Stránka 1 z 11

flyDubai

Napsal: 05. 10. 2014, 14:58
od maf
Vstupom na nase trhy si flyDubai urcite zasluzi samostatne vlakno. Naschval som ho dal pod ostatne letecke spolocnosti, nie pod low-costy, kedze na europske pomery spolocnost tazko povazovat za low-cost (pripadne ak by ste so mnou nesuhlasili, je to na Adminovi temu presunut).
Aerolinka k nam bude lietat v konfiguracii 162 economy + 12 business, teda 174 miest. To uz bude na hrane doletu 738. Myslite si, ze budu blokovat neake sedacky, alebo to nebude nutne? Pripadne budu vozit aj Cargo? Nad Dubajom moze byt husto a u nas v zime problem s pocasim co moze predlzit cas vo vzduchu, ale s tym urcite pocitaju. V Europe bude ta Praha asi maximum co sa dlzky tyka.

Re: flyDubai

Napsal: 05. 10. 2014, 16:09
od Marek.R
Já pořad nerozumím, proč Fly Dubai bude lítat z Prahy. Ještě by mě zajímalo, když si koupit ten jejich vyšší tarif, tak to znamená že mám zavazadlo a občerstvení v ceně.

Re: flyDubai

Napsal: 05. 10. 2014, 23:32
od Ace2
738 zvládne cestu PRG - DBX celkem bez problémů. Horší je to na opačnou stranu z DBX do PRG kde převládá protivítr a záleží jak hodně silný je.

Jinak zrovna FlyDubai není žádná hitparáda je to přepravce Pákistánců, Indů a Bangladéšanů do Perského Zálivu, žádný zážitek bych nečekal a úspěch zřejmě také na. Kdo chce služby a image letí s Emirates, kdo chce cenu poletí SmartWings. FlyDubai bude patrně dražší než SmartWings, takže nevím na jakou zákaznickou klientelu míří.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 08:28
od maf
Ace2 píše:Jinak zrovna FlyDubai není žádná hitparáda je to přepravce Pákistánců, Indů a Bangladéšanů do Perského Zálivu, žádný zážitek bych nečekal a úspěch zřejmě také na. Kdo chce služby a image letí s Emirates, kdo chce cenu poletí SmartWings. FlyDubai bude patrně dražší než SmartWings, takže nevím na jakou zákaznickou klientelu míří.


Ked lietaju najma do Pakistanu a Indie je jasne, ze vozia indov a pakistancov, ktory tvoria vacsinu obyvatelov Dubaju. Na linke do Ruska vozia rusov. Na letoch k nam budu vozit nas. Nemyslim zeby boli drahsi ako SmartWings, mavaju aj akciove ceny.

Mna celkom zaujima ako sa bude vyvijat ich suboj s Wizzom v Bukuresti a Sofii. Taktiez v Budapesti medzi Wizz a Emirates. Kedze Wizz lieta na letisko kde sa inak ako taxikom neda, mne pride najrealnejsie, ze sa Wizz nadobro z Dubaja stiahne, alebo bude pokracovat na linke s cenami, ktore mu budu generovat stratu a cakat, ze to konkurencia zabali. Ale konkurencia ma zdroje vyssie.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 10:46
od Tony Smoke
maf píše:Kedze Wizz lieta na letisko kde sa inak ako taxikom neda, mne pride najrealnejsie, ze sa Wizz nadobro z Dubaja stiahne, alebo bude pokracovat na linke s cenami, ktore mu budu generovat stratu a cakat, ze to konkurencia zabali. Ale konkurencia ma zdroje vyssie.


Pokial ma pamät neklame, tak som tusim cital, ze DWC je buducnost a DXB pomaly zacne byt minulostou. Ak tam nechodi Metro, to neznamena, ze tam nezacne chodit zajtra (takmer doslova, Dubaj je Emirat neobmedzenych moznosti).
A co sa tyka cien taxikov, tak tie su v porovnani so zapadnou europou smiesne. Okrem ineho si mozes pozicat auto, benzin tam je pomerne zadarmo.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 13:43
od mattsun
pokial chce napr Emirates este trochu expandovat, tak bud musi postupne DXB opustit,alebo z DXB "vyhodit" vsetkych ostatnych prepravcov. kazdy kto tade lieta vie co to tam byva rano medzi 02:00 a 04:00 :)

inak mne pride ta cena Flydubai 410e tak trosku mimo, za 450e si viem zohnat cez jednu cestovku letenku s Emirates z Prahy, Viedne, alebo Budapesti ( ked maju akciu tak aj za menej ). ale ked sa nad tym na druhu stranu zamyslim, tak pre kupakov a cestovky to bude uplne v pohode. vacsina z nich riesi hlavne cenu a dobrych k dobru byva aj 20e, takze nejake Emirates ktore este priletia do Dubaja pred polnocou im mozu byt ukradnute. takze kto bude tymito linkami cestovat, moze sa pripravit pri pristani v DXB na freneticky potlesk ale Hurghada :D

ale pchanie sa FlyDubai do PRG teda skutocne nechapem...

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 13:56
od maf
Tony Smoke píše:Pokial ma pamät neklame, tak som tusim cital, ze DWC je buducnost a DXB pomaly zacne byt minulostou. Ak tam nechodi Metro, to neznamena, ze tam nezacne chodit zajtra (takmer doslova, Dubaj je Emirat neobmedzenych moznosti).
A co sa tyka cien taxikov, tak tie su v porovnani so zapadnou europou smiesne. Okrem ineho si mozes pozicat auto, benzin tam je pomerne zadarmo.


Suhlasim, urcite tam metro urobia a DWC bude hlavne letisko mesta (sam som zvedavy co urobia s DXB, nedavno tam postavili novy terminal pre A380tky). Lenze pokial tam nie je, bude stale vyhodnejsie letiet na DXB. Aj ked su taxiky lacne je to stale 20-25 km na Jebel Ali (co je momentalne koncova stanica metra/zeleznice) a napr. k Burj Khalife to je 60 km. Vela peknych resortov je v Sharjahu a najma v Ras Al Khaimah, ale ok to uz je dost daleko aj od DXB.
No nic uvidime, kazdopadne sa linkam tesim a snad sa s nimi aj preletim.

mattsun: flyDubai mava tiez akcie.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 15:50
od Tony Smoke
Napadaju ma dve vyhody flydubai oproti Wizzu, ale to nema nic spolocne s letiskami:
1) ak si clovek priplati za normalne batoziny u W6, tak sa dostane aj na uroven flydubai
2) s flydubai sa da ist aj dalej ako do Dubaja

Podla mna maju obe spolocnosti na tejto linke opodstatnenie, uvidime, ako to pohne cenami jednej ci druhej spolocnosti :)
Skoda, ze na BTS takato motivacia pre flydubai nebude :(

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 19:43
od kocour65
Na DWC jezdi normalme autobusy mhd - cestovani autobusem mhd je daleko prijemejsi a pohodlnejsi nez narvany nepohodlny metro - a hlavne autobusem se dostanete vsude po celem meste

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 19:46
od maf
kocour65 píše:Na DWC jezdi normalme autobusy mhd - cestovani autobusem mhd je daleko prijemejsi a pohodlnejsi nez narvany nepohodlny metro - a hlavne autobusem se dostanete vsude po celem meste


To nemozem suhlasit. Metro som nezazil tak plne ako v Europe. A dubajske cesty maju velmi zle statistky umrtnosti. Kopu pakistancov a indov jazdia ako blazni.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 20:50
od kocour65
:lol: - to by me zajimalo kolik lidi umrelo v MHD autobusu v dubaji - mozna kdyz prisel revizor a nekdo dostal infarkt :)) :)) :))
autobusy MHD jsou presne a pokryvaji uplne cele mesto - spoje jezdi kazdych 20 minut a jsou vzdy mista k sezeni -metro je porad naslaple krome predrazene zlate tridy a urcite se s nim v zadnem pripade neda cestovat po celem meste jako taxi a autobusy

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 21:02
od maf
Ja som tam nezazil preplnene metro, ale mozno som nechodil v spicke.

Re: flyDubai

Napsal: 06. 10. 2014, 21:35
od Tony Smoke
Pani, v spicke ma nevyhodu vsetka MHD. Metro je preplnene a autobus stoji v zapche. Sam som zazil v centre Dubaja, tam sa nepohol ani spendlik.
Metro som preplnene nezazil ani ja, ale tiez som nesiel v spicke.

Re: flyDubai

Napsal: 07. 10. 2014, 17:48
od ngb
maf píše:Vstupom na nase trhy si flyDubai urcite zasluzi samostatne vlakno. Naschval som ho dal pod ostatne letecke spolocnosti, nie pod low-costy, kedze na europske pomery spolocnost tazko povazovat za low-cost (pripadne ak by ste so mnou nesuhlasili, je to na Adminovi temu presunut).
Aerolinka k nam bude lietat v konfiguracii 162 economy + 12 business, teda 174 miest. To uz bude na hrane doletu 738. Myslite si, ze budu blokovat neake sedacky, alebo to nebude nutne? Pripadne budu vozit aj Cargo? Nad Dubajom moze byt husto a u nas v zime problem s pocasim co moze predlzit cas vo vzduchu, ale s tym urcite pocitaju. V Europe bude ta Praha asi maximum co sa dlzky tyka.


Iba spresnim TVS lieta presne rovnaku linku casto aj v plne obsadenej Y189 t.j. s plnym poctom pax sa dostane na MTOW 79 ton. Ako prve ale 738 limituje payload az potom priestor v nadrziach. Pocet letov kedy to nevyjde a musi sa urobit fuel stop v Rumunsku, Bulharsku alebo Madarsku rocne nie je velky a porovnal by som to so situaciou akejkolvej inej linky spolocnosti ako Ryanair a pod kde ma kapitan zasadne minimalne palivo a v pripade dlhsieho holdingu musi divertovat. Flydubai uz len tym ze ma o 15 sedaciek menej co je krat cca 75 kg na osobu - ma tak o vyse jednu tonu k dobru ktoru moze navyse natankovat. Cize v BTS absolutne ziaden problem v pripade PRG optimalna rezerva alebo priestor na cargo aj ked v pripade ze tam lieta 777 tak ten tok carga co by si mohli uchmatnut asi nebude taky zasadny detto BTS kde sa denne cargo dorucene vo widebody co operativne zvaza do BTS :)

Musim ale suhlasit s ACE2, ze destinacie spolocnosti flyDubai ci uz v Indii, Pakistane, Rusku, Vychodnej EU, roznych africkych destinaciach do velej miery je naozaj mierena na segment robotnikov a ludi co v Dubaji pracuju a vzhladom na expanziu ich moze byt coraz viac.na individualny turizmus slovakov v takej miere a za take ceny neverim...na druhej strane takato spolocnost ma konkurencnu vyhodu co sa tyka nakladov a zazemia a mozno akcionarom nevadi ak lietadla nebudu uplne plne.

Re: flyDubai

Napsal: 07. 10. 2014, 18:46
od maf