Red Wings
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
no na avheralde je o tej nehode popisane vcelku dost a s brzdami a reverzami to tam mali nejako, ako vravia rusi "nam po barabanu"... neznie to velmi povzbudivo (vysledky vysetrovania). chudaci piloti/ letusky...
Re: Red Wings
Už může admin pomalu myslet na přesun do vlákna Bývalé letecké společnosti, neboť Rosaviacia právě pozastavila kvůli řadě systémových chyb společnosti AOC. Rovněž společnost nevyřešila nedostatky, zjištěné na loňských dvou plánovaných inspekcích. A do třetice, společnost údajně ani nemá peníze na řádný provoz. Na 99% to znamená, že RW už skončili.
Ohledně té nehody myslím, že to byla více chyba pilotů. Při přistání s překročenou rychlostí v třetině RWY dosedli tak něžně (po pardubickém bouchnutí přední nohou...), že se velmi rychlé a lehounké letadlo v silném bočním větru neposadilo na obě hlavní nohy a nespustila se tedy procedura automatického brzdění, tedy především se neotevřely spojlery. Nikdo je neotevřel ani ručně a tudíž byla v činnosti i blokace vysunutí obracečů tahu. Piloti stáhli plyn a jedním pohybem přitáhli páčky obracečů, aniž by vyčkali v poloze obraceče volnoběh a pokračovali s přidáváním plynu až po 2x zelené. Jestli jsem to správně pochopil, tak tento pohyb měl být blokovaný mechanickou západkou, která buď nefungovala, nebo se dala silou přejet... Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...
Ohledně té nehody myslím, že to byla více chyba pilotů. Při přistání s překročenou rychlostí v třetině RWY dosedli tak něžně (po pardubickém bouchnutí přední nohou...), že se velmi rychlé a lehounké letadlo v silném bočním větru neposadilo na obě hlavní nohy a nespustila se tedy procedura automatického brzdění, tedy především se neotevřely spojlery. Nikdo je neotevřel ani ručně a tudíž byla v činnosti i blokace vysunutí obracečů tahu. Piloti stáhli plyn a jedním pohybem přitáhli páčky obracečů, aniž by vyčkali v poloze obraceče volnoběh a pokračovali s přidáváním plynu až po 2x zelené. Jestli jsem to správně pochopil, tak tento pohyb měl být blokovaný mechanickou západkou, která buď nefungovala, nebo se dala silou přejet... Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
Karel_x píše:Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...
to ma tiez dost zaujima. odlepit a znova je casto dobra volba, snad z vynimkou klzakov
Re: Red Wings
Tady zatím můžeme jen spekulovat. Říká se, že v kokpitu bylo po tvrdším dosednutí na přední nohu v PED poněkud dusno a posádka spolu dobře nekomunikovala. Říká se že během neúspěšného pokusu brzdit (letadlo naopak zrychlovalo), někdo (FO? FE?) pronesl něco mezi otázkou a naléhavým zvoláním "Odlétáme?!!..!", někdo přestavil flapsy na vzlet (FO?) ale na druhou stranu, v okamžiku, kdy opouštěli dráhu, FE na příkaz CAP vypnul motory.
Kdyby měli vysunuté obraceče tahu, bylo by to horší, neboť jejich návrat trvá myslím 8 s, ale v našem případě možná opravdu stačilo přitáhnout kipl. IAS byla při přistání asi 230km/h, nejnižší lehce přes 200 a pak se "obraceči" zrychlili těsně pod 240 km/h. Dráhu opustili při 215 km/h a při nárazu do protisvahu jeli asi 190km/h. Během jízdy po zasněžené trávě totiž letadlo dosedlo na obě nohy a proběhlo autobrake...
Mimochodem, ta blokáda obracečů (autospoilerů, autobrake) od kontaktů na podvozcích WoW se začala hodně hlídat poté, co z FL spadla kdesi v Asii, tuším 767 Lauda Air, když se mu za letu vysunuli obraceče tahu. A třeba nejnovější SSJ 100 měl původně také blokování od obou WoW, ale nakonec to právě kvůli přistávání v crosswindu to změnili tak, že už stačí jen 1 signál WoW.
Kdyby měli vysunuté obraceče tahu, bylo by to horší, neboť jejich návrat trvá myslím 8 s, ale v našem případě možná opravdu stačilo přitáhnout kipl. IAS byla při přistání asi 230km/h, nejnižší lehce přes 200 a pak se "obraceči" zrychlili těsně pod 240 km/h. Dráhu opustili při 215 km/h a při nárazu do protisvahu jeli asi 190km/h. Během jízdy po zasněžené trávě totiž letadlo dosedlo na obě nohy a proběhlo autobrake...
Mimochodem, ta blokáda obracečů (autospoilerů, autobrake) od kontaktů na podvozcích WoW se začala hodně hlídat poté, co z FL spadla kdesi v Asii, tuším 767 Lauda Air, když se mu za letu vysunuli obraceče tahu. A třeba nejnovější SSJ 100 měl původně také blokování od obou WoW, ale nakonec to právě kvůli přistávání v crosswindu to změnili tak, že už stačí jen 1 signál WoW.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
tomu laudovi sa vysunul obracac myslim len jeden, kridlo nasli tusim 15km od zbytku masiny. z BKK myslim leteli...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Red Wings
Karel_x píše:Ohledně té nehody myslím, že to byla více chyba pilotů. Při přistání s překročenou rychlostí v třetině RWY dosedli tak něžně (po pardubickém bouchnutí přední nohou...), že se velmi rychlé a lehounké letadlo v silném bočním větru neposadilo na obě hlavní nohy a nespustila se tedy procedura automatického brzdění, tedy především se neotevřely spojlery. Nikdo je neotevřel ani ručně a tudíž byla v činnosti i blokace vysunutí obracečů tahu. Piloti stáhli plyn a jedním pohybem přitáhli páčky obracečů, aniž by vyčkali v poloze obraceče volnoběh a pokračovali s přidáváním plynu až po 2x zelené. Jestli jsem to správně pochopil, tak tento pohyb měl být blokovaný mechanickou západkou, která buď nefungovala, nebo se dala silou přejet... Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...
Tezko rict jestli to bylo neznosti nebo poruchou... proste jedna noha nesepla. Blokace reverzu, jestli byla, spis souvisela s absenci WoW signalu, nez s tim, ze se nevysunuly spoilery (co pak kdyby byly spoilery zneschopneny? Kdo by takovy failure mode certifikoval? Nejdou spoilery? Skvely, tak vam k tomu jeste zrusime reverzy, at se vam lip brzdi.)
Jinak necekat na zelene svetla od reverzory byl standartni postup, cekani se zavedlo az nasledne.
Proc to nezvedli, je dobra otazka.
Karel_x píše:Kdyby měli vysunuté obraceče tahu, bylo by to horší, neboť jejich návrat trvá myslím 8 s, ale v našem případě možná opravdu stačilo přitáhnout kipl. IAS byla při přistání asi 230km/h, nejnižší lehce přes 200 a pak se "obraceči" zrychlili těsně pod 240 km/h. Dráhu opustili při 215 km/h a při nárazu do protisvahu jeli asi 190km/h. Během jízdy po zasněžené trávě totiž letadlo dosedlo na obě nohy a proběhlo autobrake...
Kdyby meli otevrene obracece tahu, tak letadlo zpomaluje a neni potreba se pokusit o vzlet...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
mierne to pripomina aj irkutsku nehodu sibiru a 320nu tam na congonhas...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Red Wings
Nebo LH ve WAW, tedy pokud pominu počasí...ty reverzy jsou divný,to snad ani rus nemůže mít takhle blbě udělaný,jedna noha ve vzduchu snad nemůže odstavit všechno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
františek dobrota píše:Nebo LH ve WAW, tedy pokud pominu počasí...ty reverzy jsou divný,to snad ani rus nemůže mít takhle blbě udělaný,jedna noha ve vzduchu snad nemůže odstavit všechno
tiez si myslim. navyse im zrusili certifikat - aj preto, ze boli tie stroje dost katastrofalne servisovane. sa obavam, ze to tam iste zohralo rolu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
som zvedavy: posledna novinka (z avheraldu) -
On Feb 6th 2013 the MAK (Interstate Aviation Commission) announced that the technical commission of inquiry into the accident are going to conduct a full ground-based simulation of the locking and control of the thrust reverser mechanism of the PS-90A engines used on the Tupolev TU-204s on Feb 11th 2013.
vysledok bude iste zaujimave sledovat
On Feb 6th 2013 the MAK (Interstate Aviation Commission) announced that the technical commission of inquiry into the accident are going to conduct a full ground-based simulation of the locking and control of the thrust reverser mechanism of the PS-90A engines used on the Tupolev TU-204s on Feb 11th 2013.
vysledok bude iste zaujimave sledovat
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Red Wings
Tak se zdá, že Red Wings to jen tak nevzdá.
Re: Red Wings
Podle čeho tak soudíš? Jejich doména je nedostupná.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Red Wings
Zatím jsem úplnej začátečník v ruštině, tak snad to dobře chápu.
Zdroj:https://www.facebook.com/RedWingsAirlines
Zdroj:https://www.facebook.com/RedWingsAirlines
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Red Wings
happyna píše:Zatím jsem úplnej začátečník v ruštině, tak snad to dobře chápu.
Zdroj:https://www.facebook.com/RedWingsAirlines
ale to vyzerá jak fasbúk nejakého fanúšika. "daragíje druzjá atď", chcelo by to nejaký oficiálny text