air Caraibes - itself. After long discussions with our central reservation system, Amadeus, and the airline Air Caraibes, we were informed that the airline would not honor these tickets. As a result we were reluctantly obliged to cancel all reservations and tickets issued for these routes.
Refund procedure:
In most cases, our customers’ cards have not been charged with the purchase amount. They have just been blocked. The purchase amount will be unblocked in the coming days or weeks, depending on the policy of the financial institution that has issued the credit card.
In some cases, the customers’ cards have been charged. For these cases we will initiate the full refund procedure today.
In the few cases where customers have deposited money in our company's bank accounts we will also immediately proceed with the refund to the customers’ bank accounts.
We hope that during the next few days customers will receive a communication either from the Air Caraibes or from Amadeus fully explaining the situation.
We sincerely regret any inconvenience this error of Air Caraibes may have caused you.
Sincerely yours,
e-Travel SA
On the 18th and 19th of September 2012, we received a high number of reservations for the airline Air Caraibes for routes connecting France to the Caribbean.
The reason for the unexpected demand on this little known airline was a mistake in pricing of certain transatlantic itineraries (Orly, Paris, France either to Fort De France, Martinique, Pointe a Pitre and St Martin, Guadeloupe and vice versa) by the airline – Air Caraibes - itself. After long discussions with our central reservation system, Amadeus, and the airline Air Caraibes, we were informed that the airline would not honor these tickets. As a result we were reluctantly obliged to cancel all reservations and tickets issued for these routes.
Refund procedure:
In most cases, our customers’ cards have not been charged with the purchase amount. They have just been blocked. The purchase amount will be unblocked in the coming days or weeks, depending on the policy of the financial institution that has issued the credit card.
In some cases, the customers’ cards have been charged. For these cases we will initiate the full refund procedure today.
In the few cases where customers have deposited money in our company's bank accounts we will also immediately proceed with the refund to the customers’ bank accounts.
We hope that during the next few days customers will receive a communication either from the Air Caraibes or from Amadeus fully explaining the situation.
We sincerely regret any inconvenience this error of Air Caraibes may have caused you.
Sincerely yours,
e-Travel SA
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Mam sanci je nejak challengovat ?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Mě by zajímalo, proč se teda dala letenka "koupit" jen u některých prodejců, když chyba měla být na straně Air Caraïbes?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Dostal jsem to same!
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Hm, tak tohle fakt nemá řešení Ostatně jako vždycky... na flyertalku visel takový návod co dělat, když si člověk koupí "mistake fare": píšou tam otevřít si pivo a vklidu čekat, jestli to nezruší.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
záleží, co chcete...dle mě nejsou v právu a zkouší to...90% lidí to přijme...a kdo je bude chvíli prudit, tak možná poletí. Nevím, kdo to podělal, každopádně myslím, že právo je na straně kupujícího.
Jediné na co by to mohli uhrát, že ta cena byla zjevně nízká a chybná, tedy kupující v době koupě musel vědět, že jde o chybu a úmyslně zkusil prodejce ošulit.
Jenže až tak nízká nebyla, často stojí letenky i na delší vzdálenost méně, tedy myslím, že toto neprojde.
Někdy loni udělal podobný error Pelikán a zacvakali to vše ze svého a to myslím, že vzhledem k tomu, co a za kolik jsem tam koupil (z Prahy na Sardinii jsem platil asi 750 korun dohromady pro 5 lidí + teda asi 3000 poplatek za vystavení, který ale zjevně neměl s letenkama nic společnýho), tak by mohli tvrdit něco o zjevně špatné ceně. Tak jsme jim pak ze Sardinie poslali aspoň pohled
Jediné na co by to mohli uhrát, že ta cena byla zjevně nízká a chybná, tedy kupující v době koupě musel vědět, že jde o chybu a úmyslně zkusil prodejce ošulit.
Jenže až tak nízká nebyla, často stojí letenky i na delší vzdálenost méně, tedy myslím, že toto neprojde.
Někdy loni udělal podobný error Pelikán a zacvakali to vše ze svého a to myslím, že vzhledem k tomu, co a za kolik jsem tam koupil (z Prahy na Sardinii jsem platil asi 750 korun dohromady pro 5 lidí + teda asi 3000 poplatek za vystavení, který ale zjevně neměl s letenkama nic společnýho), tak by mohli tvrdit něco o zjevně špatné ceně. Tak jsme jim pak ze Sardinie poslali aspoň pohled
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 780
- Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
- Bydliště: Brumov-Bylnice
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Ja jsem taky vcera koupil FDF a letenky mam zatim porad potvrzene a jdou mi normalne zobrazit i na strankach AC. K te cene, prodejce u ktereho jsem to kupoval, vcera na svem fcb profilu, dokonce tuto cenu inzeroval, jako skvelou akci. Jinak cekam az me nekdo kontaktuje - uz je to vic nez 24 hodin co mi na mail prisly vystavene letenky, udelal jsem si pro jistotu kopie a prt sc vseho mozneho a zkusim to kdyztak nejak "vykomunikovat"
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Porad by me zajimalo, jak si vysvetlit, ze dala letenka "koupit" jen u asi dvou prodejců a ne nikde jinde, když by chyba byla na straně Air Caraïbes, jak tvrdí?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
pavelpmi píše:Porad by me zajimalo, jak si vysvetlit, ze dala letenka "koupit" jen u asi dvou prodejců a ne nikde jinde, když by chyba byla na straně Air Caraïbes, jak tvrdí?
Někdo (z aerolinky nebo z agentury která to pro aerolinku zajišťuje) prostě udělal chybu při loadování tarifů pro office id daných prodejců, to se holt občas stává. No a tahle aerolinka usoudila, že to nebude akceptovat a že zakoupené letenky raději zruší. Pro prodejce je ta pozice snadná, pokud jde o cizího (neznámého, jednorázového) zákazníka, on je zprostředkovatel, ne poskytovatel služby. Kdyby to byl korporátní zákazník tak by prodejce zcela jistě hledal nějaké vstřícné řešení. Pro aerolinku vzniká riziko v tom, že se s ní může někdo vytrvalý a neústupný soudit, ale výsledek takového sporu je pochybný. Rizikem pro aerolinku může být i to, že naštve významného prodejce, kterého vzniklá situace také poškozuje. Pro zákazníka je rizikem už ten nákup, který může, ale taky nemusí vyjít. Kdo je extrémně citlivý na cenu tak asi snese hodně. Je to tak trochu adrenalin...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Romul: diky za vysvetleni!
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Dnes přišlo toto:
Dear Sir/Madame,
On 18th of September 2012, we received a high number of reservations for the airline Air Caraibes for routes connecting France to the Caribbean.
The reason for the unexpected demand on this little known airline was a mistake in pricing of certain transatlantic itineraries (Orly, Paris, France either to Fort De France, Martinique or Pointe a Pitre and St Martin, Guadeloupe and vice versa) by the airline – Air Caraibes - itself. After long discussions with our central reservation system (Amadeus) the operating airline (Air Caraibes) and the ticketing airline (Heli Air Monaco), we were asked to cancel all these reservations (attached you can find Heli Air Monaco's cancellation request).
Taking into consideration the best interest of our clients (who would probably proceed, booking flights to Paris - where was the origin of the trip - and accommodation in Martinique and Guadeloupe), we have decided to cancel the reservations as requested by our partners and suppliers, as soon as possible. Our judgement tells us that it is better to cancel a flight within a few hours after having booked it, rather than risking a possible last minute cancellation due to an obvious mistake (tickets valued at 443 EUR were offered on an astonishing 143 EUR price!).
Meanwhile, we would like to inform you that all refunds to our clients have been completed on the 19th of September 2012 on our side. A few working days may be necessary before the amounts are visible on our clients' balances.
We are proud to be the first travel agency to remark this glitch and we are confident we have acted in the sake of our customers who have honoured us by selecting our company and websites in order to realize their travel plans.
We sincerely regret any inconvenience this error of Air Caraibes may have caused you and we would be happy to assist you while making your new travel plans.
Sincerely yours,
e-Travel SA
--
Dear Sir/Madame,
On 18th of September 2012, we received a high number of reservations for the airline Air Caraibes for routes connecting France to the Caribbean.
The reason for the unexpected demand on this little known airline was a mistake in pricing of certain transatlantic itineraries (Orly, Paris, France either to Fort De France, Martinique or Pointe a Pitre and St Martin, Guadeloupe and vice versa) by the airline – Air Caraibes - itself. After long discussions with our central reservation system (Amadeus) the operating airline (Air Caraibes) and the ticketing airline (Heli Air Monaco), we were asked to cancel all these reservations (attached you can find Heli Air Monaco's cancellation request).
Taking into consideration the best interest of our clients (who would probably proceed, booking flights to Paris - where was the origin of the trip - and accommodation in Martinique and Guadeloupe), we have decided to cancel the reservations as requested by our partners and suppliers, as soon as possible. Our judgement tells us that it is better to cancel a flight within a few hours after having booked it, rather than risking a possible last minute cancellation due to an obvious mistake (tickets valued at 443 EUR were offered on an astonishing 143 EUR price!).
Meanwhile, we would like to inform you that all refunds to our clients have been completed on the 19th of September 2012 on our side. A few working days may be necessary before the amounts are visible on our clients' balances.
We are proud to be the first travel agency to remark this glitch and we are confident we have acted in the sake of our customers who have honoured us by selecting our company and websites in order to realize their travel plans.
We sincerely regret any inconvenience this error of Air Caraibes may have caused you and we would be happy to assist you while making your new travel plans.
Sincerely yours,
e-Travel SA
--
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Air Caraibes - zkusenosti
A k tomu ještě pdf od Heli air Monaco
Re: Air Caraibes - zkusenosti
Dokázal by někdo říct jaké procento těch chybných tarifů je nakonec zrušeno a peníze vráceny a u kolika procent se nakonec letí, protože společnost chybnou cenu akceptuje? Co jsem četl diskusi na Akčních letenkách, nabyl jsem dojmu, že zrušení je poměrně časté. Prostě by mě zajímalo, jestli se vyplatí zkoušet kupovat tyhle chybné tarify.