Red Wings

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Red Wings

Příspěvek od happyna »



MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

no na avheralde je o tej nehode popisane vcelku dost a s brzdami a reverzami to tam mali nejako, ako vravia rusi "nam po barabanu"... neznie to velmi povzbudivo (vysledky vysetrovania). chudaci piloti/ letusky...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od Karel_x »

Už může admin pomalu myslet na přesun do vlákna Bývalé letecké společnosti, neboť Rosaviacia právě pozastavila kvůli řadě systémových chyb společnosti AOC. Rovněž společnost nevyřešila nedostatky, zjištěné na loňských dvou plánovaných inspekcích. A do třetice, společnost údajně ani nemá peníze na řádný provoz. Na 99% to znamená, že RW už skončili.

Ohledně té nehody myslím, že to byla více chyba pilotů. Při přistání s překročenou rychlostí v třetině RWY dosedli tak něžně (po pardubickém bouchnutí přední nohou...), že se velmi rychlé a lehounké letadlo v silném bočním větru neposadilo na obě hlavní nohy a nespustila se tedy procedura automatického brzdění, tedy především se neotevřely spojlery. Nikdo je neotevřel ani ručně a tudíž byla v činnosti i blokace vysunutí obracečů tahu. Piloti stáhli plyn a jedním pohybem přitáhli páčky obracečů, aniž by vyčkali v poloze obraceče volnoběh a pokračovali s přidáváním plynu až po 2x zelené. Jestli jsem to správně pochopil, tak tento pohyb měl být blokovaný mechanickou západkou, která buď nefungovala, nebo se dala silou přejet... Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

Karel_x píše:Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...

to ma tiez dost zaujima. odlepit a znova je casto dobra volba, snad z vynimkou klzakov :)

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od Karel_x »

Tady zatím můžeme jen spekulovat. Říká se, že v kokpitu bylo po tvrdším dosednutí na přední nohu v PED poněkud dusno a posádka spolu dobře nekomunikovala. Říká se že během neúspěšného pokusu brzdit (letadlo naopak zrychlovalo), někdo (FO? FE?) pronesl něco mezi otázkou a naléhavým zvoláním "Odlétáme?!!..!", někdo přestavil flapsy na vzlet (FO?) ale na druhou stranu, v okamžiku, kdy opouštěli dráhu, FE na příkaz CAP vypnul motory.

Kdyby měli vysunuté obraceče tahu, bylo by to horší, neboť jejich návrat trvá myslím 8 s, ale v našem případě možná opravdu stačilo přitáhnout kipl. IAS byla při přistání asi 230km/h, nejnižší lehce přes 200 a pak se "obraceči" zrychlili těsně pod 240 km/h. Dráhu opustili při 215 km/h a při nárazu do protisvahu jeli asi 190km/h. Během jízdy po zasněžené trávě totiž letadlo dosedlo na obě nohy a proběhlo autobrake...

Mimochodem, ta blokáda obracečů (autospoilerů, autobrake) od kontaktů na podvozcích WoW se začala hodně hlídat poté, co z FL spadla kdesi v Asii, tuším 767 Lauda Air, když se mu za letu vysunuli obraceče tahu. A třeba nejnovější SSJ 100 měl původně také blokování od obou WoW, ale nakonec to právě kvůli přistávání v crosswindu to změnili tak, že už stačí jen 1 signál WoW.


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

tomu laudovi sa vysunul obracac myslim len jeden, kridlo nasli tusim 15km od zbytku masiny. z BKK myslim leteli...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od Fabo »

Karel_x píše:Ohledně té nehody myslím, že to byla více chyba pilotů. Při přistání s překročenou rychlostí v třetině RWY dosedli tak něžně (po pardubickém bouchnutí přední nohou...), že se velmi rychlé a lehounké letadlo v silném bočním větru neposadilo na obě hlavní nohy a nespustila se tedy procedura automatického brzdění, tedy především se neotevřely spojlery. Nikdo je neotevřel ani ručně a tudíž byla v činnosti i blokace vysunutí obracečů tahu. Piloti stáhli plyn a jedním pohybem přitáhli páčky obracečů, aniž by vyčkali v poloze obraceče volnoběh a pokračovali s přidáváním plynu až po 2x zelené. Jestli jsem to správně pochopil, tak tento pohyb měl být blokovaný mechanickou západkou, která buď nefungovala, nebo se dala silou přejet... Samozřejmě můžeme také spekulovat, proč to raději znova nezvedli, když měli rychlost přes 200km/h...


Tezko rict jestli to bylo neznosti nebo poruchou... proste jedna noha nesepla. Blokace reverzu, jestli byla, spis souvisela s absenci WoW signalu, nez s tim, ze se nevysunuly spoilery (co pak kdyby byly spoilery zneschopneny? Kdo by takovy failure mode certifikoval? Nejdou spoilery? Skvely, tak vam k tomu jeste zrusime reverzy, at se vam lip brzdi.)
Jinak necekat na zelene svetla od reverzory byl standartni postup, cekani se zavedlo az nasledne.

Proc to nezvedli, je dobra otazka.

Karel_x píše:Kdyby měli vysunuté obraceče tahu, bylo by to horší, neboť jejich návrat trvá myslím 8 s, ale v našem případě možná opravdu stačilo přitáhnout kipl. IAS byla při přistání asi 230km/h, nejnižší lehce přes 200 a pak se "obraceči" zrychlili těsně pod 240 km/h. Dráhu opustili při 215 km/h a při nárazu do protisvahu jeli asi 190km/h. Během jízdy po zasněžené trávě totiž letadlo dosedlo na obě nohy a proběhlo autobrake...


Kdyby meli otevrene obracece tahu, tak letadlo zpomaluje a neni potreba se pokusit o vzlet...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

mierne to pripomina aj irkutsku nehodu sibiru a 320nu tam na congonhas...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od františek dobrota »

Nebo LH ve WAW, tedy pokud pominu počasí...ty reverzy jsou divný,to snad ani rus nemůže mít takhle blbě udělaný,jedna noha ve vzduchu snad nemůže odstavit všechno :?:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

františek dobrota píše:Nebo LH ve WAW, tedy pokud pominu počasí...ty reverzy jsou divný,to snad ani rus nemůže mít takhle blbě udělaný,jedna noha ve vzduchu snad nemůže odstavit všechno :?:

tiez si myslim. navyse im zrusili certifikat - aj preto, ze boli tie stroje dost katastrofalne servisovane. sa obavam, ze to tam iste zohralo rolu.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

som zvedavy: posledna novinka (z avheraldu) -
On Feb 6th 2013 the MAK (Interstate Aviation Commission) announced that the technical commission of inquiry into the accident are going to conduct a full ground-based simulation of the locking and control of the thrust reverser mechanism of the PS-90A engines used on the Tupolev TU-204s on Feb 11th 2013.
vysledok bude iste zaujimave sledovat

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od happyna »

Tak se zdá, že Red Wings to jen tak nevzdá.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od Zdenek »

Podle čeho tak soudíš? Jejich doména je nedostupná.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od happyna »

Zatím jsem úplnej začátečník v ruštině, tak snad to dobře chápu.
Obrázek
Zdroj:https://www.facebook.com/RedWingsAirlines

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Red Wings

Příspěvek od MEA »

happyna píše:Zatím jsem úplnej začátečník v ruštině, tak snad to dobře chápu.
Obrázek
Zdroj:https://www.facebook.com/RedWingsAirlines

ale to vyzerá jak fasbúk nejakého fanúšika. "daragíje druzjá atď", chcelo by to nejaký oficiálny text


Odpovědět