Používání dronu pod leteckým koridorem
Používání dronu pod leteckým koridorem
Rád bych se zeptal jak je to s používáním dronů v oblastech s vyšším leteckým provozem. Mám dron Yuneec Q500+ s upraveným přijímačem který vyletí do výšky 2km, což je polovina výšky ve které většina těch letadel létá (podle flightradaru). Jedná se o koridor spojující Prahu a zbytek jižní polokoule, hlavně Dubaj, Istanbul, nebo Tel Aviv, takže tu každou chvilku proletí 737 nebo A320, jednou denně tu potkávám i A380, občas i 747, to vše cca 4km nad zemí. Samozřejmě tu létá i hodně malých letadel z místního letiště
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
http://www.droneweb.cz/legislativa-provozu-dronu
Veškeré v současnosti platné podmínky a požadavky na provoz bezpilotních letadel nad územím České republiky jsou uvedeny zejména v Doplňku X, Leteckého předpisu L2 – Pravidla létání.
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... /doplX.pdf
Veškeré v současnosti platné podmínky a požadavky na provoz bezpilotních letadel nad územím České republiky jsou uvedeny zejména v Doplňku X, Leteckého předpisu L2 – Pravidla létání.
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... /doplX.pdf
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
Trošku se pozastavuji nad tím leteckým koridorem ve 4km? Kde jsi to proboha vzal? Nemáš tam trochu problém s feety a metry? 4000f není 4000m a hlavně těch feetu bylo asi 40 000tis ne? Myslím že by ta tvoje hračka to nezvládla a být tebou pořádně si přečtu legislativu. Nad 300m tam nemáš co dělat. ledna co.třeba budeš slavnej ve zprávách na nově až bude průšvih
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
"letecky koridor" je naprosty nesmysl, nic takoveho neexistuje. Existuji letove cesty, ale ty se pouzivaji pro ucely planovani IFR provozu (jeste par let, nez bude zruseno i to a prejde se na free routing - jako napriklad od listopadu v Rakousku), ale letadla muzou lital (a taky a litaji) vsude jinde. Pokud mas "dron", tak musis splnit podminky provozu uvedene v L-2 v odkazu nahore. Uvedom si, prosim, ze od 500 ft nad zemi (tj. 150 metru) se pohybuje spousta letadel, ktere na flightradar24 videt nejsou.
Uvedom si, prosim, ze tve zarizeni muze ohrozit zivoty osob v letadlech, takze si prosim nastuduj L-2 a provozuj dle toho - vcetne povoleni.
Uvedom si, prosim, ze tve zarizeni muze ohrozit zivoty osob v letadlech, takze si prosim nastuduj L-2 a provozuj dle toho - vcetne povoleni.
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
Omlouvám se za svou neznalost termínů, ale za těmi 4 km si stojím, podle flightradaru letadla v místě kde chci používat ten dron létají ve výšce 15,000 stop (samozřejmě kromě těch co nejdou na přistání v Praze), a 15,000 stop je cca 4,5 km
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
flightradar neukazuje obycajne 4-miestne lietadla a klzaky...
dokonca ani policajne a zachranarske vrtulniky
dokonca ani policajne a zachranarske vrtulniky
Re: RE: Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
DvR píše:Omlouvám se za svou neznalost termínů, ale za těmi 4 km si stojím, podle flightradaru letadla v místě kde chci používat ten dron létají ve výšce 15,000 stop (samozřejmě kromě těch co nejdou na přistání v Praze), a 15,000 stop je cca 4,5 km
15000ft není standardní letová hladina, takže tam se pohybují velká letadla jen v případě, že klesají na přistání nebo stoupají po vzletu (popř. pokud letí extra krátkou trasu). Nicméně s dronem rozhodně nemáš vůbec co dělat ve 2km, ani v 1km. Opravdu si nastuduj podmínky. A pokud by se jednalo o nějaký pokročilejší dron, který umí sám při ztrátě signálu přistát na výchozí pozici nebo dokonce letět na předem zadanou pozici, tak je to z hlediska předpisů bezpilotní prostředek a to je úplně něco jiného.
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
DvR píše:Omlouvám se za svou neznalost termínů, ale za těmi 4 km si stojím, podle flightradaru letadla v místě kde chci používat ten dron létají ve výšce 15,000 stop (samozřejmě kromě těch co nejdou na přistání v Praze), a 15,000 stop je cca 4,5 km
Klidne si stuj za 4 km ale od 150 metru litaji letadla ( a to nevim, jestli nejsi nekde na okruhu maleho letiste, tam to muze byt ai niz). A pod 150 metru muze byt dalsi provoz - treba praskari nebo zachranarske vrtulniky. Takze litej do 30 metru tam, kde vidis. Cimkoliv nad tim ohrozujes desitky ci stovky lidi. Soudy dle flightradaru jsou naprosto nesmeroplatne, jak by rekla Mana.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5976
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
DvR píše:Omlouvám se za svou neznalost termínů, ale za těmi 4 km si stojím...
A za tou jižní polokoulí si také stojíš? Istanbul, Dubaj,... jsou na jižní polokouli?
Neměl by sis raději hrát s vrtulníkem na klíček než s takto nebezpečnou věcí?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 216
- Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
- Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Seoul, GMP + ICN
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
Já nevím...nezavítal troll i sem na fórum, které tomu poměrně úspěšně vzdorovalo? Ta jižní polokoule se mi zdá moc nemožná na to, aby to byla pravda
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
takýchto expertov milujem... v Holandsku už došlo ku kolízii vetroňa a dronu, našťastie si to odniesol len winglet. aj krajiny, kde už legislatíva funguje budú narážať na nedoriešené oblasti (napr. svahové lietanie, kde vetroň môže byť celkom oficiálne oveľa bližšie k svahu/ terénu, než je bežne požadovaná výška letu nad nezastavanými oblasťami) a najmä fakt, že na rozdiel od pilotov, drony operuje hocikto bez znalostí základných pravidiel a základnej zodpovednosti (česť výnimkám). aj preto sa začne zrejme vážnejšie o téme hovoriť mimo odborných kruhov a konať, keď niekto s tou haraburdou s vrtuľkami nejaké menšie lietadlo zostrelí. lebo kolízia s kabínou pri 200km/h si vieme predstaviť ako dopadne...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
... plus ako tu už niekto povedal, nemáš s tým čo letieť nad 120 metrov AGL (nad terénom) a vždy ho musíš mať vo vizuálnom dohľade. plus v blízkosti letísk (aj malých aeroklubových) a oblastí využívaných na svahové lietanie sú resp. mali by byť no drone zóny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Používání dronu pod leteckým koridorem
a sorry, až teraz si uvedomujem na akú mrcina tému 4 roky mŕtvu odpisujem, no čo už... platí to ale aj dnes...